Hírek

Hatékonyság helyett vezetési élmény – a Toyota állítja, a Prius körül minden megváltozott. Kipróbáltuk, mit tud a hibridtörténelem legendája 2023-ban.

Egyszerre két kerek darabszámot ünnepelhet a japán márka. Miközben az elmúlt tíz évben félmillió Suzuki S-Cross épült Esztergomban, az anyavállalat globális termelése elérte a bámulatos 80 milliós darabszámot.

Minél gyorsabban vezetünk, annál inkább a minket körülvevő levegő válik az autónkra ható erők legfontosabb forrásává. Hogy ezen erők káros hatásait kiküszöböljék – vagy még inkább a menetszelet saját céljaikra felhasználhassák –, a Ford áramlástani szakemberei a legváratlanabb megoldásokra is hajlandóak.

A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon.

Amikor a klasszikus autópiaci értékeket a feje tetejére állító Dacia és a legendásan nyakatekert brit humor egymásra talál, olyan marketingötletek születnek, amelyeket más márkák biztosan nem engednének meg maguknak – szegények…

Ha vontatásról van szó, a Nissan szabadidőjárművei és pick-upjai mindig is a legkiválóbbak között szerepeltek. Ezért aztán az új, elektromos e-4orce összkerékhajtás fejlesztésekor fontos szempont volt, hogy a tisztán elektromos hajtási rendszer se jöjjön zavarba, ha lakókocsit kötnek mögé.

Az utóbbi években a japán autóipar ráérzett az ügyfelek tradíciók iránt táplált étvágyára, a gyártók egyre gyakrabban kanyarodnak vissza évtizedes múlttal rendelkező kézműves hagyományokhoz. A Mazdánál ennél valamivel messzebb nyúlnak vissza a tökéletes fényezés gyökerei: a történet valamikor a neolitikumban kezdődött, mintegy tízezer évvel ezelőtt…

Az év elején útjára indított egységes alapellátási ügyeleti rendszerhez járul hozzá az a 170 esztergomi gyártású Suzuki személyautó, amelyeket kora ősszel vett át és helyezett üzembe az Országos Mentőszolgálat.

A használhatóság maximumát adja a Stellantis technikai alapjaira épülő, de Toyotaként is hiteles hétszemélyes egyterű. Egyedül az ára lóg ki a sorból az elektromos hajtás miatt.

Két különösen lelkesítő modellvariánst mutatott be a közelmúltban a Ford. Bár karakterükben teljesen eltérőek, összeköti őket a tény, hogy volánjuk mögött mi is részesülhetünk a márka motorsport-tapasztalataiból – még ha eltérő mértékben és jelleggel is.

Minél több embernek szeretnénk megfelelni, annál inkább feloldódunk az ő kívánságaikban, és saját értékeink helyett mások véleménye kezdi el irányítani döntéseinket. A modern Mazda abban a pillanatban született meg, amikor ehhez a válaszúthoz érve a sokak helyett a keveseket választotta.

A Hyundai végső célja, hogy mobilitási szolgáltatóként mindenki számára biztosítsa a közlekedés szabadságát. Ennek égisze alatt most azokon igyekszik segíteni, akik legfontosabb érzékszervük nélkül kénytelenek boldogulni a világban.

Egy nem mindennapi fiatal felfedező, egy mindenre elszánt Ford Explorer, és egy száz évvel ezelőtti, nem e világi teljesítmény hagyatéka: ezek a 2023-as év legizgalmasabb kalandjának az összetevői.

Nagy-Britannia a Dacia egyik legfiatalabb és leglelkesebb piaca. A márka helyi importőre gondolt egyet, és megnézte, milyen állapotban vannak a tíz évvel eladott autóik. Kíváncsiak volnánk egy hasonló, egész Európát lefedő kutatásra, de addig is lássuk, mit tudnak a Dacia jobbkormányos tinédzserei.

Magyarország lakossága autóra éhezve érkezett el az 1990-es évekbe. Az autóhiány évtizedei után az új márkakereskedésekből terjedni kezdtek a menő nyugati autók hazánk útjain. Visszaemlékezünk kedvenceinkre a 206-tól a Carina E-ig, az R19-től a Ford Escortig.

Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!

Néhány éven belül a beavatott kevesek egzotikus különlegességéből globálisan elismert és forgalmazott autógyártóvá kíván növekedni az Alpine. A márka az évtized végére a jelenlegi egy helyett hét különböző modellt fog forgalmazni. A rendkívüli ütemű fejlődés legfőbb oszlopa egy egyedi fejlesztésű, nagy teljesítményű elektromos platform, az APP.

Magyarországon is mélyen elkötelezett rajongóbázisa van a Renault Sport hot hatcheinek és az A110-zel egyedülállót alkotó Alpine sportautójának. Vrabecz József, Doda egy igazi karakter ebből a közösségből, garázsában káprázatos autókkal a Twingo RS-től az A110 GT-ig.

Alternatív üzemanyagok, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság: napjainkban ezek azok a hívószavak, amelyek meghatározzák az autóipar fejlődési irányát. A Suzuki azonban már jóval korábban ráérzett ezekre az irányokra: egy sor olyan tanulmányautót mutatott be az évek során, amelyek technológiai vagy ergonómiai szempontból ma is megállnák a helyüket.

Literteljesítménye alapján a legkeményebb sportautók közé kellene tartoznia az új Ford Puma ST-nek, ám háromhengeres, 1,0 literes motorral készül, ami mindenképp komoly mérnöki teljesítmény.

A plug-in hibrid Tonale az Alfa Romeo első zöldrendszámos modellje, amellyel a márka visszafordíthatatlanul elindul az elektromos autózás felé. Már a Tonale alapmodelljei is “elektrifikáltak”, hiszen azokban lágyhibrid hajtással kombinálták a benzinmotort, de plug-in hibrid erőforrással eddig még nem találkozhattunk az Alfa Romeókban. Ráadásul a PHEV Tonale összkerekes, és a komoly menetteljesítményei mellé minimális fogyasztást ígér.

Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.

Idén tizenhatodik alkalommal hirdette meg nemzetközi gyermekrajzpályázatát a Toyota. Ezúttal egy magyar kislány munkáját is beválogatták a legjobb alkotások közé.

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

Újabb különleges kiadással gazdagítja európai palettáját a Mazda. A márka kompakt típusaihoz, a Mazda3-hoz és az CX-30 crossoverhez kidolgozott Nagisa kivitel múltidéző színvilágot társít sportos stíluselemekkel.

Nincs kényelmesebb annál, mint amikor autónk közeledtünkre előzékenyen ajtót nyit, majd célhoz érve figyelmesen és diszkréten mindent bezár mögöttünk, amint távozunk. A központi zár kulcs nélküli vezérlése egyike a huszonegyedik század legfontosabb kényelmi szolgáltatásainak – és ki tudja, a Renault nélkül élvezhetnénk-e ma az előnyeit.

Fontos mérföldkőhöz érkezett újkori történelme során a Dacia. 2004 óta több mint nyolcmillió autót adtak el világszerte. Az új fejlesztések jóvoltából ezek a számok egyre gyorsabban növekednek.

Idén is sikeresen szerepelt az Alfa Romeo a német Auto Motor und Sport autós szaklap desingversenyén. A 2023-ban megújult Giulia a középkategóriás autók között, míg az idén ugyancsak faceliftet kapott Stelvio a “nagy terepjáró/SUV” kategóriában lett a legszebb autó a magazin olvasóinak szavazata alapján.

Gazdára talált az ötmilliomodik Jeep Wrangler, tulajdonosa egy New Yersey-i vásárló lett. Az ikonikus Jeep Wranglert 1986-ban mutatták be, és minden generációja sikertörténetet írt. Mindeközben Európában egy utolsó, minden extrával felszerelt kiadással búcsúzik a Jeep Gladiator pickup.

Néhány év leforgása alatt nem csupán megerősödtek, de az anyagyár fölé emelkedtek a Dacia észak-afrikai tevékenységei. Immár tehát stabilan két lábon – sőt, két kontinensen – áll az autógyártó, ez a kétpólusú gyártás pedig egy soha nem látott léptékű palettabővítést készít elő.

A globális villanyautó-nagyhatalomnak számító Norvégiában egy kíváncsi Ford-tulajdonos útnak indult, hogy kiderítse, meddig bírja egy töltéssel a Mustang Mach-E. A teszt lenyűgöző eredményt hozott, de otthon senki ne ismételje meg, azért ez nem minden körülmények között reprodukálható!

Az olasz fagyi még finomabb, ha a kiszolgálás is stílusos mellé. Ezt gondolhatta a Fiat brit részlege is, amikor kitalálta, hogy fagylaltoskocsit épít az elektromos 500-asból.

Az eredeti Renault Twingo a huszadik század végének kétségtelenül egyik legnagyszerűbb iparművészeti alkotása. Hogy ez mennyire igaz, akkor derül ki, amikor megpróbáljuk továbbgombolyítani a Patrick Le Quément által elvarratlanul hagyott szálakat.

A frissen bemutatott Land Cruiser 250 egy hosszú evolúciós folyamat legújabb állomása, amelyben 38 év tapasztalata kristályosodott ki. A Toyota ikonikus terepjárójának pályafutása legalább olyan kalandos volt, mint azok az utazások, amelyeken elégedett ügyfelek százezreit szolgálta és segítette.

Az idei nyarat egy különleges mérföldkő tette emlékezetessé a Nissan számára: hét számjegyűre fordult a vállalat által valaha gyártott akkumulátoros elektromos modellek száma. A puszta statisztikák azonban nem festenek pontos képet arról, milyen hatalmas szerepet játszott, és játszik ma is a márka az elektromobilitás meghonosításában.

Az Alfa Romeo újraálmodta az 1967-es 33 Stradalét! A márka szentélyében, az aresei Alfa Romeo Múzeumban leplezték le az ikonikus modell újraértelmezését, egy szupersportautót, amelyből mindössze 33 darab készül, és már mindegyiket eladták…

Az Alpine az évtizedek során számos területen bizonyult úttörőnek; mostantól a környezetvédelem is ide sorolható. A márka egyik világújdonsága jelentősen csökkentheti a sportautók szénlábnyomát.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely