Hírek

Globális autógyártóként a Renault ügyel arra, hogy minden piacán a helyi igények, adottságok és lehetőségek mentén alakítsa modellkínálatát. Ez pedig olykor markáns eltéréseket eredményez az egyes térségekben elérhető típusok között.

Városban is jól használható mérettel, de akár hét üléssel, hatékony hibrid hajtáslánccal érkezett az Opel új szabadidő-autója. Kipróbáltuk az új Frontérát. 

Két kulcsfontosságú mozzanatot ünnepelhetett a Toyota raliprogramja. Az egyik a márka ralitörténetének eddigi ötven évére tette fel a koronát, a másik remélhetőleg a jövőbe vezeti át a japán gyár csapatát.

Épp hogy bemutatta első villanyautóját az Alpine, máris elkészítette annak versenyváltozatát: az A290 Rallye az első kapocs az Alpine hagyatéka és jövője között. 

Mostanában minden az elektrifikációról és az elektromos autókról szól. Ám az elektromos átállás része az üzemanyagcellás technológia is, amely legalább ennyire ígéretes. A Peugeot-nál évek óta folynak fejlesztések ezen a területen, és az eredmények sem maradtak el: a márka már két üzemanyagcellás haszonjárművet is kínál ügyfeleinek.

Több száz lóerős elektromos terepjárók megalkotása után az autógyártók más kategóriákban is fejlesztettek, szaporodnak a földközelibb áron kínált elektromos autók. A Citroën ë-C3, a FIAT Grande Panda, a Ford Puma Gen-E és a Hyundai Inster megjelenésével sok ügyfelünknek jöhet közelebb az elektromos autózás.

Egyedülálló jelenség a hazai kisáruszállító-piacon a Dacia Spring Cargo, amely csendes és tiszta üzemű, miközben elvisz egy köbméter árut, és negyed tonnával terhelhető. Ráadásul a fenntartása is extra olcsó. 

Százéves történetének egyik legfontosabb döntését hozta meg az MG Motor: a patinás cég prémium-testvérmárkát alapított. Az ott alkalmazott, élvonalbeli technológiák idővel a volumenmodellekbe is átszivároghatnak.

Mindössze 33 darab készül az Alfa Romeo szupersportautójából, a 33 Stradaléból. Ezek egyike Valtteri Bottas tulajdonába került. A Forma-1-es pilóta Monacóban vehette át az autót, amely jól mutat majd a garázsában az ugyancsak ritka, 500 példányban készült Alfa Romeo Giulia GTAm mellett - ugyanis ebből is birtokol egy példányt a versenyző.

Nehéz praktikusabb és jobb ár/érték arányú autót mondani a kompakt kombiknál. Hatalmas csomagterük elnyel szinte bármit, takarékosak, jól felszereltek és már elektromos verzióban is elérhetők.

Rendkívül sikeresnek bizonyul a Dacia terepraliprogramja: a 2025-ös Dakaron mutatott helytállást követően a Sandrider egyéniben magabiztosan vezeti a tereprali-világbajnokságot.

A Hyundai mai palettáján két fontos modell is van, amelynek formatervében és koncepciójában évekkel korábbi tanulmányautók részleteit fedezhetjük fel. Ha a márka úgy gondolná, szokást csinál a régi koncepciók felmelegítéséből és gyártásba vételéből, volna néhány javaslatunk.

Bár abszolút értelemben nem tartozott a legjobbak közé az előző pénzügyi éve, versenytársainál messze jobban teljesített a Suzuki, így ismét az esztergomi autógyártó adta el a legtöbb autót Magyarországon – fennállása óta immár huszonegyedik alkalommal.

Mostanában innovatív elektromos újdonságai miatt került a reflektorfénybe a Renault, ez azonban nem jelenti azt, hogy elhanyagolta volna más villamosított hajtásláncok fejlesztését.

Kilencven évvel ezelőtt mérföldkőhöz érkezett az Opel, és vele együtt a német autóipar. Az Olympia megelőzte a korát, és kijelölte a márka fejlődésének irányát.

Bár a havas napok egyre ritkábbak, sok más tényező is szólhat egy szabadidő-autó mellett. Ezúttal Citroën, a Ford és a Peugeot nagyjából 2,5 millió forintért megvehető használt modelljeit járjuk körbe.

Magas műszaki színvonal és egyedi személyiség, a teljesítményhez képest versenyképes áron. Ez nemcsak az eddigi Alpine-modellekre igaz, de az újakra is, amelyeket a Lapierre kerékpármárkával alkottak.

Ötvenhét éve kezdte meg működését a Dacia mioveni üzeme. A termelés üteme és minősége jelentősen javult az utóbbi huszonegy évben, idén tavasszal átlépték a nyolcmillió darabos határt.

Heteken, napokon belül megérkezik Európába a Mazda új elektromos nagyautója, a Mazda6e szedán. A vadonatúj konstrukció a legmagasabb szinten gondoskodik a vezető kényelméről.

A Nissan tavasszal már megelőlegezte az év egyik legnagyobb modellszenzációját, a nyár első heteiben pedig ígéretéhez híven le is rántotta a leplet a harmadik generációs Leafről. Nem a szabadidő-járműves formátum a legfontosabb változás.

Megérkezett a Ford elektromos kínálatának legújabb, kedvező árú családtagja. Kipróbáltuk a kifejezetten fürge Puma Gen-E-t. 

A Fiat hivatalosan is bemutatta Magyarországon a Grande Pandát, amely merész újraértelmezése az ikonikus 1980-as Panda modellnek. Az új generáció retrós formavilággal, tágasabb belsőtérrel, újrahasznosított anyagokkal és környezetbarát hajtáslánccal érkezik – mindezt a Panda szerethető, játékos karakterével ötvözve.

modern szabadidőjárművek egyre inkább eltávolodnak evolúciós elődeiktől, a terepjáróktól. Az Opel viszont a közelmúltban több olyan fejlesztést is bemutatott, amelyek visszaterelik természetes közegükbe a crossovereket. 

Az autóiparban ma már nem meglepő, ha újrahasznosított anyagokkal találkozunk egy járműben. A Hyundai azonban nem állt meg ennél, és művészi szintre emelte a nyersanyagok visszaforgatását – részint szó szerint.

Szabályozói és autógyártói oldalról közös törekvés az autók biztonságosabbá tétele, hogy kevesebben sérülhessenek meg az utakon. Kisautók alapverzióin mutatjuk be, milyen aktív és passzív biztonsági felszerelések védik az utasokat.

Immár hatodik alkalommal ugyanaz az 1929-es gyártású Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport győzedelmeskedett a világ legszebb oldtimer versenyén, a Mille Miglián. Az 1929-ben gyártott autóval Andrea Vesco és Fabio Salvinelli teljesítette a körversenyt, amely Észak-Olaszország gyönyörű tájain halad végig. Idén 1900 kilométer hosszú volt a táv, amely lélegzetelállító tájakon haladt végig.

A Toyota RAV4 következő generációja önmagában is figyelemre méltó tudással bír, de igazán egyedülállóvá az az Arene szoftverplatform teszi, amely hosszú távon többek között a teljes balesetmentesség zálogává válhat. 

Két kompakt szabadidőjárművéből is különleges kivitelt készített a Ford. A Kuga Black Edition szabadon elérhető bárki számára, a Capri King Edition viszont kifejezetten a király, pontosabban Erik király számára készült.

Az autóiparban egyre általánosabb, hogy okostelefonos alkalmazás támogatja a járművek használatát. Mégis, a Dacia az első olyan gyártó, amely kiterjesztett valóságú programmal segíti a rendelkezésre álló hely minél jobb kihasználását.

Mostantól Magyarországon is rendelhető a DS Automobiles elektromos csúcsmodellje, a DS N°8. A zászlóshajó Pallas és Etoile kivitelekben, kétféle akkumulátor kapacitással, elsőkerék-hajtással, vagy összkerékhajtással elérhető, akár 350 lóheres teljesítménnyel. A kínálat csúcsán a Jules Verne kivitel áll.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely