Hírek

Az autóiparban mára a minőség, a megbízhatóság, a dizájn szinonimájává vált a koreai származás. De vajon tényleg csak a kimért perfekcionizmusról szólna egy Hyundai, vagy valami kézzel nem fogható többletet is hoznak magukkal? 

A Dacia történetében talán még egyetlen modell sem ugrott olyan messzire és olyan merészen, mint az új Duster. A formatervezési irányokba, döntésekbe és motivációkba David Durant, a márka vezető dizájnere avatja be olvasóinkat.

Pár év alatt a legtöbb márka emelt építésű modelleket is kifejlesztett a kisautók bevált technikájával, árban és szolgáltatásokban sem túl messze a kiskocsiktól. A Hyundai és a Renault autóin mutatjuk be, miben nyújt mást a két népszerű autófajta.

Az új autók környezeti kompatibilitását vizsgáló független szervezet, a Green NCAP összeállította 2023 legcsekélyebb emissziójú újdonságainak a listáját. A legjobbak között a Renault Kangoo E-Tech is helyet kapott.

2024 elején három különleges kivitelű szabadidőjárművet is bemutatott a Nissan. A maga nemében mindegyik izgalmas, de gyártani csak az egyiket fogják – kitalálják, melyiket? 

A Hyundai évek óta elkötelezett partnere a világtengerek megtisztításáért küzdő szervezeteknek. Most pedig egy olyan technológia tesztelésében vesz részt a cég, amihez egyébként nagyon ért: ez a robotika.

Szebb és biztonságosabb lett a Mazda MX-5, de természetesen nem érték be ennyivel a japán mérnökök: a sportautó 2024-es kivitele versenypályán is jobban teljesít.

Tiszta lappal nyit a Renault Austral a vásárlók felé, és mindent be is vet, hogy őt vigyék haza a nap végén. A franciák legfejlettebb hibrid erőforrásrendszerével próbáltuk a szabadidő-autót.

Mindössze másfél év elteltével ünnepelt a Nissan e-Power hajtáslánca: Európában immár több mint százezer autóban dolgozik az elektromos és belső égésű motorok előnyeit egyesítő konstrukció.

Nagyon sokan figyelmen kívül hagyják a használt autók közül a ritka, csekély darabszámban előforduló modelleket. De csak azért, mert valami nem jön szembe nap mint nap, még lehet jó vétel és vonzó használt autó. Most ilyen modelleket ajánlunk.

Sokan rajongunk a veterán autókért, ám azokat megvásárolni és fenntartani a többség számára meghaladja a lehetőségeket. Egy japán tuningműhely különösen látványos megoldásokat kínál erre a dilemmára, idén pedig újabb irányba indultak el.

Évente több ezer találmányt jegyeztet be a világ szabadalmi hivatalainál a Ford. Ezek között lehetnek olyan korszakalkotó ötletek, amelyek megváltoztathatják az autóipar fejlődésének irányát.

A Peugeot és társmárkái hamarosan úttörő jelentőségű, példa értékű szolgáltatást vezetnek be Európában. A márka haszonjárműveit villamosító program egyrészt több nézőpontból is rávilágít a körkörös gazdálkodás előnyeire, másrészt megnyugtató és fenntartható választ kínál az elektromos átállással kapcsolatos kérdésekre és aggályokra.

Ha autóipari fejlesztésekről esik szó, mostanában legtöbbször elektromos hajtásláncokra vagy online multimédiás rendszerekre gondolunk. Annak a Renault-innovációnak, amivel most foglalkozunk, látszólag egyikhez sincs köze – de persze minden mindennel összefügg…

Az elődjénél is hatékonyabb, kényelmesebb, biztonságosabb és elegánsabb új PEUGEOT E-TRAVELLER minden eddiginél jobban megfelel a személyszállítással foglalkozó szakemberek kibocsátásmentes mobilitásra vonatkozó elvárásainak.

Sok autó elvérzik a kisebb és nagyobb családok igényeinek szorításában, de elektromos hajtással, benzines hibridként és dízelmotorral is vannak kiváló családi autók. Ezek közül gyűjtöttünk most össze ötöt különböző hajtásmódokkal.

Felfrissült a Peugeot népszerű kompakt szabadidő-autója. Az e-2008 a megújult hajtásláncával nagyobb teljesítményt és hatótávot kapott az extravagáns külső mellé. 

Hatszáz lóerőt, összkerékhajtást és brutális gyorsulást kínál majd a Jeep legújabb, teljesen elektromos modellje, a Wagoneer S. Ősztől kapható lesz az Egyesült Államokban, de később a Jeep egyéb fontos piacain is megjelenik majd.

A motorsport alapvetően az egyéni és csapatteljesítményről, a képességek összeméréséről szól. Van azonban a műfajnak egy másik aspektusa is: izgalmas történetek, megfejthetetlen rejtélyek, pletykák és hiedelmek teszik varázslatossá az autóversenyzés világát. Az Alpine első Le Mans-i győzelme mindkét kategóriában főhelyre kívánkozik.

Már az Alfa Romeo baloccói tesztpályáján futja a köröket a Milano, az olasz márka első olyan modellje, amely teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. Az Alfa bejelentette, hogy április 10-én Milánóban tartják az új modell világpremierjét, amelyet élőben közvetítenek majd az interneten.

Minden eddiginél hatékonyabb újrahasznosítási megoldásokon dolgozik a Renault-csoport, hogy élettartamuk végére ért autóikból a lehető legtöbb hasznos nyersanyagot lehessen visszaforgatni a gyártásba.

Közhely, hogy az ember sokszor saját maga legnagyobb ellensége. Azonban a városi közlekedésben ez valóban így van, ha figyelmetlenül szállunk ki az autóból, veszélybe sodorva a hátulról közeledő kerékpárosokat – és velük együtt magunkat is. A Ford új furgonja azonban erre is kínál megoldást.

Amikor a Dacia 2025-ben rajthoz áll a Dakar-ralin, egyik autójának volánja mögött a sivatagi autóverseny történetének egyik legsikeresebb pilótája, Nasszer al-Attijah tesz meg mindent a győzelem érdekében.

A Renault 1996-ban mutatta be fura nevű, még furább megjelenésű könnyű haszonjárművét. A Kangoo azóta műfajteremtővé, fogalommá és kultikus modellé vált, ráadásul a napokban egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett.

Szinte hihetetlen, de már tíz éve, hogy bemutatták a Jeep Renegade-et. A Jeep - akkor még - legkisebb modellje kapott hideget, meleget, eleinte sokan nem értették. Mára azonban egy népszerű városi crossover lett belőle, amit jól mutat, hogy eddig csaknem kétmillióan választották. 

Nemigen hangzott el korábban Magyarországon egymással összefüggésben az elektromos és a kombi szó, az MG azonban elhozta hazánkba az MG5-öt. A nagyobb akkumulátorral szerelt változatot próbáltuk a puttonyos modellből.

Beválasztották az autóipari hírességek európai csarnokába az idén 94 éves Szuzuki Oszamut. Ez nem minden: a családi vállalkozást világmárkává fejlesztő szakember rangidősként a hírességek atyja, azaz a legek legje címet is kiérdemelte.

Egyedi sziluettjének és nyitható vászontetejének köszönhetően a második generációs Mazda 121 eleve egy igazi cukorfalat volt. Az 1990-es évek harsányan lüktető marketinggépezete azonban gondoskodott arról, hogy ezt a lehető legteljesebb mértékben ki is aknázzák. 

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely