20 éves a Citroën C3 Pluriel
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Citroën most ünnepli a C3 Pluriel 20. születésnapját. A 2003 májusában leleplezett modellből 2010-ig 115 097 példány készült a spanyolországi Villaverdében.
A Citroën most ünnepli a C3 Pluriel 20. születésnapját. A 2003 májusában leleplezett modellből 2010-ig 115 097 példány készült a spanyolországi Villaverdében.
Látványos eredménnyel ünnepli 59. születésnapját a Ford Mustang: a legendás amerikai gép lett az elmúlt tíz év legkelendőbb sportkocsija.
Úttörő jelentőségű megállapodást kötött a Toyota Motor Europe egy holland specialistával, hogy közös erővel megkezdjék nehéz teherjárművek hidrogén-üzemanyagcellás hajtásra történő átépítését.
Kísérleti jelleggel innovatív, hibrid értékesítési rendszert vezetett be egyik európai piacán a Dacia. Ha a megoldás beválik, Európa-szerte alkalmazhatják azt.
Egy régi, jól csengő nevet támaszt fel a Fiat: a Topolino ezúttal is a legkisebb Fiatot jelöli majd. Az 500-asnál jóval kisebb elektromos miniautó alapjául a már általunk is bemutatott Citroën Ami szolgál, de az olasz formatervezők kihozták a legjobbat az alapból, egy igazi cukiság született.
Minél fiatalabb és nagyobb értékű egy használt autó, annál fontosabb tényező, hogy volt-e korábbi balesetes sérülése, és ha igen, milyen minőségben állították helyre. A festékréteg vastagsága sokat elmondhat egy autó múltjáról.
Idén is egy Alfa Romeo 6C 1750 SS győzedelmeskedett a világ legszebb oldtimer versenyén, a Mille Miglián! Az 1929-ben gyártott autóval Andrea Vesco és Fabio Salvinelli teljesítette a 2000 kilométert Olaszország gyönyörű tájain. Ez az Alfa Romeo már zsinórban negyedik alkalommal nyerte meg az ezermérföldes körversenyt.
A hivatalos bemutató előtt leplezte le a Fiat vadonatúj modelljét, a teljesen elektromos 600e-t. Az autót egy esemény mellékszereplőjeként mutatták meg egy videóban.
Régi-új korszakába lép a francia sportmárka, amit a gyökereihez méltó csavarral vezet fel. A városi kisautó méretű A290_β színtiszta versenyautó-tanulmány, amely teljes egészében soha nem lehet ugyan a miénk, ám nem várt részletei fognak visszaköszönni a jövőre érkező szériamodellben.
A Kuga a Ford sikermodellje, a gyár pedig folyamatosan gondoskodik arról, hogy ez így is maradjon. Most éppen a különleges fényezésű és meglepően gazdagon felszerelt Kuga Graphite Tech változattal dobtak egy nagyot.
Aki arra számított, hogy a Hyundai folytatja együttműködését a galaxis legbarátságosabb szuperhősével, annak nem csaltak a pókösztönei. Ezúttal rajzolt kivitelben találkozhatunk a márka villanyautóival, amelyek ráadásul nem evilági képességekre is szert tesznek.
Saját fegyverét fordíthatja a Toyota ellen a Suzuki a Swace-szel. Egy-két apró változtatás még vonzóbbá tette a kívánatos kombit – elég ez a Corolla ellen?
Elképesztő világrekordot mutathat fel a Nissan új generációs, elektromos összkerékhajtási rendszere: reakcióideje nem csak képletesen szólva villámgyors.
A Mazda hirosimai formatervező részlegének mélyén, egy eldugott műteremben dolgozik Kawano Jutaka. Nem autókat tervez: olyan kisplasztikák, szobrok, műalkotások kerülnek ki a keze alól, amelyből a márka formatervezői ihletet meríthetnek.
Az egyik legnagyobb autóipari elektronikai beszállítóval karöltve fejleszti új generációs, szoftveralapú járműveit a Renault. Ezek ahelyett, hogy elavulnának, egyre fejlettebbek lesznek az évek során.
A Nissan megkezdte hiperpraktikus elektromos kompakt kisbusza, a Townstar EV európai forgalmazását. Az e-NV200 szellemi utódja egészen más ligában játszik, mint elődje.
Elsőre nyomasztóan széles lehet a választék használt autókból, nehéz közülük kiszűrni a való életben is takarékosan működőket. Segítünk a kis fogyasztású autók megtalálásában.
Akárhányszor pillantunk rá, nem fog feltűnni, hogy a 2023-as modellévtől mindent sokkal jobban csinál a Toyota Yaris – pedig így van. Új hibrid hajtáslánccal, kibővített vezetőtámogató és multimédiás tudással és egy friss csúcsmodellel folytatja a népszerű városi autó.
A szalonban gyönyörködve, a családdal utazva a legritkább esetben gondolunk bele, milyen hosszú, összetett folyamat vezet el odáig, hogy átvehessük új autónk kulcsait. A Daciák például három különálló, ám egymással szorosan együttműködő helyszínen válnak tervből valósággá – ezeket járjuk most végig.
Akkumulátoros elektromos haszonjárművet mutatott be a Suzuki Japánban. A fejlesztés egy átfogó projekt elemeként gyorsítja fel a márka haladását a teljes villamosítás felé vezető úton.
Amikor a főnököd rábeszél, hogy cégautónak válassz magadnak Giulia Quadrifogliót, akkor biztos, hogy jó helyen dolgozol. Tálos Péter, a Foxconn magyarországi alelnöke, és egyebek között a Cloud Network Technology Kft. ügyvezetője. A legtöbb nagyvállalatnál a céges autókat a havi lízingdíj és a maradványérték bűvös számai alapján választják ki, Tálos Péter szerint viszont fontos, hogy a munkatársai olyan autóban üljenek, amit szeretnek. Péter gyerekkora óta imádja az autókat, és ez már a céges flottájukon is látszik.
Az autóipar élen jár a technológiai fejlesztési versenyben, a jövőben minden bizonnyal már emberi beavatkozás nélkül jutnak el A-ból B-be a gépjárműveink. Hol tartunk most, mikor léphetünk szintet, és miért nem önvezető az autó akkor sem, ha magától gyorsít és fordul?
B kategóriás jogosítvánnyal az együléses sportautótól a kilencszemélyes kisbuszig nagyon sokféle személyautót vezethetünk közúton. Az új autók terén felmerülő szükségleteinket és igényeinket, eltérő vágyainkat és lehetőségeinket a különböző felszereltségi szintek képesek kielégíteni. Milyen felszerelések tehetik szebbé, biztonságosabbá, örömtelibbé az autóval töltött közös éveket?
Ígéretéhez híven megint vadonatúj elektromos autóval jelentkezik a Ford. A terepjárós hangulatú, szögletes formavilágú E-Tourneo Courier garantáltan népszerű lesz a környezettudatos családok körében.
Sikert sikerre halmoz a Jeep első teljesen elektromos modellje. Az Év Autója díj után megkapta a Top Gear “Év Elektromos Autója” és a “Legjobb Elektromos Városi Autó” , most pedig a brit Autocar magazin szavazásán a “Legjobb kisautó” kategóriában győzedelmeskedett.
Megérkezett Magyarországra a Renault új modellje. Testközelből mutatta meg magát a kompakt szabadidő-autók kategóriájába tartozó Austral.
Manapság, az SUV-dömping közepén öröm ránézni egy olyan autóra, ami nem ezt a vonalat követi, és megpróbál egy kicsit más lenni. A Citroën C4 X ugyan nem szedán, hanem egy szedánosított crossover, de már ezzel izgalmas. Aztán az is kiderül, hogy mennyire jól használható.
A Peugeot leleplezte a 2008-as modell faceliftest változatát: az autó az 508-ashoz hasonló hűtőmaszkkal érkezik, már itt is “tripla karom” formájú a nappali menetfény, és a hátsó lámpatesteket is átdolgozták.
Manapság ritka az a fajta elköteleződés, amivel a Suzuki és Tadzsima Nobuhiro egymást évtizedeken keresztül kölcsönösen segítve dicsőséges magasságokba emelkedett az autóversenyzés világában – szó szerint.
Egyszerre került eladósorba a Peugeot Sport történelmének két fontos kincse. A tereprali versenyautókat nem csak gyártójuk köti össze, hanem egykori pilótájuk: minden idők egyik legnagyszerűbb raliversenyzőjének személye is.
A ferdehátú mellett már kabrió változatban is elérhetők a teljesen elektromos Abarth modellek. Az elektromos Fiat 500-ból is létezik kabrió változat így várható volt, hogy az Abarth sem hagyja ki ezt a ziccert.
Az autóiparban egyedülálló módon a Renault szoros együttműködést folytat a világ tűzoltószervezeteivel, hogy lerövidítse a balesetet szenvedett utasok mentésének idejét és javítsa túlélési esélyeiket.
Elsősorban minőségi járművek gyártójaként tekintünk a Peugeot-ra, ám a 210 éves márka palettáján mindig is szerepeltek olyan termékek, amelyek a mindenkori felnövekvő generációt célozták meg.
55 évvel ezelőtt, 1968. május 16-án a 68-as diákmozgalmak kellős közepén mutatta be a Citroën a deauville-i öbölben legújabb modelljét, a Méharit.
Folytatja bioüzemanyag-kutatásait a Mazda. A természetes forrásból szintetizált gázolaj után most benzinmotorjainak öko-átállítására keres megoldást, mégpedig széles körű iparági összefogás keretében.
Mindössze 100-100 darab készül az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio évfordulós változatából, amellyel a lóhere 100. évfordulóját ünnepli az Alfa Romeo.
Az öt kiosztott díjból hármat gyűjtött be a World Car Awards idei szavazásán a Hyundai Ioniq 6. Ilyen mesterhármas korábban csak egyszer fordult elő: tavaly, amikor a Hyundai Ioniq 5 nyert meg mindent, ami megnyerhető volt.
Kategóriák közötti rést keresett és talált a Peugeot az új 408-assal. A stílusos, mégis praktikus ötajtós friss és egyedi jelenség, modern megoldásokkal, de szűkös motorválasztékkal.
Az ötödik generációs modell megjelenésével a Toyota Prius hirtelen ismét a figyelem középpontjába került. Két rangos díjban is részesült a modellcsalád: az egyik az újonc formatervét ismeri el, a másik az előző négy széria vívmányai előtt emel kalapot.
Ranger-változatokból sosem elég, a Ford Pro pedig két újabb variánst is bemutatott – ezúttal kifejezetten azok számára, akik a kemény terepek meghódítására vágynak akár a munka, akár a szórakozás miatt.
Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.
Átfogó modellfrissítésre küldte ikonikus városi kisautóját a Renault. A sokszorosan bizonyított alapok maradtak, a részletek viszont mind változtak: az autó modernebb, látványosabb és okosabb, mint valaha.
Bár az elektromos forradalomnak még csak az első szakasza zajlik, a Ford már messzebbre tekint, és gőzerővel dolgozik azokon a megoldásokon, amelyek később látványosan javíthatják a villanyautók használati értékét, vezetési élményét vagy gyártási folyamatát.
Európa egyik vezető fogyasztói érdekvédelmi portáljának szerkesztői a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének választották meg a Suzuki kisautóját.
Nem tud lassítani a Dacia: miután remek évet zárt tavaly, 2023-ban is hatalmas lendülettel indított, és példátlan mértékben növelte piaci részesedését.
Kulcsfontosságú álomhatárt lépett át a Toyota Yaris: gyártásának huszonharmadik évében elkészült belőle a tízmilliomodik példány. A típus története egyben a Toyota filozófiájának fejlődését is pontosan tükrözi.
Nemrég három szakmai versenyt nyert meg a győri CarNet Riegler munkatársa. Tánczos Bencét a régi és az új autók szereléséről, az elektronikai hibák felderítéséről és a hagyományos autószerelői feladatokról kérdeztük.
Ahogy a Mazda műszaki és formai értékrendje nem igazodik az autóiparban szokásos sablonokhoz, úgy az autógyártó házi múzeuma is tele van olyan különlegességekkel, amikre a legkevésbé sem számítanánk…
Az automobil korunk egyik legnagyszerűbb alkotása, műszaki szempontból éppúgy, mint esztétikailag. Az Alpine évek óta erősíti a kapcsolatot a művészet és a gépészet között; idei kollaborációja pedig minden eddiginél fantasztikusabb eredményt hozott.
Azon már senki nem lepődik meg, ha a Dacia típusai ár/érték arányukat tekintve verhetetlennek bizonyulnak, ma már azonban nem csak megfizethető, hanem kifejezetten innovatív is a márka, amint arról egy rangos szakmai díj tanúskodik.
CarNet Invest Zrt.

1097 Budapest, Könyves K. krt.3.