Hírek

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Suzuki Swift: húsz év alatt tízmillió példányban gyártották. Hogy ennél jóval régebb óta létezik Swift, és sokkal több készült belőle? Igen, de mégsem. Elmagyarázzuk.

A valódi változás egyik legerősebb gátja az, ha ragaszkodunk a megszokott szabályokhoz. A Dacia Hipster tervezői nem tették ezt, alkotásuk így valós megoldásokat kínálhat égető problémákra.

A Citroën leleplezte versenyautóját, amellyel elindul a FIA Formula-E Világbajnokság versenyein. A GEN3 Evo versenyautó a fenntartható motorsport vízióját testesíti meg, és egyben egy olyan “teljesítménylaboratórium” is, ahol minden kilowatt számít, és a versenyszériában szerzett tapasztalat pedig a közúti járművek fejlesztése során is hasznos lesz.

Megkapta kötelező faceliftjét az Alfa Romeo Tonale. A változtatásokkal egy frissített, modernebb orr-részt kapott az autó, teljesen más lett a hűtőrács, vadonatúj a pajzs, és középre került a rendszámtábla. 

Felmértük a CarNetnél megrendelhető legtakarékosabb autókat. Hibrid hajtással, dízelmotorral vagy sima benzinessel is akadnak rendkívül takarékos autók a különféle ár- és méretkategóriákban.

Az utóbbi időkben bemutatott, fantáziadús új tanulmányok és szériamodellek csak a kezdeti lépések azon az úton, amely 2030-ra méretében és felkészültségében egyaránt a világ meghatározó autógyártójává teszi a Hyundait.

Hosszú az út, amely az autonóm közlekedéshez elvezet bennünket, de talán a nehezén túl vagyunk: a Nissan immár közúton teszteli azt a rendszert, amely úgy fog haladni a forgalomban, mint egy rutinos, ügyes pilóta. 

Megszokhattuk, hogy a Hyundai villanyautói nem a szokásos sémákat követik. Ehhez az alapelvhez ragaszkodik az újonc Ioniq 3 is, amelynek előfutára lenyűgöző ötleteket vonultat fel.

1965-ben lépett színre a Ford Transit. A jubileumi évben régóta tartanak a megemlékezések, amelyeket most egy világrekorddal koronázott meg az emblematikus furgon.

Folytatja felelős társadalmi tevékenységeit a Magyar Suzuki. Ezúttal az elsősegélynyújtáshoz való hozzáállásáról kérdezték a lakosságot, valamint készítettek egy ötletes, modern oktatóprogramot.

Rögtön két modellel érkezett Magyarországra az egyik legnagyobb kínai gyártó. A Chery kínálatából az itthon elérhető kisebbik modellt, a Tiggo 7-et teszteltük.

1948 októberében, a Párizsi Autószalonon mutatta be a Citroën a 2CV-t, azaz a “Kacsát”, amelynek szokatlan kinézete sokakat meghökkentett, de mégis, az első naptól kezdve olyan számban érkeztek a megrendelések, hogy szinte azonnal sikermodellé vált. Az évek, az évtizedek igazolták a praktikus modell létjogosultságát, azóta pedig egy igazi oldtimer klasszikussá vált, és máig hatalmas rajongótábora van. Nem véletlen, hogy a Citroën most a legendás 2CV szellemiségét felidéző modellen dolgozik.

Egyre többe kerül az élet hazánkban, a lakhatási költségek megugrottak, az élelmiszerárak elszálltak és literenként 600 Ft körül ragadtak az üzemanyagok. Kiút lehet egy LPG-s, autógázzal is működő használt autó? 

Harmincöt év és öt generáció után most itt az ideje, hogy ismét új mércét állítson a Renault Clio. A típus hatodik kiadása kibővítve alkalmazza az elődeitől eltanult mesterfogásokat.

Bár már öt éve nem gyártja 4C sportautóját az Alfa Romeo, most előszedtek három, korábban legyártott példányt és különleges kiadásokká alakítják át őket, az Alfa 1993-as DTM-bajnokával, Nicola Larinivel közösen. Ezek közül most elkészült az első, okkersárga példány, amit az aresei Alfa Romeo Múzeumban adtak át tulajdonosának.

A legmokányabb apró francia sportautók szellemét idézi meg az Alpine új modellje,  az A290-ben a nosztalgia találkozik a legmodernebb technikával.

Kevesebb mint harminckét év, hat generáció és jó néhány sikeres oldalhajtás után kulcsfontosságú mérföldkőhöz érkezett a Suzuki Wagon R, a világ egyik legnépszerűbb mikroautója.

Népszerűek a semleges színek a magyar autóvásárlóknál, de a szürke-fehér-fekete vonalnál látványosabb fényezésekre is van igény. Elmondjuk, mit érdemes tudni az autók színéről, a fényezések áráról és a lakkozás megóvásáról.

Immár sokadszor, de ezúttal tényleg véglegesen és örökre elbúcsúztatja legendás szupersportautóját a Ford. Amint azonban a GT elrobog a naplementébe, a cég vezetősége már egy nagyszerű új sportkocsiról beszél… 

A mobilitás nem áll meg az autóiparnál, hangoztatják a Toyota vezetői. A cég egészen váratlan területeken keres és talál együttműködő partnereket ahhoz, hogy megoldják az emberiség szabad mozgását elősegítő feladatokat.

Két Opel-koncepció is évfordulóját ünnepli: az egyik gyors és káprázatos karriert futott be, míg a másik hatása évtizedes késleltetéssel, napjainkban érvényesül. Összeköti őket a sportosság és a korukat megelőző esztétikum.

Minden autógyártó igyekszik az embert állítani a tevékenységei középpontjába, vagy legalábbis ezt hirdetni. Divatosság, biztonság, kényelem: mérhető, rangsorolható értékek. A Mazda más szinten igyekszik megragadni az ügyfeleit.

A Fiat bemutatta a Grande Panda harmadik változatát, amely egyben a legolcsóbb is lesz. Ebben is az az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik, ami a hibrid változatban, csak elektromos rásegítés és automata váltó nélkül.

Tíz éve pattant ki a Volkswagen-konszern emissziós csalási botránya, megtépázva a dízelek részesedését az új autók között, a használt autóknál pedig a drága javításoktól való félelem apasztotta a keresletet irántuk. Miért lehet mindezek dacára ma is nyerő egy dízel?

A hazai utak jól ismert furgonja a Ford Transit Connect, tesztünkben azonban egy olyan változatot mutatunk be, amely motorja miatt egyedülálló a piacon.

Hogyan tovább? Az Alpine A390 világpremierje után ez a legfontosabb kérdés, amely a gyártó formai filozófiájával kapcsolatban foglalkoztatja a rajongókat és a szakmát. Szokatlan, de szerethető irányt vehet a márka. 

Hosszú évek kreatív erőfeszítései hoztak gyümölcsöt, amikor idén a világ egyik legrangosabb formatervezési elismerésében részesült az MG legutóbbi tanulmányautója. 

Pedro Alonso egy évvel ezelőtt egy kezdő marketingcsapat tagjait kérte arra, hogy adjanak el neki egy Alfa Romeo Juniort, a spanyol színész most már viszont egy olasz slágert énekelve csábít a márka legújabb reklámfilmjében.

A Mazda6e piacra lépéséhez kötődően vadonatúj online szolgáltatást vezet be Európában a japán gyártó. A Mazda Charging olyan rendszer, amely gyerekjátékká teszi a villanyautók töltését nyilvános töltőpontokon.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely