Hírek

A mild hibrid rendszerrel szerelt Mazda Skyactiv X erőforrás még tisztább, még nagyobb teljesítményű kivitelben folytatja pályafutását; a kétliteres motor új verziója a márka alsó-középkategóriás típusaiban debütál.

A gázolajos autók megítélése hullámvasút módjára jutott a csúcsra és zuhant mélybe az elmúlt húsz évben, és bár sokan temetik a technikát, sok esetben még mindig ez a legészszerűbb választás.

A TOYOTA GAZOO Racing új korszakba lép a vadonatúj GR010 HYBRID Le Mans Hypercar versenygép bemutatásával.

Bár a Wrangler sikere a 2018-as hazai bevezetése óta töretlen, a 21-es modellév újdonságaival sikerült még feljebb tenni a lécet.

Az európai piacon friss újdonságként debütál a Toyota hétszemélyes óriása, a negyedik generációs Highlander. Mesés térkínálata mellé meglepően alacsony fogyasztással kecsegtető hibrid hajtásláncot kínál, és a japánok annyira bíznak ebben a konstrukcióban, hogy más motorral nem is kínálják a típust.

Merész, szembeötlő formavilágával az Aygo mindig is népszerű volt az A-szegmensben, és vezeti a kategória értékesítéseit.

Egy Renault Clio és egy Renault 5-ös is szerepelt annak az aukciónak a katalógusában, amelyet a francia fővárosban rendeztek február elején. Az autók teljesen alkalmatlanok a hétköznapi közlekedésre, mégis jutányosnak tekinthető az az egyébként csillagászati ár, ami kifizettek értük – mindjárt el is mondjuk, miért.

Két teljes értékű családi típussal bővült a közelmúltban a Suzuki európai kínálata. A Swace és az Across emlékezetes elődmodellek hagyományait folytatják.

Az új generációs Nissan Qashqai elődeinek bevált formátumát követi, jó néhány megoldása azonban már-már forradalmi. Ezeket vesszük most sorra.

Ha a Mazda nevet halljuk, elsősorban különleges motortechnológiákra, légiesen elegáns formatervekre és élvezetes vezethetőségre asszociálunk. Pedig a márka kisautói is diadalmas karriert futottak be.

A Peugeot 1969-ben mutatta be első modern alsó-középkategóriás autóját, bár a fogalom akkor még nem létezett. Annál inkább létező ma ennek a több mint fél évszázados történetnek a legújabb fejezete. Lássuk, hogyan jutottak a Peugeot családi autói egyről a kettőre – azaz 304-ről a 308-ra!

Idén 54. alkalommal kerül megrendezésre az Easter Jeep Safari, mely gyakorlatilag a világ legnagyobb és egyben egyik legrégebbi terepjárós eseménye. 2020-ban a pandémia miatt ugyan a szervezők kénytelenek voltak teljesen lemondani, idén kiállítók nélkül ugyan, de megtartják a találkozót.

A Hyundai összekombinálta két fejlesztőrészlegének tudását, és megépítette első elektromos versenyautóját. A típus teljesítménye lenyűgöző, de ennél is fontosabb a szándék, hogy a márka a motorsport minden aspektusát környezetbaráttá tegye.

Öntöltő hibrid hajtáslánccal bővítette nagy családi járműveinek kínálatát a Ford. A márka azonban azon ügyfeleit sem hagyja ki az elektromos forradalomból, akiknek túl nagy – vagy éppen túl kicsi – az S-Max vagy a Galaxy. Az újdonságok mellett a többi ökomodellt is áttekintjük.

A vadonatúj Citroën C4 bevezetésével a márka tovább haladt azon az úton, amelyet az automobil történetének legmerészebb, legérdekesebb alkotásai szegélyeznek. Egynémely megoldása helyet követel magának a gyártó legnagyszerűbb ötletei között, érdemes hát közvetlen elődein túltekintve sorra venni mindazt az innovációt, ami naggyá tette a Citroënt az évtizedek során.

Több mint tízezer új autót értékesítettek 2020-ban a CarNet-csoport kereskedőhálózatában. 22 telephelyen 14 márka modelljei közül válogathatnak az ügyfelek – Magyarország talán legszélesebb kínálatából Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Jeep, Mazda, Nissan, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota modellek közül választhatnak a vevők.

Valószínüleg a többség unalmas, hétköznapi autókon tanul autót vezetni. Szerencsére akadnak kivételek. Itthon is láttunk már olyan autósiskolát, ahol egy Alfa Romeo 147-esen, vagy egy Giuliettán lehet elsajátítani a vezetés alapjait, na de azért akkora túlzásba csak Olaszországban lehet esni, hogy egy 4C legyen az első autó, amivel bénán parkolunk vagy lepadkázzuk a felnijét...

Nem azért írtuk a címben, hogy “aranyos”, mert kicsi és cuki, hanem mert az Abarth 595 limitált, Scorpione Oro változatát az arany szín teszi rendkívül egyedivé és feltűnővé.

Az autóipar hétmérföldes léptekkel halad az autonóm mobilitás – azaz az önmagukat vezetni képes autók – megvalósítása felé. A Toyota legújabb fejlesztése minden eddiginél biztonságosabbá teheti az önjáró gépkocsikat, ugyanakkor egy váratlan képességgel is felvértezi azokat.

Villanyautóként tér vissza a Renault 5, a két és fél évtizeden át forgalmazott ikonikus kisautó, amely Japántól Észak-Amerikáig az egész világot meghódította.

A 2020-as esztendő az autóipar történetébe sem a gyártási, eladási csúcsok éveként fog bevonulni. Az ismert körülmények között mégis van rá példa, hogy egy márka a helyzethez képest kiemelkedően teljesítsen, így a Suzuki tavaly is magabiztosan vezette a hazai személyautó-piacot.

Az elkövetkező években az autóipar fontos kérdése lesz a járművek újrahasznosítása. A Peugeot márka már ma elkötelezett amellett, hogy optimalizálja az erőforrások felhasználását, gyártófolyamatába integrálja a zöld és az újrahasznosított alapanyagokat. A cél: ezeknek a csatornáknak a bővítése és fenntartása, s ezzel az ökológiai lábnyom csökkentése.

A Nissan kettős emissziókorlátozási célt tűzött ki magának a 21. század első felére: a következő évtized elejére minden kulcsfontosságú piacán kizárólag elektromos gépkocsikat vezet be, 2050-re pedig eléri a teljes szénsemlegességet. 

Úttörő környezetvédelmi kezdeményezéshez csatlakozott a Mazda. Az eFuel Szövetség célja, hogy jól ismert belső égésű motorjainkat tovább tudjuk működtetni – épp csak teljesen emissziómentesen.

Stílusos, retró külső és belső, modern hajtással. Csaknem már egy éve kapható a Fiat 500-as a hibrid rásegítéses, egyliteres motorral. Minden kicsi ebben az autóban, még a motor is. És bármennyire meglepő, mindez bőven elég az élményhez. Utódja, a teljesen elektromos 500-as már nagyobbra nőtt, így a sima 500-as lesz a mi generációnknak az utolsó “kisfiat”.

Két új verzióval bővült a közelmúltban a Ford Ranger modellcsaládja. Az egyik abszolút lényegéig csupaszítja le a népszerű pickupot, a másik épp ellenkezőleg, a lehető legvonzóbban öltözteti fel azt.

Eredetileg a Renault Clio I reklámszlogenje volt, hogy mindent tud, amit a nagyok, csak nem annyira drága. Az új Sanderóra ugyanez igaz: az ötajtós Dacia verhetetlen áron nyújt megbízható technikát, megszépült belsőt és vonzó szolgáltatásokat.

Miután tavaly magabiztosan megnyerte a WRC2-bajnokságot, az idei szezonra megújult a Citroën C3 R5 versenyautója. Változott a név és a megjelenés, de az utcai modellel részben közös műszaki tartalmat is folyamatosan fejlesztik; az első tapasztalatok szerint jó irányba.

Az új Citroën ë-Berlingo az aktív életmód szerelmeseinek ideális partnere: az egyszerre funkcionális és sokoldalú modell.

Bár az első plugin-hibrid Alfa Romeóra, a Tonaléra még az év második feléig várnunk kell, léteznek már teljesen elektromos Alfa Romeók is, igaz még csak 1-1 példányban. Az egy történelmi modell, modern köntösben, a másikkal pedig idén már versenyezni fognak.

28 év után köszönthetünk újra pick-up-ot a Jeep modellpalettáján. Az 1957 és 65 között gyártott Forward Control kivételével az elődök is mindig egy éppen aktuális modell újragondolásával kaptak platót, jelen esetben a Gladiator gyakorlatilag a Wrangler JL hosszított változata.

Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált. Továbbra is egyedülálló jelenség, de határozottan felsőbb osztályba lépett. 

Ezúttal nem olasz diszkóklubokról beszélünk, hanem két, nagy értékű Alfa Romeo sportautóról: a Touring Superleggera által készített Disco Volante Spyderről, melyből mindössze hét darabot gyártottak összesen.

Ha a hidrogént tekintjük a fenntartható mobilitás hosszú távú megoldásának, a vele kapcsolatos tudás és szakértelem túlzás nélkül a jövő zálogának tekinthető. Jelenleg a Toyota rendelkezik az egyik legkiterjedtebb tudásbázissal és tapasztalati tőkével ezen a téren. Ezt a kompetenciát osztja most meg kulcsfontosságú üzleti partnereivel, amint megkezdi az üzemanyagcellás technológiák alkalmazását az autóipartól távol eső területeken is.

Különleges a 2021-es esztendő a Jeep számára, a márka idén ünnepli 80. születésnapját. A szabadság képviselője 1941-ben indult el világhódító útjára.

2020-ban minden más márka teljesítményét elhomályosította a Suzuki a miniautók piacán: a tíz legkeresettebb típus között három modellel képviseltette magát a márka – közöttük olyanokkal is, amelyek jó ismerősei a magyar vásárlóknak.

2020-ban hatalmas hajrával visszaszerezte elsőségét a tisztán elektromos személyautók európai eladási listáján a Renault Zoe. Soha nem volt még ennyire népszerű a márka kis villanyautója – igaz, ilyen kiváló sem volt még.

A 2021-es modellévre kis mértékben átdolgozta legnagyobb európai szabadidőjárművét a Mazda. Alapvető módosítások helyett főként finomítottak a rendszerek működésén, a lényeg pedig egyáltalán nem változott.

Nagy tér, hagy hangzás, kis tér, kis hangzás: az autóipari audiorendszerek világában mindig is ez volt a szabály. Egészen addig, amíg a Nissan és a Bose a feje tetejére nem állították az iparágat, hogy úttörő megoldásokat alkalmazva prémium zenei élménnyel vértezzék fel az autógyártó legkisebb típusait.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely