Hírek

Amikor a Dacia 2025-ben rajthoz áll a Dakar-ralin, egyik autójának volánja mögött a sivatagi autóverseny történetének egyik legsikeresebb pilótája, Nasszer al-Attijah tesz meg mindent a győzelem érdekében.

A Renault 1996-ban mutatta be fura nevű, még furább megjelenésű könnyű haszonjárművét. A Kangoo azóta műfajteremtővé, fogalommá és kultikus modellé vált, ráadásul a napokban egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett.

Szinte hihetetlen, de már tíz éve, hogy bemutatták a Jeep Renegade-et. A Jeep - akkor még - legkisebb modellje kapott hideget, meleget, eleinte sokan nem értették. Mára azonban egy népszerű városi crossover lett belőle, amit jól mutat, hogy eddig csaknem kétmillióan választották. 

Nemigen hangzott el korábban Magyarországon egymással összefüggésben az elektromos és a kombi szó, az MG azonban elhozta hazánkba az MG5-öt. A nagyobb akkumulátorral szerelt változatot próbáltuk a puttonyos modellből.

Beválasztották az autóipari hírességek európai csarnokába az idén 94 éves Szuzuki Oszamut. Ez nem minden: a családi vállalkozást világmárkává fejlesztő szakember rangidősként a hírességek atyja, azaz a legek legje címet is kiérdemelte.

Egyedi sziluettjének és nyitható vászontetejének köszönhetően a második generációs Mazda 121 eleve egy igazi cukorfalat volt. Az 1990-es évek harsányan lüktető marketinggépezete azonban gondoskodott arról, hogy ezt a lehető legteljesebb mértékben ki is aknázzák. 

Azt mindenki tudja, hogy a Suzuki a világ egyik legnagyobb kisautó-specialistája. A Tokiói Mobilitási Kiállításon azonban azt is bemutatta a márka, hogy könnyedén lép ki az autóipar szabta keretek közül, és lenyűgöző képzelőerővel alkot a szokásosnál is kisebb alternatív közlekedési megoldásokat.

Tíz hónapnyi utazást követően megérkezett tervezett úti céljához az a Nissan Ariya, amellyel brit felfedezők előzmények nélküli kalandra vállalkoztak: villanyautóval tették meg a Föld két pólusa közötti távot.

Egy év sem kellett ahhoz, hogy alaposan megváltozott helyzettel találkozzunk az autópiacon. Kühne Attilát, a CarNetfleet ügyvezető igazgatóját az autóhiány utáni korszak esélyeiről és az elsőre vonzónak tűnő pénzügyi konstrukciók kockázatairól kérdeztük.

2023 őszén egymás után mutatta be futurisztikus tanulmányautóit a Nissan. A merész vonalú koncepciójárművekbe nem volt nehéz belelátni egy-egy jelenlegi típus utódját – ha tényleg ebben a formában valósulnak meg az elképzelések, fantasztikus évek várnak a márka ügyfeleire.

Az Alfa Romeo egy rövid videóban jelentette be, hogy a vadonatúj modelljének a neve Milano lesz. A B-SUV kategóriába érkező autót 2024 áprilisában mutatják be, stílusosan Milánóban. Ez lesz az Alfa Romeo első olyan modellje, amely teljesen elektromos meghajtással is kapható lesz.

A közelmúltban ismét beindult a Wankel-motorok gyártása a Mazdánál, és ennek köszönhetően átlépett egy fontos lélektani határon az autógyártó: az évek során immár kétmilliónál is több bolygódugattyús autót épített.

Az elmúlt közel három és fél évtizedben típusszámok helyett neveket adott modelljeinek a Renault – de még milyen neveket! A márka legújabb nemzetközi típusa kapcsán pillantunk be a gyári keresztelők kulisszái mögé.

Az autógyártó frissen létrehozott technológiai központjában beindult azoknak a 4. szintű önvezetésre képes, tisztán elektromos járműveknek a sorozatgyártása, amelyek már jövőre utasokat fognak szállítani Észak-Amerikában.

Folyamatos fejlesztések, versenyképes árazás, átgondolt új modellek: az MG néhány év leforgása alatt meghódította Európát – és ez nem egyszerű szófordulat.

Fontos újdonságot hoz 2024 a Suzuki számára: a vadonatúj Swift formavilágában erős kötődést mutat a jelenlegi modellhez, illetve annak bizonyos műszaki megoldásait is megörökli. Egy valamin azért szívesen változtattunk volna.

Digitális szolgáltatásaiban és vezetői környezetében a személyautók világát idézi, ugyanakkor áruszállítóként is nagyságrendeket fejlődött a Renault Master, amely 43 év után elérkezett negyedik generációjához.

Legyünk bár zenészek, politikusok vagy autógyártók, minősít bennünket, hogy kivel lépünk együttműködésre. Az Alpine és a Lapierre a maguk műfajában hasonló értékeket képviselnek, és hasonlóan magas elismertségnek örvendenek, kooperációjuk tehát nemcsak magától értetődő, de rendkívül eredményes is.

Mindannyiunk életében meghatározó az első saját autó, pláne, ha ezzel az autóval tanulunk meg vezetni és kezdünk közlekedni. Segítünk a kezdő vezetőknek jól választani a jutányos használt autók közül.

A PEUGEOT többi modelljéhez hasonlóan az E-RIFTER is folyamatosan fejlődik a villamosítás és a hatékonyság terén. A legkülönbözőbb ügyfelek igényeit kielégítő, rendkívül felhasználóbarát jármű, mely felvillanyozza a hétköznapokat.

Töretlenül erősíti pozícióit a Dacia. Az év első három negyedévében hajszál híján félmillió autót adott el világszerte a márka, ami pedig Európát illeti, egyre biztosabb, hogy az év végével komoly ünneplésre lesz okunk.

Az Euro NCAP könnyű haszonjárműveket minősítő programjának bevezetése óta először fordult elő, hogy egy modell megkapta a legjobb, platina szintű értékelést. Az már csak hab a tortán, hogy a kimagaslóan biztonságos Transit Courier csaknem maximális pontszámmal érte el ezt a bravúrt.

Futurisztikus formái miatt egyből elektromos hajtást csatol a képzeletünk a Konához, pedig igazán erős benzines motorral is készül, a csúcsváltozat pedig ez az összkerékhajtású kivitel.

A Mazda fogta a világ legkülönlegesebb generátoros elektromos hajtásláncát, több mint megduplázta a teljesítményét, majd beépítette egy olyan tanulmányautóba, amiért sokan a lelkünket eladnánk, hogy vezethessük. Talán egyszer még össze is jöhet.

A Cliót is elérte a Renault dizájnvilágának megújulása. Remekül sikerült a ráncfelvarrás, a borítás alatt pedig még mindig olyan jó a kisautó, mint korábban.

A Disney 100. évfordulója és Miki egér 95. születésnapja alkalmából öt egyedi Topolinót mutatott be a Fiat. A Fiat és Miki egér kapcsolata egészen 1936-ig nyúlik vissza. A népszerű rajzfilmfigura olasz neve ugyanis Topolino (egérke), és ezt a becenevet adták az emberek az első Fiat 500-asnak is.

A PEUGEOT történelmet ír: egyszerre újítja meg az összes könnyű haszongépjárművét. A minden eddiginél hatékonyabb új E-PARTNER, E-EXPERT és E-BOXER bevezetése a PEUGEOT modellválaszték teljes villamosítására irányuló stratégia része.

Amikor a Peugeot elkészítette és bemutatta Inception tanulmányautóját, nem csak formai és technológiai szempontból kérdőjelezte meg a bevált megoldásokat, hanem a gyártási eljárásokat is forradalmasította.

A Yaris Cross ma Európa második legkeresettebb városi szabadidőjárműve, egyben a Toyota első számú slágermodellje a kontinensen. Ahelyett azonban, hogy gratuláltak volna egymásnak a sikerhez, a modell fejlesztői visszaültek a tervezőasztalhoz, hogy a kis crossover még ütőképesebben vághasson neki az új évnek.

Az autógyártás izgalmas műfaj, amibe azonban az átlagemberek a legritkább esetben nyernek bepillantást. A Ford ezért elárult néhány kulisszatitkot arról, hogyan készül az a típusa, amelyet talán a legszélesebb körben ismernek világszerte.

Immár tizenöt éve gyárt autót Európában a Hyundai, a másfél évtized alatt meghozott döntések pedig megerősítik azt, amit az autógyártó egyébként is hangoztat: Európa egyre fontosabb szerepet játszik a márka jövőbeli terveiben.

Japánban különösen nagy kultúrája van a mozgássérült ügyfelek számára gyárilag átalakított személyautóknak, így nem meglepő, hogy a Mazda kínálatában a márka legsportosabb modellje is megrendelhető kerekesszék-kompatibilis kivitelben.

A torinoi székhelyű ErreErre Fuoriserie cég újraértelmezte az 1962-es Giuliát, és a modern Giulia Quadrifogliót az elődjét idéző karosszériába burkolta. Az autó minden részlete, a fényszórók, a kerekek, a kilincsek, de még a belső tér egyes elemei is az ős, 105-ös Giuliára utalnak. A “Giulia ErreErre Fuoriserie” összesen 33 példányban készül el, alapára pedig nettó 150 millió forint.

Eredményes a teljesen elektromos Jeep Avenger: eddig már több mint 40 ezer darabot rendeltek belőle tavalyi bemutatása óta. A legnépszerűbb európai kategóriában, a kisméretű, B-SUV-ok között a Jeep eladásai 33,5 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, köszönhetően az Avenger és a Renegade modelleknek.

Újraértelmezte az autós audiorendszer fogalmát a Renault: a speciális társadalmi felelősségvállalási projekt keretében épített Renault Master Sound Truck utasai nem csak hallgatják, de írják is a zenét.

Amikor azt mondjuk, a motorsport mozgó laboratórium, ahol a jövő járműtechnológiáit fejlesztik a mérnökök, általában az autóiparra gondolunk. Az Alpine azonban most egy egészen más területen készül kamatoztatni Forma-1-es tapasztalatait.

Kicsivel több mint fél év múlva új vezetőtámogató rendszerek válnak kötelező tartozékká az összes magyarországi új autóban. Cikkünkben a sávtartóval és a sebességhatár-felismeréssel kapcsolatos gondokról is írunk.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely