Toyota T-Mate rendszer
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Vicces videók mutatják be a Toyota új vezetéstámogató technológiáit csokorba fogó T-Mate rendszert.
Vicces videók mutatják be a Toyota új vezetéstámogató technológiáit csokorba fogó T-Mate rendszert.
A GME, az FCA (ma már Stellantis) Global Medium Engine termékpalettájának a neve, a 2018-tól gyártott Wranglerekben a 2.0 literes benzines erőforrás már a GME-T4 modell volt. Először 2016-ban az Alfa Romeo Giuliában láthattuk először, ma világszerte összesen öt modell motorházteteje alatt találkozhatunk vele.
Népszerű a fegyveres testületek körében az Alfa Romeo, a Dubai rendőrség után most a spanyol csendőrség vásárolt be az olaszoknál.
Sokan remélik, hogy megtalálják álmaik használt autóját, azt az autót, amire nem kell majd költeni. De ilyen használt autót szinte lehetetlen fellelni, ezért jobb felkészülni a várható kiadásokra.
Úgy tűnik, tényleg találó a Toyota Hilux állandó jelzője, a Megállíthatatlan, hiszen az autó most újabb címmel gyarapította trófeagyűjteményét: idén begyűjtötte a 2022/2023-as Év Pickupja címet is.
Receptre kellene felírni az új Alpine A110-et, annyira jó. Sikerült az elődhöz méltó módon feltámasztani a legendát, melyre már ránézni is élvezet. Hát még vezetni!
A hazai forgalomba helyezések alapján első helyen zárta a 2021-es évet a Suzuki, idén pedig fontos újdonságokkal erősíti tovább pozícióit az esztergomi márka.
Az Abarth 1000 SP képében élhet tovább kicsit az Alfa Romeo 4C Spider. Az Abarth tavaly májusban mutatta be az 1000 SP (Sports Prototype) koncepcióautót, amellyel a nürburgringi 500 kilométeres versenyt 1966-ban megnyerő versenyautó előtt tisztelegtek.
Intelligens gyárnak nevezi új fejlesztését a Nissan, de talán helyesebb volna a felelősségteljes üzem vagy a gondoskodó létesítmény elnevezés. Az itt alkalmazott innovatív technológiák ugyanis a környezeti terhelés csökkentését szolgálják.
Amikor a Renault hat évtizeddel ezelőtt bevezette az R4-est, nemcsak egy autóipari legendát teremtett, hanem egy vadonatúj, máig meghatározó jelentőségű műfajt is.
Hogyan fér meg a holnap hajtástechnológiája a tegnap áraival? A Dacia Spring az élő tanúbizonyság arra, hogy remekül: bevezetése óta több mint 40 ezren rendelték meg a piac legolcsóbb teljes értékű villanyautóját.
Hosszú és kalandos út vezetett a ma ismert Ford Ranger kialakulásáig, de úgy tűnik, minden egyes kilométer megérte a fáradságot, hiszen a modell már évek óta Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának számít.
Amerikát már a XX. század elejére meghódította az automobilizmus, Európában viszont 1922-ig kellett várnunk arra, hogy az autó ne csupán a gazdagok játékszere legyen. A köszönet André Citroënt és a kontinens első olcsó, sorozatgyártású autóját, a Citroën Type C modellt illeti.
A Toyota 1971-ben kezdte meg gyártótevékenységeit Európában. Mostanra, ötven évvel és tizenhárom millió legyártott autóval később az apró portugáliai gyárból 22 ezer embert foglalkoztató vállalkozás lett.
Költségcsökkentési céllal és a környezetszennyezés mérséklésének reményében mind többen cserélik meglévő kocsijukat hibrid hajtású vagy teljesen elektromos használt autóra. Segítünk dönteni a kétféle hajtásmód között.
Dubai rendőrsége híres arról, hogy szupersportautók is vannak járműveik között. A flotta most két Alfa Romeóval bővült, egy Giulia és egy Stelvio Quadrifoglio állt szolgálatba.
Több mint harminc éve építi ugyanazon, egyszerű recept szerint az MX-5 roadstert a Mazda. Azt gondolhatnánk, három évtized elég volt ahhoz, hogy a versenytársak beérjék a sportautót, az MX-5 azonban máig verhetetlennek bizonyult, amit független díjak és elismerések végeláthatatlan sora igazol.
Elődjéhez hasonlóan a WK2 is a New York Autoshow-n debütált. A 2010-ben bemutatott és 2011-től értékesített Grand Cherokee más dimenzióba helyezte a márka zászlóshajóját. A megújult dizájn és műszaki tartalom mellett megtartotta, sőt magasabb szintre emelte a modell terepjáróképességeit is. Gyártása alatt összesen 30 díjat zsebelt be, köztük a kategória legjobbja címet is, lássuk miért.
Körülvesznek bennünket a hangok, kellemesek és kellemetlenek egyaránt. A Renault mérnökei nem csak arra törekszenek, hogy az előbbiek legyenek többségben, hanem arra is, hogy pusztán fülünk segítségével tudjunk tájékozódni – no, nem csukott szemmel, de külön odafigyelés nélkül.
A Peugeot 3008 második generációja már 2016 óta velünk van, és modern formája, egyedi, francia stílusa jól fedi az elmúlt éveket. A kompakt SUV még eredeti formájában is frissnek hatott, de nem kerülhette el a kötelező ráncfelvarrást.
Már vetítik a hazai mozikban a Francia kiadás című filmet, amiben számos Citroën modell tűnik fel, hogy a nézők előtt még élénkebben elevenedjen meg a régi francia utcák képe. Ám a Citroën klasszikusai nem csupán díszletként szolgálnak, hiszen a legendás Traction és a Type H modelleknek fontos szerep is jut a filmben.
Európa egyik legnagyobb, legrégebb óta működő autós szaklapja minden évben megválasztja az év legjobb személyautóit és könnyű haszonjárműveit. Így volt ez idén is, és minden negyedik díjat a Ford egy típusa hozta el.
Az új Suzuki S-Cross világpremierje kapcsán érdemes visszatekinteni arra a másfél évtizeden és két modellgeneráción átívelő útra, amely idáig vezetett, és amelynek során a Suzuki is egy vonzóbb, modernebb márkává erősödött.
A Citroën My AMI Buggy Concept egy kalandor lelkületű, tisztán elektromos jármű képében az AMI szabadidős változatát testesíti meg. A tanulmány stíluselemei a modell egyszerre vagány és rokonszenves, robusztus és színes egyéniségét hangsúlyozzák.
Az Alfa Romeo a 2018-as Genfi Autószalonon mutatta be a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio csúcsmodelljeinek NRING változatát, amit limitált számban gyártottak. Az autók többsége gyűjtőkhöz került, és azóta nem is nagyon tűntek fel a használtautós oldalakon... Novemberben az amerikai “Bring a Trailer” nevű aukciós oldalon hirdettek meg egy NRING Giuliát, amelyet végül 66.500 dollárért (20,4 millió forint) vásároltak meg.
Lassan egy éve, hogy a Hyundai bemutatta új városi szabadidőjárművét. A Bayon egyedi formavilágával és gazdag felszereltségével azonnal felhívta magára az újságírók figyelmét, amikor pedig a szakemberek ki is próbálhatták a pici crossovert, egyöntetű elragadtatással nyilatkoztak róla – Magyarországon is.
A Grand Cherokee család harmadik generációja 2004-ben, a New York International Auto Show-n került bemutatásra először a nagyközönség számára, valamint ebben az évben hivatalos európai bemutatót is tartottak a Franciaországban megrendezett Euro Camp Jeep-en. (Ez volt az első hivatalos európai bemutató.)
A jövőre érkező Tonale után egy kisebb SUV érkezhet az Alfa Romeo palettájára, a márka ugyanis a crossover méretosztályban is szeretne jelen lenni.
Káprázatos pályafutás után stílusos befejezés: a 2021-es rali-világbajnokság utolsó, monzai futamát kettős győzelemmel zárta a Toyota. Így a négy szezonon át töretlen sikerrel versenyző Yaris WRC gépek világbajnokként búcsúztak a híres futamsorozattól. A szívük azonban tovább él majd az új Rally1 versenyautókban.
Lenyűgöző eredménnyel végzett a megújult Dacia Duster a legnevesebb brit autós magazin, a Top Gear cikkében. A szabadidőjármű 9 pontot kapott a 10-es skálán; a tesztelőket nemcsak a Duster ár-érték aránya fogta meg, hanem a gépészete, irányíthatósága és térkínálata is.
Ma kapható új autóinknak rendkívül tisztán kell működniük, hajtsa őket benzin, gázolaj, földgáz vagy autógáz. Rég nem elég laboratóriumi próbapadon teljesíteni az előírásokat, mert közúti forgalomban és használt autóknál is mérik az emissziót.
Mintha genetikusan hordozná magában a sportosság lényegét: a Nissan a legváratlanabb módokon tudja élvezetes vezethetőséggel megörvendeztetni ügyfeleit. A cég szinte bármiből képes sportautót varázsolni, és ezt fennállása során számtalanszor meg is tette, ha pedig kifejezett sportkupét épít, az biztosan kora legkiválóbbjai közé emelkedik.
A fenntarthatóság mára az autógyártás egyik legfontosabb szempontjává vált. A környezettudatos anyagok választása szerencsére a legritkább esetben jár lemondással – sőt, amint azt a Mazda példája mutatja, egy ökológiailag megfontolt megoldás akár stílusosabbá is teheti autónkat.
Lendületes offenzívát indít a Renault a kishaszonjárművek piacán. A gyár 2021 őszén mutatott be négy új, izgalmas modellt, amelyek közül már csak egy kapható dízelmotorral, a másik háromban viszont elektromos, illetve hidrogénhajtás működik.
A kombik univerzumában szinte külön naprendszernek számít a Peugeot. Nemcsak azért, mert az immár több mint hetven éve kombikat gyártó francia márka neve szervesen összeforrt ezzel a kategóriával, hanem mert kevés gyártó tudta ennyire elegánssá varázsolni ezt a praktikus karosszériaformát.
A tanulmányautókba minden autógyár belead apait-anyait, hiszen itt tudják igazán megmutatni, mennyi újítókedv szorult a mérnökeikbe. Egy olyan márkánál pedig, ahol az innováció a vezérlő elv – márpedig a Citroën ilyen –, igazi tűzijátékra számíthatunk egy-egy koncepció bemutatásakor. És ez nemcsak az újszerű ötletekre, hanem a tanulmányautók káprázatos színeire is igaz.
Olyat kaptunk a Ford Pumától, amire egy ilyen autótól nem feltétlenül számítottunk: kellemes vezetési élményt, melyet ráadásul tetszetős formába csomagoltak.
2021 novemberének végén mutatta be az S-Cross harmadik generációját a Suzuki. A modell elődje összes erényét látványosabb megjelenéssel, továbbfejlesztett vezetőtámogató funkciókkal, kibővített motorkínálattal és remek árképzéssel fejeli meg.
A Fiat nagyban is megvalósította azt, amit a kis 500-asban szeretünk: hátratolható vászontetővel is rendelhető lesz az 500X!
Az Alfa Romeo tanulmánymodelljei mindig izgalmasak, még akkor is, ha végül nem valósulnak meg. Ilyen az 1991-ben, a Genfi Autószalonon bemutatott 164 Proteo is, amelynek különlegessége az összecsukható keménytető volt, ez volt a márka kupé-kabriója.
Az egyik legnagyobb német autós szaklap 100 ezer kilométeren át nyúzta a Mazda középkategóriás szabadidőjárművét. A második generációs CX-5 nem csak kiválóan teljesítő elődjénél, de több tucat versenytársánál is megbízhatóbbnak bizonyult.
A Renault egy évvel ezelőtt vezette be járművein a vezeték nélküli szoftverfrissítés szolgáltatását, az új generációs, tisztán elektromos Mégane pedig soha nem látott funkciókkal nyit új fejezetet a kényelmes és biztonságos technológia történetében.
Első pillantásra csak egyediek, merészek, erőt sugárzók és persze azonnal felismerhetők. A vadonatúj Peugeot 308 lámpatestei azonban jóval többek ennél: a világ legmodernebb világítástechnológiáját hozzák el az ügyfeleknek.
Nem feltétlenül van szükség villanymotorra és nagyfeszültségű akkumulátorra ahhoz, hogy csökkentsük az autók szén-dioxid-kibocsátását. A Dacia tíz éve esküszik az autógázra, és kitart mellette – ahogy azok is, akik kipróbálták.
A városi közlekedés jövőjére lehetetlen egyetlen, univerzális megoldást találni. A Citroën ezért egy olyan mobilitási rendszert dolgozott ki, amely az autonóm közlekedés és a helytakarékos funkciómegosztás előnyeit ötvözi a változó társadalmi elvárásokkal.
Miután Délkelet-Ázsiában már maximális eredményt ért el a helyi utasbiztonsági teszteken, a Toyota Yaris Cross október végén Európában is átesett a rendkívül szigorú elemzésen – és természetesen ötcsillagos eredményt ért el, mint összes új generációs fivére.
A hétszemélyes Explorer jelenleg a legméretesebb típus a Ford európai személyautó-kínálatában, hibridként pedig mindent tud, amire egy nagyobb családnak szüksége lehet.
Használtautó-hirdetéseket böngészve óhatatlanul vonzóbb a 120 vagy 160, mint a 340 ezer kilométert futott autó. Pedig nem attól kell félni, ha a számláló valós és reális értéket mutat, sőt sok érv szól amellett, hogy érdemes megnézni a nagy futásteljesítményű autókat.
50 éve, 1971. november 3-án mutatták be a Torinói Autószalonon az A112 Abarthot, az Autobianchi A112 sportosított változatát.
Tavasszal egy korábbi cikkünkben az Easter Jeep Safarin bemutatott 2021-es koncepcióautókkal már foglalkoztunk, azonban a november 1-4 között Las Vegasban megrendezett SEMA show-n bemutatott új modellek mellett sem szabad elmenni anélkül, hogy megemlítenénk őket. A Mopar standján a RAM és Dodge különlegességek mellett idén négy újragondolt Jeep modell várta a látogatókat.
CarNet Invest Zrt.
1097 Budapest, Könyves K. krt.3.