Hírek

Vannak használt autók, amelyek egy ideig elérhetőek, de ha lemaradunk jutányos korszakukról, felocsúdva már elszaladt az áruk. Összegyűjtöttünk öt autót, amelyeknél itt lehet az ideje a beszállásnak.

Elindult a Mazda Wankel-motorral kiegészített villanyautója, az MX-30 e-Skyactiv R-EV európai exportra szánt példányainak gyártása. A hamarosan Magyarországra is megérkező autók nem csak a gyár legendás hagyatékát hozzák magukkal a felkelő nap országából.

A Renault frissen bemutatott kompakt SUV-jának minden porcikáján érződik, hogy ez volt a cél, az Austral széles közönségre lő, akár egy popsláger. Számos erénye segítheti sikerhez.

A Previa távozásával nagy méretű buszlimuzin nélkül maradtak a Toyota európai ügyfelei. Most azonban fellobbant a remény lángja: a végső döntés még nem született meg, ám jók az esélyei annak, hogy Délkelet-Ázsia kedvenc egyterűje nálunk is kapható lesz.

A varieték kedvelt száma a gyors átöltözés, ahol az előadók képtelen gyorsasággal, néhány pillanat alatt váltanak ruhát. Léptékét tekintve hasonló bravúrral nyűgözte le a világot a Dacia, amikor huszonnégy óra alatt mindhárom gyárában átállította az összes gyártósort a márka új arculatára.

Történelmet írt a Pikes Peak hegyi versenyen a Ford, hiszen elektromos autója az abszolút második legjobb időt futotta a 2023. június végén rendezett futamon. A ritka levegőjű pályán kifejezetten előnyös volt, hogy a villanymotoroknak nem kell oxigén.

Idén százéves a Le Mans-i 24 órás verseny. Ennek tiszteletére a Mazda visszahozta Franciaországba azt a 787B versenyautót, amely 1991-ben első japán autóként nyert az ikonikus futamon.

Gyors egymásutánban a Hyundai i10, majd az i20 is átfogó modellfrissítésen esett át. Az előbbi már Magyarországon is rendelhető, nagyobb testvére pár hónap múlva követi, így most mindkettőjük változásait áttekintjük.

Előzmények nélküli mobilitási projektbe kezd a Renault: egy francia városkában sofőr nélküli kisbuszokat állítanak forgalomba. A robotautók már 2026-tól utasokat fognak szállítani, méghozzá teljesen felügyelet nélkül.

A Citroën most ünnepli a C3 Pluriel 20. születésnapját. A 2003 májusában leleplezett modellből 2010-ig 115 097 példány készült a spanyolországi Villaverdében.

Egy régi, jól csengő nevet támaszt fel a Fiat: a Topolino ezúttal is a legkisebb Fiatot jelöli majd. Az 500-asnál jóval kisebb elektromos miniautó alapjául a már általunk is bemutatott Citroën Ami szolgál, de az olasz formatervezők kihozták a legjobbat az alapból, egy igazi cukiság született.

Minél fiatalabb és nagyobb értékű egy használt autó, annál fontosabb tényező, hogy volt-e korábbi balesetes sérülése, és ha igen, milyen minőségben állították helyre. A festékréteg vastagsága sokat elmondhat egy autó múltjáról.

Idén is egy Alfa Romeo 6C 1750 SS győzedelmeskedett a világ legszebb oldtimer versenyén, a Mille Miglián! Az 1929-ben gyártott autóval Andrea Vesco és Fabio Salvinelli teljesítette a 2000 kilométert Olaszország gyönyörű tájain. Ez az Alfa Romeo már zsinórban negyedik alkalommal nyerte meg az ezermérföldes körversenyt.

A hivatalos bemutató előtt leplezte le a Fiat vadonatúj modelljét, a teljesen elektromos 600e-t. Az autót egy esemény mellékszereplőjeként mutatták meg egy videóban.

Régi-új korszakába lép a francia sportmárka, amit a gyökereihez méltó csavarral vezet fel. A városi kisautó méretű A290_β színtiszta versenyautó-tanulmány, amely teljes egészében soha nem lehet ugyan a miénk, ám nem várt részletei fognak visszaköszönni a jövőre érkező szériamodellben.

A Kuga a Ford sikermodellje, a gyár pedig folyamatosan gondoskodik arról, hogy ez így is maradjon. Most éppen a különleges fényezésű és meglepően gazdagon felszerelt Kuga Graphite Tech változattal dobtak egy nagyot.

Aki arra számított, hogy a Hyundai folytatja együttműködését a galaxis legbarátságosabb szuperhősével, annak nem csaltak a pókösztönei. Ezúttal rajzolt kivitelben találkozhatunk a márka villanyautóival, amelyek ráadásul nem evilági képességekre is szert tesznek.

Saját fegyverét fordíthatja a Toyota ellen a Suzuki a Swace-szel. Egy-két apró változtatás még vonzóbbá tette a kívánatos kombit – elég ez a Corolla ellen?

A Mazda hirosimai formatervező részlegének mélyén, egy eldugott műteremben dolgozik Kawano Jutaka. Nem autókat tervez: olyan kisplasztikák, szobrok, műalkotások kerülnek ki a keze alól, amelyből a márka formatervezői ihletet meríthetnek.

Az egyik legnagyobb autóipari elektronikai beszállítóval karöltve fejleszti új generációs, szoftveralapú járműveit a Renault. Ezek ahelyett, hogy elavulnának, egyre fejlettebbek lesznek az évek során.

A Nissan megkezdte hiperpraktikus elektromos kompakt kisbusza, a Townstar EV európai forgalmazását. Az e-NV200 szellemi utódja egészen más ligában játszik, mint elődje.

Akárhányszor pillantunk rá, nem fog feltűnni, hogy a 2023-as modellévtől mindent sokkal jobban csinál a Toyota Yaris – pedig így van. Új hibrid hajtáslánccal, kibővített vezetőtámogató és multimédiás tudással és egy friss csúcsmodellel folytatja a népszerű városi autó.

A szalonban gyönyörködve, a családdal utazva a legritkább esetben gondolunk bele, milyen hosszú, összetett folyamat vezet el odáig, hogy átvehessük új autónk kulcsait. A Daciák például három különálló, ám egymással szorosan együttműködő helyszínen válnak tervből valósággá – ezeket járjuk most végig.

Amikor a főnököd rábeszél, hogy cégautónak válassz magadnak Giulia Quadrifogliót, akkor biztos, hogy jó helyen dolgozol. Tálos Péter, a Foxconn magyarországi alelnöke, és egyebek között a Cloud Network Technology Kft. ügyvezetője. A legtöbb nagyvállalatnál a céges autókat a havi lízingdíj és a maradványérték bűvös számai alapján választják ki, Tálos Péter szerint viszont fontos, hogy a munkatársai olyan autóban üljenek, amit szeretnek. Péter gyerekkora óta imádja az autókat, és ez már a céges flottájukon is látszik.

Az autóipar élen jár a technológiai fejlesztési versenyben, a jövőben minden bizonnyal már emberi beavatkozás nélkül jutnak el A-ból B-be a gépjárműveink. Hol tartunk most, mikor léphetünk szintet, és miért nem önvezető az autó akkor sem, ha magától gyorsít és fordul?

B kategóriás jogosítvánnyal az együléses sportautótól a kilencszemélyes kisbuszig nagyon sokféle személyautót vezethetünk közúton. Az új autók terén felmerülő szükségleteinket és igényeinket, eltérő vágyainkat és lehetőségeinket a különböző felszereltségi szintek képesek kielégíteni. Milyen felszerelések tehetik szebbé, biztonságosabbá, örömtelibbé az autóval töltött közös éveket?

Ígéretéhez híven megint vadonatúj elektromos autóval jelentkezik a Ford. A terepjárós hangulatú, szögletes formavilágú E-Tourneo Courier garantáltan népszerű lesz a környezettudatos családok körében.

Sikert sikerre halmoz a Jeep első teljesen elektromos modellje. Az Év Autója díj után megkapta a Top Gear “Év Elektromos Autója” és a “Legjobb Elektromos Városi Autó” , most pedig a brit Autocar magazin szavazásán a “Legjobb kisautó” kategóriában győzedelmeskedett.

Manapság, az SUV-dömping közepén öröm ránézni egy olyan autóra, ami nem ezt a vonalat követi, és megpróbál egy kicsit más lenni. A Citroën C4 X ugyan nem szedán, hanem egy szedánosított crossover, de már ezzel izgalmas. Aztán az is kiderül, hogy mennyire jól használható.

A Peugeot leleplezte a 2008-as modell faceliftest változatát: az autó az 508-ashoz hasonló hűtőmaszkkal érkezik, már itt is “tripla karom” formájú a nappali menetfény, és a hátsó lámpatesteket is átdolgozták.

Egyszerre került eladósorba a Peugeot Sport történelmének két fontos kincse. A tereprali versenyautókat nem csak gyártójuk köti össze, hanem egykori pilótájuk: minden idők egyik legnagyszerűbb raliversenyzőjének személye is.

Elsősorban minőségi járművek gyártójaként tekintünk a Peugeot-ra, ám a 210 éves márka palettáján mindig is szerepeltek olyan termékek, amelyek a mindenkori felnövekvő generációt célozták meg.

Folytatja bioüzemanyag-kutatásait a Mazda. A természetes forrásból szintetizált gázolaj után most benzinmotorjainak öko-átállítására keres megoldást, mégpedig széles körű iparági összefogás keretében.

Az öt kiosztott díjból hármat gyűjtött be a World Car Awards idei szavazásán a Hyundai Ioniq 6. Ilyen mesterhármas korábban csak egyszer fordult elő: tavaly, amikor a Hyundai Ioniq 5 nyert meg mindent, ami megnyerhető volt.

Kategóriák közötti rést keresett és talált a Peugeot az új 408-assal. A stílusos, mégis praktikus ötajtós friss és egyedi jelenség, modern megoldásokkal, de szűkös motorválasztékkal.

Az ötödik generációs modell megjelenésével a Toyota Prius hirtelen ismét a figyelem középpontjába került. Két rangos díjban is részesült a modellcsalád: az egyik az újonc formatervét ismeri el, a másik az előző négy széria vívmányai előtt emel kalapot.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely