Hírek

Bár már öt éve nem gyártja 4C sportautóját az Alfa Romeo, most előszedtek három, korábban legyártott példányt és különleges kiadásokká alakítják át őket, az Alfa 1993-as DTM-bajnokával, Nicola Larinivel közösen. Ezek közül most elkészült az első, okkersárga példány, amit az aresei Alfa Romeo Múzeumban adtak át tulajdonosának.

A legmokányabb apró francia sportautók szellemét idézi meg az Alpine új modellje,  az A290-ben a nosztalgia találkozik a legmodernebb technikával.

Kevesebb mint harminckét év, hat generáció és jó néhány sikeres oldalhajtás után kulcsfontosságú mérföldkőhöz érkezett a Suzuki Wagon R, a világ egyik legnépszerűbb mikroautója.

Népszerűek a semleges színek a magyar autóvásárlóknál, de a szürke-fehér-fekete vonalnál látványosabb fényezésekre is van igény. Elmondjuk, mit érdemes tudni az autók színéről, a fényezések áráról és a lakkozás megóvásáról.

Immár sokadszor, de ezúttal tényleg véglegesen és örökre elbúcsúztatja legendás szupersportautóját a Ford. Amint azonban a GT elrobog a naplementébe, a cég vezetősége már egy nagyszerű új sportkocsiról beszél… 

A mobilitás nem áll meg az autóiparnál, hangoztatják a Toyota vezetői. A cég egészen váratlan területeken keres és talál együttműködő partnereket ahhoz, hogy megoldják az emberiség szabad mozgását elősegítő feladatokat.

Két Opel-koncepció is évfordulóját ünnepli: az egyik gyors és káprázatos karriert futott be, míg a másik hatása évtizedes késleltetéssel, napjainkban érvényesül. Összeköti őket a sportosság és a korukat megelőző esztétikum.

Minden autógyártó igyekszik az embert állítani a tevékenységei középpontjába, vagy legalábbis ezt hirdetni. Divatosság, biztonság, kényelem: mérhető, rangsorolható értékek. A Mazda más szinten igyekszik megragadni az ügyfeleit.

A Fiat bemutatta a Grande Panda harmadik változatát, amely egyben a legolcsóbb is lesz. Ebben is az az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik, ami a hibrid változatban, csak elektromos rásegítés és automata váltó nélkül.

Tíz éve pattant ki a Volkswagen-konszern emissziós csalási botránya, megtépázva a dízelek részesedését az új autók között, a használt autóknál pedig a drága javításoktól való félelem apasztotta a keresletet irántuk. Miért lehet mindezek dacára ma is nyerő egy dízel?

A hazai utak jól ismert furgonja a Ford Transit Connect, tesztünkben azonban egy olyan változatot mutatunk be, amely motorja miatt egyedülálló a piacon.

Hogyan tovább? Az Alpine A390 világpremierje után ez a legfontosabb kérdés, amely a gyártó formai filozófiájával kapcsolatban foglalkoztatja a rajongókat és a szakmát. Szokatlan, de szerethető irányt vehet a márka. 

Hosszú évek kreatív erőfeszítései hoztak gyümölcsöt, amikor idén a világ egyik legrangosabb formatervezési elismerésében részesült az MG legutóbbi tanulmányautója. 

Pedro Alonso egy évvel ezelőtt egy kezdő marketingcsapat tagjait kérte arra, hogy adjanak el neki egy Alfa Romeo Juniort, a spanyol színész most már viszont egy olasz slágert énekelve csábít a márka legújabb reklámfilmjében.

A Mazda6e piacra lépéséhez kötődően vadonatúj online szolgáltatást vezet be Európában a japán gyártó. A Mazda Charging olyan rendszer, amely gyerekjátékká teszi a villanyautók töltését nyilvános töltőpontokon.

Két nagy belterű típusát is kíméletlen vallatásnak vetette alá az Opel: képesek-e nagyon kevés üzemanyagból nagyon nagy távolságot megtenni? A válasz alighanem a mérnököket is meglepte.

Kettős premierrel indítja magyarországi jelenlétét a Chery márka, a Tiggo 7 és a Tiggo 8 értékeit megismerve nem meglepő, ha néhány vetélytársnál szitkozódni kezdenek majd.

Átesett a modellciklus közepén szokásos ráncfelvarráson a 308-as Peugeot, amely ugyan elveszítette a markáns, karom formájú menetfényeit, viszont mérgesebb lett az eleje. A lámpák felül hármas osztatú menetfényt kaptak, a fényszórók lejjebb kerültek. 

Csaknem három év kihagyás után visszatért a Jeep Cherokee. A vadonatúj modell visszatért a szögletes formákhoz, alapváltozata pedig 210 lóerős összteljesítménnyel és természetesen összkerékhajtással érkezik 2026-ban.

A Chery immár két évtizede képviseli legnagyobbként hazáját szerte a világon, most pedig Magyarországon is megjelent a kínai autógyártás első számú exportmárkája. Magas felszereltség jó áron. 

Fásítási feladatok elvégzésére alakított át egy Ioniq 9-est a Hyundai. A kívülről átlagosnak tűnő elektromos szabadidő-jármű fedélzetén ultramodern repülésirányító központ kapott helyet.

A benzinmotoros Torres és a tisztán elektromos Torres EVX után most itt a Torres Hybrid, amely a két hajtásvariáció előnyeit egyesítve kínál gondtalan, pénztárcakímélő mobilitást.

Újraértelmezi a műfaj feladatkörét a Ford Ranger PHEV, amellyel nemcsak az árut és a munkaeszközöket juttathatjuk el a világ végére, de a munkavégzéshez szükséges energiát is biztosítja akár egész nap.

Sokan azt hiszik, hogy a kettős tömegű lendkerék csak a használt dízelautók gazdáinak okozhat jelentős kiadást, de ez az alkatrész turbós és szívómotoros benzinesekben is megtalálható. Mit kell tudni működéséről és a cseréjéről?

Globális autógyártóként a Renault ügyel arra, hogy minden piacán a helyi igények, adottságok és lehetőségek mentén alakítsa modellkínálatát. Ez pedig olykor markáns eltéréseket eredményez az egyes térségekben elérhető típusok között.

Városban is jól használható mérettel, de akár hét üléssel, hatékony hibrid hajtáslánccal érkezett az Opel új szabadidő-autója. Kipróbáltuk az új Frontérát. 

Két kulcsfontosságú mozzanatot ünnepelhetett a Toyota raliprogramja. Az egyik a márka ralitörténetének eddigi ötven évére tette fel a koronát, a másik remélhetőleg a jövőbe vezeti át a japán gyár csapatát.

Épp hogy bemutatta első villanyautóját az Alpine, máris elkészítette annak versenyváltozatát: az A290 Rallye az első kapocs az Alpine hagyatéka és jövője között. 

Mostanában minden az elektrifikációról és az elektromos autókról szól. Ám az elektromos átállás része az üzemanyagcellás technológia is, amely legalább ennyire ígéretes. A Peugeot-nál évek óta folynak fejlesztések ezen a területen, és az eredmények sem maradtak el: a márka már két üzemanyagcellás haszonjárművet is kínál ügyfeleinek.

Több száz lóerős elektromos terepjárók megalkotása után az autógyártók más kategóriákban is fejlesztettek, szaporodnak a földközelibb áron kínált elektromos autók. A Citroën ë-C3, a FIAT Grande Panda, a Ford Puma Gen-E és a Hyundai Inster megjelenésével sok ügyfelünknek jöhet közelebb az elektromos autózás.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely