Hírek

Sikert sikerre halmoz a Jeep első teljesen elektromos modellje. Az Év Autója díj után megkapta a Top Gear “Év Elektromos Autója” és a “Legjobb Elektromos Városi Autó” , most pedig a brit Autocar magazin szavazásán a “Legjobb kisautó” kategóriában győzedelmeskedett.

Manapság, az SUV-dömping közepén öröm ránézni egy olyan autóra, ami nem ezt a vonalat követi, és megpróbál egy kicsit más lenni. A Citroën C4 X ugyan nem szedán, hanem egy szedánosított crossover, de már ezzel izgalmas. Aztán az is kiderül, hogy mennyire jól használható.

A Peugeot leleplezte a 2008-as modell faceliftest változatát: az autó az 508-ashoz hasonló hűtőmaszkkal érkezik, már itt is “tripla karom” formájú a nappali menetfény, és a hátsó lámpatesteket is átdolgozták.

Egyszerre került eladósorba a Peugeot Sport történelmének két fontos kincse. A tereprali versenyautókat nem csak gyártójuk köti össze, hanem egykori pilótájuk: minden idők egyik legnagyszerűbb raliversenyzőjének személye is.

Elsősorban minőségi járművek gyártójaként tekintünk a Peugeot-ra, ám a 210 éves márka palettáján mindig is szerepeltek olyan termékek, amelyek a mindenkori felnövekvő generációt célozták meg.

Folytatja bioüzemanyag-kutatásait a Mazda. A természetes forrásból szintetizált gázolaj után most benzinmotorjainak öko-átállítására keres megoldást, mégpedig széles körű iparági összefogás keretében.

Az öt kiosztott díjból hármat gyűjtött be a World Car Awards idei szavazásán a Hyundai Ioniq 6. Ilyen mesterhármas korábban csak egyszer fordult elő: tavaly, amikor a Hyundai Ioniq 5 nyert meg mindent, ami megnyerhető volt.

Kategóriák közötti rést keresett és talált a Peugeot az új 408-assal. A stílusos, mégis praktikus ötajtós friss és egyedi jelenség, modern megoldásokkal, de szűkös motorválasztékkal.

Az ötödik generációs modell megjelenésével a Toyota Prius hirtelen ismét a figyelem középpontjába került. Két rangos díjban is részesült a modellcsalád: az egyik az újonc formatervét ismeri el, a másik az előző négy széria vívmányai előtt emel kalapot.

Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

Bár az elektromos forradalomnak még csak az első szakasza zajlik, a Ford már messzebbre tekint, és gőzerővel dolgozik azokon a megoldásokon, amelyek később látványosan javíthatják a villanyautók használati értékét, vezetési élményét vagy gyártási folyamatát.

Európa egyik vezető fogyasztói érdekvédelmi portáljának szerkesztői a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének választották meg a Suzuki kisautóját.

Kulcsfontosságú álomhatárt lépett át a Toyota Yaris: gyártásának huszonharmadik évében elkészült belőle a tízmilliomodik példány. A típus története egyben a Toyota filozófiájának fejlődését is pontosan tükrözi.

Ahogy a Mazda műszaki és formai értékrendje nem igazodik az autóiparban szokásos sablonokhoz, úgy az autógyártó házi múzeuma is tele van olyan különlegességekkel, amikre a legkevésbé sem számítanánk…

Az automobil korunk egyik legnagyszerűbb alkotása, műszaki szempontból éppúgy, mint esztétikailag. Az Alpine évek óta erősíti a kapcsolatot a művészet és a gépészet között; idei kollaborációja pedig minden eddiginél fantasztikusabb eredményt hozott.

Azon már senki nem lepődik meg, ha a Dacia típusai ár/érték arányukat tekintve verhetetlennek bizonyulnak, ma már azonban nem csak megfizethető, hanem kifejezetten innovatív is a márka, amint arról egy rangos szakmai díj tanúskodik.

Nem csak a nagy multicégek gépjárműpark-méretével működik jól a flottakezelési szolgáltatás, valójában a kis és a közepes vállalkozásoknak is számos előnyt nyújt. Kühne Attilával, a CarNetfleet ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a lehetőségekről.

A Jeep az elmúlt években mindig érdekes tanulmányautókkal készült az amerikai Easter Jeep Safari márkatalálkozóra. Idén sem volt ez másképp: hét brutális, átalakított Jeepet mutattak be az Utah állambeli Moabban, ahol már 57. alkalommal rendezték meg a találkozót, mintegy 20 ezer ember részvételével.

Úgy tűnik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket a Tonale és jelentősen megdobta az eladásokat is, ugyanis januárban és februárban rekordeladásokkal nyitotta az évet az Alfa Romeo Európában Januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai - a növekedést tekintve pedig minden más márkát megelőzött az Alfa Romeo.

Idén 40 éves a 205-ös Peugeot, amely talán az egyik legsikeresebb kisautója volt a francia gyártónak, a GTI és a Rallye változatok pedig máig hatalmas népszerűségnek örvendenek.

Folytatja felemelkedését a Dacia. Az innovatív modellek és a látványos arculatváltás után hamarosan jön a márka eddigi legdögösebb típusa: egy Dusternél is nagyobb szabadidőjármű.

A Ford megígérte, hogy elektromos személyautókat fog gyártani Európában, és tartotta is a szavát. Most bemutatták az első, itt készített Ford Explorer EV-t, amit már jövőre követ egy hasonló hajtásláncú autó.

Az automobilizmus újabb határterületén igyekszik megvetni a lábát a Suzuki. Önvezető áruszállító rendszerek fejlesztésébe fogott, külső partnerekkel együttműködve.

A Hyundai bebizonyította, hogy nem kell feltétlenül alacsony építésű autó ahhoz, hogy sportos élményben legyen részünk. Remek műsort nyújt a Kona N, miközben a hétköznapokban is helytáll.

A Jogger adottságai révén több kategória határán is átlép. Ennek eddig is számos előnyét élvezhették a tulajdonosok, most pedig egy vadonatúj ügyfélkör számára bizonyulhat tökéletes választásnak a Dacia innovatív csúcsmodellje.

Ha egy 1,0 literes benzinmotor 170 lóerőre képes, két kérdés merül fel azonnal az emberben: hogyan csinálták, és mibe építik be? Mindkét felvetésre ugyanott találjuk a választ: a Ford Performance részlegénél, ahol most újraértelmezték a márka sportos városi szabadidőjárművét.

A Citroën C3 nyerte el a “2023 World Urban Car” díjat a New York-i Nemzetközi Autószalonon, 32 ország több mint 100 szakújságírójának szavazata alapján. A World Car Awards díjait 2005 óta ítélik oda több kategóriában.

Amikor azt mondjuk egy autóra, szép, vajon tudjuk, hogy mi teszi szemünknek kedvessé? A Mazda tervezői a japán esztétikum gyökereiből táplálkozva hozzák létre alkotásaikat, amelyek egyszerre végtelenül egyszerűek és felfoghatatlanul összetettek – mint maga a világmindenség.

Napjainkra sok autógyártó az elektromos hajtásban látja a jövőt, de azért akadnak olyan felhasználási területek, ahol még sokáig verhetetlen marad a dízelmotor, gazdaságos alternatívája lesz az új megoldásoknak.

Amikor a legmegbízhatóbb autómárkákra terelődik a beszélgetés, a legtöbben automatikusan vágják rá a Toyota nevét. Ez nem véletlenül alakult így: több évtizedes erőfeszítés eredménye, hogy ma így gondolunk a márkára, és ebben a fejlődésben meghatározó szerepet játszott a cégalapító elsőszülött fia: dr. Tojoda Soicsiro.

Másfél évtizeddel ezelőtt valami nagyon izgalmas dolog vette kezdetét a Suzukinál. Hogy mivé fejlődhetett volna a márka raliprogramja, már soha nem tudjuk meg. Annyi azonban bizonyos, hogy az autóban és a csapatban egyaránt benne volt a siker ígérete.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely