Hírek

Igazi tengerparti feelinget kínál a Citroën My Ami miniautójának “buggy” változata, amelyet limitált példányszámban tett elérhetővé a gyár. A mindössze 50 darab, számozott példányt online lehet megrendelni Franciaországban.

Nem akármilyen módon mutatta meg a Peugeot legújabb modelljét Párizsnak. Az autót egy óriási, mozgó üveggömbbe zárták, hogy még jobban kiemeljék azt a tényt, hogy a 408-as Peugeot formaterve minden irányból, minden szögből nagyon jól mutat.

Néhány éven belül tisztán elektromos márkává alakul át az Alpine, a tervek szerint több villanymotoros modellel örvendeztetve meg a sportautózás rajongóit. Ennek előszele az idén nyáron bemutatott A110 E-ternité tanulmány, ugyanakkor a márka már korábban is kacérkodott az emissziómentes mobilitás gondolatával.

Bemutatta elektromos sportautóinak előfutárait a Hyundai. Az RN22e és az N Vision 74 technológiai tanulmányok egy olyan – nem is olyan távoli – jövőt vetítenek előre, amelyben nemhogy megfér egymás mellett az emissziómentes hajtástechnológia és a vezetés élménye, de kölcsönösen erősítik is egymás erényeit.

Új generációs bioetanol fejlesztésére hozott létre szakmai konzorciumot hat japán vállalat, közöttük a Suzuki Motor Corporation. Az együttműködés célja, hogy fenntarthatóvá tegyék a belső égésű erőforrásokat, és elősegítsék a szénsemleges társadalom megvalósulását.

Egy csipetnyi japán fűszer elég volt ahhoz, hogy a jól ismert európai haszongépjármű-családból megszülessen a Toyota Proace City. Vajon elég 100 lóerő a fuvarozáshoz? Kiderítettük.

Folytatja márkatársai szép hagyományát a Jogger: alig néhány hónappal piacra lépése után máris jelentős szakmai elismerésben részesült az akár hét üléssel rendelhető típus.

Habár a gyártók sokféle, gyakran különleges színben kínálják autóikat, a vásárlók 2021-ben is megmaradtak néhány alapszínnél. A magyarok ebből a szempontból bátrabban mernek színt választani: a hazai színnépszerűségi sorrend igencsak eltér a globális trendről, nem beszélve egyes márkákról, melyek magyar vásárlói szembementek minden előzetes várakozással.

A Jeep egy ideje már elég nyíltan kezeli szándékait arról, hogy a palettán szereplő összes modell elektromos, illetve hibrid verzióját piacra szeretné dobni. Szeptember nyolcadikán, európai idő szerint délután 2 órakor tartják a 4xe Day elnevezésű eseményt, mely a legtöbb platformon élőben követhető lesz.

1922. szeptember 3-án rendezték meg a monzai versenypályán az első futamot. Az ikonikus olasz versenypálya most hétvégén a soron következő Forma-1-es futammal is ünnepli a 100. születésnapját, de az Alfa Romeo is készül: kétnapos eseménnyel emlékezik meg a márka és a versenypálya elválaszthatatlan kapcsolatáról.

Idén nyáron átfogó módosításokon esett át a Mazda MX-30. A márka első modern villanyautója funkcionális és esztétikai téren egyaránt megújult.

Hallatlanul sikeresek a Renault új generációs hibrid és elektromos típusai, amelyek a márka európai eladásainak több mint harmadát teszik ki. Ezzel a márka akár idő előtt teljesítheti ambiciózus flottatisztítási programját.

A Ford nagyon hisz abban, hogy a robotok és az emberek az élet rengeteg területén együttműködhetnének. És ez nemcsak a gyártásra igaz, hiszen a cég egy sor robotizált megoldással segíti vásárlóit a mindennapokban is.

Néha a múltban kell ragadnunk ahhoz, hogy a leghatékonyabban léphessünk a jövőbe. Leginkább így foglalhatnánk össze annak a csodának a tanulságát, amellyel (vagy inkább akivel) a Toyota versenymotor-fejlesztő részlegében találkozhatunk.

Az idén újra Borsodnádasdon megrendezett Jamboree újra rekordokat döntött sok tekintetben, de talán külön érdemes kiemelni azt, hogy a magyar Jeepeseken kívül Ausztriából, Németországból, Szlovákiából, Romániából és Lengyelországból érkeztek a rendezvényre, utóbbi delegáció a Jeep Owners Group PL összesen 18 autóval volt jelen.

Tudták, hogy a kabrióknak már a neve is boldogságot hordoz, mert az ujjongó örömugrást jelentő cabriole szóból ered? A CarNet autókínálatából három kabriót mutatunk be, legendás felmenőikkel együtt.

Ősztől Magyarországon is kapható lesz a Corolla Cross, a Toyota szabadidőjármű-kínálatának legújabb tagja. A koncepció eleve ígéretes, a gyártó észak-amerikai képviselete azonban úgy döntött, még egy kis varázslatot visz a modellprogramba.

Míg legtöbb versenytársa küszködött, a Dacia növelni tudta eladásait az európai piacokon. A forgalom gerincét a klasszikus bestsellerek adták, de az újoncok is repülőrajttal indítottak.

A CarNet működése első percétől szívügyének tekinti a társadalmi célok, nemes ügyek támogatását. Amikor tehát a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata egy különleges eszköz beszerzéséhez kért segítséget, a cégcsoport késlekedés nélkül reagált a felhívásra.

A Soul Red Crystal és a Machine Grey után egy újabb különleges prémium-karosszériaszínt mutatott be a Mazda. A Rhodium White nem csak semmihez sem fogható ragyogásában, hanem különleges, környezetbarát gyártástechnológiájában is kiemelkedik a minőségi fehér fényezések közül.

Amikor a Renault úgy döntött, új generációs elektromos járműveiben minden eddiginél magasabb szintre emeli a hangzás élményét, az elektronikus zene legnagyobb francia szakértőjét, a zseniális Jean-Michel Jarre-t hívta segítségül.

Ugyan arról még nem született döntés, hogy SUV vagy szedán lesz az Alfa Romeo következő nagy modellje, de az már biztosnak látszik, hogy az Egyesült Államokban fogják fejleszteni. Közben úgy tűnik, egy szupersportautó bemutatása is tervben van az olasz márkánál.

Azt mindenki tudja, hogy a Nissan a világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója. Azt viszont talán kevesebben, hogy az egyik legrégebbi is. Nézd meg, milyen fejlesztések vezettek korunk legismertebb elektromos autójához: a Nissan Leafhez.

Egyelőre csak két fotót közölt a Fiat az új, négyajtós terepkupéjáról, a Fastback-ről. Az autót a Dél-Amerikai piacon lehet majd megvásárolni, európai értékesítésről nincs szó. Pedig elférne a Fastback Európában is, hiszen a Stellantis más márkái - a Citroën és a Peugeot is - kínálnak ilyen modellt.

Sokan hiszik azt, hogy egy derűs és különleges használt autó csak fájó szervizköltségek árán, aránytalan kiadásokkal lehet a társunk. Pedig nem szükségszerű, hogy a mindennapokat vidámsággal megtöltő autók anyagi romlásba döntsenek.

90 évvel ezelőtt, 1932-ben mutatták be a Peugeot első olyan modelljét, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. Ez volt a 301-es, amelynek karosszériája már nem fából, hanem acélból készült, motorjához pedig már nem kellett kurbli, hanem elektromos indítómotorral rendelkezett. Az eltelt 90 év alatt számozásban eljutottak 301-től egészen a 308-ig, de ez sokkal több modellt jelentett, hiszen egy-egy szám több generációt is megélt.

Jövőre már a mi kontinensünkön is kapható lesz a Ford Bronco, melynek neve betöretlen vadlovat jelent. A nálunk újnak számító modell Amerikában igazi legenda, és biztosan itt is rengeteg rajongója lesz.

Vadonatúj, ám több évtizedes hagyományokkal rendelkező, felső kategóriás modellt vezet be globális piacain a Toyota. A Crown nemzetközi reneszánsza jól mutatja a Toyota innovatív termékstratégiáját, a modellsorozat történeti áttekintése pedig egyben arra is rávilágít, hogy milyen értékekkel vértezi fel csúcskategóriás típusait a Toyota.

Energiaválság van Európában, egekbe emelkedtek az üzemanyagárak, az elmúlt évekre visszatekintve a hazai 480 forintos hatósági ár is súlyos. Minden korábbinál fontosabb, hogy takarékos legyen, akár új, akár használt autót keresünk. Az utóbbi 5-6 év típusai között szinte minden kategóriában akadnak olyanok, amelyek kiugróan alacsony fogyasztást produkálnak.

Azt mondják, a motorsportban nem az ellenfél, hanem saját maga ellen versenyez az ember: a legjobbat kell adnunk, aztán majd kiderül, hogy ez elegendő-e a sikerhez, vagy sem. A Mazda Wankel-motoros raliszörnyetege hiába hozta a legjobb formáját, a sors egyszerűen másfelé kacsintgatott. Ez azonban semmi nem változtat azon, hogy a Mazda RX-7 Evo az egyik legizgalmasabb konstrukció, amelyet a félelmetes B csoportos boszorkánykonyhán kifőztek…

Ahogy a benzin és a gázolaj valós ára nő, az üzemanyagköltség az eddiginél is fontosabb szempont lehet használtautó-vásárláskor. Ezt a kiadást nemcsak kisebb fogyasztással, de olcsóbb üzemanyaggal is mérsékelhetjük.

Két Giulia egyben: a 60-as évek Giuliájának formavilágát idézte meg a torinói székhelyű ErreErre Fuoriserie cég. A Giulia Quadrifogliót egy korabeli, 105-ös Giulia formájára szabták át, modern köntösben.

Az év első hat hónapjában megismételte tavalyi éves bravúrját az Alpine. A francia sportautó-márka folyamatosan látványos újdonságokkal tartotta izgalomban ügyfeleit, és ennek eredményeként világszerte 70 százalékkal több autót tudott eladni, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Az Egyesült Királyság legnagyobb ügyfél-elégedettségi felmérésén magasan a Suzuki bizonyult a legkiválóbb autógyártónak. Sőt: az összes iparágat és piaci területet nézve is kevés olyan márka van, amely több örömet okozna ügyfeleinek, mint a Suzuki.

Bár az európai piacon a 2020-as modellévvel kivezetésre került, az amerikai vásárlók, még mindig rendelhetik a Jeep egyik legrégebbi modellét, a Cherokeet. Az biztos, hogy utód nélkül nem marad majd, viszont biztos információk sajnos még nincsenek. A tavaly megjelent Wagonner, mint a Jeep egy almárkája, a Full-size SUV kategóriában hódít. A prémium szegmens megcélzásával a márka egy olyan modellt hozott létre, ami nem csak tartja a lépést a versenytársakkal, meg is előzi őket.

Egy hónappal ezelőtt még csak a 408-as logót, valamint a “PRÉPAREZ-VOUS À L'IN4TTENDU”, azaz Készülj fel a váratlanra” szlogent mutatta meg közösségi oldalain a Peugeot, de nem kellett sokat várni, és bemutatták az új modellt is.

Ha egy mértékadó szaklap a piac legjobbjának választ meg egy típust, az akár véletlen is lehet. De ha az összes így tesz, az már nem vélemény, hanem tény: a Suzuki Jimnynél nincs jobb terepjáró az árkategóriában.

Soha nem volt még olyan fontos az olcsó, ugyanakkor környezetbarát üzemanyag, mint 2022-ben. A Dacia az egyetlen olyan márka a hazai autópiacon, amely gyári kivitelben kínál erre tökéletes megoldást: az autógázt.

Az évszázad derekára kitűzött általános szénsemlegesség első, köztes lépéseként a Mazda elhatározta, hogy globális gyártólétesítményei másfél évtizeddel korábban, 2035-re elérik a környezetvédelmi célt.

Így, csupa nagybetűvel. Mert ebben a színben már most klasszikussá vált ez az autó, és biztosak vagyunk abban, hogy 20-30 év múlva is ugyanolyan csodálattal és tátott szájjal fogjuk nézni, ha szembe jön velünk egy arany színű Giulia, mint amikor most körbefotóztuk. Az Ocra sárgának nevezett szín valójában egy háromrétegű, arany fényezés, amely nagyon szépen kiemeli a Giulia egyébként is izgalmas formáját.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely