Hírek
Zöld irányba fordult az Eni
Lapunk hasábjain rendszeresen adunk hírt az Eni olajipari vállalatot értintő újdonságokról, változásokról. 2016-ban, az anyavállalat 90. születésnapján adta közre a cég a 2050-ig szóló stratégiájukat, amelyben már akkor meghatározták azokat az irányokat, amelyek most konkrét projektekben öltöttek testet.
Az Eni (Agip) legendás logójáról már többször írtunk. A hatlábú, lángot fújó kutya képe az évtizedek során egybeforrt a vállalattal. Éppen ezért a most zajló változások során sem lehetett teljesen elengedni az arculatot, de a komor, fekete alapszínű logó már nem felelt meg a XXI. századi követelményeknek.
A vállalat logójában is kívánta megjeleníteni alapstratégiájának lényegét, azt, hogy tevékenysége során az elsődleges a szempont a fenntarthatóság és a környezetvédelem. A fekete alapszín és lángnyelv így már egyaránt a múlté: helyettük egy áramlatot szimbolizáló hullámvonal, és a kékből zöld színbe váltó alapszín lett a meghatározó.
Három kézzel fogható lépés a cél érdekében
A vállalat természetesen nem csak fejleszti a zöld fordulattal kapcsolatos termékeit és szolgáltatásait, hanem igyekszik azokat a gyakorlatban is hasznosítani. Így született meg az az idén januári szándéknyilatkozat, amelyet az Enilive Európa első számú légitársaságával, a Ryanairrel írt alá és amelynek lényege, hogy a légtársaság által kiválasztott repülőterekre úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF – Sustainable Aviation Fuel) szállítson a cég.
Ez a megállapodás lehetővé teszi a Ryanair számára, hogy
2025 és 2030 között akár 100.000 tonna ilyen üzemanyaghoz jusson, amely megfelel 20.000, a milánói Malpensa repülőtérről Dublinba tartó járat tüzelőanyag-igényének. A projekt kapcsán hangzott el az is, hogy az Eni 2030-ra, évente 5 millió tonnára kívánja bővíteni a bio-repülőgépüzemanyagok gyártására vonatkozó kapacitását, ezzel pedig jelentősen hozzá tud majd járulni egy olyan nehezen dekarbonizálható iparág, mint a repülés kibocsátás-csökkentéséhez.
Mi az a bio-finomító?
A bio-finomító nem más, mint bioüzemanyagok előállítására képes olajfinomító. Az ezekre vonatkozó beruházások természetesen elengedhetetlenek a jövőbeli igények kielégítésére. Az Enilive-nak nem csak Európára, hanem az egész világra kiterjedő startégiája van, ezért is volt fontos mérföldkő, amikor szintén az idei év elején bejelentették, hogy a cégcsoport egy lépésnyi távolságba került egy dél-koreai bio-finomító létesítésétől.
Az LG-Chem és az Enilive közös tervei szerint a koreai cég meglévő petrolkémiai komplexumában jönne létre 2026-ig egy olyan új részleg, amelyben évi 400.000 tonna megújuló forrásból származó alapanyagot lehet feldolgozni, hogy aztán a repülőgép-üzemanyagok mellett közúti járművek tüzelőanyagait és hidrogénezett növényi olajat gyártsanak belőle.
Az Enilive több mint 5.000 európai töltőállomásából 4.000 Olaszországban található, ami azt jelenti, hogy naponta másfél millió autós veszi igénybe a legkülönfélébb benzinkúti szolgáltatásokat.
forrás: eni.com