Hírek

Családnak nem adott még ennyi erőt a Renault

Sportautóba illő motorteljesítmény, felvillanyozó megjelenés, ezer kilométeres hatótávolság és elektromos összkerékhajtás: a Rafale E-Tech 4x4 300 LE a Renault tudásának a legjavát testesíti meg.
renault-rafale-e-tech-4x4-atelier-alpine
Háromszáz lóerő: a Renault-nak soha nem volt még ennél erősebb közúti modellje, a szélsőségesen sportos ferdehátú Mégane R.S. utolsó szériái is csak ideáig merészkedtek, de nem lépték át a bűvös határt. Most a Rafale középkategóriás terepkupé emelkedett erre a szintre, egy rendkívül észszerű és ötletes fejlesztési folyamat végső(?) fázisaként.

A hajtáslánc alapjait ugyanis az a 200 lóerős full hibrid konfiguráció adja, amivel a Rafale tavaly nyáron bemutatkozott – igaz, nem teljesen változatlan formában.
A háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor teljesítményét 130-ról 150 lóerőre emelték, maximális forgatónyomatéka 205 helyett 230 Nm. A hibrid első tengelyre ható, 50 kW-os (70 LE), 205 Nm-es villanymotorja nem változott, ahogy az indítómotorként és fékenergia-visszanyerő generátorként szolgáló, 25 kW-os (35 LE) elektromotor is maradt ugyanaz. Megjelent viszont a fedélzeten egy második hajtó villanymotor is: ez a 100 kW-os (136 LE), 195 Nm-es darab a hátsó tengelyt hajtja.

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon:
https://www.carnet.hu/renault/hirek/csaladnak-nem-adott-meg-ennyi-erot-a-renault
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely