Hírek

Aki egy áruszállítótól csak annyit vár el, hogy A-ból B-be eljuttassa rakományát, az a múlt században él. A Ford viszont már a következőbe tekint, és szünet nélkül vezet be vadonatúj, innovatív, valóban hasznos funkciókat egész furgonpalettáján.

A Stellantis hivatalos prezentációban jelentette be, hogy a Fiat 2023-ban visszatér a kisautó-szegmensbe, a Punto utódjával. Az autó a konszern új, közös platformjára épül majd, amely képes teljesen elektromos hajtást is befogadni.

Hamarosan 20 éves lesz a Citroën C3. A márka innovatív kisautója játékos formáival és remek ötleteivel meghódította a vevők szívét, kiforrott műszaki megoldásai pedig a motorsportban is ütőképessé tették. Lássuk, hogyan lett a hétköznapok és a versenyhétvégék bajnoka a városi Citroën.

A Mazda 1991 óta működik együtt a világ egyik legnagyobb audio-szakértőjével, a Boséval. A partneri kapcsolat nem a zászlóshajóknak szóló luxushifiket, hanem speciális hangzásigényű modellekhez fejlesztett, rafinált zenei rendszereket eredményezett.

Több mint fél évszázada van velünk a Suzuki Jimny, a világ talán legkiválóbb terepalkalmasságú és kétségkívül legbájosabb mikroterepjárója. Történetével sokan, sokszor foglalkoztak már, most viszont annak is utánajárunk, miért és hogyan kaphatta vidám nevét.

 A Renault ma a világ egyik legjelentősebb villanyautó-szakértője. A történet a Zoéval vette kezdetét – legalábbis így tudja a többség. A valóságban azonban a Renault sokkal, de sokkal korábban elkezdett kacérkodni a helyi emisszió nélküli hajtással…

Morcos arcot öltött a Citroën crossovere, belül azonban a korábbiaknál is jobban a kedvünkre akar tenni. 110 lóerős benzines turbómotorral próbáltuk a megújult C3 Aircrosst.

Mostantól együtt folytatja a modern robotika két legnagyobb globális szakértője: az igazi közönségkedvenceket fejlesztő Boston Dynamics, és a témában negyvenéves tapasztalattal rendelkező Hyundai.

Onnan lehet tudni, hogy egy újszerű koncepció bevált, hogy a hatóságok is elkezdenek érdeklődni iránta. Az elektromos Ford Mustang Mach-E modellre két ország rendőri szervei is felfigyeltek.

A találékony megoldásairól ismert Dacia újabb zseniálisan egyszerű és megdöbbentően hatékony ötlettel állt elő, amely egyszerre javítja autóinak megjelenését, csökkenti a gyártási és fenntartási költségeket és nem utolsósorban a környezetet is kíméli.

A Toyota innovatív hidrogénmotorja rendkívüli karriert futott be alig fél év alatt. A technológia előtt komoly jövő áll, de a Toyota nem ígérget elhamarkodottan.

Tizennyolc évvel ezelőtt nyitotta meg világszínvonalú európai formatervezési központját a Nissan. A jeles évfordulón az NDE legemlékezetesebb munkáira, formatanulmányokra és szériamodellekre emlékezve köszöntjük a stúdiót.

A német szaksajtó éves felmérésében a városi szabadidőjárművek legkiválóbbikának bizonyult a Mazda CX-30, amely a kategória összes többi tagjánál jobb értéktartással büszkélkedhet.

Az Alfa Romeo valaha épített legnagyobb teljesítményű modellje, a Giulia GTA/GTAm pályafutása végére ért, ugyanis mind az 500 példánya gazdára talált. A Gulia tavaly tavasszal online bemutatott és idén májusban élőben is leleplezett csúcsmodellje igazi gyűjtői autóvá vált.

Az új, teljesen elektromos Fiat 500-as árlistájáról eddig hiányzott a piros szín, de most egy különleges kiadás keretében megérkezett. A Fiat a RED Nemzetközi jótékonysági szervezettel közösen mutatta be a régi torinói autógyárban, a Lingottóban a RED kiadású modellt, amelynek egyedi piros fényezése az autó belsejében is visszaköszön.

Legtöbbször az autóvásárlók a márkakereskedésekben megtekinthető vagy a központi raktárkészletről lehívható autók között rátalálnak az igazira. De mi történik akkor, ha csak gyártásból rendelhető az autó a vágyott színben és felszereltséggel?

A Grand Cherokee WK2-es szériának 2020 augusztusi megszűnése óta a típus európai kedvelői feszült figyelemmel várják a folytatást. Ennek az érdeklődésnek mondhatni nem tett jót az sem, hogy az EU modell kivezetése után alig egy hónappal bemutatták a Grand Wagoneer koncepciót, amit ugyan a nagyközönség vegyes érzelmekkel fogadott, de az igazi Jeep rajongók körében osztatlan sikert aratott.

A közelmúltban két markánsan eltérő, a maga nemében mégis egyformán lenyűgöző szabadidőjárművet mutatott be a Toyota. Ezek a paletta két végpontját képviselő modellek tökéletes apropót nyújtanak arra, hogy áttekintsük a márka jelenlegi és leendő crossovereinek kínálatát.

A Ford nem hátrált meg az új kihívás előtt: a gyár motorsportpartnere már teszteli azt a hibrid Puma versenyautót, amellyel jövőre az újragondolt rali-világbajnokságon áll rajthoz a márka. A technológia az utcai autókra is hatással lesz.

Szinte hihetetlen, de már 10 év eltelt az Alfa 4C bemutatója óta. A szuperkönnyű, kétüléses, középmotoros sportautó utolsó példányait az Egyesült Államokban egy limitált kiadású modellváltozattal búcsúztatták a közelmúltban. Az Alfa 4C egy vérbeli sportautó, készült belőle kupé és spider változat, és már most látszik, hogy a szép állapotú példányok ára nem nagyon fog csökkenni a jövőben, hanem épp ellenkezőleg...

A globális autópiacon nincs népszerűbb szín a fehérnél, ez azonban nem kell, hogy korlátozza a lehetőségeinket. A Nissan vezető színtervezője bevezet bennünket az autószínek káprázatos világába.

Mi teszi olyan különlegessé a Mazdák utasterét? A színek? Az anyagok? A formák? Két olyan szakember véleményét kérdeztük meg, akik hosszú évek, sőt, évtizedek óta dolgoznak azon, hogy tökéletes környezetet teremtsenek az új Mazdákban.

Több mint 25 éve szerepel a piacon a Renault kompakt modellje, a Mégane. Az ötödik generáció azonban szakít a hagyományokkal: jövőjét a tavaly bemutatott Mégane eVISION tanulmányautó jelöli ki, méghozzá pontosabban, mint sejtettük.

A Fiat Ducato 2020-ban Európa első számú haszongépjárműve volt, köszönhetően az ügyfelek érdekében végzett 40 évnyi, folyamatos innovációnak. 2021-ben ezt a státuszát szeretné megőrizni a most bevezetett újdonságokkal. Az új Ducato már 2-es szintű autonóm közlekedésre képes: menet közben a vezetőtől függetlenül képes irányt váltani, valamint gyorsítani és lassítani. Erre korábban egyetlen haszonjármű sem volt képes. Az új, nyolcadik generációs Ducato már rendelhető a CarNet Fiat márkakereskedéseiben!

Sikerrel indítja pályafutását a Hyundai, két új modellje, az Ioniq 5 és a Nexo is díjat kapott. Mellettük szakmai díjak és elismerések tucatjait érdemelték ki az autógyártó technológiai és formai fejlesztései is.

A Ford E-Transit megjelenik az európai utakon: a flottavásárlók megkezdik a tisztán elektromos hajtású áruszállító tesztelését.

Mindössze 1390 darabban készül el az új Abarth 695 Esseesse “Collectors” változata, azaz gyűjtői kiadása, amelyből 695 darab “Scorpion” fekete és 695 darab “Campovolo” szürke színben lesz elérhető.

Az első generációs Toyota Mirai fehér holló volt, utódjából azonban nagyságrendekkel többet kíván eladni a gyártó. A minden szempontból tökéletesített hidrogén üzemanyagcellás szedán immár Magyarországon is kapható.

Több mint fél évszázada már annak, hogy a Ford GT szupersportkocsi prototípusával életre kelt a GT-program, a Ford pedig ennek tiszteletére most elkészítette a 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition változatot.

Ha visszatekintünk a Peugeot történetére, elsősorban kifejezetten sportos és kortalanul elegáns modellekkel találkozhatunk. Itt-ott azonban olyan típusok is előfordultak, amelyek leginkább az aszfalttól távol, sárban, sziklán vagy homokon érezték jól magukat. Most az ő történetükbe pillantunk bele.

A hetvenes évek radikális társadalmi változásai és az ipar technológiai optimizmusa együttesen hívta életre azt a tanulmányautót, amely két generáció emlékeibe is örökké beleivódott – egyeseknek életnagyságban, másoknak pedig egy 1:59 léptékű játékautó formájában.

A SPARX Group, egy ázsiai kockázati tőke befektetési alap a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota és a Sumitomo Mitsui Banking részvételével a fenntartható jövő elérését célzó technológiák fejlesztését támogatandó létrehozta a III. Mirai alkotói alapot.

Régen luxusként tekintettünk rá, ma azonban már nem csak a kényelem, de a biztonság és a takarékosság fontos eszköze is az automata sebességváltó. Áttekintjük, milyen opciókat kínál a Suzuki ezen a téren.

A világ legzöldebb autógyártója, az Európában pedig mintegy 60%-ban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő, Toyota a karbonsemlegesség eléréséhez vezető folyamat felgyorsítása céljából létrehozza a Toyota Klíma Alapot.

Idén a hazai piacon is megjelent a Ford első olyan elektromos autója, ami alapjait tekintve is villanyautónak készült. Neve különösen jól cseng a márka ismerői számára, nosztalgikus dallamok helyett azonban egészen új történetet mesél.

Szinte biztosan kijelenthetjük, hogy a Wrangler vásárlók nagy többségénél a döntésben fontos szerepet játszik az is, hogy nyáron egy szokványosnak semmiképp nem nevezhető kabrióként is használható. Mint a Jeep esetében már sokszor említettük, a hagyományok fontos szerepet játszanak. A tető és az ajtók levétele, valamit a legújabb modell esetében a már újra lehajtható szélvédő is a márka 80 éves történelmére mutat vissza: így nyerték meg a háborút is, pucér Jeepekkel.

A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy az elmúlt három hónapban a Ford Kuga Plug-in Hybrid volt a legkelendőbb PHEV az európai piac összes szegmensében.

Ma már több mint félmillióan vannak világszerte, akik első kézből tapasztalták meg, milyen élmény a tisztán elektromos Nissan Leaffel közlekedni. Most közülük négyen mesélik el a maguk sztoriját, amelynek közös pontja a felismerés: a Leaf mindent tud, amit egy hagyományos autó, a lényeg abban rejlik, amit azon túl tud nyújtani.

Szinte hihetetlen, de idén már 20 éve annak, hogy elnyerte az Év Autója díjat a 147-es Alfa Romeo. A kompakt 147-es a mai napig népszerű, és talán ez az a modell, amelyből Magyarországon a legtöbb van forgalomban. A 147-es jelenleg egy igazi olcsó belépőautó az alfázás világába, a csúcsváltozata, a GTA pedig máig egy zseniális sportautó.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely