Hírek

Töretlenül erősíti pozícióit a Dacia. Az év első három negyedévében hajszál híján félmillió autót adott el világszerte a márka, ami pedig Európát illeti, egyre biztosabb, hogy az év végével komoly ünneplésre lesz okunk.

Az Euro NCAP könnyű haszonjárműveket minősítő programjának bevezetése óta először fordult elő, hogy egy modell megkapta a legjobb, platina szintű értékelést. Az már csak hab a tortán, hogy a kimagaslóan biztonságos Transit Courier csaknem maximális pontszámmal érte el ezt a bravúrt.

Futurisztikus formái miatt egyből elektromos hajtást csatol a képzeletünk a Konához, pedig igazán erős benzines motorral is készül, a csúcsváltozat pedig ez az összkerékhajtású kivitel.

A Mazda fogta a világ legkülönlegesebb generátoros elektromos hajtásláncát, több mint megduplázta a teljesítményét, majd beépítette egy olyan tanulmányautóba, amiért sokan a lelkünket eladnánk, hogy vezethessük. Talán egyszer még össze is jöhet.

A Cliót is elérte a Renault dizájnvilágának megújulása. Remekül sikerült a ráncfelvarrás, a borítás alatt pedig még mindig olyan jó a kisautó, mint korábban.

A Disney 100. évfordulója és Miki egér 95. születésnapja alkalmából öt egyedi Topolinót mutatott be a Fiat. A Fiat és Miki egér kapcsolata egészen 1936-ig nyúlik vissza. A népszerű rajzfilmfigura olasz neve ugyanis Topolino (egérke), és ezt a becenevet adták az emberek az első Fiat 500-asnak is.

A PEUGEOT történelmet ír: egyszerre újítja meg az összes könnyű haszongépjárművét. A minden eddiginél hatékonyabb új E-PARTNER, E-EXPERT és E-BOXER bevezetése a PEUGEOT modellválaszték teljes villamosítására irányuló stratégia része.

Amikor a Peugeot elkészítette és bemutatta Inception tanulmányautóját, nem csak formai és technológiai szempontból kérdőjelezte meg a bevált megoldásokat, hanem a gyártási eljárásokat is forradalmasította.

A Yaris Cross ma Európa második legkeresettebb városi szabadidőjárműve, egyben a Toyota első számú slágermodellje a kontinensen. Ahelyett azonban, hogy gratuláltak volna egymásnak a sikerhez, a modell fejlesztői visszaültek a tervezőasztalhoz, hogy a kis crossover még ütőképesebben vághasson neki az új évnek.

Az autógyártás izgalmas műfaj, amibe azonban az átlagemberek a legritkább esetben nyernek bepillantást. A Ford ezért elárult néhány kulisszatitkot arról, hogyan készül az a típusa, amelyet talán a legszélesebb körben ismernek világszerte.

Immár tizenöt éve gyárt autót Európában a Hyundai, a másfél évtized alatt meghozott döntések pedig megerősítik azt, amit az autógyártó egyébként is hangoztat: Európa egyre fontosabb szerepet játszik a márka jövőbeli terveiben.

Japánban különösen nagy kultúrája van a mozgássérült ügyfelek számára gyárilag átalakított személyautóknak, így nem meglepő, hogy a Mazda kínálatában a márka legsportosabb modellje is megrendelhető kerekesszék-kompatibilis kivitelben.

A torinoi székhelyű ErreErre Fuoriserie cég újraértelmezte az 1962-es Giuliát, és a modern Giulia Quadrifogliót az elődjét idéző karosszériába burkolta. Az autó minden részlete, a fényszórók, a kerekek, a kilincsek, de még a belső tér egyes elemei is az ős, 105-ös Giuliára utalnak. A “Giulia ErreErre Fuoriserie” összesen 33 példányban készül el, alapára pedig nettó 150 millió forint.

Eredményes a teljesen elektromos Jeep Avenger: eddig már több mint 40 ezer darabot rendeltek belőle tavalyi bemutatása óta. A legnépszerűbb európai kategóriában, a kisméretű, B-SUV-ok között a Jeep eladásai 33,5 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, köszönhetően az Avenger és a Renegade modelleknek.

Újraértelmezte az autós audiorendszer fogalmát a Renault: a speciális társadalmi felelősségvállalási projekt keretében épített Renault Master Sound Truck utasai nem csak hallgatják, de írják is a zenét.

Amikor azt mondjuk, a motorsport mozgó laboratórium, ahol a jövő járműtechnológiáit fejlesztik a mérnökök, általában az autóiparra gondolunk. Az Alpine azonban most egy egészen más területen készül kamatoztatni Forma-1-es tapasztalatait.

Kicsivel több mint fél év múlva új vezetőtámogató rendszerek válnak kötelező tartozékká az összes magyarországi új autóban. Cikkünkben a sávtartóval és a sebességhatár-felismeréssel kapcsolatos gondokról is írunk.

A közelmúltban két speciális szabadidőjárművel bővítette belpiacos kínálatát a Toyota. Mindkettővel mélyen gyökerező hagyományokat rúgott fel a gyártó, és emiatt legalább annyian haragszanak rájuk, mint ahányan üdvözlik a vérfrissítést. Az igazi kérdés azonban az, hogy van-e értelme Európában ezekkel a modellekkel foglalkozni...

Mérföldkőhöz érkezett a Magyar Suzuki, egy nemzetközi színtéren elismert magyar sportoló személyével fémjelzett modellt hozott forgalomba 2023 őszén. Korok Fatima egy különleges sportág különleges világcsúcstartója és világbajnoka, az idei Vitara Limited Edition pedig hitelesen tiszteleg teljesítménye előtt.

Európában is bemutatkozott a Hyundai Re:Style, egy immár ötödik éve zajló, sikeres kezdeményezés, amely a körkörös gazdálkodás fontosságára, az abban rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet.

Tizenhatezer kilométer, egy fenntartható kalandokra éhes ikerpár és egy elektromos roadster: az MG Cyberster idén nyáron Londonból Sanghajba vezető, exkluzív utazásra indult, az egyedülálló expedíció útvonala Magyarországot is érintette.

Mérföldkőhöz segítette hozzá az európai autópiacot a Dacia Spring: a városi villanyautót csont nélkül választották meg az egyik legnagyobb brit lapkiadó olvasói az év legjobb ár/érték arányú típusának. A stafétát saját márkatársától vehette át a parányi elektromos jármű.

Kiküszöbölte elődje gyenge pontjait, miközben sokkal merészebb külsőbe bújt a Hyundai Kona második generációja. Magas felszereltséggel és hibrid hajtással vezettük a népszerű modellt.

Négy éven belül nyolc vadonatúj modellt vezet be nemzetközi piacain a Renault. Az új generációs padlólemezekre épülő járművekkel tovább szilárdítja már ma is jelentős Európán kívüli jelenlétét a márka.

1998-ban mutatta be a Fiat a praktikusságáról és egyben megosztó külsejéről elhíresült Multiplát. Az egyterű modellt szinte minden autós újság megválasztotta a világ legcsúnyább autójának, de mindig elismerték azt, hogy kevés praktikusabb, jobban variálható autó létezik nála.

Még 11 éves sem volt, amikor a fiatal Karl bőrrel borította be rollerjének fából készült kerekét, megelőzve így a környék nagyobb srácait. Ez a versenyszellem csak erősödött, és végigkísérte életét. A nevét viselő márka legendává vált és hallatán birtoklási vágyat ébreszt az autórajongók körében. Carlo Abarth 115 évvel ezelőtt, 1908. November 15-én született.

Erő? Kisugárzás? Vezetési élmény? Ez mind és még valami? Aligha jósolható meg előre, melyik autó válik kultikussá, de időnként megtörténik a csoda. Legendás, de megfizethető használt autókat mutatunk be a CarNet márkáinak történelméből.

Hatékonyság helyett vezetési élmény – a Toyota állítja, a Prius körül minden megváltozott. Kipróbáltuk, mit tud a hibridtörténelem legendája 2023-ban.

Egyszerre két kerek darabszámot ünnepelhet a japán márka. Miközben az elmúlt tíz évben félmillió Suzuki S-Cross épült Esztergomban, az anyavállalat globális termelése elérte a bámulatos 80 milliós darabszámot.

Minél gyorsabban vezetünk, annál inkább a minket körülvevő levegő válik az autónkra ható erők legfontosabb forrásává. Hogy ezen erők káros hatásait kiküszöböljék – vagy még inkább a menetszelet saját céljaikra felhasználhassák –, a Ford áramlástani szakemberei a legváratlanabb megoldásokra is hajlandóak.

A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon.

Amikor a klasszikus autópiaci értékeket a feje tetejére állító Dacia és a legendásan nyakatekert brit humor egymásra talál, olyan marketingötletek születnek, amelyeket más márkák biztosan nem engednének meg maguknak – szegények…

Ha vontatásról van szó, a Nissan szabadidőjárművei és pick-upjai mindig is a legkiválóbbak között szerepeltek. Ezért aztán az új, elektromos e-4orce összkerékhajtás fejlesztésekor fontos szempont volt, hogy a tisztán elektromos hajtási rendszer se jöjjön zavarba, ha lakókocsit kötnek mögé.

Az utóbbi években a japán autóipar ráérzett az ügyfelek tradíciók iránt táplált étvágyára, a gyártók egyre gyakrabban kanyarodnak vissza évtizedes múlttal rendelkező kézműves hagyományokhoz. A Mazdánál ennél valamivel messzebb nyúlnak vissza a tökéletes fényezés gyökerei: a történet valamikor a neolitikumban kezdődött, mintegy tízezer évvel ezelőtt…

Az év elején útjára indított egységes alapellátási ügyeleti rendszerhez járul hozzá az a 170 esztergomi gyártású Suzuki személyautó, amelyeket kora ősszel vett át és helyezett üzembe az Országos Mentőszolgálat.

A használhatóság maximumát adja a Stellantis technikai alapjaira épülő, de Toyotaként is hiteles hétszemélyes egyterű. Egyedül az ára lóg ki a sorból az elektromos hajtás miatt.

Két különösen lelkesítő modellvariánst mutatott be a közelmúltban a Ford. Bár karakterükben teljesen eltérőek, összeköti őket a tény, hogy volánjuk mögött mi is részesülhetünk a márka motorsport-tapasztalataiból – még ha eltérő mértékben és jelleggel is.

Minél több embernek szeretnénk megfelelni, annál inkább feloldódunk az ő kívánságaikban, és saját értékeink helyett mások véleménye kezdi el irányítani döntéseinket. A modern Mazda abban a pillanatban született meg, amikor ehhez a válaszúthoz érve a sokak helyett a keveseket választotta.

A Hyundai végső célja, hogy mobilitási szolgáltatóként mindenki számára biztosítsa a közlekedés szabadságát. Ennek égisze alatt most azokon igyekszik segíteni, akik legfontosabb érzékszervük nélkül kénytelenek boldogulni a világban.

Egy nem mindennapi fiatal felfedező, egy mindenre elszánt Ford Explorer, és egy száz évvel ezelőtti, nem e világi teljesítmény hagyatéka: ezek a 2023-as év legizgalmasabb kalandjának az összetevői.

Nagy-Britannia a Dacia egyik legfiatalabb és leglelkesebb piaca. A márka helyi importőre gondolt egyet, és megnézte, milyen állapotban vannak a tíz évvel eladott autóik. Kíváncsiak volnánk egy hasonló, egész Európát lefedő kutatásra, de addig is lássuk, mit tudnak a Dacia jobbkormányos tinédzserei.

Magyarország lakossága autóra éhezve érkezett el az 1990-es évekbe. Az autóhiány évtizedei után az új márkakereskedésekből terjedni kezdtek a menő nyugati autók hazánk útjain. Visszaemlékezünk kedvenceinkre a 206-tól a Carina E-ig, az R19-től a Ford Escortig.

Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely