Hírek

A Fiat márka történelme összefonódott a mozi világával, rengeteg filmben, sorozatban láthattuk már kedvenc típusainkat. Így nem véletlen, hogy az október 16. és 27. között zajló 19. Római Filmfesztivál hivatalos autómárkája a Fiat lett.

Ötven évvel ezelőtt, 1974 augusztusában debütált a Citroen CX, amely egyszerre volt az aerodinamika és az elegancia megtestesülése. Máig egy izgalmas forma, a francia autók szerelmeseinek vágyott tárgya.

A SsangYong Torres kétségtelenül az egyik legkarakteresebb szabadidőjármű a piacon, a német autóklub szakemberei azonban nem érték be a gyönyörködéssel: tartós tesztre fogták a középkategóriás SUV-t.

Az idén 75 éves Abarth márka 2007 után gyártott legizgalmasabb modelljeit mutatja be időszaki kiállításán a Heritage HUB. A Stellantis torinói központjában november 10-ig lesz látható az a 14 Abarth modell, amelyek a gyűjtők és a márka rajongói körében már most legendásak.

Kevés autó tartja ma annyira lázban a sportautó-rajongókat, mint minden idők legerősebb, leggyorsabb Ford Mustangja, a GTD. Azt viszont kevesen tudják, hogy a fenevad tisztelgés egy 55 éves legenda előtt.

Ha azt mondjuk, a piac jól fogadta az Ioniq 5 N-t, a közelében sem járunk a valóságnak, hiszen Észak-Amerikától Európáig záporoznak a nagy teljesítményű elektromos crossoverre az elismerések.

Egyre kevesebb márka kínál sportos vagy sportautót, de a CarNetnél továbbra is elérhető sportlimuzin biturbo V6-tal, közúti raliautó káprázatos technikával, újjászületett legenda nyolchengeres motorral és 650 lóerős villanyautó, amely újraírta, amit az elektromos autókról gondoltunk.

A tökéletes haszonjármű nyomatékos, tiszta üzemű, valódi segítséget nyújt a munkavégzésben, és az sem baj, ha öröm vezetni. Ez mind igaz a hálózatról tölthető Ford Ranger hibridre.

Hosszú hiátus után ismét van 600-asa a Fiatnak. Technológiai szempontból más márkák modelljeivel is rokonságot mutat, stílusban azonban nemigen akad hozzá hasonló. 

A Mazda egy cuki, rettentő fura és forradalmian innovatív szerkezetnek köszönhetően indult el a fejlődés útján. Az azonban kevésbé ismert, hogy a K360-as mikropick-up a felső vezetés engedélye nélkül, partizánakcióban született meg.

Vadonatúj, illetve alapvetően megújult modellekkel, kibővített hajtáslánc-választékkal és rendkívüli ügyféltámogatással emeli magát a figyelem középpontjába a Toyota Professional.  

Ha egy autóról nem tudjuk első pillantásra eldönteni, régi vagy új, akkor a tervezői tökéletes munkát végeztek: megalkották a időtlen formatervet. Ez történt most a Renault-nál is – nem először, és reméljük, nem is utoljára.  

Egy újonnan vásárolt autó értékét az is növeli, hogy gyári – vagy azzal összevethető védelmet nyújtó – garancia vonatkozik rá. Az európaiak után a CarNet többi személyautó-márkájának jótállását járjuk körül, és a garancia megőrzésének feltételeiről is írunk. 

Idestova tizenkét éve nyomkodjuk, böködjük, tologatjuk és pöckölgetjük őket, de a Renault érintőképernyői még mindig képesek meglepetést okozni egy-egy generációváltásnál – nem is csoda, hiszen a mai napig diktálják, nem pedig követik a trendeket. 

Bár még csak négy hónapja árusítják, az új Peugeot 3008-ra és E-3008-ra máris több mint ötvenezer megrendelés érkezett Európa-szerte. Ez a gyors siker bizonyítja, hogy a Peugeot a technológiai fejlesztések mellett egy sikeres formanyelvet mutatott be.

Legstresszesebb autós élményeikről faggatta brit vásárlóit a Dacia, majd különleges tesztvezetést szervezett, ahol ezeket a zsibbasztó szituációkat próbálhatták ki az érdeklődők.

A Ford mérnökei a virtuálistól a nagyon is kézzelfoghatóig, az elektronikustól az elektromosig, a fenntarthatótól a bezárhatóig, a tetőtől az ajtóig minden eszközt bevetnek a Ford Ranger fejlesztése során, hogy megalkossák a létező legjobb pick-upot.

Azt sokan tudják, hogy a Toyota élen jár a hidrogén autóipari felhasználásában. Az ígéretes energiahordozóban azonban további hatalmas lehetőségek is rejlenek, a Toyotának pedig feltett célja, hogy ezeket kiaknázza.

Arra keresett választ a Suzuki, hogy mennyire vagyunk türelmesek a kevésbé magabiztos sofőrökkel. Mit gondolsz, mi derült ki az immár szokásosnak tekinthető közvélemény-kutatásából? 

A belső égésű motorok fennmaradása múlhat azon, hogy beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket a szénmentes ökoüzemanyagok. A Mazda elébe ment a találgatásoknak, és látványos bizonyítékot tett le az asztalra.

Győrben, a CarNet For-Top Ford-márkakereskedésben láthattuk először Zagyva Dorka új versenyautóját. Az ifjú versenyzőnek komoly tervei vannak az R3-as Fiestával: bekerült ugyanis 15 hölgy közé, akik közül egyvalaki jövőre teljes JWRC-szezont mehet egy ugyanilyen Rally3-as autóval.

A német autóklub, az ADAC minden évben összesíti, hogy mely típusokhoz hányszor vették igénye országúti segélyszolgáltatását. A Suzuki hagyományaihoz híven a legjobbak között végzett.

Miután az első félévben egész Európát magába bolondította, a Sandero júliusban is folytatta diadalmenetét. A Dacia egészét érintő megújulási hullám után immár nincs egyedül az élmezőnyben: felzárkózott mellé legfiatalabb márkatársa, a Duster.

Hagyományosan köbméterben, méterben, tonnában mérjük a haszonjárművek képességeit. A Nissan új speciálisan átépített járművei esetében azonban pontosabb eredményt kapunk, ha az átaludt éjszakák, a tartalmas beszélgetések, az elért hallgatók száma alapján határozzuk meg a járművek tudását.

Egyetlen autógyártóhoz sem kötődnek olyan elválaszthatatlanul bizonyos tónusok, mint a Mazdához – talán azért, mert tervezői nem látványelemként, hanem művészetként tekintenek a színekre.

Két díjat is nyert egy mértékadó európai Év villanyautója-szavazáson a Renault. Az egyik a márka legújabb elektromos modelljét értékeli, a másik pedig egy olyat, amely még nem is kapható.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely