Hírek

A 2020-as évben mindent díjat elnyert a Peugeot, amit csak lehetett, és úgy tűnik, ezt a jó szokását idén is megőrizte a márka. Már 2021 első napjaiban több megmérettetésen is a dobogó csúcsára állhattak – illetve gördülhettek – a francia autógyártó termékei.

A Hyundai jelenleg is az üzemanyagcellás technológia egyik első számú szakértője, ám ennél is ambiciózusabb célokat dédelget: egy leendő, hidrogénalapú társadalom legfontosabb szereplőjévé kíván emelkedni. Ezt a célt pedig több csatornán keresztül igyekszik elérni.

Mesterséges intelligencia alkalmazásával szabadítaná meg a világ nagyvárosait egy új keletű, ám annál kellemetlenebb tehertől a Ford. A cég mikromobilitási alvállalata által kidolgozott rendszer véget vethet az elektromos rollerek helytelen használatának.

Nem minden forradalom elsöprő, nagy és zajos: a Citroën Ami mikroautó például apró, csendes és jópofa, mégis felforgatja a társadalom közlekedésről alkotott elképzeléseit. Nem véletlenül nyerte el az Autobest-zsűri legfontosabb innovációnak járó díját.

136 lóerős motorral és 52kWh-s akksival a Renault Zoé már nem csak a városban használható elektromos kisautó, hanem a gyors tölthetőséggel és a nagyobb hatótávval már kirándulni is alkalmas.

Használt autót vásárolva fontos az autó állapota, de az is elsődleges, kitől vesszük, mit hallgat el róla, és hogyan reagál, ha az autó hibásnak bizonyul. Több okból is az járhat a legjobban, aki márkakereskedésből vesz használt autót.

Tavaly márciusban mutatkozott be az Új 500 kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat. A Fiat ikonikus kisautójának kínálata az év végén vált teljessé: a 3+1 egy meglepő karosszériaverzióval teljesítette ki az új, teljesen elektromos 500-as lehetőségeit. Már mindhárom változat rendelhető a CarNet Fiat kereskedéseiben!

A koronavírus-járvány miatt jelenleg zárva tartó aresei Alfa Romeo Múzeum összegyűjtött 12 olyan eseményt a márka történetéből, amelynek idén kerek évfordulója van. Mind a 12 témát online konferenciákkal dolgozzák majd fel az év folyamán. Idén 20 éve annak, hogy elnyerte az Év autója díjat a 147-es Alfa Romeo és 130 éve született Vittorio Jano, a márka magyar származású konstruktőre.

Hatalmas szenzációval indította a 2021-es évet a Dacia: a Bigster Concept a Duster nagy testvéreként nem csupán a márka szabadidőjárművét bővítheti ki, de a márka arculatát is újrarajzolhatja. A szériamodell érkezése előtt érdemes áttekinteni a Dacia terepmodelljeinek eddigi történetét.

Vajon túlzás elvárni egy modern autótól, hogy egymillió kilométeren át szolgálja gazdáját? Naivitás azt remélni, hogy egy autógyár működése közben ne szennyezze, hanem egyenesen tisztítsa környezetét? A Renault szerint nem, és már meg is tették az első lépéseket ebbe az irányba.

Az európai autópiac egyik legrangosabb díjátadóján két kitüntetést is átvihetett a Suzuki Ignis: az év legjobb ár/érték arányú kis crossovere cím mellett elnyerte a legkedvezőbb tényleges fogyasztásért járó díjat is.

Elődje nemcsak műfajt teremtett, de egyedi stílusával életciklusa végéig a piac egyik legkarakteresebb, leglátványosabb tagja maradt. Az új Nissan Juke-nak magasra tett lécet kellett megugrania, ám végül ennél is többet ért el. Lássuk, miben tud többet legendává vált ősénél a jelenleg kapható modell.

A személyautók védelmi teljesítményét mérő Euro NCAP mostantól a könnyű haszonjárművek baleset-megelőző képességét is vizsgálja. 

Komfortos és tágas autó a Citroën C5 Aircross. A hibrid változat mindezt 225 lóerővel és akár 55 kilométeres hatótávval kombinálja.

A Renegade és Compass 4xe modellek után 2021-ben a legendás Wrangler plug-in hibrid verziója is érkezik Európába! 

A Peugeot kilenc évvel ezelőtt úgy döntött: az autóipartól távoli területeken is kamatoztatja formatervezőinek tudását és tapasztalatát.

Egy év múlva Európába is megérkezik az a különleges hajtáslánc, amely Japánban egy emberként állította maga mellé a vásárlókat.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy amikor 2015 tavaszán az Alfa Romeo bemutatta a Giulia Quadrifogliót, lesokkolta az autós újságíró szakmát.

Az utókor méltatlanul megfeledkezett a Citroën GS-ről. Pedig a csinos autó önmagában véve is zseniális konstrukció volt.

A Fiat 500e alapváltozata - állami támogatással - az egyik legolcsóbb elektromos autó lehet a magyar piacon:  alapára 5.490.000 forint lesz.

Az új generációs Dacia Sandero néhány részletére a világ bármely nagynevű autómárkája büszke és/vagy irigy lehetne.

Nincs kétség, hogy az autóipar jövője elektromos. Márpedig ha az utcán villamosított autókkal közlekedünk, a motorsportban sem adhatjuk alább…

Európában egyedülálló módon összes típusát kizárólag hibrid hajtáslánccal kínálja a Suzuki – ráadásul egyenesen négyfélével.

A Fordnál a konnektoros hibridek és a teljes hibrid hajtásrendszerek mellett elérhetővé vált a 48 voltos hibrid hajtás is. Mit ad az MHEV-rendszer?

Hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval is rendelhető az új Talento. A kishaszongépjármű háromféle karosszéria változattal érhető el.

A hibrid, és elektromos autózás már nem szokatlan, nem csodálkozik rá az ember, ha lát egy zöld rendszámot, viszont, ha ezt egy Jeep-en látjuk.

Tizenöt évvel ezelőtt olyan autóval állt elő a Mazda, amelyhez fogható nem csak a márka kínálatában, de az egész autópiacon sem létezett.

Az Abarth márkáé lett a valaha volt legnagyobb digitális összejövetel címe, a rajongók egy órán belül 868 fényképet töltöttek fel saját autóikról.

Rendkívül gyorsan és nagyon széles körben futtatta fel villanyautó-kínálatát a Citroën: a parányitól az óriásiig, a kétszemélyestől a kilencülésesekig.

Mára négy modellcsaládban mutatkozott be az E-Tech technológia, és ezzel a piac egyik leggazdagabb hibridválasztékát kínálja a Renault.

Kevés márka mondhatja el magáról, hogy modellkínálatát két sportos típuscsalád színesíti – pláne, hogy az a kettő valójában három.

A Hyundai jelenleg is az üzemanyagcellás technológia egyik első számú szakértője, ám az autógyártó ennél is ambiciózusabb célokat dédelget.

Harminchárom darabot épít a 4C különkiadásából az Alfa Romeo, méltó módon búcsúztatva a pályafutása végéhez közeledő, kétüléses sportautót.

A 2019-es győztes Citroën Berlingo Van után most az ë-Jumpy nyerte el a neves „International Van of the Year 2021” díjat.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely