Hírek

Európa egyik legrangosabb szakmai elismerésében részesült a vadonatúj Opel Grandland. A német Arany Kormánykerék díj fél évszázados történetében ez a huszonegyedik Opel, amely a végső eredményhirdetésnél a dobogó csúcsára állhatott.

Minél csekélyebb összegből kell normális állapotú használt autót találni, annál nehezebb a dolgunk. Az alsó ársávban sok autót kell megnézni, hogy megtaláljuk a megfelelőt, de a szóba jövő típusok szűkítésében azért segítünk. 

Az elmúlt években tanúi lehettünk annak, hogy a Hyundai nemcsak gyorsan és látványosan képes megújulni, de ezt az átalakulást meg is tudja ismételni. Ennek eddigi legimpozánsabb példája a vadonatúj Ioniq 9.

Olyan áruszállítót alkotott a Renault, amelyben a sofőr sem feltétlenül érzi, hogy munkaeszközben ül. 150 lóerős dízelmotorral teszteltük az új Mastert.

A fogyasztástól kezdve a gyártáson át a Renault mindig is ügyelt arra, hogy termékei a lehető legkisebb mértékben terheljék a környezetet. Az Emblème tanulmányautó azonban minden eddiginél magasabb szintre emeli az ökotudatosságot.

Folytatja kreatív kollaborációs sorozatát az Alpine. Ezúttal azzal a Mathieu Cesar fotográfussal dolgoztak együtt, aki a színek helyett a kontrasztok erejében hisz.

Még egyszer – sőt, kétszer – odatette magát a Toyota GR Supra. Míg más szériák beérik látvánnyal és gazdag felszereltséggel, a Supra Final Edition olyan adukat húz elő, amelyek létezéséről nem is tudott a világ. 

Az Alfa Romeo 33 Stradale meggyőző menettulajdonságai már nem csak papíron léteznek. A gyár tesztpilótái az aszfalton is bizonyították, hogy olasz márka szupersportautója extrém menettulajdonságokkal rendelkezik: 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 333 km/óra.

A Mazda fogta különleges elektromos hajtásláncát, több mint megduplázta a teljesítményét, majd beépítette egy olyan tanulmányautóba, amiért sokan a lelkünket eladnánk, hogy vezethessük. Talán egyszer még össze is jöhet.

A Magyar Suzuki idén harmadik alkalommal indított közlekedésbiztonsági kampányt, amelynek egyik kiemelt célja, hogy a bizonytalan sofőröket határozottabbá, a magabiztosakat türelmesebbé tegyék.

Vannak vonzó autók, amelyek most még fellelhetők és nem feltétlenül kerülnek sokba, de gyorsan csökken az eladó példányok száma, értékünk felfelé mozdul a mostani szintről. Egy különleges és szerethető autónak nem kell súlyos milliókba kerülnie!

Története során nem gyártott még sem ilyen nagy, sem ilyen fejlett autót a Dacia. A Bigsterrel új kategóriába lép a márka, és rögtön magasabbra is helyezi abban a lécet.

Új szintre emelné a villanyautók létjogosultságát Európában a Nissan. A V2G technológia jóvoltából az elektromos járművek túllépnek alapvető funkciójukon, és életünk szerves részévé válnak – akár még a családi költségvetéshez is hozzájárulhatnak. 

Mi történik, ha egy sportos villanyautó hajtásláncát ötvözzük egy rali-versenyautó futóművével? A Hyundai legújabb technológiai koncepciójárművét látva alighanem mindenki meg tudja adni erre a választ.

A Peugeot a 408-as teljesen elektromos verziójával teljessé tette villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új Peugeot E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 210 lóerős motor izgalmas teljesítményével, és az akár 453 km hatótávolsággal. 

Az autóipar egyik legfontosabb műszaki elismerése, az évről évre átadott Ward’s 10 Best Engines a mindenkori legkiválóbb erőforrásokat és hajtásláncokat tünteti ki. A Toyota idén két motorjával is bekerült a legjobbak közé.

Vannak emlékezetes autók és vannak korszakalkotó, forradalmi, stílusteremtő konstrukciók, amelyek újraértelmezik az egész iparágat. A Renault R4 ilyen volt szűk 70 éve, és ilyen lehet újra, napjainkban.

Legtöbben egymást részben vagy teljesen kizáró elvárásokkal vennének használt autót: ne kerüljön sokba, de működjék megbízhatóan és ne legyen özönvíz előtti konstrukció. Három méretkategóriában mutatunk be használt autókat, amelyek jó áron nyújtanak sokat városi közlekedésben vagy családi autóként. 

Ha egy olyan sportmárka épít családi autót, mint az Alpine, biztosak lehetünk benne, hogy nem holmi unalmas crossoverrel lesz dolgunk. Az A390_β ennél is messzebb megy: komfortos személyiségét egy mozdulatra levetkezi, és F1-es ihletésű élményautóvá változik.

Épp csak bemutatták, máris záporoznak a szakmai elismerések az MG Motor Hybrid+ hajtásláncára, amely három megmérettetésen két különböző típusban is aranyérmet hozott el.

Végre elárult néhány részletet az Abarth a legújabb elektromos modelljéről: a 600-as 240 és 280 lóerős változatban is elérhető lesz majd, utóbbi 5,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/órában maximálták a végsebességét.

Olaszországban már minden Alfa Romeo kereskedésben megtekinthető és kipróbálható a Junior 136 lóerős hibrid változata, és az ősszel minden európai dealernél ott lesz - így hazánkba is hamarosan megérkeznek a legújabb Alfák.

Kétszeresen is volt oka az ünneplésre a Hyundainak 2024 októberében: a vállalat olyan mérföldkőhöz érkezett, amellyel belépett az iparág legnagyobbjai közé, és erre rímelve soha nem látott magasságba emelkedett a cég piaci értéke.

Amikor autóipari innovációkról beszélünk, rendszerint jármű-technológiai fejlesztések jutnak az eszünkbe. A Ford SupportBelt valami egészen más: egy olyan fejlesztés, amely nők százezreinek segíthet átvészelni életük egyik legnehezebb pillanatát. 

Négy éves már a Citroën cuki városi kisautója, az Ami, itt volt az ideje a megújulásnak. A modellfrissítéssel még vagányabb lett az elektromos miniautó.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely