Hírek

Korábban beszámoltunk arról, hogy a hazai klub néhány tagja már élőben is láthatta a modellt, remélhetőleg 2023-ban már tényleg köszönthetjük a hazai kereskedésekben a Grand Cherokee család legújabb tagját, abból is a 4xe modellt, mely a Green Car Journal szerint az év zöld 4x4-ese!

A Renault Mégane E-Tech Electric utasaira és környezetére is vigyáz: előbbiről fejlett biztonsági rendszerei gondoskodnak, az utóbbinak pedig a tiszta és takarékos üzemű akkumulátoros elektromos hajtáslánc a záloga – és mindezt most két független, mértékadó szervezet átfogó vizsgálata is igazolja.

Picit hosszú kihagyás után, de az Alfa Romeo amerikai marketingcsapata folytatta mini útifilm-sorozatát. Colorado állam után most Rhode Island állam Newport megyéjében autózunk a tengerparton egy Giulia Velocéval.

Magas szinten ragadt az üzemanyagok piaci ára, akárcsak a többi energiahordozóé. A japán autógyártók frissen érkező, újragondolt hajtásrendszereivel jelentősen csökkenthető a benzinköltség.

Idén nyáron átfogó változásokon ment át a Daciák megjelenése. A stílusváltás azonban távolról sem csak a látványosabb külső miatt volt fontos: az újszerű megoldások még megfizethetőbbé, még barátságosabbá, még környezettudatosabbá teszik a márka típusait.

A brit Andy Saunders az egyik legismertebb, legsikeresebb autóátépítő művész nemcsak hazájában, de szerte a világon. Alkotóként leggyakrabban egzotikus autókkal dolgozik, civilként azonban hosszasan járt egy Suzukival – persze előbb a saját képére formálta azt.

A Ford szinte gyári állapotban indította el a vadonatúj Ranger Raptort a világ legkeményebb terepraliján; a legkomolyabb változás annyi volt, hogy bioüzemanyagot tankoltak bele.

A Carabinieri mellett az olasz rendőrséget is felszerelik az Alfa Romeo legújabb modelléjével, a Tonaléval. Első körben összesen 616 darabot kapnak belőlük. A rendőrség már korábban 450 Giuliát is rendelt, de a hírek szerint Stelviókat is kapnak. Összesen 1300 autót rendelnek az Alfa Romeótól.

Egy nagy-britanniai mentőszolgálat 2020-ban a világ egyik legnagyobb Duster-flottáját állította szolgálatba. Az elmúlt két év mérlege fenntartások nélkül pozitív: a Daciák minden pillanatban nélkülözhetetlen társnak bizonyultak.

Ha azt gondolnánk, szuperhősök csak a képregényekben léteznek, vessünk egy pillantást a Toyota GR modellcsalád tagjaira: gyári kivitelükben átlagos sportautóknak tűnhetnek, ám ha foglalkozunk velük egy keveset, a felszínre kerül valódi énjük.

Amint az várható volt, az Abarth is előre menekül az elektromos autózás világába, így gyorsan bemutatta az első teljesen elektromos modelljét, amely a Fiat 500e-re épül. A skorpió logó kapott egy villámot, de az Abarthokra jellemző, brutálisan jó sportos hangzásról sem feledkeztek el.

Az ikonikus Abarth színek, a sportautó emblémájában is megtalálható piros és a sárga kombinációjából létrehozott Orange Racing, azaz “versenynarancs” színben is rendelhető lesz az Abarth 595 és 695 modellje.

Már több korábbi cikkünkben foglalkoztunk a Jeep család legújabb és egyben legkisebb családjával, és esett már szó arról is, hogy nem csak tisztán elektromos verzióban lesz elérhető, idáig ez csak találgatás volt, viszont már bizonyos, érkezik a belsőégésű motorral (ICE) szerelt verzió is!

A hagyományos benzin- és dízelmotoros változatok után most tisztán elektromos hajtáslánccal is bemutatkozott a kategóriateremtő Renault Kangoo. Az újonc az emissziómentes közlekedés előnyeit társítja az alapmodell rendkívüli praktikumával.

Használt autók kapcsán az egyik legfontosabb tényező, hogy mennyit kell költeni a javításukra. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy egy korosodó autóban nagyon sok alkatrész van, ami nem elromlik, hanem egyszerűen elhasználódik.

Immár ötödik éve az európai autóvásárlók első számú kedvence a Dacia Sandero. Egy ilyen elsöprő siker nem magyarázható egyszerűen a kedvező árral: a városi kisautó utánozhatatlan karaktere és nagyobb modelleket is megszégyenítő tudása is hozzájárul népszerűségéhez.

A jövő mobilitásában a Suzuki is helyet követel magának. A cég legújabb stratégiai partnere az önvezető járműtechnológiák szakértője, a cég két izgalmas fejlesztésével biztosít belépést a járműipar közeli és távolabbi jövőjébe.

Az optimális testhelyzet az autóvezetés alapja, ám sokan nem tudják, hogyan kell ideálisan beállítani az ülést. A Mazda most kitalálta, hogyan biztosíthatná mindenki számára a tökéletes pozíciót, méghozzá teljesen automatikusan.

Mesterhármast hozott a Dacia arculatváltása a francia formatervezői szakma egyik legrangosabb díjkiosztóján. A márka egyszerű, természetközeli, letisztult értékrendje soha nem kapott még ilyen erőteljes megjelenést.

Ha létezik igazi örömautó, akkor az a Ford Focus ST. És mert a cégnél jól tudják, hogy mindig lehet még egyet tekerni a potméteren, most megépítették a minden eddiginél élvezetesebb Track Pack változatot.

Ahogy azt már megszokhatták, a tavaszi Eastern Jeep Safari, és az őszi SEMA show után mindig új Jeep koncepciókkal jelentkezünk! Az idei SEMA-n kiállított modellek többsége már tavasszal bemutatásra került, azonban egy új játékos is pályára lépett, akire most mindenki figyel: ez a Jeep Surge Concept.

Miközben minden eddiginél szélesebb körben villamosítja palettáját, két varázslatos tanulmányautót mutatott be a Renault, amelyek a márka történelmének legszebb pillanataiból táplálkoznak – és hasonlóan varázslatos, jövőbeli pillanatokat vetítenek előre.

A világ egyik legrangosabb formatervezési díjának legmagasabb fokozatával jutalmazták a Hyundai különleges járműtanulmányát, amely nem csak technológiájában, hanem alapkoncepciójában is újat mutat.

Amikor prosperál a gazdaság, nem ugyanazok a szempontok autóvásárláskor, mint amikor jobban meg kell fontolni, milyen autót választunk társunknak. Ezúttal különösen gazdaságos autókat ajánlunk a CarNet márkáitól.

Kihívók jönnek, vetélytársak mennek, a Peugeot 208 népszerűségét azonban semmi nem tudja megingatni: a francia kisautó a harmadik negyedév végén is magabiztosan vezeti az európai újautó-eladások rangsorát.

Ha a Toyota RAV4 tavalyi éve a kalandozásról, az idei a sportolásról szól – legalábbis ami a speciális modellváltozatokat illeti. A 2021 őszén bemutatott Toyota RAV4 Adventure kivitel után most itt a RAV4 GR Sport, amely a márka nagy teljesítményű típusainak hangulatát és képességeit ötvözi a RAV4 családbarát jellemzőivel.

Elektromos hajtásláncot kapott az eredetileg belső égésű motorra tervezett Ford Transit, ami ma már több technikai demonstrációnál, ez az igásló a hétköznapokban is megállja a helyét.

Az autózás egyre jobban szürkülő és egységesülő kínálatában felüdülés olyan járműveket látni, amelyek eltérnek az átlagostól. Ilyen a szóban forgó 2CV Fourgonnette is, amelyet a közelmúltban mutatott be a Citroën és a Cesalani olasz karosszériatervező cég. És még jobban meglepődünk, amikor megtudjuk, hogy az egykori “Kacsa-furgon” modern változata nem csak koncepció, hanem forgalomba is kerül, ráadásul egyes piacokon már rendelhető.

A Suzuki számtalan újdonságot vezetett be 2022-ben. Ez meg is hozta a gyümölcsét, a jelenlétét mindenütt tudatosan kezelő márka a nehézségek dacára szinte minden piacon növelni tudta eladásait.

A fenntartható közlekedés felé vezető úton fontos lépcsőfok a haszongépjárművek átállása elektromos hajtásra. Egyre több gyártó tesz komoly lépéseket a cél érdekében, a gazdagodó kínálatban pedig már jelentős számú széleskörű használhatósággal csábító típus érhető el.

Maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán a Mazda CX-60. A nagy szabadidőjármű a gyermek- és gyalogosvédelmi teljesítmény terén minden versenytársát felülmúlta.

Ha az ember egyszer egy Alpine volánja mögül látja a világot, nemigen akarja többé máshonnan. Sportautó a javából az A110 GT, de olyan kivitelben, amivel nemcsak a szerpentin lesz élmény.

Sosem volt titok, hogy a Ford Kuga Plug-in Hybrid egy jól sikerült autó. Olyannyira az, hogy 2022 első félévében újra ezt a modellt választották a legtöbben az európai konnektoroshibrid-vásárlók.

A globális nehézségek dacára megőrizte lendületét a Toyota. Sőt: Európában rekordokat döntöget, világszerte a legfontosabb kategóriákban meghatározó szereplő tudott maradni a márka, és nem mellékesen Magyarországon is vezeti az eladásokat.

Rengeteget kínál nem túl sok pénzért: röviden így foglalta össze véleményét az egyik legnagyobb brit autós szaklap szerkesztősége, amikor az év legjobb megfizethető újdonságának választotta a Dacia hétüléses újdonságát.

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot. A levetett futballcipők feldolgozását célzó együttműködésben emissziómentes logisztikai partnerként tevékenykedik az autógyártó.

Az Ignis egyedülálló ajánlat a mai európai újautó-piacon. Nem véletlen, hogy különleges személyisége még ma, hat évvel a bemutatása után is rabul ejti az embert: stílusában a Suzuki történetének legkarakteresebb típusai köszönnek vissza.

Nem akármilyen projektbe kezdett az olasz Manifattura Automobili Torino (M.A.T.) nevű cég: a klasszikus Lancia Stratos modernizált változata után most az Alfa Romeo egyik legikonikusabb és talán legszebb modelljét, a 33 Stradalét támasztotta fel. Az 1967-ben bemutatott sportautót az eredeti tervek alapján, hagyományos karosszaépítési technikával építették újr, de sok részletben modernizálták.

A Wrangler JL 2018-as megjelenése óta gyakorlatilag töretlen sikernek örvend annak ellenére, hogy több esemény is történt, amire a „szakértők” a modell bukását kiáltották. Ilyen volt a 20-as modellév végén kivezetésre került 2.2 dízel erőforrás, valamint a 21-es modellév végével megszűnt ICE modell a 2.0 GME erőforrással, illetve ugyanekkor ért véget a kétajtós verzió értékesítése is.

 Ahogy öregszik a magyarországi autópark és egyre csak drágul az autójavítás, célkeresztbe kerülhetnek a nagy hengerűrtartalmú, nem túlhajtott 5-6-8 hengeres benzinesek. Mire számítsunk, ha négynél több hengerrel vennénk használt autót?

Ambiciózus tervből immár körülöttünk zajló valósággá vált a Toyota villamosítási stratégiája, amely azonban nem megvalósítási célként, hanem kiindulási pontként tekint az emissziómentes közlekedésre. Erre utal a program neve is: Beyond Zero, azaz a nullán túl.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely