Hírek

Végre elárult néhány részletet az Abarth a legújabb elektromos modelljéről: a 600-as 240 és 280 lóerős változatban is elérhető lesz majd, utóbbi 5,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/órában maximálták a végsebességét.

Olaszországban már minden Alfa Romeo kereskedésben megtekinthető és kipróbálható a Junior 136 lóerős hibrid változata, és az ősszel minden európai dealernél ott lesz - így hazánkba is hamarosan megérkeznek a legújabb Alfák.

Kétszeresen is volt oka az ünneplésre a Hyundainak 2024 októberében: a vállalat olyan mérföldkőhöz érkezett, amellyel belépett az iparág legnagyobbjai közé, és erre rímelve soha nem látott magasságba emelkedett a cég piaci értéke.

Amikor autóipari innovációkról beszélünk, rendszerint jármű-technológiai fejlesztések jutnak az eszünkbe. A Ford SupportBelt valami egészen más: egy olyan fejlesztés, amely nők százezreinek segíthet átvészelni életük egyik legnehezebb pillanatát. 

Négy éves már a Citroën cuki városi kisautója, az Ami, itt volt az ideje a megújulásnak. A modellfrissítéssel még vagányabb lett az elektromos miniautó.

Aki előre tervez, és nem a tavaszi-nyári szezonban próbál kabriót vásárolni, az előttünk álló hónapokban a gyér kereslet miatt mérséklődő árakra számíthat. A nyitható tetős autóknak bőven vannak hibalehetőségei, de a kabriók ezzel együtt is bearanyozzák az életet.

A Fiat márka történelme összefonódott a mozi világával, rengeteg filmben, sorozatban láthattuk már kedvenc típusainkat. Így nem véletlen, hogy az október 16. és 27. között zajló 19. Római Filmfesztivál hivatalos autómárkája a Fiat lett.

Ötven évvel ezelőtt, 1974 augusztusában debütált a Citroen CX, amely egyszerre volt az aerodinamika és az elegancia megtestesülése. Máig egy izgalmas forma, a francia autók szerelmeseinek vágyott tárgya.

A SsangYong Torres kétségtelenül az egyik legkarakteresebb szabadidőjármű a piacon, a német autóklub szakemberei azonban nem érték be a gyönyörködéssel: tartós tesztre fogták a középkategóriás SUV-t.

Az idén 75 éves Abarth márka 2007 után gyártott legizgalmasabb modelljeit mutatja be időszaki kiállításán a Heritage HUB. A Stellantis torinói központjában november 10-ig lesz látható az a 14 Abarth modell, amelyek a gyűjtők és a márka rajongói körében már most legendásak.

Kevés autó tartja ma annyira lázban a sportautó-rajongókat, mint minden idők legerősebb, leggyorsabb Ford Mustangja, a GTD. Azt viszont kevesen tudják, hogy a fenevad tisztelgés egy 55 éves legenda előtt.

Ha azt mondjuk, a piac jól fogadta az Ioniq 5 N-t, a közelében sem járunk a valóságnak, hiszen Észak-Amerikától Európáig záporoznak a nagy teljesítményű elektromos crossoverre az elismerések.

Egyre kevesebb márka kínál sportos vagy sportautót, de a CarNetnél továbbra is elérhető sportlimuzin biturbo V6-tal, közúti raliautó káprázatos technikával, újjászületett legenda nyolchengeres motorral és 650 lóerős villanyautó, amely újraírta, amit az elektromos autókról gondoltunk.

A tökéletes haszonjármű nyomatékos, tiszta üzemű, valódi segítséget nyújt a munkavégzésben, és az sem baj, ha öröm vezetni. Ez mind igaz a hálózatról tölthető Ford Ranger hibridre.

Hosszú hiátus után ismét van 600-asa a Fiatnak. Technológiai szempontból más márkák modelljeivel is rokonságot mutat, stílusban azonban nemigen akad hozzá hasonló. 

A Mazda egy cuki, rettentő fura és forradalmian innovatív szerkezetnek köszönhetően indult el a fejlődés útján. Az azonban kevésbé ismert, hogy a K360-as mikropick-up a felső vezetés engedélye nélkül, partizánakcióban született meg.

Vadonatúj, illetve alapvetően megújult modellekkel, kibővített hajtáslánc-választékkal és rendkívüli ügyféltámogatással emeli magát a figyelem középpontjába a Toyota Professional.  

Ha egy autóról nem tudjuk első pillantásra eldönteni, régi vagy új, akkor a tervezői tökéletes munkát végeztek: megalkották a időtlen formatervet. Ez történt most a Renault-nál is – nem először, és reméljük, nem is utoljára.  

Egy újonnan vásárolt autó értékét az is növeli, hogy gyári – vagy azzal összevethető védelmet nyújtó – garancia vonatkozik rá. Az európaiak után a CarNet többi személyautó-márkájának jótállását járjuk körül, és a garancia megőrzésének feltételeiről is írunk. 

Idestova tizenkét éve nyomkodjuk, böködjük, tologatjuk és pöckölgetjük őket, de a Renault érintőképernyői még mindig képesek meglepetést okozni egy-egy generációváltásnál – nem is csoda, hiszen a mai napig diktálják, nem pedig követik a trendeket. 

Bár még csak négy hónapja árusítják, az új Peugeot 3008-ra és E-3008-ra máris több mint ötvenezer megrendelés érkezett Európa-szerte. Ez a gyors siker bizonyítja, hogy a Peugeot a technológiai fejlesztések mellett egy sikeres formanyelvet mutatott be.

Legstresszesebb autós élményeikről faggatta brit vásárlóit a Dacia, majd különleges tesztvezetést szervezett, ahol ezeket a zsibbasztó szituációkat próbálhatták ki az érdeklődők.

A Ford mérnökei a virtuálistól a nagyon is kézzelfoghatóig, az elektronikustól az elektromosig, a fenntarthatótól a bezárhatóig, a tetőtől az ajtóig minden eszközt bevetnek a Ford Ranger fejlesztése során, hogy megalkossák a létező legjobb pick-upot.

Azt sokan tudják, hogy a Toyota élen jár a hidrogén autóipari felhasználásában. Az ígéretes energiahordozóban azonban további hatalmas lehetőségek is rejlenek, a Toyotának pedig feltett célja, hogy ezeket kiaknázza.

Arra keresett választ a Suzuki, hogy mennyire vagyunk türelmesek a kevésbé magabiztos sofőrökkel. Mit gondolsz, mi derült ki az immár szokásosnak tekinthető közvélemény-kutatásából? 

A belső égésű motorok fennmaradása múlhat azon, hogy beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket a szénmentes ökoüzemanyagok. A Mazda elébe ment a találgatásoknak, és látványos bizonyítékot tett le az asztalra.

Győrben, a CarNet For-Top Ford-márkakereskedésben láthattuk először Zagyva Dorka új versenyautóját. Az ifjú versenyzőnek komoly tervei vannak az R3-as Fiestával: bekerült ugyanis 15 hölgy közé, akik közül egyvalaki jövőre teljes JWRC-szezont mehet egy ugyanilyen Rally3-as autóval.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely