Hírek

Ha az Alpine-ra gondolunk, jó eséllyel egy kék autót látunk lelki szemeink előtt, amint a tájban suhan, vagy versenypályán küzd a tizedmásodpercekért. Nem sárgát, nem pirosat, hanem kéket. De miért pont olyat? És ami talán még fontosabb: milyen az az Alpine-kék?

Előfordul a CarNet autószalonjaiban, hogy ügyfelünk eredetileg aszfaltterepjárót keres, de kombi lesz a befutó, vagy kombiért jön be, de egy SUV-ra szerződik le. Melyik autófajta milyen előnyökkel, hátrányokkal jár, és kinek melyik a jobb választás?

Bár már 7 éve a piacon van, még mindig nagyon sikeres modell a Giulia, amelynek most jelenik meg a 2023-as modellváltozata, de az Alfa Romeo már a jövőre is készül. Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgatója közölte: a Giulia következő generációja már biztosan teljesen elektromos lesz, a csúcsváltozata pedig akár 1000 lóerős is lehet majd.

Júniusban már a márkakereskedésekben lesz az 508-as Peugeot vadonatúj szedán és kombi változata. A facelift leginkább az autó orrán érhető tetten, az eddigi egy helyett már három, karom alakú menetfénnyel hasít, és keskenyebbek lettek a fényszórók is. A LED-mátrix fényszórók már az alapfelszereltség részei lesznek.

Egy látványos tanulmányautót leplezett le a Peugeot a világ technológiai újdonságait bemutató Las Vegas-i CES-en. A modell már csak azért is különleges, mert végre nem egy újabb crossover/SUV, hanem egy elegáns szedán.

Felső kategóriás modelljein új dizájnnal jelentkezik a PEUGEOT. Az új 508 limuzin, SW és PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatain dinamikusabb lett az orr-rész, aminek közepén már az új márkaembléma trónol.

Továbbra sem talál magára az új gépkocsik globális piaca, az egyes autógyártók azonban eltérő hatékonysággal kezelik a válságot. A Toyota márkaként és autógyártó konszernként egyaránt magasan vezeti az eladásokat, ráadásul a legnépszerűbb típusok listáját is uralja.

Az évszázad derekára teljesen szénsemlegessé tenné európai tevékenységeit a Suzuki. Ehhez kapcsolódóan számos akkumulátoros elektromos modellt fognak bevezetni, ez azonban csak része a vállalat középtávú terveinek.

A számítógépes tervezés, az automatizált gyártás, a tetszőleges forma kialakítására képes 3D-nyomtatók korában sem megkerülhetők azok a manuális munkafolyamatok, amelyek élettel, lélekkel, szenvedéllyel töltik meg a tökéletes műszakiságú termékeket.

Az olasz Quattroruote magazin szavazásán az "Év új autója" lett az Alfa Romeo Tonale. Az olvasók a magazin szerkesztői által összeállított, 20 új modellt tartalmazó listáról választották győztesnek a legújabb Alfa Romeót.

1993 tavaszán egy formabontó autócska jelent meg a Renault európai márkakereskedéseiben. A Twingót lehetetlen küldetéssel bízták meg alkotói, a vidám és praktikus kisautó azonban messze túlszárnyalt minden elvárást és elképzelést.

2022-ben megújult a negyedik generációs Ford Focus. A márka kompakt méretű ötajtós és kombi modellje friss arccal vág neki a piacnak, egy valami azonban nem változik: a márka nem emel a motorok lökettérfogatán. Vagyis az új modellben is nagyrészt 1,0 literes háromhengeresek dolgoznak, teljesítményüket azonban nagyobb motorok is megirigyelhetnék.

Minden eddiginél erősebb pozícióban indította az évet a Dacia. Az immár hagyományosan verhetetlen Sandero mellett egy régi slágertermék is felkerült Európa kedvencei közé.

A középkategóriás szabadidőjárművek többsége nem különösebben takarékos, és pláne nem sportos. A Toyota hibrid és plug-in hibrid RAV4-esei az előbbire már rácáfoltak, és mostantól az utóbbi téren is többet nyújtanak.

Új alapokra helyezi főbb típusainak gyártását a Mazda, de a mindenre kiterjedő elektrifikáció helyett ők még komolyan építenek a belső égésű motorokra is. Ezt a víziót a CX-60 SUV mutatja meg nekünk, ami soros, hathengeres motorokkal és egy konnektorról tölthető, négyhengeres hajtáslánccal érhető el.

Hamarosan újra Ford-motorok dübörögnek a Forma-1-es versenypályákon: az amerikai márka 2026-tól erőforrásokat szállít az Oracle Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri csapatoknak.

Sokáig a felső kategóriás autók privilégiuma volt az automatikus sebességváltó, de immár Magyarországon is teret nyertek. Mára kompakt és kiskategóriás autókban is egyre népszerűbbek az automaták. Milyen megoldások teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá a CarNet autóit?

Végre mozgásban is láthat a Zagato Giulia kupéja. A milánói karosszériaépítő műhely decemberben mutatta be a Giulia SWB-t. Sajnos csak egy darab készült belőle, de azt videón is megmutatták.

A rajongók hosszú évek óta könyörögnek a Mazdának, hogy támassza fel legfontosabb műszaki csemegéjét. Az autógyár most teljesítette kívánságukat, és ezzel a legelszántabb benzinmotor-hívők számára is elfogadhatóvá, sőt, kívánatossá tette az elektromos átállás gondolatát.

A nemrégiben megrendezett Chicago Auto Show keretein belül a Jeep egy különleges évforduló alkalmából mutatta be a legújabb Wrangler modelleket. Az idén 20 éves Rubicon felszereltség immár 2 évtizede a modell legerősebb változata, korábbi cikkünkben foglalkoztunk is az első Rubiconnal, a TJ-vel.

2023 február elsejével a Jeep Europe vezetését Eric Laforge vette át. Antonella Bruno, a márka korábbi vezetője a Peugeot-hoz került, azonban még nem tudni, hogy pontosan milyen pozíciót fog betölteni.

Feltámasztott a Renault egy régi nevet ahhoz, hogy becsomagoljon egy sikerterméket. Az erősebbik dízelmotorral próbáltuk a franciák régi-új kisáruszállítóját, az Expresst.

Európa legkelendőbb pick-upja újra meg újra bebizonyítja, hogy minden szempontból rászolgált a népszerűségre. Elődjéhez hasonlóan a Ford Ranger új generációja is 5 csillagos eredménnyel végzett az Euro NCAP töréstesztjén.

Számos országban döntött értékesítési rekordot, és növelte korábban nem tapasztalt mértékben eladásait a Dacia. Hallatlan lendületét komoly fejlesztésekkel igyekszik megőrizni Európa leginkább megfizethető autómárkája.

Hatalmas lendülettel indította az új évet a Suzuki. A Delhi Autószalonon három olyan szabadidőjárművet mutatott be a gyártó, amelyek itt, Európában is csodálatos távlatokat nyitnak a vásárlók előtt.

A Nissan Ariya színre lépése nem csak az elektromobilitás terén emelte magasabbra a mércét. Az innovatív villanyautó abban is példát mutat az autóiparban, hogyan kell kiemelkedően biztonságossá tenni egy elektromos gépkocsit.

A Mazdáról köztudomású, hogy a saját útját szereti járni, legyen szó formatervezésről, ergonómiáról vagy motortechnológiáról. Ez a meggyőződés – no meg a szerencsés véletlen – hívta életre az 1980-as években a világ egyetlen Wankel-motoros márkakupáját.

Eseménydús volt a január az Avenger számára, amellett, hogy elnyerte a 2023-as év autója címet, a hónap utolsó napján megkezdődött a sorozatgyártása a Lengyelországban található Tichy Stellantis Assembly Plantben!

Sorban másodszor zárta bajnokként az FIA R-GT ralikupa évadát az Alpine. A bravúros teljesítmény apropóján az A110 versenyváltozata mellett annak ihletadó elődjéről is érdemes megemlékezni.

Ami kedvez az eladónak, az néha előnytelen a vevőnek. A Toyoták iránti nagyon erős kereslet magasan tartja a használt autók értékét, ami teret ad más jó autóknak. Mit vehetünk Aygo, Yaris, Corolla és Avensis helyett?

Hiába volt az idei verseny az utóbbi idők leghosszabb és legnehezebb Dakar-ralija, az embert és gépet próbáló körülmények sem akadályozhatták meg a Toyota Gazoo Racing csapatát abban, hogy sorozatban másodszor is győzelmet arassanak a hírhedten kíméletlen terepralin. A Toyota HIlux diadala azonban nem merült ki ennyiben…

A CJ3B 1953 januárjában, az USA-ban látta meg a napvilágot, igazán különlegessé viszont az tette, hogy ez volt az első Jeep (Willys) modell, melyet külföldön gyártottak. Nevezetesen 1954-ben, a Willys-Overland São Bernardo-i brazil üzemében kezdődött meg a gyártás.

Vajon mit adhat egymásnak a világ legnagyobb aeronautikai vállalata és Franciaország első számú autógyártója? Az Airbus és a Renault-csoport kooperációja felgyorsíthatja a fejlődést az autóipar egyik legfontosabb aktuális fejlesztési területén.

Magasabb fokozatba kapcsolta környezetvédelmi erőfeszítéseit a Toyota. Az ambiciózus célok elérésében főszerep jut a vállalat európai tevékenységeinek.

100%-ban elektromos, 100%-ban ellenállhatatlan. A PEUGEOT meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-LION PROJEKT széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.

A Dacia kivételesen kedvező ár/érték arányú autók gyártójaként vált népszerűvé szerte Európában, azzal azonban kevesen vannak tisztában, hogy a márka viszonylag fiatal kora ellenére a motorsportban is komoly eredményeket ért el.

Vannak autók, melyeket nem azért építenek meg, mert sok pénzt hoznak, hanem mert egyszerűen muszáj, hogy legyenek. Aki látta a moziban Az aszfalt királyai című filmet, az megérti, miért kellett megszületnie a Ford GT-nek, amit most búcsúztat az amerikai gyártó.

Négy év alatt hatodszor végzett Európa egyik legnagyobb ügyfél-elégedettségi felmérésének az élén a Suzuki. Ez önmagában is elismerésre méltó teljesítmény, ám ennél is lenyűgözőbb az a fejlődés, amit a márka az elmúlt években felmutatott.

A brit autóértékesítők meghatározó szakmai kiadványa, a Car Dealer magazin 2022-ben a Peugeot 208 és e-208 modellpárosnak ítélte oda az év legjobb használt kisautója címet. Az eredmény jól mutatja, hogy a Peugeot ezen a téren is hű a hagyományaihoz.

Egyre inkább egyértelmű, hogy új korszakba lépett a Dacia: egy eseményekben bővelkedő időszak lezárásaként az autógyártó egy erősen korlátozott darabszámú különkiadással jelentkezett. Ez a Duster kifejezetten nagy presztízsű megjelenést kapott.

A Mazda az évszázad derekára egész élettartamukra vetítve szénsemlegessé kívánja tenni járműveit. Ebben kulcsszerep jut az alternatív energiahordozóknak, ez pedig nem feltétlenül jelent elektromos hajtást, amint azt a márka legújabb versenyautó-koncepciója is szemlélteti.

Talán nem mindenkinek a Wagoneer jutna eszébe először, ha egy beszélgetés során együtt említi valaki a Jeep és a Dakar rally nevét. A francia Motul kenőanyag gyártó cégnél azonban ez másképp történt, ugyanis a nemrég véget ért 2023-as Dakar rally tiszteletére egy teljesen egyedi Wagoneert készítettek.

Elsőre sok az új kifejezés és tudnivaló az elektromos autók töltéséről, de a dolog messze nem olyan bonyolult, amilyennek elsőre hathat. Összeszedtük, mit érdemes tudni belépőszinten a villanyautók töltéséről, töltőiről.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely