Hírek

Huszonöt év után még mindig meg tudja lepni a világot a Renault Kangoo. A legújabb generációs modell világújdonsággal színesíti a könnyű haszonjárművek piacát: az innovatív ajtószerkezet megvalósításához nem csak a tervezés, de a gyártás fázisait is újra kellett gondolni.

Zörejek és képsorok, amelyek megnyugtatnak, álomba ringatnak vagy egyszerűen csak kellemes érzéseket ébresztenek: ez az ASMR, egy speciális videóműfaj, aminek ma már sok száz milliós rajongótábora van világszerte. A Hyundai úgy döntött, elkészíti a maga ASMR-videóját, méghozzá a Tucson Plug-in Hybrid főszereplésével.

Nyugdíjazza utolsó egyterű modelljét is a Citroën. Júniusban befejezi a gyártását a C4 SpaceTourernek, amely Magyarországon is igen népszerű volt.

Tényleg 2022-t írunk? A hibrid autózás alfájának számító Toyota hagyományos, ám új fejlesztésű szívó benzinmotorral is kínálja a Corollát! Megnéztük, teszteltük és nem csalódtunk.

Fantasztikus mérföldkőhöz érkezett az európai autósok egyik kedvenc márkája: fennállásának több mint ötven éve alatt tízmillió autót gyártott és értékesített. A jubileum alkalmából érdemes áttekinteni a siker főbb állomásait.

A Ford egyik legnagyobb európai gyártóbázisán megkezdődött a márka tisztán elektromos haszonjárműve, az E-Transit gyártása. A modell egy teljes körű piaci offenzíva első tagja.

Mindenre kiterjedő felújítását követően május végén ismét megnyitja kapuit a Mazda hirosimai múzeuma. A cég a távol élő rajongókra és érdeklődőkre is gondolt: mostantól virtuális sétát is tehetünk a márka évszázados történetét bemutató csarnokokban.

A világ évszázadokon át húzott határvonalat a szépség és az okosság közé. Mára nem csak társadalmi szinten vetettük el ezt a nézetet, hanem az emberi létezésen túlmutatóann is megjelent az esztétikum és az intelligencia szintézise. Ennek legkiválóbb bizonyítéka az Alpine új Art Car-projektje.

2021-ben is jelentkeztünk az akkori Easter Jeep Safarin bemutatott koncepciókkal, melyek között már megjelent a márka első, teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező darabja is. A tervező csapat idén is kitett magáért, nézzük ezúttal mivel készültek;

Látjuk, érezzük, hogy drágábbak az autók. Létezik hivatalos statisztika is az új autók árnövekedéséről, ami a legfrissebb adatok szerint 8,6 százalékot tett ki 2021 és 2022 márciusa között. Milyen tényezők váltották ki az áremelkedést?

Ha egy autógyártó elkötelezi magát a környezet védelme mellett, nem elég, ha tiszta üzemű járműveket tervez és gyárt: tevékenységének minden területén törekednie kell a károsanyag-kibocsátás mérséklésére. Ezen a téren jár most elöl jó példával a Toyota.

Hosszú évek óta egyetlen más autógyártó sem jegyeztet be annyi szabadalmat, mint a Toyota. A japán óriás találmányai messze túlmutatnak az autóipari felhasználáson. A robotikától a környezetvédelmen át az egyéni jólétig számtalan területen teremtenek új lehetőségeket a fejlődésre – és bizony egyes ötleteik meg is mosolyogtatják az embert.

Most, hogy a számunkra megfelelő Jeepen a már megfelelő gumik vannak, és lelkiekben már fel is készültünk a terepjárózás nyújtotta élményekre egy lépésre még álljunk meg. Fontos felkészülten érkezni egy-egy szituációhoz, melyek megoldásán néhány eszköz, amit ha jól megy az életben csak egyszer kell megvennünk, sokat tud segíteni.

A világ legnagyszerűbb alkotásai a legritkább esetben köthetők egyetlen ember nevéhez – és gyakran hosszú idő alatt, több lépcsőben nyerik el végső, tökéletes formájukat. Így történt ez a Ford GT40 esetében is; a márka most limitált szériával tiszteleg az ötvenöt évvel ezelőtti események egyik kulcsfigurája előtt.

Fiat Topolino néven az olaszok legkisebb autójává válhat a Citroën Ami elektromos miniautó. A Stellantis úgy tűnik komoly fantáziát lát az “átmárkázásban”, mert a mopedautót tavaly óta az Opel is forgalmazza saját logójával Rocks-e néven, most pedig a Fiat következhet.

Már Magyarországon is elérhető a Suzuki legújabb, legfejlettebb hajtáslánca. A másfél literes full hibrid egység a márka legnépszerűbb típusában, a Vitara szabadidőjárműben debütál. Összefoglaltuk, mitől különleges, miért jó a környezetnek és miért jó a vezetőnek.

Évek óta tombol a szabadidő-autók térnyerése, de vannak, akik nem szimpatizálnak a magas építésű karosszériával, a sportosnak kevésbé nevezhető üléshelyzettel, és a bakancsra emlékeztető formával. Nekik kínálnak alternatívát az emelt hasmagasságú családi kombik, amelyek nem ijednek meg a földutaktól, de alapjaikban maradnak klasszikus kompakt darabok.

A Stellantis csoport egy évvel ezelőtti létrejötte után már bejelentették, hogy négy, különböző méretű platformra épül majd a cégcsoport összes márkájának összes modellje. Most végre pontosabb adatokat is közöltek az úgynevezett STLA platformokról, amelyből látszik az is, mennyire komolyan gondolja a Stellantis az elektromos hajtásra való áttérést.

Merőben újszerű megközelítéssel népszerűsíti hibrid crossoverét a Renault legújabb reklámfilmjében. A cég a tudatos járműhasználat mellett kampányol, ami azt is jelenti, hogy vezetés helyett olykor bizony jobb gyalogolni.

Ahogy egy villanyautó motorjának hatalmas kezdeti nyomatékát kiaknázva elrajtol, úgy kezdte a Hyundai hollywoodi pályafutását a csúcson. A márka első tudatos filmszerepével rögtön a legnagyobbak közé emelkedett – pont úgy egyébként, ahogy az autóiparban is.

Sorozatunk első részében a terepjárózás első fontos kellékével, a megfelelő autóval foglalkoztunk, a második részben egy másik, legalább ennyire fontos témát veszünk górcső alá: gumiválasztás.

Némi odafigyeléssel, jó kedélyű együttműködéssel, no meg a megfelelő alapokkal nem is olyan rejtélyes, bonyolult dolog a környezetvédelem, az elektromos mobilitás. Hogy ezt bebizonyítsa, különleges online versenyt szervez érdeklődő fiataloknak a Dacia első villanyautója, a Spring.

Egyedülálló, innovatív hajtáslánccal bővül idén nyáron az új generációs Nissan Qashqai kínálata. Az e-Power nem klasszikus plug-in hibrid, de nem is elektromos hajtáslánc, hanem valami a kettő között – vagy még inkább a kettő fölött. Lerántjuk a leplet az utóbbi évek legizgalmasabb fejlesztéséről.

Vadonatúj padlólemezre épülő, úttörő jelentőségű modellel bővíti európai palettáját a Mazda. A CX-60 nem csupán a márka eddigi legkifinomultabb szabadidőjárműve, de plug-in hibrid hajtásláncával a legtakarékosabb és legerősebb is.

A mai, túlbonyolított világban az Alpine jóformán az egyetlen olyan autómárka, amely sallangok és kompromisszumok nélkül nyújtja a vezetés legtisztább, hígítatlan élményét. Ez a lényegre törő minimalizmus a kezdetektől fogva jellemző az Alpine-ra, amelynek már első autója is a ’kevesebb több’ elvét követve született meg.

Már Magyarországon, így a CarNet Alfa Romeo kereskedéseiben is rendelhető az Alfa Romeo Tonale exkluzív bevezető kiadása, az Edizione Speciale. Ez nem egy alapmodell, hanem egy sok extrával felszerelt speciális kiadás. Az autó jelenleg 130 lóerős, 1,5 literes négyhengeres hibrid hajtáslánccal és automata sebességváltóval érhető el, később pedig 160 lóerős motorral is megvásárolható lesz.

Hamarosan ismét lesz hosszútávú versenyautója a Fordnak. Az egyelőre csak sejtetett, de meg nem mutatott Mustang GT3 közel hat évtizedes motorsporthagyaték örököseként térhet vissza a versenypályákra.

Európa legnagyobb újautó-piacának legnagyobb autós magazinja arról kérdezte olvasóit, mely típusokat tartják az egyes kategóriák legjobb képviselőinek. A Suzuki Jimny magabiztosan nyerte a szavazást a városi crossoverek mezőnyében.

Egy haszonjárműtől ma már nem csak azt várjuk el, hogy jelentős mennyiségű árut legyen képes magával vinni. A műfaj legjobbjainak mobil irodaként, önjáró műhelyként is helyt kell állniuk. Erre bizonyíték az új generációs Ford Ranger számtalan ötletes, átgondolt innovatív megoldása.

A Magyar Év Autója zsűrije a Hiluxot találta az év legjobb kishaszongépjárművének. Harmadik éve osztja ki a nagy példányszámú illetve olvasottságú lapok autós újságíróiból álló zsűri a legjobb és legzöldebb autóknak járó díjakat. 

A világ legnagyobb terepfutó-versenysorozatával kötött többéves támogatói szerződést a Dacia. Az együttműködés alapját az autógyártó és az UTMB világkupa közös értékrendje biztosítja.

Mint a cím is mutatja, egy új sorozattal jelentkezünk, mely nem csak a már boldog Jeep tulajdonosoknak szól, a vásárlás előtt álló ügyfeleknek is igyekszünk megkönnyíteni a döntést, hogy az általuk elképzelt felhasználásra mely modell a legalkalmasabb. Az első részben az utóbbiban szeretnénk teljesebb képet adni.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely