Hírek

Legtöbben egymást részben vagy teljesen kizáró elvárásokkal vennének használt autót: ne kerüljön sokba, de működjék megbízhatóan és ne legyen özönvíz előtti konstrukció. Három méretkategóriában mutatunk be használt autókat, amelyek jó áron nyújtanak sokat városi közlekedésben vagy családi autóként. 

Ha egy olyan sportmárka épít családi autót, mint az Alpine, biztosak lehetünk benne, hogy nem holmi unalmas crossoverrel lesz dolgunk. Az A390_β ennél is messzebb megy: komfortos személyiségét egy mozdulatra levetkezi, és F1-es ihletésű élményautóvá változik.

Épp csak bemutatták, máris záporoznak a szakmai elismerések az MG Motor Hybrid+ hajtásláncára, amely három megmérettetésen két különböző típusban is aranyérmet hozott el.

Végre elárult néhány részletet az Abarth a legújabb elektromos modelljéről: a 600-as 240 és 280 lóerős változatban is elérhető lesz majd, utóbbi 5,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/órában maximálták a végsebességét.

Olaszországban már minden Alfa Romeo kereskedésben megtekinthető és kipróbálható a Junior 136 lóerős hibrid változata, és az ősszel minden európai dealernél ott lesz - így hazánkba is hamarosan megérkeznek a legújabb Alfák.

Kétszeresen is volt oka az ünneplésre a Hyundainak 2024 októberében: a vállalat olyan mérföldkőhöz érkezett, amellyel belépett az iparág legnagyobbjai közé, és erre rímelve soha nem látott magasságba emelkedett a cég piaci értéke.

Amikor autóipari innovációkról beszélünk, rendszerint jármű-technológiai fejlesztések jutnak az eszünkbe. A Ford SupportBelt valami egészen más: egy olyan fejlesztés, amely nők százezreinek segíthet átvészelni életük egyik legnehezebb pillanatát. 

Négy éves már a Citroën cuki városi kisautója, az Ami, itt volt az ideje a megújulásnak. A modellfrissítéssel még vagányabb lett az elektromos miniautó.

Aki előre tervez, és nem a tavaszi-nyári szezonban próbál kabriót vásárolni, az előttünk álló hónapokban a gyér kereslet miatt mérséklődő árakra számíthat. A nyitható tetős autóknak bőven vannak hibalehetőségei, de a kabriók ezzel együtt is bearanyozzák az életet.

A Fiat márka történelme összefonódott a mozi világával, rengeteg filmben, sorozatban láthattuk már kedvenc típusainkat. Így nem véletlen, hogy az október 16. és 27. között zajló 19. Római Filmfesztivál hivatalos autómárkája a Fiat lett.

Ötven évvel ezelőtt, 1974 augusztusában debütált a Citroen CX, amely egyszerre volt az aerodinamika és az elegancia megtestesülése. Máig egy izgalmas forma, a francia autók szerelmeseinek vágyott tárgya.

A SsangYong Torres kétségtelenül az egyik legkarakteresebb szabadidőjármű a piacon, a német autóklub szakemberei azonban nem érték be a gyönyörködéssel: tartós tesztre fogták a középkategóriás SUV-t.

Az idén 75 éves Abarth márka 2007 után gyártott legizgalmasabb modelljeit mutatja be időszaki kiállításán a Heritage HUB. A Stellantis torinói központjában november 10-ig lesz látható az a 14 Abarth modell, amelyek a gyűjtők és a márka rajongói körében már most legendásak.

Kevés autó tartja ma annyira lázban a sportautó-rajongókat, mint minden idők legerősebb, leggyorsabb Ford Mustangja, a GTD. Azt viszont kevesen tudják, hogy a fenevad tisztelgés egy 55 éves legenda előtt.

Ha azt mondjuk, a piac jól fogadta az Ioniq 5 N-t, a közelében sem járunk a valóságnak, hiszen Észak-Amerikától Európáig záporoznak a nagy teljesítményű elektromos crossoverre az elismerések.

Egyre kevesebb márka kínál sportos vagy sportautót, de a CarNetnél továbbra is elérhető sportlimuzin biturbo V6-tal, közúti raliautó káprázatos technikával, újjászületett legenda nyolchengeres motorral és 650 lóerős villanyautó, amely újraírta, amit az elektromos autókról gondoltunk.

A tökéletes haszonjármű nyomatékos, tiszta üzemű, valódi segítséget nyújt a munkavégzésben, és az sem baj, ha öröm vezetni. Ez mind igaz a hálózatról tölthető Ford Ranger hibridre.

Hosszú hiátus után ismét van 600-asa a Fiatnak. Technológiai szempontból más márkák modelljeivel is rokonságot mutat, stílusban azonban nemigen akad hozzá hasonló. 

A Mazda egy cuki, rettentő fura és forradalmian innovatív szerkezetnek köszönhetően indult el a fejlődés útján. Az azonban kevésbé ismert, hogy a K360-as mikropick-up a felső vezetés engedélye nélkül, partizánakcióban született meg.

Vadonatúj, illetve alapvetően megújult modellekkel, kibővített hajtáslánc-választékkal és rendkívüli ügyféltámogatással emeli magát a figyelem középpontjába a Toyota Professional.  

Ha egy autóról nem tudjuk első pillantásra eldönteni, régi vagy új, akkor a tervezői tökéletes munkát végeztek: megalkották a időtlen formatervet. Ez történt most a Renault-nál is – nem először, és reméljük, nem is utoljára.  

Egy újonnan vásárolt autó értékét az is növeli, hogy gyári – vagy azzal összevethető védelmet nyújtó – garancia vonatkozik rá. Az európaiak után a CarNet többi személyautó-márkájának jótállását járjuk körül, és a garancia megőrzésének feltételeiről is írunk. 

Idestova tizenkét éve nyomkodjuk, böködjük, tologatjuk és pöckölgetjük őket, de a Renault érintőképernyői még mindig képesek meglepetést okozni egy-egy generációváltásnál – nem is csoda, hiszen a mai napig diktálják, nem pedig követik a trendeket. 

Bár még csak négy hónapja árusítják, az új Peugeot 3008-ra és E-3008-ra máris több mint ötvenezer megrendelés érkezett Európa-szerte. Ez a gyors siker bizonyítja, hogy a Peugeot a technológiai fejlesztések mellett egy sikeres formanyelvet mutatott be.

Legstresszesebb autós élményeikről faggatta brit vásárlóit a Dacia, majd különleges tesztvezetést szervezett, ahol ezeket a zsibbasztó szituációkat próbálhatták ki az érdeklődők.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely