Hírek

A TOYOTA GAZOO Racing szeretné megtartani 100 százalékos Hypercar mérlegét a 2021-es FIA FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) következő versenyén. A sorozat közel 30 év kihagyás után idén először tér vissza Olaszországba a Monza 6 órás futamra.

A hétvégén megrendezésre kerülő Észt Rallyval kezdődik a Rally Világbajnokság 2021-es évadjának második fele. Az elmúlt három futamot győzelemmel záró TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja, hogy továbbra is dominálja a bajnokságot.

A PEUGEOT bemutatja vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán.

Soha nem volt ennyire népes, sem ennyire népszerű a Toyota könnyű haszonjárműveinek európai palettája. Ennek apropóján vadonatúj kezdeményezésbe kezdett a márka Magyarországon, és megnyitotta első haszongépjármű-centrumát.

A Spring képében a Dacia a piac legolcsóbb teljes értékű elektromos személyautóját mutatta be Európában, így Magyarországon is. De vajon mire elég a mindennapokban a 44 lóerő és a 373 centiméteres hossz?

Az Alfa Romeo amerikai marketingcsapata izgalmas útvonalakra vitte el a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változatát, és olyan látványos reklámfilmeket forgattak, amelyek mini utifilmnek is beillenek. A sorozat (?) első két részében Colorado államba kalauzolnak el minket.

A Suzuki Misano kétségkívül a 2021. év egyik leglátványosabb koncepciójárműve volt. Bármely más márkától megdöbbentő lett volna egy ennyire radikális konstrukció, a Suzukinál azonban komoly hagyománya van a hasonló tanulmányoknak, amelyekben csak úgy lubickolhatunk az életörömben és a menetszélben.

„Ne kelljen rá költeni.” Bár ez a kívánság sokszor elhangzik választási szempontként, ilyen használt autó sajnos nincs. Mégis érdemes mérlegelni, mivel jár kisebb, egyszerűbb és takarékosabb vagy nagyobb, biztonságosabb és kényelmesebb autót választani használtan.

AToyota-Caetano márkanév alatt érkeznek a Toyota zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiáját alkalmazó, a portulgál CaetanoBus által gyártott buszok.

Sikeresen lezárult annak a hosszú távú kísérleti projektnek az első fázisa, amelyben német családok áramtárolásra, háztartásuk elektromos ellátására, sőt, pénzkeresésre is használják a Nissan Leafet.

A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon a piacvezető pozíciót a tavalyi évben megszerző Toyota 7451 új autó értékesítésével 2021 első félévében is toronymagasan, 13,2%-os piaci részesedéssel vezeti a hazai eladásokat.

A Ford és az M-Sport bemutatja az új Puma Rally1 WRC autót, amely Goodwoodban nyűgözi le a látogatókat elektromos hibrid teljesítményével és 2022-től versenyez majd a FIA Rally Világbajnokság új és izgalmas elektromos korszakában.

Csak a nevén egy évig törte a fejét a Mazda vezérkara, utólag visszatekintve viszont megérte: a Kodo formai filozófia minden korábbinál organikusabbá tette a márka gyártmányainak megjelenését, és hitelessé tette a Jinba Ittai üzenetét.

A jó kiállású, sportos középkategóriás autók lángját élteti a Peugeot 508, amiben tulajdonképpen minden benne van. Megjelenése kiemelkedő, kombi karosszériával praktikus, hibrid hajtásával pedig jövőbe mutató.

A Citroën könnyű haszonjárműveinek eleve széles kínálata idén egy különleges járművel bővült. Az elektromos Ami Cargo olyan feladatok ellátására, olyan városrészek kiszolgálására született, amelyet mások már kerékpáros futárra bíznának.

A Ford nyolc évvel ezelőtt példátlan kísérletbe fogott: elképzelte, mi volna, ha elérhetővé tenné ügyfelei számára mindazokat a kényelmi és esztétikai szolgáltatásokat, amelyek normál esetben csak a luxusautók vásárlói számára elérhetők. A Vignale egyedi koncepcióból valósággá, majd mára egész almárkává vált, amely hivalkodásmentes, megfizethető kényeztetésben részesíti a vásárlókat a kisautóktól a nagycsaládos utazójárművekig.

A Peugeot a frissen létrehozott Stellantis autóipari szövetségen belül is kiemelt pozíciót tölt be. A márka új igazgatója, Linda Jackson többek között erről is beszélt abban a szakmai interjúban, amelyet a kinevezését követően adott.

Rajongók tervezték rajongóknak: az exkluzív, új Ford Puma ST Gold Edition majdnem 275.000 szavazat alapján készült, amelyek a közösségi oldalakon keresztül érkeztek.

Végre újra olyan lesz az utcakép az olasz nagyvárosokban, mint korábban: vagány, sötétkék egyenruhába öltözött csendőrök pózolnak majd Alfa Romeóik mellett a nagyobb köztereken. És ha akció van, akkor sem vallanak majd szégyent, mert 200 lőerős, benzines Giuliákba pattanva teremthetnek rendet. A Carabinieri, azaz az olasz csendőrség 1770 darab új Alfa Romeo Giuliát állított szolgálatba.

Rövid és hosszú távú szállítási feladatokra egyaránt optimális, fenntartható és környezetbarát mobilitási megoldást dolgozott ki a Peugeot és a Stellantis. A Peugeot e-Expert Hydrogen modell kompromisszumok nélkül használható már most, praktikuma pedig évről évre nőni fog.

Biztos sokaknak feltűnt, hogy miért negyedik, és nem utolsó rész a cím, hisz a legújabb Wrangler generáció viseli a JL kódot. Mint az előző cikkekből is már kiderülhetett, a Jeep Wrangler egy olyan jármű, ami immáron több, mint 30 éves történelmével büszkén újul meg időről-időre, és azt gondolom, illetve remélem, hogy jónéhány generációt köszönthetünk majd a jövőben is.

Új modellváltozatokkal jelentkezett az Abarth. Idén ünnepli 60. Évfordulóját a Fiat-Abarth 850 TC, a márka első olyan autója, amelynek nevébe belekerült a “Turismo Competizione” elnevezés.

Pontosan huszonöt év különbséggel kétszer is diadalra emelkedett – szó szerint – a Peugeot a motorsportok egyik legkülönlegesebb műfajában. Történetünk elsősorban a későbbi alkalomról szól, de nem volna teljes az első említése nélkül.

2001-ben, már a Jeep DaimlerChrysler korszakában JK kódnéven megkezdődött a Wrangler harmadik generációjának fejlesztése. Az alapkoncepció az elődökhöz hasonlóan létraalvázra, merevhidas felfüggesztésre és különálló karosszériára épült, de szempont volt továbbra is a lehajtható szélvédő és a levehető ajtók is.

Három, egymástól teljesen független területen ért el áttörést a Hyundai hidrogéntechnológiája. A Nexo üzemanyagcellás szabadidőjármű Ausztráliában vetette meg a lábát, a vállalat hidrogénhajtású nehéz teherjárműve Hollandiában talált új partnerekre, míg a motorsportrészleg egy egyetemi diákcsapatnak segít hidrogénüzemű versenyautót építeni.

A Suzuki fantasztikus mérföldkőhöz ért abban a piaci szegmensben, amelyet hatvanhat évvel ezelőtt maga teremtett meg. A japán kei-car, avagy mikroautók kategóriájában átlépte a 25 millió darabos álomhatárt – a tényleges gyártási számok pedig ennél is magasabbak.

Amikor már lassan úgy tűnik, hogy az utakon szinte mindenki városi terepjáróval- szebben fogalmazva szabadidőautóval - jár, akkor könnyű elcsábulni és valami testesebb, magasabb építésű autó után nézni. De szerencsére vannak olyan átmenetek, amikor a klasszikusabb formát sem kell elengedni, mégis követhetjük a divatot. Ráadásul, ha olyan “paprika narancs” színben tesszük ezt, mint amit ehhez a Fiat Tipo Crosshoz kínálnak, még ki is tűnhetünk a tömegből.

Mielőtt Nakada Naoki főmérnök megalkotta a Nissan új generációs, villamosított e-Power hajtásláncát, egy egészen más fejlesztési területen dolgozott: neki köszönhettük minden idők egyik legnagyszerűbb sportautójának zseniális motorját.

A Mazda MX-5 bevezetése óta emblematikus képviselője a roadsterek kicsiny, ám annál fontosabb piacának. Képességeit nem lehet számszerűsíteni, népszerűségét annál inkább: legutóbb Európa egyik legnagyobb olvasói felmérésén utasította maga mögé minden versenytársát.

A CarNet kereskedéseiben már megvásárolható elektromos Fiat 500-as és az elektromos Ducato teherautó példáját követi majd a többi Fiat modell is: 2030-ra a márka minden modellje elektromos lesz. Ezt Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója jelentette be.

Pontosan egy év múlva, 2022 júniusában kerül a szalonokba az Alfa Romeo első plugin hibrid modellje, a Tonale. A többszörös design-díjas autót még a 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be, a szériaváltozatot pedig várhatóan jövő tavasszal leplezik le, ugyancsak Genfben.

Komoly értékű ajándékkal lepett meg két helyi kézműves vállalkozást a Ford detroiti fejlesztési központja. A legkiválóbb minőségű autóipari bőrök piaci értéke is tekintélyes, ám annál sokkalta többet jelent azok számára, akik jótékony célra készíthetnek belőle különleges árukat.

A teljesen átírt szabályzathoz alkalmazkodva a Toyota vadonatúj versenyautót fejlesztett és állított rajthoz a 2021-es évadra. A szezon első versenyén komoly kihívások vártak a mezőnyre, ám a Toyota GR010 Hybrid regnáló bajnokhoz méltóan lépett át az új időszámításba.

A Horvát-rali első ízben szerepelt a rali-világbajnokság naptárában, a WRC2 világbajnoka, Mads Ostberg pedig gondoskodott arról, hogy ezen a történelmi eseményen a Citroën kerüljön a figyelem középpontjába.

A Dacia 2013 óta ápol szoros együttműködés három délkelet-európai állam hegyimentőivel. A szlovén, horvát és szerb hegyvidékeken emberek tucatjai köszönhetik életüket a terepképes crossovernek.

A CarNet M5 megnyitotta Magyarország első Toyota Haszongépjármű Centrumát, ahol a Toyota Professional szolgáltatások mellett az ország legnagyobb Toyota haszongépjármű készlete és az ügyfelek igényeire szabott egyéb szolgáltatások is várják.

1991-ben fél évszázados Csipkerózsika-álmából ébredt fel a magyar autógyártás, amikor a Suzuki hazánkat választotta ki első európai gyártóegységének helyszínéül. A Suzuki története egyben Magyarország története is – egyik sem lenne ugyanolyan a másik nélkül.

A frissen bemutatott C5 X emelt futóművével egyértelműen a szabadidőjárművekhez sorolja magát, ám neve és főleg karaktere alapján egy másik műfajban is otthon lehetne – egy olyanban, amelynek szó szerint hatalmas hagyományai vannak a Citroënnél.

Lassan százéves a négylevelű lóhere (a quadrifoglio verde), amit napjainkban csak az Alfa Romeo csúcsmodelljein, a Stelvio és a Giulia Quadrifoglio változatain láthatsz. De nem volt ez mindig így.

1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.

Széles körű közvélemény-kutatást végzett az európai autósok körében a Nissan arról, hogy mi idegesíti őket a legjobban a volán mögött, illetve hogy mi az, ami valódi élménnyé tehet egy utazást. A felmérés eredményeiből mindannyian tanulhatunk.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely