Hírek

Állami támogatás nélkül számolva az elektromos autók a legtöbb esetben többmilliós felárat követelnek a velük összevethető benzines vagy dízelautókhoz képest. De a hajtásmódok között sokkal csekélyebb lehet a különbség.

Évek óta hagyomány, hogy vagány tanulmányautókkal lepi meg rajongóit a Jeep. A Húsvéti Jeep Szafari márkatalálkozóra időzített modellek általában nagyon erősek, nagyon látványosak, nagyon futurisztikusak vagy nagyon retrók.

Az Abarth szépen lassan adagolja az információkat az eddigi legerősebb modelljéről, a 240 lóerős Abarth 600e-ről. Most hét új fotót tettek közzé a “Hipnotikus Lila” színű autóról.

Fontos és hasznos használtautó-vásárláskor a festékréteg-vastagság mérése, de ez az eszköz sem mindenható. Segítünk jól használni a festékvastagság-mérőt és felismerni a törések, a balesetes helyreállítás más árulkodó nyomait is.

Harminckét év alatt négymillió autó készült a Suzuki első és mindmáig egyetlen európai gyárában, Esztergomban. A Magyar Suzuki persze nem csak a darabszámok tekintetében fejlődött hatalmasat.

Megérkezett az év talán legjobban várt újdonsága, a vadonatúj Renault 5 E-Tech Electric. A kisautó műszaki paraméterei kiemelkedőek, de valójában formabontó megoldásai teszik a kategória gyöngyszemévé a kisautót.

Egy évtizedes kutatás és fejlesztés után a Nissan néhány éven belül megkezdi a teljesen önvezető járművek kereskedelmi forgalmazását. A közúti tesztek már idén megkezdődnek.

A Hyundai-csoport aeronautikáért felelős leányvállalata, a Supernal bemutatta azt a tanulmányt, amely közvetlenül előlegezi meg a 2028-ban gyártásba kerülő légi járművet.

A Ford új korszakának kezdetét jelentette, amikor a világutazó Lexie Alford és az új tisztán elektromos hajtású Explorer egy legendás Ford modellekből álló konvoj élén áthaladt a rekordnak számító 30.000 kilométeres túra célvonalán.

Meglepett tekintetek követik, kérdező autósok veszik körbe az élénk kék színű MG4-est, ami még messze nem szerves része a hazai utcaképnek, de a márka célja, hogy ez megváltozzon. 

Suzuki globális törekvéseivel összhangban folyamatosan csökkenti környezeti lábnyomát az esztergomi autógyár. A február végén átadott napelempark kulcsfontosságú része ennek a törekvésnek.

Az autóiparban az egyes fődarabok fejlesztése tudományos, tárgyilagos folyamat. A vezető és a jármű közötti egyik legfontosabb kapcsolódási pont fejlesztése során azonban kiemelt szerep jut az intuícióknak és a benyomásoknak.

Az autóiparban mára a minőség, a megbízhatóság, a dizájn szinonimájává vált a koreai származás. De vajon tényleg csak a kimért perfekcionizmusról szólna egy Hyundai, vagy valami kézzel nem fogható többletet is hoznak magukkal? 

A Dacia történetében talán még egyetlen modell sem ugrott olyan messzire és olyan merészen, mint az új Duster. A formatervezési irányokba, döntésekbe és motivációkba David Durant, a márka vezető dizájnere avatja be olvasóinkat.

Pár év alatt a legtöbb márka emelt építésű modelleket is kifejlesztett a kisautók bevált technikájával, árban és szolgáltatásokban sem túl messze a kiskocsiktól. A Hyundai és a Renault autóin mutatjuk be, miben nyújt mást a két népszerű autófajta.

Az új autók környezeti kompatibilitását vizsgáló független szervezet, a Green NCAP összeállította 2023 legcsekélyebb emissziójú újdonságainak a listáját. A legjobbak között a Renault Kangoo E-Tech is helyet kapott.

2024 elején három különleges kivitelű szabadidőjárművet is bemutatott a Nissan. A maga nemében mindegyik izgalmas, de gyártani csak az egyiket fogják – kitalálják, melyiket? 

A Hyundai évek óta elkötelezett partnere a világtengerek megtisztításáért küzdő szervezeteknek. Most pedig egy olyan technológia tesztelésében vesz részt a cég, amihez egyébként nagyon ért: ez a robotika.

Szebb és biztonságosabb lett a Mazda MX-5, de természetesen nem érték be ennyivel a japán mérnökök: a sportautó 2024-es kivitele versenypályán is jobban teljesít.

Tiszta lappal nyit a Renault Austral a vásárlók felé, és mindent be is vet, hogy őt vigyék haza a nap végén. A franciák legfejlettebb hibrid erőforrásrendszerével próbáltuk a szabadidő-autót.

Mindössze másfél év elteltével ünnepelt a Nissan e-Power hajtáslánca: Európában immár több mint százezer autóban dolgozik az elektromos és belső égésű motorok előnyeit egyesítő konstrukció.

Nagyon sokan figyelmen kívül hagyják a használt autók közül a ritka, csekély darabszámban előforduló modelleket. De csak azért, mert valami nem jön szembe nap mint nap, még lehet jó vétel és vonzó használt autó. Most ilyen modelleket ajánlunk.

Sokan rajongunk a veterán autókért, ám azokat megvásárolni és fenntartani a többség számára meghaladja a lehetőségeket. Egy japán tuningműhely különösen látványos megoldásokat kínál erre a dilemmára, idén pedig újabb irányba indultak el.

Évente több ezer találmányt jegyeztet be a világ szabadalmi hivatalainál a Ford. Ezek között lehetnek olyan korszakalkotó ötletek, amelyek megváltoztathatják az autóipar fejlődésének irányát.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely