Hírek

Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

Bár az elektromos forradalomnak még csak az első szakasza zajlik, a Ford már messzebbre tekint, és gőzerővel dolgozik azokon a megoldásokon, amelyek később látványosan javíthatják a villanyautók használati értékét, vezetési élményét vagy gyártási folyamatát.

Európa egyik vezető fogyasztói érdekvédelmi portáljának szerkesztői a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének választották meg a Suzuki kisautóját.

Kulcsfontosságú álomhatárt lépett át a Toyota Yaris: gyártásának huszonharmadik évében elkészült belőle a tízmilliomodik példány. A típus története egyben a Toyota filozófiájának fejlődését is pontosan tükrözi.

Ahogy a Mazda műszaki és formai értékrendje nem igazodik az autóiparban szokásos sablonokhoz, úgy az autógyártó házi múzeuma is tele van olyan különlegességekkel, amikre a legkevésbé sem számítanánk…

Az automobil korunk egyik legnagyszerűbb alkotása, műszaki szempontból éppúgy, mint esztétikailag. Az Alpine évek óta erősíti a kapcsolatot a művészet és a gépészet között; idei kollaborációja pedig minden eddiginél fantasztikusabb eredményt hozott.

Azon már senki nem lepődik meg, ha a Dacia típusai ár/érték arányukat tekintve verhetetlennek bizonyulnak, ma már azonban nem csak megfizethető, hanem kifejezetten innovatív is a márka, amint arról egy rangos szakmai díj tanúskodik.

Nem csak a nagy multicégek gépjárműpark-méretével működik jól a flottakezelési szolgáltatás, valójában a kis és a közepes vállalkozásoknak is számos előnyt nyújt. Kühne Attilával, a CarNetfleet ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a lehetőségekről.

A Jeep az elmúlt években mindig érdekes tanulmányautókkal készült az amerikai Easter Jeep Safari márkatalálkozóra. Idén sem volt ez másképp: hét brutális, átalakított Jeepet mutattak be az Utah állambeli Moabban, ahol már 57. alkalommal rendezték meg a találkozót, mintegy 20 ezer ember részvételével.

Úgy tűnik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket a Tonale és jelentősen megdobta az eladásokat is, ugyanis januárban és februárban rekordeladásokkal nyitotta az évet az Alfa Romeo Európában Januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai - a növekedést tekintve pedig minden más márkát megelőzött az Alfa Romeo.

Idén 40 éves a 205-ös Peugeot, amely talán az egyik legsikeresebb kisautója volt a francia gyártónak, a GTI és a Rallye változatok pedig máig hatalmas népszerűségnek örvendenek.

Folytatja felemelkedését a Dacia. Az innovatív modellek és a látványos arculatváltás után hamarosan jön a márka eddigi legdögösebb típusa: egy Dusternél is nagyobb szabadidőjármű.

A Ford megígérte, hogy elektromos személyautókat fog gyártani Európában, és tartotta is a szavát. Most bemutatták az első, itt készített Ford Explorer EV-t, amit már jövőre követ egy hasonló hajtásláncú autó.

Az automobilizmus újabb határterületén igyekszik megvetni a lábát a Suzuki. Önvezető áruszállító rendszerek fejlesztésébe fogott, külső partnerekkel együttműködve.

A Hyundai bebizonyította, hogy nem kell feltétlenül alacsony építésű autó ahhoz, hogy sportos élményben legyen részünk. Remek műsort nyújt a Kona N, miközben a hétköznapokban is helytáll.

A Jogger adottságai révén több kategória határán is átlép. Ennek eddig is számos előnyét élvezhették a tulajdonosok, most pedig egy vadonatúj ügyfélkör számára bizonyulhat tökéletes választásnak a Dacia innovatív csúcsmodellje.

Ha egy 1,0 literes benzinmotor 170 lóerőre képes, két kérdés merül fel azonnal az emberben: hogyan csinálták, és mibe építik be? Mindkét felvetésre ugyanott találjuk a választ: a Ford Performance részlegénél, ahol most újraértelmezték a márka sportos városi szabadidőjárművét.

A Citroën C3 nyerte el a “2023 World Urban Car” díjat a New York-i Nemzetközi Autószalonon, 32 ország több mint 100 szakújságírójának szavazata alapján. A World Car Awards díjait 2005 óta ítélik oda több kategóriában.

Amikor azt mondjuk egy autóra, szép, vajon tudjuk, hogy mi teszi szemünknek kedvessé? A Mazda tervezői a japán esztétikum gyökereiből táplálkozva hozzák létre alkotásaikat, amelyek egyszerre végtelenül egyszerűek és felfoghatatlanul összetettek – mint maga a világmindenség.

Napjainkra sok autógyártó az elektromos hajtásban látja a jövőt, de azért akadnak olyan felhasználási területek, ahol még sokáig verhetetlen marad a dízelmotor, gazdaságos alternatívája lesz az új megoldásoknak.

Amikor a legmegbízhatóbb autómárkákra terelődik a beszélgetés, a legtöbben automatikusan vágják rá a Toyota nevét. Ez nem véletlenül alakult így: több évtizedes erőfeszítés eredménye, hogy ma így gondolunk a márkára, és ebben a fejlődésben meghatározó szerepet játszott a cégalapító elsőszülött fia: dr. Tojoda Soicsiro.

Másfél évtizeddel ezelőtt valami nagyon izgalmas dolog vette kezdetét a Suzukinál. Hogy mivé fejlődhetett volna a márka raliprogramja, már soha nem tudjuk meg. Annyi azonban bizonyos, hogy az autóban és a csapatban egyaránt benne volt a siker ígérete.

Különleges sorozatot hozott forgalomba a Dacia. A márka jóformán teljes modellpalettáját lefedő Extreme-kivitelek mindegyike ügyfélre szabott extra szolgáltatásokkal teszi kényeztetőbbé, élvezetesebbé, szórakoztatóbbá az utazást – sőt, még egy világújdonságot is tartogat!

Minden nagy kultúrközösség történetében szerepel egy mitikus alak, aki megmenti népét a fenyegető hanyatlástól, és kiutat mutat a viszontagságok közül. Ezt a heroikus szerepet a 205 töltötte be a Peugeot életében, a hálás utókor pedig szentté avatta a feledhetetlen számsort, amely pontosan negyven éve tűnt fel először Európa útjain.

Van egy sziget, ahol a Fiat szerint több a Panda van mint ember. A Földközi-tenger közepén fekvő Pantelleria Szicíliától 100 km-re délnyugatra, Tunéziától kb. 65 km-re északkeletre fekszik, területe mindössze 83 négyzetkilométer, és csaknem nyolcezren lakják. A sziget népszerű kisautója a Fiat Panda, ez pedig akár az utikönyvekbe is bekerülhet a sok látványosság mellett.

Erős felfutásban voltak az új modellek között a retroautók az ezredforduló körül, így ma viszonylag kevés pénzért vehetünk legendás elődöket idéző autókat, nagyszériás technikával. Mire kell figyelni a múltidéző használt autókkal? Elmondjuk.

A közelmúltban olyan technológiai megoldásokat mutatott be a Toyota, amelyek hosszú távon biztosíthatják, hogy a szigorodó környezetvédelmi előírások ellenére velünk maradjanak a múlt autólegendái, az általuk kínált vezetési élménnyel együtt.

Kettős győzelmet ünnepelhetett a Renault az európai Autobest díjátadón, és mindkettőt a vadonatúj Australnak köszönhette: a típus új generációs multimédiás rendszere az év legjobb intelligens technológiája címet érdemelte ki, magát az autót pedig az év legjobb vételének választotta meg a zsűri.

Eddigi legrangosabb elismerésével indította a 2023-as évet a Dacia Jogger, amikor Nagy-Britanniában kategóriaelsőként távozhatott az Év Autója díjkiosztó ünnepségéről. Ez azonban csak egy a márka teljesítményét elismerő friss kitüntetések közül.

A Hyundai hét mérföldes léptekkel halad előre az elektromos átállás felé. A márka új generációs villanyautói önmagukban is lenyűgöző konstrukciók, a Hyundai azonban tovább menne ennél, és elektromos járműtechnológiáit az egész emberi társadalom javára fordítaná.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely