Hírek

Az Alfa Romeo 510 lóerős, 2,9 literes, duplaturbós V6-os motorokkal szerelt csúcsváltozatai folyamatosan zsebelik be a szaklapok díjait. Most az amerikai Car and Driver magazin szerkesztői döntöttek úgy, hogy kategóriájuk legjobb autóinak választják a Giulia Quadrifogliót és a Stelvio Quadrifogliót.

A Hyundai két rendkívüli tanulmányautóval búcsúztatta az óévet. Az egyik a márka elkövetkező éveibe enged bepillantást, a másik épp ellenkezőleg, a Hyundai gyökerei előtt tiszteleg. Ami összeköti őket, az a tisztán elektromos hajtáslánc.

Február elején veteránautó-árverést szervezett Párizsban a világ egyik legnagyobb aukciós háza, az RM Sotheby’s. A katalógusban a patinás Rolls-Royce-ok és felbecsülhetetlenül értékes Ferrarik mellett egy szerény kisautó is szerepelt. Aki azonban tisztában van a történetével, tudja, mekkora kincs egy Renault 5 Turbo 2 - és ezt az érte kifizetett összeg is mutatja.

Egy Toyota Land Cruisernek a világ bármely pontján helyt kell tudni állnia. Hogy ezt a gyakorlatban is igazolhassák, a Toyota mérnökei egy különleges tesztpályát terveztek és építettek, ahol elképzelhetetlenül kíméletlen körülmények között teszik próbára a legendás terepjáró egymást követő generációit.

Folytatódik a Fiat és a RED nemzetközi jótékonysági szervezet együttműködése. Az 500-as modellek után most a Tipo és a Panda is megkapta a speciális piros fényezést.

Az Autobest-díj zsűrije átadta az egyik legfontosabb elismerést, a legjobb ár-érték arányú modellnek járó Legjobb vétel díjat. A 2022. évben ezt a megtisztelő címet a Dacia Spring érdemelte ki.

A Ford a DP World London Gateway teherkikötővel közösen hosszú távú kísérletbe fogott, hogy felmérjék, hogyan segíthetik az autonóm haszonjárművek a munkavégzést egy városnyi méretű üzemi területen.

2022-től akár már OT-rendszámú Alfa 155-ösöket is láthatunk a magyar utakon, ugyanis 30 éve, 1992-ben kezdték gyártani ezt a modellt. A 155-ös később rendkívüli sikereket ért el az autósportban, amelyre a márka rajongói máig emlékeznek.

A buszok fejlesztésénél általában nem szempont az élvezetes vezethetőség. Kivéve, ha a tömegközlekedési eszközt a Mazda tervezi – amint azt az 1970-es években gyártott Mazda Parkway Rotary bizonyítja.

A vadonatúj Toyota Yaris Cross nyerte el a brit What Car? magazin 2022-es True MPG (Valódi fogyasztás) díját miután új átlagfogyasztási rekordot állított fel a magazin tesztjén.

Meghatározó jelentőségű újdonságokkal várja ügyfeleit 2022-ben a Toyota. Lesznek közöttük visszatérő közönségkedvencek és korszakalkotó újdonságok, kicsik és nagyok, sportos és praktikus modellek egyaránt.

Ha valaki azt mondja egy társaságban, hogy ’legendás Suzukik’, sokan értetlenül néznek rá. Aztán elkezdi sorolni a menő modelleket, és hirtelen mindenki a homlokára csap: ja, tényleg…!

Napjaink sajátos körülményeihez igazodva a Renault létrehozta első virtuális múzeumát, ahol minden eddiginél részletesebben ismerhetjük meg a márka 13 évtizednyi történetének legemlékezetesebb pillanatait.

A világ legnagyobb autógyártójaként a Toyota olyan típusokat igyekszik gyártani, amelyekkel minél szélesebb ügyfélkörök igényeinek és elvárásainak felel meg. Vannak azonban a márkának olyan modelljei, amelyek létrejöttét más célok motiválták, és amelyeket ezért az átlagos autóvásárló nem is vezethet.

Amikor a Ford kiemelkedő emissziócsökkentési vállalást tett 2021 őszén, nem csak saját legjobb belátása szerint cselekedett: amint egy felmérésből kiderült, a márka ügyfelei szinte mindent megtennének azért, hogy megóvják természeti környezetünket.

59.000 euróért, azaz több mint 21 millió forintért kínálnak eladásra egy 1985-ös Peugeot 505 Break Dangelt több aukciós oldalon is. A típus az összkerékhajtásos átépítése miatt igazi ritkaság és kuriózum, mindössze húsz működő darabról tudni.

Bővül a sokszorosan díjnyertes Yaris család. A 2022-es évvel a motorsport inspirálta kivitellel bővül a 2021-ben Év Autója díjjal elismert Toyota Yaris kínálata: érkezik a Yaris GR SPORT. 

Az autógyárak története általában igencsak fordulatos, de a Mazdáé különösen az. Ráadásul a japán márka szinte minden nagy változást a hasznára tudott fordítani, ami nemcsak a tulajdonosok állhatatosságának, hanem az egész vállalatot átható kreativitásnak is köszönhető.

A GME, az FCA (ma már Stellantis) Global Medium Engine termékpalettájának a neve, a 2018-tól gyártott Wranglerekben a 2.0 literes benzines erőforrás már a GME-T4 modell volt. Először 2016-ban az Alfa Romeo Giuliában láthattuk először, ma világszerte összesen öt modell motorházteteje alatt találkozhatunk vele.

Sokan remélik, hogy megtalálják álmaik használt autóját, azt az autót, amire nem kell majd költeni. De ilyen használt autót szinte lehetetlen fellelni, ezért jobb felkészülni a várható kiadásokra.

Úgy tűnik, tényleg találó a Toyota Hilux állandó jelzője, a Megállíthatatlan, hiszen az autó most újabb címmel gyarapította trófeagyűjteményét: idén begyűjtötte a 2022/2023-as Év Pickupja címet is.

Receptre kellene felírni az új Alpine A110-et, annyira jó. Sikerült az elődhöz méltó módon feltámasztani a legendát, melyre már ránézni is élvezet. Hát még vezetni!

Az Abarth 1000 SP képében élhet tovább kicsit az Alfa Romeo 4C Spider. Az Abarth tavaly májusban mutatta be az 1000 SP (Sports Prototype) koncepcióautót, amellyel a nürburgringi 500 kilométeres versenyt 1966-ban megnyerő versenyautó előtt tisztelegtek.

Intelligens gyárnak nevezi új fejlesztését a Nissan, de talán helyesebb volna a felelősségteljes üzem vagy a gondoskodó létesítmény elnevezés. Az itt alkalmazott innovatív technológiák ugyanis a környezeti terhelés csökkentését szolgálják.

Amikor a Renault hat évtizeddel ezelőtt bevezette az R4-est, nemcsak egy autóipari legendát teremtett, hanem egy vadonatúj, máig meghatározó jelentőségű műfajt is.

Hogyan fér meg a holnap hajtástechnológiája a tegnap áraival? A Dacia Spring az élő tanúbizonyság arra, hogy remekül: bevezetése óta több mint 40 ezren rendelték meg a piac legolcsóbb teljes értékű villanyautóját.

Hosszú és kalandos út vezetett a ma ismert Ford Ranger kialakulásáig, de úgy tűnik, minden egyes kilométer megérte a fáradságot, hiszen a modell már évek óta Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának számít.

Amerikát már a XX. század elejére meghódította az automobilizmus, Európában viszont 1922-ig kellett várnunk arra, hogy az autó ne csupán a gazdagok játékszere legyen. A köszönet André Citroënt és a kontinens első olcsó, sorozatgyártású autóját, a Citroën Type C modellt illeti.

A Toyota 1971-ben kezdte meg gyártótevékenységeit Európában. Mostanra, ötven évvel és tizenhárom millió legyártott autóval később az apró portugáliai gyárból 22 ezer embert foglalkoztató vállalkozás lett.

Több mint harminc éve építi ugyanazon, egyszerű recept szerint az MX-5 roadstert a Mazda. Azt gondolhatnánk, három évtized elég volt ahhoz, hogy a versenytársak beérjék a sportautót, az MX-5 azonban máig verhetetlennek bizonyult, amit független díjak és elismerések végeláthatatlan sora igazol.

Elődjéhez hasonlóan a WK2 is a New York Autoshow-n debütált. A 2010-ben bemutatott és 2011-től értékesített Grand Cherokee más dimenzióba helyezte a márka zászlóshajóját. A megújult dizájn és műszaki tartalom mellett megtartotta, sőt magasabb szintre emelte a modell terepjáróképességeit is. Gyártása alatt összesen 30 díjat zsebelt be, köztük a kategória legjobbja címet is, lássuk miért.

Körülvesznek bennünket a hangok, kellemesek és kellemetlenek egyaránt. A Renault mérnökei nem csak arra törekszenek, hogy az előbbiek legyenek többségben, hanem arra is, hogy pusztán fülünk segítségével tudjunk tájékozódni – no, nem csukott szemmel, de külön odafigyelés nélkül.

Már vetítik a hazai mozikban a Francia kiadás című filmet, amiben számos Citroën modell tűnik fel, hogy a nézők előtt még élénkebben elevenedjen meg a régi francia utcák képe. Ám a Citroën klasszikusai nem csupán díszletként szolgálnak, hiszen a legendás Traction és a Type H modelleknek fontos szerep is jut a filmben.

Európa egyik legnagyobb, legrégebb óta működő autós szaklapja minden évben megválasztja az év legjobb személyautóit és könnyű haszonjárműveit. Így volt ez idén is, és minden negyedik díjat a Ford egy típusa hozta el.

Az új Suzuki S-Cross világpremierje kapcsán érdemes visszatekinteni arra a másfél évtizeden és két modellgeneráción átívelő útra, amely idáig vezetett, és amelynek során a Suzuki is egy vonzóbb, modernebb márkává erősödött.

A Citroën My AMI Buggy Concept egy kalandor lelkületű, tisztán elektromos jármű képében az AMI szabadidős változatát testesíti meg. A tanulmány stíluselemei a modell egyszerre vagány és rokonszenves, robusztus és színes egyéniségét hangsúlyozzák. 

Az Alfa Romeo a 2018-as Genfi Autószalonon mutatta be a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio csúcsmodelljeinek NRING változatát, amit limitált számban gyártottak. Az autók többsége gyűjtőkhöz került, és azóta nem is nagyon tűntek fel a használtautós oldalakon... Novemberben az amerikai “Bring a Trailer” nevű aukciós oldalon hirdettek meg egy NRING Giuliát, amelyet végül 66.500 dollárért (20,4 millió forint) vásároltak meg.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely