Hírek

Évek óta tombol a szabadidő-autók térnyerése, de vannak, akik nem szimpatizálnak a magas építésű karosszériával, a sportosnak kevésbé nevezhető üléshelyzettel, és a bakancsra emlékeztető formával. Nekik kínálnak alternatívát az emelt hasmagasságú családi kombik, amelyek nem ijednek meg a földutaktól, de alapjaikban maradnak klasszikus kompakt darabok.

A Stellantis csoport egy évvel ezelőtti létrejötte után már bejelentették, hogy négy, különböző méretű platformra épül majd a cégcsoport összes márkájának összes modellje. Most végre pontosabb adatokat is közöltek az úgynevezett STLA platformokról, amelyből látszik az is, mennyire komolyan gondolja a Stellantis az elektromos hajtásra való áttérést.

Merőben újszerű megközelítéssel népszerűsíti hibrid crossoverét a Renault legújabb reklámfilmjében. A cég a tudatos járműhasználat mellett kampányol, ami azt is jelenti, hogy vezetés helyett olykor bizony jobb gyalogolni.

Ahogy egy villanyautó motorjának hatalmas kezdeti nyomatékát kiaknázva elrajtol, úgy kezdte a Hyundai hollywoodi pályafutását a csúcson. A márka első tudatos filmszerepével rögtön a legnagyobbak közé emelkedett – pont úgy egyébként, ahogy az autóiparban is.

Sorozatunk első részében a terepjárózás első fontos kellékével, a megfelelő autóval foglalkoztunk, a második részben egy másik, legalább ennyire fontos témát veszünk górcső alá: gumiválasztás.

Némi odafigyeléssel, jó kedélyű együttműködéssel, no meg a megfelelő alapokkal nem is olyan rejtélyes, bonyolult dolog a környezetvédelem, az elektromos mobilitás. Hogy ezt bebizonyítsa, különleges online versenyt szervez érdeklődő fiataloknak a Dacia első villanyautója, a Spring.

Egyedülálló, innovatív hajtáslánccal bővül idén nyáron az új generációs Nissan Qashqai kínálata. Az e-Power nem klasszikus plug-in hibrid, de nem is elektromos hajtáslánc, hanem valami a kettő között – vagy még inkább a kettő fölött. Lerántjuk a leplet az utóbbi évek legizgalmasabb fejlesztéséről.

Vadonatúj padlólemezre épülő, úttörő jelentőségű modellel bővíti európai palettáját a Mazda. A CX-60 nem csupán a márka eddigi legkifinomultabb szabadidőjárműve, de plug-in hibrid hajtásláncával a legtakarékosabb és legerősebb is.

A mai, túlbonyolított világban az Alpine jóformán az egyetlen olyan autómárka, amely sallangok és kompromisszumok nélkül nyújtja a vezetés legtisztább, hígítatlan élményét. Ez a lényegre törő minimalizmus a kezdetektől fogva jellemző az Alpine-ra, amelynek már első autója is a ’kevesebb több’ elvét követve született meg.

Már Magyarországon, így a CarNet Alfa Romeo kereskedéseiben is rendelhető az Alfa Romeo Tonale exkluzív bevezető kiadása, az Edizione Speciale. Ez nem egy alapmodell, hanem egy sok extrával felszerelt speciális kiadás. Az autó jelenleg 130 lóerős, 1,5 literes négyhengeres hibrid hajtáslánccal és automata sebességváltóval érhető el, később pedig 160 lóerős motorral is megvásárolható lesz.

Hamarosan ismét lesz hosszútávú versenyautója a Fordnak. Az egyelőre csak sejtetett, de meg nem mutatott Mustang GT3 közel hat évtizedes motorsporthagyaték örököseként térhet vissza a versenypályákra.

Európa legnagyobb újautó-piacának legnagyobb autós magazinja arról kérdezte olvasóit, mely típusokat tartják az egyes kategóriák legjobb képviselőinek. A Suzuki Jimny magabiztosan nyerte a szavazást a városi crossoverek mezőnyében.

Egy haszonjárműtől ma már nem csak azt várjuk el, hogy jelentős mennyiségű árut legyen képes magával vinni. A műfaj legjobbjainak mobil irodaként, önjáró műhelyként is helyt kell állniuk. Erre bizonyíték az új generációs Ford Ranger számtalan ötletes, átgondolt innovatív megoldása.

A Magyar Év Autója zsűrije a Hiluxot találta az év legjobb kishaszongépjárművének. Harmadik éve osztja ki a nagy példányszámú illetve olvasottságú lapok autós újságíróiból álló zsűri a legjobb és legzöldebb autóknak járó díjakat. 

A világ legnagyobb terepfutó-versenysorozatával kötött többéves támogatói szerződést a Dacia. Az együttműködés alapját az autógyártó és az UTMB világkupa közös értékrendje biztosítja.

Mint a cím is mutatja, egy új sorozattal jelentkezünk, mely nem csak a már boldog Jeep tulajdonosoknak szól, a vásárlás előtt álló ügyfeleknek is igyekszünk megkönnyíteni a döntést, hogy az általuk elképzelt felhasználásra mely modell a legalkalmasabb. Az első részben az utóbbiban szeretnénk teljesebb képet adni.

Az új Peugeot 308-ast választották meg az Év Női Autójának. Az autó ugyancsak kategóriaelső lett a városi autók között a Világ Év Női Autója (Women's World Car of the Year, WWCOTY) megmérettetésen.

Pontosan húsz évvel ezelőtt vonult nyugalomba az eredeti Ford Puma. Akik csak a mai, új generációs modellt ismerik, meglepődnének, ha tudnák, miből lett a cserebogár – és azonnal megértenek, miért olyan kiváló autó a Ford városi crossovere ma.

A japán kei-car mikroautók zseniális kialakítású, de európai használatra túlságosan apró járművek. A Suzuki negyed évszázada gondolt egy merészet, és néhány apró módosítással globálisan használható típussá fejlesztette népszerű apróságát. Így született meg minden idők egyik legötletesebb, legpraktikusabb városi autója: a Wagon R+.

A vadonatúj Sandero és a megújult Duster egyaránt aranyérmet szerzett a What Car? magazin Év Autója szavazásán, és bónuszként még egy nagyon fontos elismerésben is részesült a márka.

280 lóerő, összkerékhajtás, 50-50 százalékos súlyelosztás, és nagyon gazdag felszereltségi szint. Ezt kínálja az Alfa Romeo Giulia “Gyors” változata. Gyors bizony, amely jelen esetben olaszul picit jobban hangzik: Veloce. Olyan jól hangzik, hogy az olaszok rá is írják a Giulia sárvédőjére, hogy tisztában legyen vele mindenki. De nézzük meg, milyen izgalmas felszereltségi szintekkel érhető el még a Giulia 2022-ben!

Kérdés sem férhet ahhoz, hogy a Suzuki Ignis ideális városi jármű. Az egyik legnagyobb brit autós szakfolyóirat átfogó mérései alapján azonban az is kiderült, hogy az apró crossover országúton és autópályán is piacvezető teljesítményre képes.

Egyre több autógyártó igyekszik a divat világán keresztül erősíteni az arculatát, bízva abban, hogy a neves márkákkal közösen létrehozott kollekciók révén kiterjeszthetik ügyfélkörüket. A Mazda ezt a kérdést is egészen más irányból közelítette meg: új ruházati termékük kevesekhez szól, ám annál erősebbé fűzi a szálakat a márkával.

Claude és Bernard Marreau egész életét a kalandok, az utazás, és az autók – egészen pontosan a Renault-k határozták meg. A Dakar úttörői között számon tartott testvérpár története a bizonyíték arra, hogy megfelelő tudás és arra alkalmas eszközök birtokában semmi nem lehetetlen.

Már szinte zavarba ejtő, annyi elismerésben részesültek az év első két hónapjában a Hyundai új generációs típusai. A prímet a Tucson és az Ioniq 5 viszi, de más modelleknek is kijutott a dicsőségből.

A Fiat bemutatta második, teljesen elektromos modelljét, az E-Ulysse személyszállítót. A Fiat 500e után a variálható utasterű kisbusszal folytatja az utat a “villanyosítás” felé.

Köztudott, hogy a pénz önmagában nem boldogít, de vannak autók, amelyek igen. Mekkora kiadásokkal jár beleszeretni egy-egy népszerű használt autó csúcsmodelljébe?

Ha nagy a család, és nem akarjuk a szűk harmadik sor szükségüléseibe száműzni a legkisebbeket, akkor jönnek jól a haszonjárműves alapokra épülő, maximum kilencszemélyes kisbuszok. Mostanra szinte csak a Toyota kínál dízelvariánst ilyenből. Kipróbáltuk a Proace Versót.

Izgalmas évnek ígérkezik 2022, a CarNet márkái számos új villanyautó premierjét tartják idén. Többek között a Nissan, a Renault és a Toyota vezet be meghatározó elektromos autókat.

A nemrégiben tartott Stellantis Dare Forward 2030 elnevezésű prezentáción Carlos Tavares, a Stellantis ügyvezető igazgatója a csoport ezen évtizedre szóló terveit ismertette. Nyilvánvaló, hogy az autóipar elektromos átalakulása nem a tengeren túl, hanem itt, az öreg kontinensen fog végbemenni előbb. Sok konkrétumot sajnos nem tudtunk meg, azonban a Jeep család legújabb, és egyben legkisebb tagjáról kaptunk néhány képet, valamint egy jó hírt: érkezik a Jeep Junior!

A francia csendőrség huszonhat darab Alpine A110-est rendelt; a nagy teljesítményű szolgálati gépkocsik az ország egész területén teljesítenek szolgálatot. A patinás márka nem ismeretlen a szervezet veteránjai számára: a Gendarmerie és az Alpine között ápolt kapcsolat évtizedekre nyúlik vissza.

A Toyotánál az autók tervezése során a legmodernebb technológiák mellett a hagyományos kézműves értékek is kulcsszerephez jutnak. Eto Kazusi közel harminc éve dolgozik a két terület mezsgyéjén, méghozzá olyan munkakörben, amelyről gyermekkorunkban mindannyian álmodtunk.

Mi sem bizonyítja jobban a Dacia legendává vált szabadidőjárművének a sikerét, mint hogy bevezetése óta a világ közel hatvan országában több mint kétmillió példányban talált gazdára.

A Toyota Yaris Cross nagyobb méretben tudja mindazt, amiért szerettük a Yarist. Növekedése ellenére megmaradt jól kezelhető, alacsony fogyasztású autónak, immáron divatos crossover formában, egy különleges extrával.

A Dokker, a Lodgy és a Logan kombi közös utódaként érkezik a Jogger, a Dacia új aduásza. Divatos külseje bődületes belső teret és átgondolt megoldásokat rejt – nem csak papíron, de a valóságban is, legalábbis erről tanúskodnak Európa szakújságíróinak első benyomásai.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely