Hírek

Csak a nevén egy évig törte a fejét a Mazda vezérkara, utólag visszatekintve viszont megérte: a Kodo formai filozófia minden korábbinál organikusabbá tette a márka gyártmányainak megjelenését, és hitelessé tette a Jinba Ittai üzenetét.

A jó kiállású, sportos középkategóriás autók lángját élteti a Peugeot 508, amiben tulajdonképpen minden benne van. Megjelenése kiemelkedő, kombi karosszériával praktikus, hibrid hajtásával pedig jövőbe mutató.

A Citroën könnyű haszonjárműveinek eleve széles kínálata idén egy különleges járművel bővült. Az elektromos Ami Cargo olyan feladatok ellátására, olyan városrészek kiszolgálására született, amelyet mások már kerékpáros futárra bíznának.

A Ford nyolc évvel ezelőtt példátlan kísérletbe fogott: elképzelte, mi volna, ha elérhetővé tenné ügyfelei számára mindazokat a kényelmi és esztétikai szolgáltatásokat, amelyek normál esetben csak a luxusautók vásárlói számára elérhetők. A Vignale egyedi koncepcióból valósággá, majd mára egész almárkává vált, amely hivalkodásmentes, megfizethető kényeztetésben részesíti a vásárlókat a kisautóktól a nagycsaládos utazójárművekig.

A Peugeot a frissen létrehozott Stellantis autóipari szövetségen belül is kiemelt pozíciót tölt be. A márka új igazgatója, Linda Jackson többek között erről is beszélt abban a szakmai interjúban, amelyet a kinevezését követően adott.

Rajongók tervezték rajongóknak: az exkluzív, új Ford Puma ST Gold Edition majdnem 275.000 szavazat alapján készült, amelyek a közösségi oldalakon keresztül érkeztek.

Végre újra olyan lesz az utcakép az olasz nagyvárosokban, mint korábban: vagány, sötétkék egyenruhába öltözött csendőrök pózolnak majd Alfa Romeóik mellett a nagyobb köztereken. És ha akció van, akkor sem vallanak majd szégyent, mert 200 lőerős, benzines Giuliákba pattanva teremthetnek rendet. A Carabinieri, azaz az olasz csendőrség 1770 darab új Alfa Romeo Giuliát állított szolgálatba.

Rövid és hosszú távú szállítási feladatokra egyaránt optimális, fenntartható és környezetbarát mobilitási megoldást dolgozott ki a Peugeot és a Stellantis. A Peugeot e-Expert Hydrogen modell kompromisszumok nélkül használható már most, praktikuma pedig évről évre nőni fog.

Biztos sokaknak feltűnt, hogy miért negyedik, és nem utolsó rész a cím, hisz a legújabb Wrangler generáció viseli a JL kódot. Mint az előző cikkekből is már kiderülhetett, a Jeep Wrangler egy olyan jármű, ami immáron több, mint 30 éves történelmével büszkén újul meg időről-időre, és azt gondolom, illetve remélem, hogy jónéhány generációt köszönthetünk majd a jövőben is.

Új modellváltozatokkal jelentkezett az Abarth. Idén ünnepli 60. Évfordulóját a Fiat-Abarth 850 TC, a márka első olyan autója, amelynek nevébe belekerült a “Turismo Competizione” elnevezés.

Pontosan huszonöt év különbséggel kétszer is diadalra emelkedett – szó szerint – a Peugeot a motorsportok egyik legkülönlegesebb műfajában. Történetünk elsősorban a későbbi alkalomról szól, de nem volna teljes az első említése nélkül.

2001-ben, már a Jeep DaimlerChrysler korszakában JK kódnéven megkezdődött a Wrangler harmadik generációjának fejlesztése. Az alapkoncepció az elődökhöz hasonlóan létraalvázra, merevhidas felfüggesztésre és különálló karosszériára épült, de szempont volt továbbra is a lehajtható szélvédő és a levehető ajtók is.

Három, egymástól teljesen független területen ért el áttörést a Hyundai hidrogéntechnológiája. A Nexo üzemanyagcellás szabadidőjármű Ausztráliában vetette meg a lábát, a vállalat hidrogénhajtású nehéz teherjárműve Hollandiában talált új partnerekre, míg a motorsportrészleg egy egyetemi diákcsapatnak segít hidrogénüzemű versenyautót építeni.

A Suzuki fantasztikus mérföldkőhöz ért abban a piaci szegmensben, amelyet hatvanhat évvel ezelőtt maga teremtett meg. A japán kei-car, avagy mikroautók kategóriájában átlépte a 25 millió darabos álomhatárt – a tényleges gyártási számok pedig ennél is magasabbak.

Amikor már lassan úgy tűnik, hogy az utakon szinte mindenki városi terepjáróval- szebben fogalmazva szabadidőautóval - jár, akkor könnyű elcsábulni és valami testesebb, magasabb építésű autó után nézni. De szerencsére vannak olyan átmenetek, amikor a klasszikusabb formát sem kell elengedni, mégis követhetjük a divatot. Ráadásul, ha olyan “paprika narancs” színben tesszük ezt, mint amit ehhez a Fiat Tipo Crosshoz kínálnak, még ki is tűnhetünk a tömegből.

Mielőtt Nakada Naoki főmérnök megalkotta a Nissan új generációs, villamosított e-Power hajtásláncát, egy egészen más fejlesztési területen dolgozott: neki köszönhettük minden idők egyik legnagyszerűbb sportautójának zseniális motorját.

A Mazda MX-5 bevezetése óta emblematikus képviselője a roadsterek kicsiny, ám annál fontosabb piacának. Képességeit nem lehet számszerűsíteni, népszerűségét annál inkább: legutóbb Európa egyik legnagyobb olvasói felmérésén utasította maga mögé minden versenytársát.

A CarNet kereskedéseiben már megvásárolható elektromos Fiat 500-as és az elektromos Ducato teherautó példáját követi majd a többi Fiat modell is: 2030-ra a márka minden modellje elektromos lesz. Ezt Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója jelentette be.

Pontosan egy év múlva, 2022 júniusában kerül a szalonokba az Alfa Romeo első plugin hibrid modellje, a Tonale. A többszörös design-díjas autót még a 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be, a szériaváltozatot pedig várhatóan jövő tavasszal leplezik le, ugyancsak Genfben.

Komoly értékű ajándékkal lepett meg két helyi kézműves vállalkozást a Ford detroiti fejlesztési központja. A legkiválóbb minőségű autóipari bőrök piaci értéke is tekintélyes, ám annál sokkalta többet jelent azok számára, akik jótékony célra készíthetnek belőle különleges árukat.

A teljesen átírt szabályzathoz alkalmazkodva a Toyota vadonatúj versenyautót fejlesztett és állított rajthoz a 2021-es évadra. A szezon első versenyén komoly kihívások vártak a mezőnyre, ám a Toyota GR010 Hybrid regnáló bajnokhoz méltóan lépett át az új időszámításba.

A Horvát-rali első ízben szerepelt a rali-világbajnokság naptárában, a WRC2 világbajnoka, Mads Ostberg pedig gondoskodott arról, hogy ezen a történelmi eseményen a Citroën kerüljön a figyelem középpontjába.

A Dacia 2013 óta ápol szoros együttműködés három délkelet-európai állam hegyimentőivel. A szlovén, horvát és szerb hegyvidékeken emberek tucatjai köszönhetik életüket a terepképes crossovernek.

A CarNet M5 megnyitotta Magyarország első Toyota Haszongépjármű Centrumát, ahol a Toyota Professional szolgáltatások mellett az ország legnagyobb Toyota haszongépjármű készlete és az ügyfelek igényeire szabott egyéb szolgáltatások is várják.

1991-ben fél évszázados Csipkerózsika-álmából ébredt fel a magyar autógyártás, amikor a Suzuki hazánkat választotta ki első európai gyártóegységének helyszínéül. A Suzuki története egyben Magyarország története is – egyik sem lenne ugyanolyan a másik nélkül.

A frissen bemutatott C5 X emelt futóművével egyértelműen a szabadidőjárművekhez sorolja magát, ám neve és főleg karaktere alapján egy másik műfajban is otthon lehetne – egy olyanban, amelynek szó szerint hatalmas hagyományai vannak a Citroënnél.

Lassan százéves a négylevelű lóhere (a quadrifoglio verde), amit napjainkban csak az Alfa Romeo csúcsmodelljein, a Stelvio és a Giulia Quadrifoglio változatain láthatsz. De nem volt ez mindig így.

1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.

Széles körű közvélemény-kutatást végzett az európai autósok körében a Nissan arról, hogy mi idegesíti őket a legjobban a volán mögött, illetve hogy mi az, ami valódi élménnyé tehet egy utazást. A felmérés eredményeiből mindannyian tanulhatunk.

A Renault Mégane Grandtour az az autó, ami egy kicsit mindenkinek tetszeni akar, és ezt jól is csinálja. A tágas, praktikus utastéren túl főként az innovatív hibrid hajtásláncból fakad vonzereje.

Pár éve még utópisztikusnak tűnt, hogy uralkodóvá válnak a hibrid hajtású autók. De Magyarországon is eljött ez a korszak, ezért segítünk áttekinteni a különféle hibrid hajtásrendszereket, mit tudnak, mik az előnyeik és a hátrányaik.

A Toyota a kezdetektől fogva Európában gyártja a Yarist, az új, negyedik generáció viszont minden korábbinál közelebb kerül hozzánk: hibrid hajtáslánca már most Lengyelországban készül, magának az autónak a gyártása pedig hamarosan Csehországba kerül.

Három hónapot megint késik az Alfa Romeo Tonale szériaváltozatának bemutatója, de az olasz márka vezérigazgatójának ígérete szerint csak azért, hogy sokkal jobb legyen, mint amilyennek eredetileg tervezték. A végleges változatot 2022 elején ismerhetjük meg.

Újabb díjakat nyert az Abarth Németországban. Az Abarth 595 negyedik éve nyeri el zsinórban az Auto Bild különböző elismeréseit. A sportos márka harmadszorra kapta meg az első helyet a “legjobb dizájn” kategóriában és negyedszer győzedelmeskedett a “legkisebb autók” között.

Pontosan negyven évvel ezelőtt született meg a Mazda MX, a márka kísérleti járműveit összefoglaló típusjelzés. Az első tanulmány, az MX-81 története mozivászonra kívánkozik: igazi tündérmese, amely azonban nem ért véget az első csóknál – sőt, ott kezdődött.

Ha a volán mögött nem is, de az autó többi ülésén szabad a durmolás – már ha el tudunk aludni. A Citroën viccesnek hangzó, ám valójában nagyon is komoly és főleg hasznos kutatást végzett, hogy kiderítse: tényleg pihenhetünk-e menet közben, és ha igen, hogyan.

Ez a hatkerekű Fiat Panda mai szemmel is eszméletlenül látványos, de ha belegondolunk, hogy 1986-ban épült, akkor még nagyobb az elismerésünk.

A Wrangler immár több, mint 30 éve írja saját történelmét, és a hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező, egy, a terepjárózásban is teljesen új fejezetet nyitó Plug-in hibrid modell jó okot ad egy kis múltidézésre.

A Suzuki 1970-ben mutatta be első összkerékhajtású típusát. Az azóta eltelt öt évtized alatt innovatív, kiforrott AWD-s típusok sorát mutatta be a márka, közülük jó néhány fogalommá vált világszerte, így Európában is. Ezek közül emeljük most ki a legfontosabbakat.

A Peugeot egyetlen márkaként kettő díjat is nyert a Világ Év Női Autója díj idei szavazásán. Az autóiparban egyedülálló verseny zsűrijét kizárólag női szakújságírók alkotják, ám a szempontok minden előítéletre rácáfolnak.

Jövőre vadonatúj modellel folytatódik a Nissan X-Trail sikerszériája. A negyedik generációs típusról kevés, ám annál izgalmasabb dolgot árult el a Nissan; amíg a többi részletre is fény nem derül, érdemes áttekinteni a márka XXI. századi jelenlétét meghatározó típus történetét.

Három kerék, harminc-valahány köbcenti, és 30 kilométer/óra végsebesség: minden idők legextrémebb Mazda tanulmányautója igazi mérnöki bravúr volt. Noha soha nem került sorozatgyártásba, fontos epizódnak bizonyult az autógyártó történetében.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely