Hírek

Kizárólag hálózatról tölthető hibridként lesz kapható Európában az ötödik generációs Toyota Prius. Az újonc csaknem kétszer erősebb lesz elődjénél, de nem ez az egyetlen – sőt, nem is a legfontosabb – változás.

Az internet korában megbízható mércéje egy márka népszerűségének, hogy képes-e megihletni, kreatív kalandozásra csábítani független grafikusokat. Az online portfóliókban feltűnő, részletesen kidolgozott fantáziakoncepciók alapján úgy tűnik, a Dacia nemcsak nagy kedvenc, de hatalmas távlatok is vannak előtte.

Mondhatni nem kis közfelháborodást váltott ki az egyesült államokban a Stellantis által december 12-én kiadott közlemény, miszerint a Chicago-tól alig 70 mérföldre található Belvidere Assembly Plant február végén leállításra kerül. A közleményben számos okot említenek, ami ahhoz vezetett, hogy a több, mint 460.000 négyzetméteren elterülő óriás elcsendesedjen, ezek közé tartozik például a Covid 19 vagy a globális chip hiány.

Használt autók között böngészve szinte mindenkit a szép fotókkal meghirdetett, ígéretesen tálalt autók vonzanak. De vannak használt autók, amelyeknek efféle csáberő híján is érdemes lehet adni egy esélyt.

Tágas, nagy, szerethető forma és jól vezethető. Ilyen egyszerűen rövidre zárhatnánk a Citroën C5 Aircross SUV tesztjét, de azért merüljünk el a részletekben, mert bizony vannak ebben az autóban további izgalmak.

A Toyota Corolla Cross érkezésével a legfontosabb méretosztályban, a kompaktok között bővült a Toyota szabadidő-autós kínálata. A japán gyártó kínálatában ez a típus kapja meg először az ötödik generációs hibrid hajtást. Kipróbáltuk.

Elektromos hajtás, új padlólemez, luxusautós felszereltség: hogy mennyire fontos a kisbuszok kategóriája, azt jól mutatja, hogy a Ford megint apait-anyait beleadott az új Tourneo Custombe.

Jövőre befut a kereskedésekbe az Alfa Romeo legelső plug-in hibrid modellje, a Tonale. Az alapmodell után végre elérhető lesz a Tonale konnektorról tölthető csúcsváltozata, amely a gyári adatok szerint városban akár 80 kilométer megtételére is alkalmas lesz kizárólag elektromos hajtással. Az autó várhatóan még decemberben rendelhető lesz Magyarországon.

Hidrogénnel hajtott, károsanyag-kibocsátás nélküli tanulmányautót mutatott be az Alpine. Nem hangzik izgalmasan, ugye? Pedig az Alpine Alpenglow pontosan olyan, amilyennek Jean Rédélé elképzelte volna a márka jövőjét.

Az egyszerű (bár nagyszerű) autógyártóból összetett mobilitási szolgáltatásokat biztosító vállalattá átalakuló Hyundai fejlődésére nem csak az ügyfelek, de a márkák piaci értékét elemző szervezetek is felfigyeltek.

Újabb piacvezető szakértővel kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Suzuki. Az autógyártó olyan technológiával indulna tovább a villamosítás útján, amely egy csapásra vezető szereplővé teheti őt a piacon.

Villany- és benzines motor is van benne, mégsem egyszerűen hibrid a Nissan Qashqai új, különleges hajtáslánccal szerelt verziója. Az E-Power villanyautóként viselkedik, mégsem kell bajlódni a lassú töltéssel és a rövid hatótávval.

Az autóipar egyik legrangosabb kitüntetésével ismerték el a Nissan 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorját, amely az innovatív e-Power hajtáslánc belső égésű komponenseként, illetve önmagában egyaránt megtalálható az új generációs Nissan modellek orrában.

Olaszországban már a metaverzumban, azaz a 3D-s virtuális világban is vásárolhatunk Fiatot, de az autó természetesen fizikai valóságában lesz a miénk a fizetés után. Egyelőre még csak az új elektromos Fiat 500-as La Prima by Bocelli változatát vásárolhatjuk meg otthonunk kényelméből, de az év végéig minden 500-as modell bekerül a virtuális bemutatóterembe.

Korábban beszámoltunk arról, hogy a hazai klub néhány tagja már élőben is láthatta a modellt, remélhetőleg 2023-ban már tényleg köszönthetjük a hazai kereskedésekben a Grand Cherokee család legújabb tagját, abból is a 4xe modellt, mely a Green Car Journal szerint az év zöld 4x4-ese!

A Renault Mégane E-Tech Electric utasaira és környezetére is vigyáz: előbbiről fejlett biztonsági rendszerei gondoskodnak, az utóbbinak pedig a tiszta és takarékos üzemű akkumulátoros elektromos hajtáslánc a záloga – és mindezt most két független, mértékadó szervezet átfogó vizsgálata is igazolja.

Picit hosszú kihagyás után, de az Alfa Romeo amerikai marketingcsapata folytatta mini útifilm-sorozatát. Colorado állam után most Rhode Island állam Newport megyéjében autózunk a tengerparton egy Giulia Velocéval.

Magas szinten ragadt az üzemanyagok piaci ára, akárcsak a többi energiahordozóé. A japán autógyártók frissen érkező, újragondolt hajtásrendszereivel jelentősen csökkenthető a benzinköltség.

Idén nyáron átfogó változásokon ment át a Daciák megjelenése. A stílusváltás azonban távolról sem csak a látványosabb külső miatt volt fontos: az újszerű megoldások még megfizethetőbbé, még barátságosabbá, még környezettudatosabbá teszik a márka típusait.

A brit Andy Saunders az egyik legismertebb, legsikeresebb autóátépítő művész nemcsak hazájában, de szerte a világon. Alkotóként leggyakrabban egzotikus autókkal dolgozik, civilként azonban hosszasan járt egy Suzukival – persze előbb a saját képére formálta azt.

A Ford szinte gyári állapotban indította el a vadonatúj Ranger Raptort a világ legkeményebb terepraliján; a legkomolyabb változás annyi volt, hogy bioüzemanyagot tankoltak bele.

A Carabinieri mellett az olasz rendőrséget is felszerelik az Alfa Romeo legújabb modelléjével, a Tonaléval. Első körben összesen 616 darabot kapnak belőlük. A rendőrség már korábban 450 Giuliát is rendelt, de a hírek szerint Stelviókat is kapnak. Összesen 1300 autót rendelnek az Alfa Romeótól.

Egy nagy-britanniai mentőszolgálat 2020-ban a világ egyik legnagyobb Duster-flottáját állította szolgálatba. Az elmúlt két év mérlege fenntartások nélkül pozitív: a Daciák minden pillanatban nélkülözhetetlen társnak bizonyultak.

Ha azt gondolnánk, szuperhősök csak a képregényekben léteznek, vessünk egy pillantást a Toyota GR modellcsalád tagjaira: gyári kivitelükben átlagos sportautóknak tűnhetnek, ám ha foglalkozunk velük egy keveset, a felszínre kerül valódi énjük.

Amint az várható volt, az Abarth is előre menekül az elektromos autózás világába, így gyorsan bemutatta az első teljesen elektromos modelljét, amely a Fiat 500e-re épül. A skorpió logó kapott egy villámot, de az Abarthokra jellemző, brutálisan jó sportos hangzásról sem feledkeztek el.

Az ikonikus Abarth színek, a sportautó emblémájában is megtalálható piros és a sárga kombinációjából létrehozott Orange Racing, azaz “versenynarancs” színben is rendelhető lesz az Abarth 595 és 695 modellje.

Már több korábbi cikkünkben foglalkoztunk a Jeep család legújabb és egyben legkisebb családjával, és esett már szó arról is, hogy nem csak tisztán elektromos verzióban lesz elérhető, idáig ez csak találgatás volt, viszont már bizonyos, érkezik a belsőégésű motorral (ICE) szerelt verzió is!

A hagyományos benzin- és dízelmotoros változatok után most tisztán elektromos hajtáslánccal is bemutatkozott a kategóriateremtő Renault Kangoo. Az újonc az emissziómentes közlekedés előnyeit társítja az alapmodell rendkívüli praktikumával.

Használt autók kapcsán az egyik legfontosabb tényező, hogy mennyit kell költeni a javításukra. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy egy korosodó autóban nagyon sok alkatrész van, ami nem elromlik, hanem egyszerűen elhasználódik.

Immár ötödik éve az európai autóvásárlók első számú kedvence a Dacia Sandero. Egy ilyen elsöprő siker nem magyarázható egyszerűen a kedvező árral: a városi kisautó utánozhatatlan karaktere és nagyobb modelleket is megszégyenítő tudása is hozzájárul népszerűségéhez.

A jövő mobilitásában a Suzuki is helyet követel magának. A cég legújabb stratégiai partnere az önvezető járműtechnológiák szakértője, a cég két izgalmas fejlesztésével biztosít belépést a járműipar közeli és távolabbi jövőjébe.

Az optimális testhelyzet az autóvezetés alapja, ám sokan nem tudják, hogyan kell ideálisan beállítani az ülést. A Mazda most kitalálta, hogyan biztosíthatná mindenki számára a tökéletes pozíciót, méghozzá teljesen automatikusan.

Mesterhármast hozott a Dacia arculatváltása a francia formatervezői szakma egyik legrangosabb díjkiosztóján. A márka egyszerű, természetközeli, letisztult értékrendje soha nem kapott még ilyen erőteljes megjelenést.

Ha létezik igazi örömautó, akkor az a Ford Focus ST. És mert a cégnél jól tudják, hogy mindig lehet még egyet tekerni a potméteren, most megépítették a minden eddiginél élvezetesebb Track Pack változatot.

Ahogy azt már megszokhatták, a tavaszi Eastern Jeep Safari, és az őszi SEMA show után mindig új Jeep koncepciókkal jelentkezünk! Az idei SEMA-n kiállított modellek többsége már tavasszal bemutatásra került, azonban egy új játékos is pályára lépett, akire most mindenki figyel: ez a Jeep Surge Concept.

Miközben minden eddiginél szélesebb körben villamosítja palettáját, két varázslatos tanulmányautót mutatott be a Renault, amelyek a márka történelmének legszebb pillanataiból táplálkoznak – és hasonlóan varázslatos, jövőbeli pillanatokat vetítenek előre.

A világ egyik legrangosabb formatervezési díjának legmagasabb fokozatával jutalmazták a Hyundai különleges járműtanulmányát, amely nem csak technológiájában, hanem alapkoncepciójában is újat mutat.

Amikor prosperál a gazdaság, nem ugyanazok a szempontok autóvásárláskor, mint amikor jobban meg kell fontolni, milyen autót választunk társunknak. Ezúttal különösen gazdaságos autókat ajánlunk a CarNet márkáitól.

Kihívók jönnek, vetélytársak mennek, a Peugeot 208 népszerűségét azonban semmi nem tudja megingatni: a francia kisautó a harmadik negyedév végén is magabiztosan vezeti az európai újautó-eladások rangsorát.

Ha a Toyota RAV4 tavalyi éve a kalandozásról, az idei a sportolásról szól – legalábbis ami a speciális modellváltozatokat illeti. A 2021 őszén bemutatott Toyota RAV4 Adventure kivitel után most itt a RAV4 GR Sport, amely a márka nagy teljesítményű típusainak hangulatát és képességeit ötvözi a RAV4 családbarát jellemzőivel.

Elektromos hajtásláncot kapott az eredetileg belső égésű motorra tervezett Ford Transit, ami ma már több technikai demonstrációnál, ez az igásló a hétköznapokban is megállja a helyét.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely