Európa legkeresettebb autója
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Egyetlen modell sem indította olyan erősen 2021-et, mint az új generációs Toyota Yaris.
Egyetlen modell sem indította olyan erősen 2021-et, mint az új generációs Toyota Yaris.
Miután tavaly magabiztosan megnyerte a WRC2-bajnokságot, az idei szezonra megújult a Citroën C3 R5 versenyautója. Változott a név és a megjelenés, de az utcai modellel részben közös műszaki tartalmat is folyamatosan fejlesztik; az első tapasztalatok szerint jó irányba.
Új év, új Alfa Romeo. Bár idén műszakilag nem túl sokat változott Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi autója, a csapat sokat remél a C41-es modelltől.
Az új Citroën ë-Berlingo az aktív életmód szerelmeseinek ideális partnere: az egyszerre funkcionális és sokoldalú modell.
Bár az első plugin-hibrid Alfa Romeóra, a Tonaléra még az év második feléig várnunk kell, léteznek már teljesen elektromos Alfa Romeók is, igaz még csak 1-1 példányban. Az egy történelmi modell, modern köntösben, a másikkal pedig idén már versenyezni fognak.
Kívül és belül is megújult a Fiat Tipo négy- és ötajtós, valamint kombi változata, és megérkezett az új Tipo Cross kivitel, amely egy igazi crossover, Fiat módra.
28 év után köszönthetünk újra pick-up-ot a Jeep modellpalettáján. Az 1957 és 65 között gyártott Forward Control kivételével az elődök is mindig egy éppen aktuális modell újragondolásával kaptak platót, jelen esetben a Gladiator gyakorlatilag a Wrangler JL hosszított változata.
Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált. Továbbra is egyedülálló jelenség, de határozottan felsőbb osztályba lépett.
Ezúttal nem olasz diszkóklubokról beszélünk, hanem két, nagy értékű Alfa Romeo sportautóról: a Touring Superleggera által készített Disco Volante Spyderről, melyből mindössze hét darabot gyártottak összesen.
Ha a hidrogént tekintjük a fenntartható mobilitás hosszú távú megoldásának, a vele kapcsolatos tudás és szakértelem túlzás nélkül a jövő zálogának tekinthető. Jelenleg a Toyota rendelkezik az egyik legkiterjedtebb tudásbázissal és tapasztalati tőkével ezen a téren. Ezt a kompetenciát osztja most meg kulcsfontosságú üzleti partnereivel, amint megkezdi az üzemanyagcellás technológiák alkalmazását az autóipartól távol eső területeken is.
Különleges a 2021-es esztendő a Jeep számára, a márka idén ünnepli 80. születésnapját. A szabadság képviselője 1941-ben indult el világhódító útjára.
2020-ban minden más márka teljesítményét elhomályosította a Suzuki a miniautók piacán: a tíz legkeresettebb típus között három modellel képviseltette magát a márka – közöttük olyanokkal is, amelyek jó ismerősei a magyar vásárlóknak.
2020-ban hatalmas hajrával visszaszerezte elsőségét a tisztán elektromos személyautók európai eladási listáján a Renault Zoe. Soha nem volt még ennyire népszerű a márka kis villanyautója – igaz, ilyen kiváló sem volt még.
A 2021-es modellévre kis mértékben átdolgozta legnagyobb európai szabadidőjárművét a Mazda. Alapvető módosítások helyett főként finomítottak a rendszerek működésén, a lényeg pedig egyáltalán nem változott.
Nagy tér, hagy hangzás, kis tér, kis hangzás: az autóipari audiorendszerek világában mindig is ez volt a szabály. Egészen addig, amíg a Nissan és a Bose a feje tetejére nem állították az iparágat, hogy úttörő megoldásokat alkalmazva prémium zenei élménnyel vértezzék fel az autógyártó legkisebb típusait.
A 2020-as évben mindent díjat elnyert a Peugeot, amit csak lehetett, és úgy tűnik, ezt a jó szokását idén is megőrizte a márka. Már 2021 első napjaiban több megmérettetésen is a dobogó csúcsára állhattak – illetve gördülhettek – a francia autógyártó termékei.
A Hyundai jelenleg is az üzemanyagcellás technológia egyik első számú szakértője, ám ennél is ambiciózusabb célokat dédelget: egy leendő, hidrogénalapú társadalom legfontosabb szereplőjévé kíván emelkedni. Ezt a célt pedig több csatornán keresztül igyekszik elérni.
Mesterséges intelligencia alkalmazásával szabadítaná meg a világ nagyvárosait egy új keletű, ám annál kellemetlenebb tehertől a Ford. A cég mikromobilitási alvállalata által kidolgozott rendszer véget vethet az elektromos rollerek helytelen használatának.
Nem minden forradalom elsöprő, nagy és zajos: a Citroën Ami mikroautó például apró, csendes és jópofa, mégis felforgatja a társadalom közlekedésről alkotott elképzeléseit. Nem véletlenül nyerte el az Autobest-zsűri legfontosabb innovációnak járó díját.
Elektromos autójával is hű maradt elveihez a Mazda. Az MX-30-cal kifejlesztette a valóban környezetbarát, nem túlméretezett akkumulátorú, de jól használható villanyautót.
136 lóerős motorral és 52kWh-s akksival a Renault Zoé már nem csak a városban használható elektromos kisautó, hanem a gyors tölthetőséggel és a nagyobb hatótávval már kirándulni is alkalmas.
Használt autót vásárolva fontos az autó állapota, de az is elsődleges, kitől vesszük, mit hallgat el róla, és hogyan reagál, ha az autó hibásnak bizonyul. Több okból is az járhat a legjobban, aki márkakereskedésből vesz használt autót.
2021 több szempontból is különleges év a Jeep számára.
Tavaly márciusban mutatkozott be az Új 500 kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat. A Fiat ikonikus kisautójának kínálata az év végén vált teljessé: a 3+1 egy meglepő karosszériaverzióval teljesítette ki az új, teljesen elektromos 500-as lehetőségeit. Már mindhárom változat rendelhető a CarNet Fiat kereskedéseiben!
Az Alfa Romeo most azzal nyert díjat, hogy a rajongók már nagyon várják a gyártó első plugin hibrid autóját, a Tonalét.
A koronavírus-járvány miatt jelenleg zárva tartó aresei Alfa Romeo Múzeum összegyűjtött 12 olyan eseményt a márka történetéből, amelynek idén kerek évfordulója van. Mind a 12 témát online konferenciákkal dolgozzák majd fel az év folyamán. Idén 20 éve annak, hogy elnyerte az Év autója díjat a 147-es Alfa Romeo és 130 éve született Vittorio Jano, a márka magyar származású konstruktőre.
Négymilliótól kettőzött erővel folytatja a Yaris
Hatalmas szenzációval indította a 2021-es évet a Dacia: a Bigster Concept a Duster nagy testvéreként nem csupán a márka szabadidőjárművét bővítheti ki, de a márka arculatát is újrarajzolhatja. A szériamodell érkezése előtt érdemes áttekinteni a Dacia terepmodelljeinek eddigi történetét.
Vajon túlzás elvárni egy modern autótól, hogy egymillió kilométeren át szolgálja gazdáját? Naivitás azt remélni, hogy egy autógyár működése közben ne szennyezze, hanem egyenesen tisztítsa környezetét? A Renault szerint nem, és már meg is tették az első lépéseket ebbe az irányba.
Az európai autópiac egyik legrangosabb díjátadóján két kitüntetést is átvihetett a Suzuki Ignis: az év legjobb ár/érték arányú kis crossovere cím mellett elnyerte a legkedvezőbb tényleges fogyasztásért járó díjat is.
Elődje nemcsak műfajt teremtett, de egyedi stílusával életciklusa végéig a piac egyik legkarakteresebb, leglátványosabb tagja maradt. Az új Nissan Juke-nak magasra tett lécet kellett megugrania, ám végül ennél is többet ért el. Lássuk, miben tud többet legendává vált ősénél a jelenleg kapható modell.
A Peugeot újraálmodta a kerékpárt
Miközben csökkent a benzin és a gázolaj értékesítése tavaly, a magyar autósok a korábbinál több prémium minőségű üzemanyagot vásároltak.
A személyautók védelmi teljesítményét mérő Euro NCAP mostantól a könnyű haszonjárművek baleset-megelőző képességét is vizsgálja.
Komfortos és tágas autó a Citroën C5 Aircross. A hibrid változat mindezt 225 lóerővel és akár 55 kilométeres hatótávval kombinálja.
A Renegade és Compass 4xe modellek után 2021-ben a legendás Wrangler plug-in hibrid verziója is érkezik Európába!
A Peugeot kilenc évvel ezelőtt úgy döntött: az autóipartól távoli területeken is kamatoztatja formatervezőinek tudását és tapasztalatát.
Egy év múlva Európába is megérkezik az a különleges hajtáslánc, amely Japánban egy emberként állította maga mellé a vásárlókat.
Wagon R+, Swift, Ignis, Alto: egytől egyig praktikus, átgondolt, megfizethető, sőt, szerethető kisautók. De vajon mi a titka a Suzuki modelleknek?
Talán nem túlzás azt állítani, hogy amikor 2015 tavaszán az Alfa Romeo bemutatta a Giulia Quadrifogliót, lesokkolta az autós újságíró szakmát.
Húsz évvel a legendás Wankel-motoros sportkocsi bevezetése után a Mazda ismét napirendre tűzte a szükséges alkatrészek gyártását.
Az utókor méltatlanul megfeledkezett a Citroën GS-ről. Pedig a csinos autó önmagában véve is zseniális konstrukció volt.
Bár a január derekán véget ért Dakar-ralin a végső siker nem jött össze a Toyota Hiluxnak, a márka mégis büszke lehet magára.
A Fiat 500e alapváltozata - állami támogatással - az egyik legolcsóbb elektromos autó lehet a magyar piacon: alapára 5.490.000 forint lesz.
Valamivel több mint tíz év alatt félmillió példányban talált gazdára a Nissan Leaf, a világ első, kifejezetten elektromos járműnek épített autója.
Az új generációs Dacia Sandero néhány részletére a világ bármely nagynevű autómárkája büszke és/vagy irigy lehetne.
Nincs kétség, hogy az autóipar jövője elektromos. Márpedig ha az utcán villamosított autókkal közlekedünk, a motorsportban sem adhatjuk alább…
Európában egyedülálló módon összes típusát kizárólag hibrid hajtáslánccal kínálja a Suzuki – ráadásul egyenesen négyfélével.
A Fordnál a konnektoros hibridek és a teljes hibrid hajtásrendszerek mellett elérhetővé vált a 48 voltos hibrid hajtás is. Mit ad az MHEV-rendszer?
Limitált szériával búcsúzik a 4C Észak-Amerikától, a típus kabrió változata a legendás középmotoros sportautót, az 1967-es 33 Stradalét idézi meg.
CarNet Invest Zrt.
1097 Budapest, Könyves K. krt.3.