Hírek

Kilencven évvel ezelőtt, 1934. április 18-án mutatta be a Citroën a Traction Avantot, amely pályafutása során számos technológiai fejlesztésen esett át, így nem véletlenül kapta meg a 100 szabadalmas autó becenevet. A modell egészen 1957-ig gyártásban volt, összesen 760 ezer darab készült belőle.

Akár 110 kilométert tesz meg elektromos üzemben egy feltöltéssel, közben akár 3,1 köbméternyi csomagot vagy hét utast szállít, és mindegyikük biztonságára nagyon ügyel. Itt az új Ford Tourneo Connect. 

Mit tud egy kínai szabadidő-autó benzinmotorral? Milliókkal alávág a konkurenciának az MG HS. Hol a trükk, hogy csinálják? Ezen gondolkodtunk az 1,5 literes benzines SUV vezetése közben. Régi-új márka az MG.

Az 500e után újabb elektromos hajtású típus debütál a Fiatnál. A 600e praktikusabb csomagot kínál kis testvérhez képest, miközben hozza a hamisítatlan olasz stílust.

Egyaránt tekinthetjük radikális modellfrissítésnek és hagyománytisztelő generációváltásnak a 2024-es Dacia Spring bemutatkozását. Az autó műszaki szempontból is finomodott, külső és belső kialakítása, valamint funkcionalitása azonban valósággal szintet ugrott.

Párizs belvárosában nyitott pop-up üzletet a Citroën, hogy bemutassa vadonatúj modelljét, az ë-C3-at. A boulevard Haussmann 45. alatt megnyílt 150 négyzetméteres ideiglenes kiállítótér nemcsak az új modellel, hanem izgalmas programokkal várja az érdeklődőket.

Aki nem utaztat rég nem használt tetőcsomagtartót a kocsi tetején és mázsányi terhet a csomagtérben, az is javíthat elektromos autója hatótávolságán. Bevált tippeket adunk a hatótáv meghosszabbítására.

Egy autó megvásárlása nem ér véget az adásvételi szerződés aláírásával és a jármű kifizetésével. Utána következik a hivataljárás és a különféle terhek lerovása. Mire számítsunk, és mennyibe fog ez kerülni?

Több mint két tucat aranyérmet zsebelt be a világ legrangosabb ipari formatervezési díjátadóin a Hyundai. A márka egyik koncepciójárműve pedig olyasvalamit ért el, amire csak a legnagyobbak képesek.

Húsz évvel ezelőtt mutatták be a Genfi Autószalonon a Fiat 500-ast, amely mára szinte mindenhol a városkép megszokott része lett, és egy igazi kultautó vált belőle. A Fiat 500-as formája cseppet sem öregedett, rengeteg díjat elnyert és máig nagyon közkedvelt. A 20. évforduló alkalmából a Fiat most a koncepcióváltozat előtt tiszteleg egy limitált szériával.

A villanyautó önmagában legfeljebb használat közben tekinthető környezetbarátnak. Ahhoz, hogy valóban kíméletes legyen a természettel, gyártójának olyan sokoldalú megközelítést kell alkalmaznia, ahogy a Renault tette a Scénic E-Tech tervezése és gyártása során.

Az idén 100 éves MG egyedülálló műalkotással teremtett kapcsolatot a márka legendás múltja és ígéretes jövője között. Az MG Spirit Reborn rávilágít, mennyire örök értékeket képvisel a klasszikus brit sportkocsi.

Hamarosan gyártásba, majd onnan a márkakereskedésekbe kerül a Toyota Camry kilencedik generációja. Full hibrid hajtásláncával egyedülálló ajánlat a piacon, így akár bele is kényelmesedhetett volna a helyzetbe, ám ehelyett mindenből többet, jobbat ígér, mint elődje.

Autógyártóként a 21. században túl kell tekinteni a járművek előállításán. A Nissan arra használja tapasztalatát és erőforrásait, hogy új lehetőségeket találjon a megújuló energiák szélesebb körű hasznosítására. 

Ha a motorsportévkönyveket böngésszük, nem sokszor találkozunk a Ford RS200 nevével. Ez azonban semmit nem von le vonzerejéből: a nyolcvanas évek raliőrületének egyik legkülönlegesebb gyümölcse ma a veterán sportautók árverésein arat diadalt.

A magyarok negyven százaléka bárhol leparkol, vannak azonban idegesítő dolgok is. A Suzuki kutatásából az is kiderült, a többség orral előre szeret parkolni.

Különleges képzőművészeti projekttel ünnepelte az új Mazda2 Hybrid bevezetését a japán gyártó. Jan Bajtlik különleges látásmóddal adott új jelentést a kisautónak és környezetének, és közben a Mazda génjeivel is ismeretséget kötött.

Állami támogatás nélkül számolva az elektromos autók a legtöbb esetben többmilliós felárat követelnek a velük összevethető benzines vagy dízelautókhoz képest. De a hajtásmódok között sokkal csekélyebb lehet a különbség.

Évek óta hagyomány, hogy vagány tanulmányautókkal lepi meg rajongóit a Jeep. A Húsvéti Jeep Szafari márkatalálkozóra időzített modellek általában nagyon erősek, nagyon látványosak, nagyon futurisztikusak vagy nagyon retrók.

Az Abarth szépen lassan adagolja az információkat az eddigi legerősebb modelljéről, a 240 lóerős Abarth 600e-ről. Most hét új fotót tettek közzé a “Hipnotikus Lila” színű autóról.

Fontos és hasznos használtautó-vásárláskor a festékréteg-vastagság mérése, de ez az eszköz sem mindenható. Segítünk jól használni a festékvastagság-mérőt és felismerni a törések, a balesetes helyreállítás más árulkodó nyomait is.

Harminckét év alatt négymillió autó készült a Suzuki első és mindmáig egyetlen európai gyárában, Esztergomban. A Magyar Suzuki persze nem csak a darabszámok tekintetében fejlődött hatalmasat.

Megérkezett az év talán legjobban várt újdonsága, a vadonatúj Renault 5 E-Tech Electric. A kisautó műszaki paraméterei kiemelkedőek, de valójában formabontó megoldásai teszik a kategória gyöngyszemévé a kisautót.

Egy évtizedes kutatás és fejlesztés után a Nissan néhány éven belül megkezdi a teljesen önvezető járművek kereskedelmi forgalmazását. A közúti tesztek már idén megkezdődnek.

A Hyundai-csoport aeronautikáért felelős leányvállalata, a Supernal bemutatta azt a tanulmányt, amely közvetlenül előlegezi meg a 2028-ban gyártásba kerülő légi járművet.

A Ford új korszakának kezdetét jelentette, amikor a világutazó Lexie Alford és az új tisztán elektromos hajtású Explorer egy legendás Ford modellekből álló konvoj élén áthaladt a rekordnak számító 30.000 kilométeres túra célvonalán.

Meglepett tekintetek követik, kérdező autósok veszik körbe az élénk kék színű MG4-est, ami még messze nem szerves része a hazai utcaképnek, de a márka célja, hogy ez megváltozzon. 

Suzuki globális törekvéseivel összhangban folyamatosan csökkenti környezeti lábnyomát az esztergomi autógyár. A február végén átadott napelempark kulcsfontosságú része ennek a törekvésnek.

Az autóiparban az egyes fődarabok fejlesztése tudományos, tárgyilagos folyamat. A vezető és a jármű közötti egyik legfontosabb kapcsolódási pont fejlesztése során azonban kiemelt szerep jut az intuícióknak és a benyomásoknak.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely