Hírek

Az Alpine az egyetlen francia autómárka, amely a raliban, a formaautó-szériákban és a hosszútávú versenyzésben egyaránt sikeresen részt tudott venni. Ezek közül talán az utóbbi részesült a legkevésbé az utókor figyelméből, pedig az Alpine és a sportautó-versenyzés kölcsönösen sokat köszönhettek egymásnak…

Mint előző cikkünkben is írtunk róla, a szeptember 8-án tartott „4xe day” során bemutatásra kerültek a következő 2 év új tisztán elektromos Jeep modellei. Az új Avenger, Recon, és Wagoneer S mellett azonban sok érdekes, és fontos információ elhangzott a márka stratégiájáról, mellyel a világ vezető zéró-károsanyagkibocsátást SUV gyártójává válás a cél.

Első pillantásra a Dacia Manifesto nem több egy öncélú bulijárműnél. A megalkotásánál alkalmazott koncepciók és anyagok azonban jóval többet sejtetnek ennél: egy előremutató, környezettudatos, ügyfélközpontú – de azért örömvezérelt – szemléletet.

Szeptember nyolcadikán a 4xe day elnevezésű esemény keretein belül többek között Christian Meunier, a márka vezérigazgatója ismertette a közeljövőben érkező, és a tervezett tisztán elektromos Jeep modelleket. Számunkra talán a legfontosabb esemény azonban az európai piac legújabb családtagjának leleplezése volt, megismerhettük a Jeep Avengert.

Semelyikünk nem lát a jövőbe, nem ismerjük előre az egy hónap múlva érvényes üzemanyagárakat. Vajon a mostani árak alapján olcsóbb egyáltalán a sokat dráguló gázolajat tankolni és benzines helyett dízelautót választani?

A hamarosan megérkező Renault Austral egyik legizgalmasabb újdonsága a harmadik generációs összkerékkormányzási rendszer. Az évek óta fejlesztett technológia mára jobban segíti a manőverezést és a stabilitást.

Mindent megígértek neki, végül jóval kevesebbel kellett beérnie, és bár az utókor elismeri korszakalkotó adottságait, távozásakor kevés búcsúkönnyet ejtett érte a korabeli közönség.

Már jövőre forgalomba kerülhet az első típus azon kis méretű áruszállítók közül, amelyeket japán iparági partnerekkel karöltve fejleszt a Suzuki. A mikrofurgonok mindegyike villanymotoros lesz, új lehetőségeket nyitva meg a zéró szénlábnyomú áruszállítás terén.

A Citroën virtuális múzeumot nyitott, ahol a márka több mint 80 legendás modelljét ismerhetik meg a látogatók kívül és belül. A Citroën Origins weboldalon 3D-ben mutatják be az autókat, sőt beindítva őket a hangjukat is megismerheti a látogató.

Noha a Dacia típusai ma már magától értetődően választhatók gazdag, modern felszereltséggel, az 1980-as években is létezett a márkának egy olyan modellje, amelyet kifejezetten igényes vevők számára fejlesztettek ki.

Budaörsi kereskedésünk adott otthont múlt szombaton az Alfák és Kávé elnevezésű rendezvénynek, amelyen egy finom kávé mellett beszélgethettek az alfások és az olasz autók rajongói.

Igazi tengerparti feelinget kínál a Citroën My Ami miniautójának “buggy” változata, amelyet limitált példányszámban tett elérhetővé a gyár. A mindössze 50 darab, számozott példányt online lehet megrendelni Franciaországban.

Nem akármilyen módon mutatta meg a Peugeot legújabb modelljét Párizsnak. Az autót egy óriási, mozgó üveggömbbe zárták, hogy még jobban kiemeljék azt a tényt, hogy a 408-as Peugeot formaterve minden irányból, minden szögből nagyon jól mutat.

Néhány éven belül tisztán elektromos márkává alakul át az Alpine, a tervek szerint több villanymotoros modellel örvendeztetve meg a sportautózás rajongóit. Ennek előszele az idén nyáron bemutatott A110 E-ternité tanulmány, ugyanakkor a márka már korábban is kacérkodott az emissziómentes mobilitás gondolatával.

Bemutatta elektromos sportautóinak előfutárait a Hyundai. Az RN22e és az N Vision 74 technológiai tanulmányok egy olyan – nem is olyan távoli – jövőt vetítenek előre, amelyben nemhogy megfér egymás mellett az emissziómentes hajtástechnológia és a vezetés élménye, de kölcsönösen erősítik is egymás erényeit.

Új generációs bioetanol fejlesztésére hozott létre szakmai konzorciumot hat japán vállalat, közöttük a Suzuki Motor Corporation. Az együttműködés célja, hogy fenntarthatóvá tegyék a belső égésű erőforrásokat, és elősegítsék a szénsemleges társadalom megvalósulását.

Egy csipetnyi japán fűszer elég volt ahhoz, hogy a jól ismert európai haszongépjármű-családból megszülessen a Toyota Proace City. Vajon elég 100 lóerő a fuvarozáshoz? Kiderítettük.

Folytatja márkatársai szép hagyományát a Jogger: alig néhány hónappal piacra lépése után máris jelentős szakmai elismerésben részesült az akár hét üléssel rendelhető típus.

Habár a gyártók sokféle, gyakran különleges színben kínálják autóikat, a vásárlók 2021-ben is megmaradtak néhány alapszínnél. A magyarok ebből a szempontból bátrabban mernek színt választani: a hazai színnépszerűségi sorrend igencsak eltér a globális trendről, nem beszélve egyes márkákról, melyek magyar vásárlói szembementek minden előzetes várakozással.

A Jeep egy ideje már elég nyíltan kezeli szándékait arról, hogy a palettán szereplő összes modell elektromos, illetve hibrid verzióját piacra szeretné dobni. Szeptember nyolcadikán, európai idő szerint délután 2 órakor tartják a 4xe Day elnevezésű eseményt, mely a legtöbb platformon élőben követhető lesz.

1922. szeptember 3-án rendezték meg a monzai versenypályán az első futamot. Az ikonikus olasz versenypálya most hétvégén a soron következő Forma-1-es futammal is ünnepli a 100. születésnapját, de az Alfa Romeo is készül: kétnapos eseménnyel emlékezik meg a márka és a versenypálya elválaszthatatlan kapcsolatáról.

Idén nyáron átfogó módosításokon esett át a Mazda MX-30. A márka első modern villanyautója funkcionális és esztétikai téren egyaránt megújult.

Hallatlanul sikeresek a Renault új generációs hibrid és elektromos típusai, amelyek a márka európai eladásainak több mint harmadát teszik ki. Ezzel a márka akár idő előtt teljesítheti ambiciózus flottatisztítási programját.

A Ford nagyon hisz abban, hogy a robotok és az emberek az élet rengeteg területén együttműködhetnének. És ez nemcsak a gyártásra igaz, hiszen a cég egy sor robotizált megoldással segíti vásárlóit a mindennapokban is.

Néha a múltban kell ragadnunk ahhoz, hogy a leghatékonyabban léphessünk a jövőbe. Leginkább így foglalhatnánk össze annak a csodának a tanulságát, amellyel (vagy inkább akivel) a Toyota versenymotor-fejlesztő részlegében találkozhatunk.

Az idén újra Borsodnádasdon megrendezett Jamboree újra rekordokat döntött sok tekintetben, de talán külön érdemes kiemelni azt, hogy a magyar Jeepeseken kívül Ausztriából, Németországból, Szlovákiából, Romániából és Lengyelországból érkeztek a rendezvényre, utóbbi delegáció a Jeep Owners Group PL összesen 18 autóval volt jelen.

Tudták, hogy a kabrióknak már a neve is boldogságot hordoz, mert az ujjongó örömugrást jelentő cabriole szóból ered? A CarNet autókínálatából három kabriót mutatunk be, legendás felmenőikkel együtt.

Ősztől Magyarországon is kapható lesz a Corolla Cross, a Toyota szabadidőjármű-kínálatának legújabb tagja. A koncepció eleve ígéretes, a gyártó észak-amerikai képviselete azonban úgy döntött, még egy kis varázslatot visz a modellprogramba.

Míg legtöbb versenytársa küszködött, a Dacia növelni tudta eladásait az európai piacokon. A forgalom gerincét a klasszikus bestsellerek adták, de az újoncok is repülőrajttal indítottak.

A CarNet működése első percétől szívügyének tekinti a társadalmi célok, nemes ügyek támogatását. Amikor tehát a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata egy különleges eszköz beszerzéséhez kért segítséget, a cégcsoport késlekedés nélkül reagált a felhívásra.

A Soul Red Crystal és a Machine Grey után egy újabb különleges prémium-karosszériaszínt mutatott be a Mazda. A Rhodium White nem csak semmihez sem fogható ragyogásában, hanem különleges, környezetbarát gyártástechnológiájában is kiemelkedik a minőségi fehér fényezések közül.

Amikor a Renault úgy döntött, új generációs elektromos járműveiben minden eddiginél magasabb szintre emeli a hangzás élményét, az elektronikus zene legnagyobb francia szakértőjét, a zseniális Jean-Michel Jarre-t hívta segítségül.

Ugyan arról még nem született döntés, hogy SUV vagy szedán lesz az Alfa Romeo következő nagy modellje, de az már biztosnak látszik, hogy az Egyesült Államokban fogják fejleszteni. Közben úgy tűnik, egy szupersportautó bemutatása is tervben van az olasz márkánál.

Azt mindenki tudja, hogy a Nissan a világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója. Azt viszont talán kevesebben, hogy az egyik legrégebbi is. Nézd meg, milyen fejlesztések vezettek korunk legismertebb elektromos autójához: a Nissan Leafhez.

Egyelőre csak két fotót közölt a Fiat az új, négyajtós terepkupéjáról, a Fastback-ről. Az autót a Dél-Amerikai piacon lehet majd megvásárolni, európai értékesítésről nincs szó. Pedig elférne a Fastback Európában is, hiszen a Stellantis más márkái - a Citroën és a Peugeot is - kínálnak ilyen modellt.

Sokan hiszik azt, hogy egy derűs és különleges használt autó csak fájó szervizköltségek árán, aránytalan kiadásokkal lehet a társunk. Pedig nem szükségszerű, hogy a mindennapokat vidámsággal megtöltő autók anyagi romlásba döntsenek.

90 évvel ezelőtt, 1932-ben mutatták be a Peugeot első olyan modelljét, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. Ez volt a 301-es, amelynek karosszériája már nem fából, hanem acélból készült, motorjához pedig már nem kellett kurbli, hanem elektromos indítómotorral rendelkezett. Az eltelt 90 év alatt számozásban eljutottak 301-től egészen a 308-ig, de ez sokkal több modellt jelentett, hiszen egy-egy szám több generációt is megélt.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely