A zseni és a villám
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Autósportban az Opel főként a túraautózásban alkotott maradandót, épp ettől még emlékezetesebb 1982, amikor megszerezték egyetlen rali-világbajnoki címüket – minden idők legjobb pilótájával.
Autósportban az Opel főként a túraautózásban alkotott maradandót, épp ettől még emlékezetesebb 1982, amikor megszerezték egyetlen rali-világbajnoki címüket – minden idők legjobb pilótájával.
Sokat láthatjuk majd a sportközvetítésekben a jövő év elején az Alfa Romeót, a Fiatot, a Lanciát és a Maseratit. A Stellantis bejelentette hogy ez a négy márka lesz az autóipari partnere a 2026. évi téli olimpiai és paralimpiai játékoknak.
Idén is egy izgalmas, speciális csomaggal extrázza fel modelljeit az Alfa Romeo. Az Instensa változat mind a négy típushoz, a Giuliához, a Stelvióhoz, a Tonaléhoz és a Juniorhoz is elérhető.
Németországban és Svájcban is nagyon szeretik az Alfa Romeókat. Ezt bizonyítja, hogy a német “auto motor und sport” magazin “legjobb autók” versenyén három, míg a svájci “Auto Illustrierte” magazin megmérettetésén négy díjat kapott az olasz márka.
Ha azt mondjuk, veterán Peugeot, olyan autók képe jelenik meg a szemünk előtt, mint az 1960-as évek 404-esei, a Columbo-féle 403-as, esetleg a II. világháború előtt bemutatott 202-es. Zilahi Zoltán Peugeot CV2-ese azonban már ezek születésekor rendkívül ritka muzeális kincsnek számított.
Az Actyon húsz évvel ezelőtt a Ssangyong meghatározó modellje, a piac első terepkupéja volt. Most, hogy a Ssangyong KGM néven folytatja hetvenéves történetét, az új Actyon markáns, mértékteremtő modellként tér vissza.
Egy új autó önmagában csak szoborként értelmezhető tárgy volna, ha nem vehetne részt a közúti forgalomban. Ezúttal az üzembe helyezés lépéseit járjuk körül, és a forgalomba helyezés, az új autók rendszámozásának költségeit vesszük sorra.
Ma jóformán mindenki tudja, mi az az SUV, 1965-ben azonban a vevőket és a versenytársakat egyaránt felkészületlenül érte, amikor a Ford bemutatta a világ első sportos haszonjárművét: a Broncót.
A 2025-ös modellévre három fontos Toyota személyautó is változásokon esik át – inkább kisebbeken, mint nagyobbakon. A Yaris és a Yaris Cross mellett a Corolla is módosul.
Nagy hagyományú típusnevekkel, vadonatúj formatervvel és tisztán elektromos hajtásláncokkal frissül jövőre a Renault haszonjármű-kínálata.
3-5 millió forintot nagyon sokféle használt autóra el lehet költeni. Ezúttal azoknak igyekszünk segíteni a döntésben, akik jól használható, de komoly vezetési élményt adó járgányt keresnek. Sportmodellek kockázatait ismertetjük.
Kompakt szabadidőjármű akár hét üléssel, már 9 millió forint alatt: a vadonatúj Opel Frontera olyasmit kínál, amivel másutt nemigen találkozhatunk a magyar piacon.
Egy innovatív modell bevezetése szenzációs dolog, ám az ipar és a technológia világában a színfalak mögött is hasonlóan forradalmi fejlesztések zajlanak, amint azt a Hyundai példája is mutatja.
A vadonatúj Mazda6e a szedánok eleganciájával és az ötajtósok praktikumával párosítva hozza vissza a Mazda életébe a sportos vezetés szinonimájának számító hátsókerék-hajtást.
A 2025-ös E-Lion Nap ismét alkalmat adott a Peugeotnak, hogy beharangozzon néhány újdonságot, illetve megerősítse elkötelezettségét a fenntarthatóság, az elektromos mobilitás és a környezet védelme mellett.
Idén tovább növeli a gyártásban alkalmazott „zöld” acél arányát a Nissan, amely az elérhető legmagasabb minősítésben részesült egy független fenntarthatósági felmérésben.
A kiégés mind általánosabb társadalmi jelenség, és ami különösen riasztó, egyre fiatalabb korban érezzük úgy, hogy elfogyott a lendület. A Dacia szokatlan ötletekkel segít, hogy kilépjünk a mókuskerékből.
Az elektromos Abarth 500-as lett a német autópiac egyik legjobb autója az “Auto Motor und Sport” szaklap olvasói szerint.
Idén lesz hét évtizede, hogy Jean Rédélé megalapította az Alpine-t. A jubileumi megemlékezések sorát egy különösen izgalmas különkiadással kezdik.
Egy német szervezet, a P3 kidolgozott egy életszerű módszert a villanyautók töltési teljesítményének mérésére. Az Ioniq 6 a prémiumkategória legjobbjának bizonyult.
A Magyar Suzuki legyártotta félmilliomodik hibrid járművét. Esztergomban több mint öv éve gyártanak villamosított modelleket; az Európai Unióba már csak ilyeneket szállít a vállalat.
Két új generációs típusánál is fontos fejlesztéssel bővíti a kínálatot az MG Motor. Az MG3 és az MG ZS hagyományos benzinmotorral is elérhető.
Megérkezett Magyarországra a Dacia Bigster, és áraival ugyanúgy feladja a leckét a versenytársainak, mint a márka összes típusa a saját kategóriájában immár húsz éve.
Tavaly tíz pick-upból négyet a Ford kereskedéseiben adtak el Európában, idén pedig további növekedést ígér az iparág egyik legfontosabb fejlesztése.
Már a Toyotánál is találni igazán nagy furgont. A kínálat legerősebb dízelmotorjával és automata váltóval teszteltük a Proace Maxot.
Erős frissítésen esett át a Renault városi szabadidő-autója, a Captur, amely dinamikusabb külső jegyei mellé új fedélzeti rendszert is kapott.
A Hyundai robotikai laboratóriumában tervezett szerkezetek ugyanazzal a határozottsággal és hatékonysággal teljesítettek a világ legnagyobb formatervezési versenyein, mint a hétköznapokban.
Hathengeres autóval járni luxusnak tűnhet a magasabb fix terhek és főleg a fogyasztás miatt. A vételár valóban csak az első tétel, és nem is jövünk ki hat literből százon, de egy V6-os autó nem mondható aránytalanul drágának a kocsi élvezeti értékéhez képest. Mutatunk pár példát.
A Quattroroute című neves olasz autós újság olvasói a “2025-ös év új autójának” választották az Alfa Romeo Juniort. Ez már a hetedik Alfa Romeo modell, amely megkapta ezt az elismerést 2001 óta.
Az utókor úgy emlékezhet az idei évre, mint amikor a Ford megkezdte a visszatérést az autóversenyzés élvonalába – oda, ahová mindig is tartozott!
Ha női autóra gondolunk, nem feltétlenül a Toyota Land Cruiser jut eszünkbe. Annak a nyolcvan-egynéhány újságírónőnek azonban, akik a WWOTY zsűrijét alkotja, igen.
Ragyogóan eredményes évet tudhat maga mögött az Opel. A márka 2024-ben fontos új modellekkel és technológiákkal lépett színre, az európai szakemberek pedig több tucatnyi díjjal ismerték el ezek kiválóságát.
Idén 70 éves a DS. A születésnap megünneplése a február elején tartott párizsi Rétromobile kiállításon kezdődött. A Francia Pénzverde egy egyedi, 10 eurós pénzérmét is kiadott a típus tiszteletére, amely mára igazi ikonná vált.
Pont száz évvel ezelőtt mutatkozott be az a versenyautó, amellyel számtalan sebességi világcsúcsot döntött meg a Renault. A kerek évfordulóra újraépíti a villámgyors együlésest a cég.
A villanyautók használt akkumulátoraiban nincs semmi lírai, a Nissan mégis költészetté nemesítette a Leafből kiemelt energiatároló egységek ismételt hasznosítását.
Hatalmas sikernek bizonyul a megújuló termékpaletta: erős évet zárt a SsangYong, a közeljövő pedig még biztatóbb. Benzines és elektromos újdonságok is érkeznek.
A Dacia története mindig is a bizonyításról szólt: arról, hogy ugyanaz a minőség kihozható kevesebből, hogy az észszerűségnél nincs univerzálisabb érv. Most pedig az is kiderült, hogy ugyanez a szemlélet a motorsportban is megállja a helyét.
Látványos külső, prémiumos megoldások és rendkívüli komfort – teszteltük az új Toyota Camryt, melyben hátul is legalább olyan élvezetes utazni, mint elöl.
Tizenkilencre húztak lapot a Ford tervezői, amikor megépítették a Mustang elektromos-szabadidőjármű-változatát – és bejött, de még mennyire! Nem a Mach-E volt azonban az első próbálkozás, hogy modellcsaláddá bővítsék a Mustangot…
A gyártók a WLTP, azaz a a Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása alapján határozzák meg autóik fogyasztását, amit aztán a normál használatban általában csak megközelíteni sikerül. A Peugeot ezért azt gondolta, hogy nem steril, laboratóriumi körülmények között méri meg az egyik legújabb elektromos autójának áramfogyasztását és hatótávolságát, hanem normál használat mellett.
Az év legbiztonságosabb újdonságának bizonyult a nagy méretű szabadidőjárművek mezőnyében a Mazda CX-80. A gondos óriás sikere mögött egyedi technológiai filozófia rejlik.
Több mint negyven éven át irányította a család nevét viselő autógyártót Szuzuki Oszamu, aki zseniális stratégiával emelte a globális kisautó-piac meghatározó márkájává a Suzukit.
Egy olasz karosszériaépítő cég a Citroën Amiból is készített egy retro hatású kisautót.
Európa-szerte márciusban érkezik a kereskedésekbe a Fiat vadonatúj modellje a Grande Panda, amelynek legolcsóbb elektromos változata várhatóan 9.990.000 forintos árcédulát kap itthon.
Épp csak megjelent a piacon, máris elkezdte halmozni a szakmai elismeréseket az MG Motor új kompakt szabadidőjárműve, az MG HS: két minősítésen összesen három aranyérmet hozott el.
Az idei NFL döntő, vagyis a Super Bowl félidejének egyik legdrágább és leghangulatosabb autós reklámját a Jeep prezentálta, ráadásul Harrison Forddal a főszerepben. A hazafias gondolatokat megfogalmazó reklámban a Jeep Wrangler a szabadság eszköze.
Amikor már mindent kiválasztottunk és eldöntöttünk az új autóval kapcsolatban, marad még egy fontos kérdés: gyári rendelésből vegyünk-e autót, vagy raktárkészletről? Segítünk mérlegelni a két út hátrányait és előnyeit.
Tavaly ünnepelte új kori történetének huszadik évét a Dacia, és a jubileumhoz méltó eredményeket is mutatott fel Európában.
A második generációs Opel Grandland nem akar több lenni egy tágas, praktikus, modern családi SUV-nál. A kötelező feladatokra koncentrál, és azokat tökéletesen hozza.
A 2024-es évben újfent a Suzuki adta el a legtöbb új személyautót Magyarországon. Három kategóriában is diadalmaskodott a kisautó-specialista.
CarNet Invest Zrt.
1097 Budapest, Könyves K. krt.3.