Hírek

A Peugeot és társmárkái hamarosan úttörő jelentőségű, példa értékű szolgáltatást vezetnek be Európában. A márka haszonjárműveit villamosító program egyrészt több nézőpontból is rávilágít a körkörös gazdálkodás előnyeire, másrészt megnyugtató és fenntartható választ kínál az elektromos átállással kapcsolatos kérdésekre és aggályokra.

Ha autóipari fejlesztésekről esik szó, mostanában legtöbbször elektromos hajtásláncokra vagy online multimédiás rendszerekre gondolunk. Annak a Renault-innovációnak, amivel most foglalkozunk, látszólag egyikhez sincs köze – de persze minden mindennel összefügg…

Az elődjénél is hatékonyabb, kényelmesebb, biztonságosabb és elegánsabb új PEUGEOT E-TRAVELLER minden eddiginél jobban megfelel a személyszállítással foglalkozó szakemberek kibocsátásmentes mobilitásra vonatkozó elvárásainak.

Sok autó elvérzik a kisebb és nagyobb családok igényeinek szorításában, de elektromos hajtással, benzines hibridként és dízelmotorral is vannak kiváló családi autók. Ezek közül gyűjtöttünk most össze ötöt különböző hajtásmódokkal.

Felfrissült a Peugeot népszerű kompakt szabadidő-autója. Az e-2008 a megújult hajtásláncával nagyobb teljesítményt és hatótávot kapott az extravagáns külső mellé. 

Hatszáz lóerőt, összkerékhajtást és brutális gyorsulást kínál majd a Jeep legújabb, teljesen elektromos modellje, a Wagoneer S. Ősztől kapható lesz az Egyesült Államokban, de később a Jeep egyéb fontos piacain is megjelenik majd.

A motorsport alapvetően az egyéni és csapatteljesítményről, a képességek összeméréséről szól. Van azonban a műfajnak egy másik aspektusa is: izgalmas történetek, megfejthetetlen rejtélyek, pletykák és hiedelmek teszik varázslatossá az autóversenyzés világát. Az Alpine első Le Mans-i győzelme mindkét kategóriában főhelyre kívánkozik.

Már az Alfa Romeo baloccói tesztpályáján futja a köröket a Milano, az olasz márka első olyan modellje, amely teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. Az Alfa bejelentette, hogy április 10-én Milánóban tartják az új modell világpremierjét, amelyet élőben közvetítenek majd az interneten.

Minden eddiginél hatékonyabb újrahasznosítási megoldásokon dolgozik a Renault-csoport, hogy élettartamuk végére ért autóikból a lehető legtöbb hasznos nyersanyagot lehessen visszaforgatni a gyártásba.

Közhely, hogy az ember sokszor saját maga legnagyobb ellensége. Azonban a városi közlekedésben ez valóban így van, ha figyelmetlenül szállunk ki az autóból, veszélybe sodorva a hátulról közeledő kerékpárosokat – és velük együtt magunkat is. A Ford új furgonja azonban erre is kínál megoldást.

Amikor a Dacia 2025-ben rajthoz áll a Dakar-ralin, egyik autójának volánja mögött a sivatagi autóverseny történetének egyik legsikeresebb pilótája, Nasszer al-Attijah tesz meg mindent a győzelem érdekében.

A Renault 1996-ban mutatta be fura nevű, még furább megjelenésű könnyű haszonjárművét. A Kangoo azóta műfajteremtővé, fogalommá és kultikus modellé vált, ráadásul a napokban egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett.

Szinte hihetetlen, de már tíz éve, hogy bemutatták a Jeep Renegade-et. A Jeep - akkor még - legkisebb modellje kapott hideget, meleget, eleinte sokan nem értették. Mára azonban egy népszerű városi crossover lett belőle, amit jól mutat, hogy eddig csaknem kétmillióan választották. 

Nemigen hangzott el korábban Magyarországon egymással összefüggésben az elektromos és a kombi szó, az MG azonban elhozta hazánkba az MG5-öt. A nagyobb akkumulátorral szerelt változatot próbáltuk a puttonyos modellből.

Beválasztották az autóipari hírességek európai csarnokába az idén 94 éves Szuzuki Oszamut. Ez nem minden: a családi vállalkozást világmárkává fejlesztő szakember rangidősként a hírességek atyja, azaz a legek legje címet is kiérdemelte.

Egyedi sziluettjének és nyitható vászontetejének köszönhetően a második generációs Mazda 121 eleve egy igazi cukorfalat volt. Az 1990-es évek harsányan lüktető marketinggépezete azonban gondoskodott arról, hogy ezt a lehető legteljesebb mértékben ki is aknázzák. 

Azt mindenki tudja, hogy a Suzuki a világ egyik legnagyobb kisautó-specialistája. A Tokiói Mobilitási Kiállításon azonban azt is bemutatta a márka, hogy könnyedén lép ki az autóipar szabta keretek közül, és lenyűgöző képzelőerővel alkot a szokásosnál is kisebb alternatív közlekedési megoldásokat.

Tíz hónapnyi utazást követően megérkezett tervezett úti céljához az a Nissan Ariya, amellyel brit felfedezők előzmények nélküli kalandra vállalkoztak: villanyautóval tették meg a Föld két pólusa közötti távot.

Egy év sem kellett ahhoz, hogy alaposan megváltozott helyzettel találkozzunk az autópiacon. Kühne Attilát, a CarNetfleet ügyvezető igazgatóját az autóhiány utáni korszak esélyeiről és az elsőre vonzónak tűnő pénzügyi konstrukciók kockázatairól kérdeztük.

2023 őszén egymás után mutatta be futurisztikus tanulmányautóit a Nissan. A merész vonalú koncepciójárművekbe nem volt nehéz belelátni egy-egy jelenlegi típus utódját – ha tényleg ebben a formában valósulnak meg az elképzelések, fantasztikus évek várnak a márka ügyfeleire.

Az Alfa Romeo egy rövid videóban jelentette be, hogy a vadonatúj modelljének a neve Milano lesz. A B-SUV kategóriába érkező autót 2024 áprilisában mutatják be, stílusosan Milánóban. Ez lesz az Alfa Romeo első olyan modellje, amely teljesen elektromos meghajtással is kapható lesz.

A közelmúltban ismét beindult a Wankel-motorok gyártása a Mazdánál, és ennek köszönhetően átlépett egy fontos lélektani határon az autógyártó: az évek során immár kétmilliónál is több bolygódugattyús autót épített.

Az elmúlt közel három és fél évtizedben típusszámok helyett neveket adott modelljeinek a Renault – de még milyen neveket! A márka legújabb nemzetközi típusa kapcsán pillantunk be a gyári keresztelők kulisszái mögé.

Az autógyártó frissen létrehozott technológiai központjában beindult azoknak a 4. szintű önvezetésre képes, tisztán elektromos járműveknek a sorozatgyártása, amelyek már jövőre utasokat fognak szállítani Észak-Amerikában.

Folyamatos fejlesztések, versenyképes árazás, átgondolt új modellek: az MG néhány év leforgása alatt meghódította Európát – és ez nem egyszerű szófordulat.

Fontos újdonságot hoz 2024 a Suzuki számára: a vadonatúj Swift formavilágában erős kötődést mutat a jelenlegi modellhez, illetve annak bizonyos műszaki megoldásait is megörökli. Egy valamin azért szívesen változtattunk volna.

Digitális szolgáltatásaiban és vezetői környezetében a személyautók világát idézi, ugyanakkor áruszállítóként is nagyságrendeket fejlődött a Renault Master, amely 43 év után elérkezett negyedik generációjához.

Legyünk bár zenészek, politikusok vagy autógyártók, minősít bennünket, hogy kivel lépünk együttműködésre. Az Alpine és a Lapierre a maguk műfajában hasonló értékeket képviselnek, és hasonlóan magas elismertségnek örvendenek, kooperációjuk tehát nemcsak magától értetődő, de rendkívül eredményes is.

Mindannyiunk életében meghatározó az első saját autó, pláne, ha ezzel az autóval tanulunk meg vezetni és kezdünk közlekedni. Segítünk a kezdő vezetőknek jól választani a jutányos használt autók közül.

A PEUGEOT többi modelljéhez hasonlóan az E-RIFTER is folyamatosan fejlődik a villamosítás és a hatékonyság terén. A legkülönbözőbb ügyfelek igényeit kielégítő, rendkívül felhasználóbarát jármű, mely felvillanyozza a hétköznapokat.

Töretlenül erősíti pozícióit a Dacia. Az év első három negyedévében hajszál híján félmillió autót adott el világszerte a márka, ami pedig Európát illeti, egyre biztosabb, hogy az év végével komoly ünneplésre lesz okunk.

Az Euro NCAP könnyű haszonjárműveket minősítő programjának bevezetése óta először fordult elő, hogy egy modell megkapta a legjobb, platina szintű értékelést. Az már csak hab a tortán, hogy a kimagaslóan biztonságos Transit Courier csaknem maximális pontszámmal érte el ezt a bravúrt.

Futurisztikus formái miatt egyből elektromos hajtást csatol a képzeletünk a Konához, pedig igazán erős benzines motorral is készül, a csúcsváltozat pedig ez az összkerékhajtású kivitel.

A Mazda fogta a világ legkülönlegesebb generátoros elektromos hajtásláncát, több mint megduplázta a teljesítményét, majd beépítette egy olyan tanulmányautóba, amiért sokan a lelkünket eladnánk, hogy vezethessük. Talán egyszer még össze is jöhet.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely