Hírek

Teszt: Mazda MX-30 R-EV

Külcsín és belbecs tekintetében 2024 legegyedibb ajánlata az autópiacon a hatótávnövelő bolygódugattyús motorral szerelt, alapvetően elektromos hajtású SUV-szerű kupé, az MX-30 R-EV. Kipróbáltuk.
A Mazda kicsi, független japán gyártóként mindig próbál külön utakon járni: a turbós motorok tömegében fejlesztettek magas kompresszióval működő szívó benzinmotort (Skyactiv technológia), mai napig kitartanak a kétüléses, olcsó, könnyű roadster mellett az MX-5-össel, akkor fejlesztettek új hathengeres dízel- és benzinmotort, amikor a legtöbb gyártó már elbúcsúzott ezektől, és sokáig életben tartották a bolygódugattyús Wankel-motort az RX-8-assal.

Az elektromos autók piacára is sajátos módon léptek be 2020-ban: egy kupészerű, B oszlop nélküli ajtókkal feldobott, városi szabadidő-autóval, az MX-30-cal.
Ennek aránylag kicsi, 35,5 kWh-s akkumulátort terveztek, mert a városi használathoz ez bőven elég, de már akkor felröppentek pletykák, miszerint a modellhez hatótávnövelő benzinmotort szántak, ráadásul a Wankel-technológia feltámasztásával. Az ötletet végül egészen 2023-ig érlelték, ekkor mutatták be a Mazda MX-30 R-EV nevű kivitelt, amelyben a rövid hatótávra gyógyírt jelent a kereket nem hajtó, kizárólag áramot termelő benzinmotor.

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon:
https://carnet.hu/mazda/hirek/teszt-mazda-mx-30-r-ev
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely