Hírek

Kicsivel több mint fél év múlva új vezetőtámogató rendszerek válnak kötelező tartozékká az összes magyarországi új autóban. Cikkünkben a sávtartóval és a sebességhatár-felismeréssel kapcsolatos gondokról is írunk.

A közelmúltban két speciális szabadidőjárművel bővítette belpiacos kínálatát a Toyota. Mindkettővel mélyen gyökerező hagyományokat rúgott fel a gyártó, és emiatt legalább annyian haragszanak rájuk, mint ahányan üdvözlik a vérfrissítést. Az igazi kérdés azonban az, hogy van-e értelme Európában ezekkel a modellekkel foglalkozni...

Mérföldkőhöz érkezett a Magyar Suzuki, egy nemzetközi színtéren elismert magyar sportoló személyével fémjelzett modellt hozott forgalomba 2023 őszén. Korok Fatima egy különleges sportág különleges világcsúcstartója és világbajnoka, az idei Vitara Limited Edition pedig hitelesen tiszteleg teljesítménye előtt.

Európában is bemutatkozott a Hyundai Re:Style, egy immár ötödik éve zajló, sikeres kezdeményezés, amely a körkörös gazdálkodás fontosságára, az abban rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet.

Tizenhatezer kilométer, egy fenntartható kalandokra éhes ikerpár és egy elektromos roadster: az MG Cyberster idén nyáron Londonból Sanghajba vezető, exkluzív utazásra indult, az egyedülálló expedíció útvonala Magyarországot is érintette.

Mérföldkőhöz segítette hozzá az európai autópiacot a Dacia Spring: a városi villanyautót csont nélkül választották meg az egyik legnagyobb brit lapkiadó olvasói az év legjobb ár/érték arányú típusának. A stafétát saját márkatársától vehette át a parányi elektromos jármű.

Kiküszöbölte elődje gyenge pontjait, miközben sokkal merészebb külsőbe bújt a Hyundai Kona második generációja. Magas felszereltséggel és hibrid hajtással vezettük a népszerű modellt.

Négy éven belül nyolc vadonatúj modellt vezet be nemzetközi piacain a Renault. Az új generációs padlólemezekre épülő járművekkel tovább szilárdítja már ma is jelentős Európán kívüli jelenlétét a márka.

1998-ban mutatta be a Fiat a praktikusságáról és egyben megosztó külsejéről elhíresült Multiplát. Az egyterű modellt szinte minden autós újság megválasztotta a világ legcsúnyább autójának, de mindig elismerték azt, hogy kevés praktikusabb, jobban variálható autó létezik nála.

Még 11 éves sem volt, amikor a fiatal Karl bőrrel borította be rollerjének fából készült kerekét, megelőzve így a környék nagyobb srácait. Ez a versenyszellem csak erősödött, és végigkísérte életét. A nevét viselő márka legendává vált és hallatán birtoklási vágyat ébreszt az autórajongók körében. Carlo Abarth 115 évvel ezelőtt, 1908. November 15-én született.

Erő? Kisugárzás? Vezetési élmény? Ez mind és még valami? Aligha jósolható meg előre, melyik autó válik kultikussá, de időnként megtörténik a csoda. Legendás, de megfizethető használt autókat mutatunk be a CarNet márkáinak történelméből.

Hatékonyság helyett vezetési élmény – a Toyota állítja, a Prius körül minden megváltozott. Kipróbáltuk, mit tud a hibridtörténelem legendája 2023-ban.

Egyszerre két kerek darabszámot ünnepelhet a japán márka. Miközben az elmúlt tíz évben félmillió Suzuki S-Cross épült Esztergomban, az anyavállalat globális termelése elérte a bámulatos 80 milliós darabszámot.

Minél gyorsabban vezetünk, annál inkább a minket körülvevő levegő válik az autónkra ható erők legfontosabb forrásává. Hogy ezen erők káros hatásait kiküszöböljék – vagy még inkább a menetszelet saját céljaikra felhasználhassák –, a Ford áramlástani szakemberei a legváratlanabb megoldásokra is hajlandóak.

A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon.

Amikor a klasszikus autópiaci értékeket a feje tetejére állító Dacia és a legendásan nyakatekert brit humor egymásra talál, olyan marketingötletek születnek, amelyeket más márkák biztosan nem engednének meg maguknak – szegények…

Ha vontatásról van szó, a Nissan szabadidőjárművei és pick-upjai mindig is a legkiválóbbak között szerepeltek. Ezért aztán az új, elektromos e-4orce összkerékhajtás fejlesztésekor fontos szempont volt, hogy a tisztán elektromos hajtási rendszer se jöjjön zavarba, ha lakókocsit kötnek mögé.

Az utóbbi években a japán autóipar ráérzett az ügyfelek tradíciók iránt táplált étvágyára, a gyártók egyre gyakrabban kanyarodnak vissza évtizedes múlttal rendelkező kézműves hagyományokhoz. A Mazdánál ennél valamivel messzebb nyúlnak vissza a tökéletes fényezés gyökerei: a történet valamikor a neolitikumban kezdődött, mintegy tízezer évvel ezelőtt…

Az év elején útjára indított egységes alapellátási ügyeleti rendszerhez járul hozzá az a 170 esztergomi gyártású Suzuki személyautó, amelyeket kora ősszel vett át és helyezett üzembe az Országos Mentőszolgálat.

A használhatóság maximumát adja a Stellantis technikai alapjaira épülő, de Toyotaként is hiteles hétszemélyes egyterű. Egyedül az ára lóg ki a sorból az elektromos hajtás miatt.

Két különösen lelkesítő modellvariánst mutatott be a közelmúltban a Ford. Bár karakterükben teljesen eltérőek, összeköti őket a tény, hogy volánjuk mögött mi is részesülhetünk a márka motorsport-tapasztalataiból – még ha eltérő mértékben és jelleggel is.

Minél több embernek szeretnénk megfelelni, annál inkább feloldódunk az ő kívánságaikban, és saját értékeink helyett mások véleménye kezdi el irányítani döntéseinket. A modern Mazda abban a pillanatban született meg, amikor ehhez a válaszúthoz érve a sokak helyett a keveseket választotta.

A Hyundai végső célja, hogy mobilitási szolgáltatóként mindenki számára biztosítsa a közlekedés szabadságát. Ennek égisze alatt most azokon igyekszik segíteni, akik legfontosabb érzékszervük nélkül kénytelenek boldogulni a világban.

Egy nem mindennapi fiatal felfedező, egy mindenre elszánt Ford Explorer, és egy száz évvel ezelőtti, nem e világi teljesítmény hagyatéka: ezek a 2023-as év legizgalmasabb kalandjának az összetevői.

Nagy-Britannia a Dacia egyik legfiatalabb és leglelkesebb piaca. A márka helyi importőre gondolt egyet, és megnézte, milyen állapotban vannak a tíz évvel eladott autóik. Kíváncsiak volnánk egy hasonló, egész Európát lefedő kutatásra, de addig is lássuk, mit tudnak a Dacia jobbkormányos tinédzserei.

Magyarország lakossága autóra éhezve érkezett el az 1990-es évekbe. Az autóhiány évtizedei után az új márkakereskedésekből terjedni kezdtek a menő nyugati autók hazánk útjain. Visszaemlékezünk kedvenceinkre a 206-tól a Carina E-ig, az R19-től a Ford Escortig.

Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!

Néhány éven belül a beavatott kevesek egzotikus különlegességéből globálisan elismert és forgalmazott autógyártóvá kíván növekedni az Alpine. A márka az évtized végére a jelenlegi egy helyett hét különböző modellt fog forgalmazni. A rendkívüli ütemű fejlődés legfőbb oszlopa egy egyedi fejlesztésű, nagy teljesítményű elektromos platform, az APP.

Magyarországon is mélyen elkötelezett rajongóbázisa van a Renault Sport hot hatcheinek és az A110-zel egyedülállót alkotó Alpine sportautójának. Vrabecz József, Doda egy igazi karakter ebből a közösségből, garázsában káprázatos autókkal a Twingo RS-től az A110 GT-ig.

Alternatív üzemanyagok, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság: napjainkban ezek azok a hívószavak, amelyek meghatározzák az autóipar fejlődési irányát. A Suzuki azonban már jóval korábban ráérzett ezekre az irányokra: egy sor olyan tanulmányautót mutatott be az évek során, amelyek technológiai vagy ergonómiai szempontból ma is megállnák a helyüket.

Literteljesítménye alapján a legkeményebb sportautók közé kellene tartoznia az új Ford Puma ST-nek, ám háromhengeres, 1,0 literes motorral készül, ami mindenképp komoly mérnöki teljesítmény.

A plug-in hibrid Tonale az Alfa Romeo első zöldrendszámos modellje, amellyel a márka visszafordíthatatlanul elindul az elektromos autózás felé. Már a Tonale alapmodelljei is “elektrifikáltak”, hiszen azokban lágyhibrid hajtással kombinálták a benzinmotort, de plug-in hibrid erőforrással eddig még nem találkozhattunk az Alfa Romeókban. Ráadásul a PHEV Tonale összkerekes, és a komoly menetteljesítményei mellé minimális fogyasztást ígér.

Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.

Idén tizenhatodik alkalommal hirdette meg nemzetközi gyermekrajzpályázatát a Toyota. Ezúttal egy magyar kislány munkáját is beválogatták a legjobb alkotások közé.

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

Újabb különleges kiadással gazdagítja európai palettáját a Mazda. A márka kompakt típusaihoz, a Mazda3-hoz és az CX-30 crossoverhez kidolgozott Nagisa kivitel múltidéző színvilágot társít sportos stíluselemekkel.

Nincs kényelmesebb annál, mint amikor autónk közeledtünkre előzékenyen ajtót nyit, majd célhoz érve figyelmesen és diszkréten mindent bezár mögöttünk, amint távozunk. A központi zár kulcs nélküli vezérlése egyike a huszonegyedik század legfontosabb kényelmi szolgáltatásainak – és ki tudja, a Renault nélkül élvezhetnénk-e ma az előnyeit.

Fontos mérföldkőhöz érkezett újkori történelme során a Dacia. 2004 óta több mint nyolcmillió autót adtak el világszerte. Az új fejlesztések jóvoltából ezek a számok egyre gyorsabban növekednek.

Idén is sikeresen szerepelt az Alfa Romeo a német Auto Motor und Sport autós szaklap desingversenyén. A 2023-ban megújult Giulia a középkategóriás autók között, míg az idén ugyancsak faceliftet kapott Stelvio a “nagy terepjáró/SUV” kategóriában lett a legszebb autó a magazin olvasóinak szavazata alapján.

Gazdára talált az ötmilliomodik Jeep Wrangler, tulajdonosa egy New Yersey-i vásárló lett. Az ikonikus Jeep Wranglert 1986-ban mutatták be, és minden generációja sikertörténetet írt. Mindeközben Európában egy utolsó, minden extrával felszerelt kiadással búcsúzik a Jeep Gladiator pickup.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely