Hírek

Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.

Idén tizenhatodik alkalommal hirdette meg nemzetközi gyermekrajzpályázatát a Toyota. Ezúttal egy magyar kislány munkáját is beválogatták a legjobb alkotások közé.

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

Újabb különleges kiadással gazdagítja európai palettáját a Mazda. A márka kompakt típusaihoz, a Mazda3-hoz és az CX-30 crossoverhez kidolgozott Nagisa kivitel múltidéző színvilágot társít sportos stíluselemekkel.

Nincs kényelmesebb annál, mint amikor autónk közeledtünkre előzékenyen ajtót nyit, majd célhoz érve figyelmesen és diszkréten mindent bezár mögöttünk, amint távozunk. A központi zár kulcs nélküli vezérlése egyike a huszonegyedik század legfontosabb kényelmi szolgáltatásainak – és ki tudja, a Renault nélkül élvezhetnénk-e ma az előnyeit.

Fontos mérföldkőhöz érkezett újkori történelme során a Dacia. 2004 óta több mint nyolcmillió autót adtak el világszerte. Az új fejlesztések jóvoltából ezek a számok egyre gyorsabban növekednek.

Idén is sikeresen szerepelt az Alfa Romeo a német Auto Motor und Sport autós szaklap desingversenyén. A 2023-ban megújult Giulia a középkategóriás autók között, míg az idén ugyancsak faceliftet kapott Stelvio a “nagy terepjáró/SUV” kategóriában lett a legszebb autó a magazin olvasóinak szavazata alapján.

Gazdára talált az ötmilliomodik Jeep Wrangler, tulajdonosa egy New Yersey-i vásárló lett. Az ikonikus Jeep Wranglert 1986-ban mutatták be, és minden generációja sikertörténetet írt. Mindeközben Európában egy utolsó, minden extrával felszerelt kiadással búcsúzik a Jeep Gladiator pickup.

Néhány év leforgása alatt nem csupán megerősödtek, de az anyagyár fölé emelkedtek a Dacia észak-afrikai tevékenységei. Immár tehát stabilan két lábon – sőt, két kontinensen – áll az autógyártó, ez a kétpólusú gyártás pedig egy soha nem látott léptékű palettabővítést készít elő.

A globális villanyautó-nagyhatalomnak számító Norvégiában egy kíváncsi Ford-tulajdonos útnak indult, hogy kiderítse, meddig bírja egy töltéssel a Mustang Mach-E. A teszt lenyűgöző eredményt hozott, de otthon senki ne ismételje meg, azért ez nem minden körülmények között reprodukálható!

Az olasz fagyi még finomabb, ha a kiszolgálás is stílusos mellé. Ezt gondolhatta a Fiat brit részlege is, amikor kitalálta, hogy fagylaltoskocsit épít az elektromos 500-asból.

Az eredeti Renault Twingo a huszadik század végének kétségtelenül egyik legnagyszerűbb iparművészeti alkotása. Hogy ez mennyire igaz, akkor derül ki, amikor megpróbáljuk továbbgombolyítani a Patrick Le Quément által elvarratlanul hagyott szálakat.

A frissen bemutatott Land Cruiser 250 egy hosszú evolúciós folyamat legújabb állomása, amelyben 38 év tapasztalata kristályosodott ki. A Toyota ikonikus terepjárójának pályafutása legalább olyan kalandos volt, mint azok az utazások, amelyeken elégedett ügyfelek százezreit szolgálta és segítette.

Az idei nyarat egy különleges mérföldkő tette emlékezetessé a Nissan számára: hét számjegyűre fordult a vállalat által valaha gyártott akkumulátoros elektromos modellek száma. A puszta statisztikák azonban nem festenek pontos képet arról, milyen hatalmas szerepet játszott, és játszik ma is a márka az elektromobilitás meghonosításában.

Az Alfa Romeo újraálmodta az 1967-es 33 Stradalét! A márka szentélyében, az aresei Alfa Romeo Múzeumban leplezték le az ikonikus modell újraértelmezését, egy szupersportautót, amelyből mindössze 33 darab készül, és már mindegyiket eladták…

Az Alpine az évtizedek során számos területen bizonyult úttörőnek; mostantól a környezetvédelem is ide sorolható. A márka egyik világújdonsága jelentősen csökkentheti a sportautók szénlábnyomát.

A legtöbb ember számára a Suzuki a problémamentes, mindig megbízható, gazdaságos mobilitás szinonimája. A történelem során azonban akadtak olyanok is, akik egészen más értékeket kerestek és találtak a Suzuki kínálatában. Jöjjenek a Suzuki motoros sportautók.

Klasszikus kerek fényszóróival és szögletes karosszériájával csodás melódiát játszik a nosztalgia húrjain, ugyanakkor a legmodernebb technológiákkal erősíti meg a Toyota pozícióját a kemény off-roaderek mezőnyében a frissen bemutatott, vadonatúj Land Cruiser.

Hamarosan fontos frissítéseket kap a Ford Transit. A márka legfontosabb haszonjárműve 2024-től még az eddiginél is praktikusabban segíti a vállalkozások munkáját, méghozzá egészen váratlan – és különösen értékes – módokon.

2013-ban mutatták be az Alfa Romeo kétüléses, középmotoros sportautóját, a 4C-t. Az autó kupé változatát 2019-ig, míg a spidert 2020-ig gyártották. A sportkocsi szériaváltozatának 10. évfordulójára Alessandro Maccolini formatervező elkészített három egyedi digitális tervet, amelyből a rajongók kiválaszthatják, melyik készüljön el a valóságban is.

Épp csak megkezdődött a forgalmazása, máris elismerésekkel bombázzák a Hyundai Kona második generációját. A márka más típusai is hasonló népszerűségnek örvendenek az európai szaksajtóban.

Meglévő autók továbbfejlesztésével, teljes modellváltásokkal és új típusok bemutatásával fejlődik a CarNet márkáinak villanyautó-választéka. Cikkünkben fontos újdonságokat mutatunk be az elektromos autók világából.

A Mazda elmúlt tíz évének legsikeresebb típusa a CX-5. A kompakt méretű SUV hátán viszi a japán márkát, és ebben szerepe van a folyamatos frissítéseknek is. A 2017-ben bevezetett második generáció 2022-ben megújult, a friss verzió pedig minden téren modernebb elődjénél.

Az idén ősszel bemutatkozó, harmadik generációs Peugeot 3008 több téren is új mércét állít kategóriájában. Ebben kulcsszerep jut annak az új fejlesztésű STLA Medium platformnak, amelyet elsőként kap meg a sikeres kompakt szabadidőjármű legújabb generációja.

Az év első hat hónapján rekordot döntött a Dacia: a magánügyfelek piacán 8,4 százalékos részesedésre tett szert, és ezzel immár a második legnépszerűbb márka egész Európában!

A Mazda egyik vezető európai importőre magasra emelte a fenntarthatóság zászlaját. A cég modern és veterán modellekből álló tesztflottáját ma már csak minimális szénlábnyomú, szintetikus üzemanyaggal tankolják, így mutatva példát az ügyfeleknek és az iparágnak.

Van a Renault-nak egy titkos minigyára, ahová a cég alkalmazottai közül is csak a kiválasztott kevesek léphetnek be, az itt épített prototípusok pedig a szokásoson túl egy egészen különleges célt is szolgálnak.

Hálózatba kapcsolt technológiákkal, innovatív formavilággal emeli a lécet a Peugeot Cycles, a világ egyik legrégebb óta működő kerékpárgyártója. Most bemutatott típusai egy vadonatúj együttműködés első gyümölcseként előlegeznek meg további formabontó megoldásokat.

Szinte minden Toyotában megtalálható a jelentős fogyasztáscsökkentés kulcsa: az ECO üzemmód némi nyugalomért cserébe mérhetően gazdaságosabb közlekedést kínál. Az elméletet a gyakorlatban is igazolták a Toyota mobilitási szolgáltatásokra szakosodott leányvállalatának kutatói.

Egy váratlan helyzetben az autóra vállalt jótállás rendkívül fontossá válhat. Áttekintjük, hogy a CarNet márkái milyen garanciális védelmet kínálnak a belső égésű motoros és a hibrid személyautókhoz.

A motorsport újabb ágazatában, annak is a legmagasabb szintjén bizonyította rátermettségét az Alpine. A Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen elért eredmény önmagában is lenyűgöző, ám talán annál is érdekfeszítőbb, ahogyan – és amiért – a márka felkapaszkodott a felhők közé.

Egy autómániásnak mindig külön élvezet, ha láthatja, hogyan készült rajongása tárgya. Egy olyan szerelemmárkánál, mint az Abarth, pedig ez hatványozottan igaz, főleg ha egészen visszamehetünk a tervezőasztalig, és megismerhetjük azokat a rajzokat, amelyeket még szabadkézzel vetettek papírra (monitorra) a designerek. Az új elektromos Abarth 500e még a rajzokon is vagány!

Használt autót választani nemcsak rizikós, de időigényes folyamat is. Cikkünkkel azoknak igyekszünk tanácsot adni, akinek nem ez a szakmájuk, és mérsékelni szeretnék az óhatatlanul jelen lévő kockázatokat.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely