Hírek

A tanulmányautókba minden autógyár belead apait-anyait, hiszen itt tudják igazán megmutatni, mennyi újítókedv szorult a mérnökeikbe. Egy olyan márkánál pedig, ahol az innováció a vezérlő elv – márpedig a Citroën ilyen –, igazi tűzijátékra számíthatunk egy-egy koncepció bemutatásakor. És ez nemcsak az újszerű ötletekre, hanem a tanulmányautók káprázatos színeire is igaz.

Olyat kaptunk a Ford Pumától, amire egy ilyen autótól nem feltétlenül számítottunk: kellemes vezetési élményt, melyet ráadásul tetszetős formába csomagoltak.

2021 novemberének végén mutatta be az S-Cross harmadik generációját a Suzuki. A modell elődje összes erényét látványosabb megjelenéssel, továbbfejlesztett vezetőtámogató funkciókkal, kibővített motorkínálattal és remek árképzéssel fejeli meg.

Az Alfa Romeo tanulmánymodelljei mindig izgalmasak, még akkor is, ha végül nem valósulnak meg. Ilyen az 1991-ben, a Genfi Autószalonon bemutatott 164 Proteo is, amelynek különlegessége az összecsukható keménytető volt, ez volt a márka kupé-kabriója.

Az egyik legnagyobb német autós szaklap 100 ezer kilométeren át nyúzta a Mazda középkategóriás szabadidőjárművét. A második generációs CX-5 nem csak kiválóan teljesítő elődjénél, de több tucat versenytársánál is megbízhatóbbnak bizonyult.

A Renault egy évvel ezelőtt vezette be járművein a vezeték nélküli szoftverfrissítés szolgáltatását, az új generációs, tisztán elektromos Mégane pedig soha nem látott funkciókkal nyit új fejezetet a kényelmes és biztonságos technológia történetében.

Első pillantásra csak egyediek, merészek, erőt sugárzók és persze azonnal felismerhetők. A vadonatúj Peugeot 308 lámpatestei azonban jóval többek ennél: a világ legmodernebb világítástechnológiáját hozzák el az ügyfeleknek.

Nem feltétlenül van szükség villanymotorra és nagyfeszültségű akkumulátorra ahhoz, hogy csökkentsük az autók szén-dioxid-kibocsátását. A Dacia tíz éve esküszik az autógázra, és kitart mellette – ahogy azok is, akik kipróbálták.

Miután Délkelet-Ázsiában már maximális eredményt ért el a helyi utasbiztonsági teszteken, a Toyota Yaris Cross október végén Európában is átesett a rendkívül szigorú elemzésen – és természetesen ötcsillagos eredményt ért el, mint összes új generációs fivére.

Használtautó-hirdetéseket böngészve óhatatlanul vonzóbb a 120 vagy 160, mint a 340 ezer kilométert futott autó. Pedig nem attól kell félni, ha a számláló valós és reális értéket mutat, sőt sok érv szól amellett, hogy érdemes megnézni a nagy futásteljesítményű autókat.

Tavasszal egy korábbi cikkünkben az Easter Jeep Safarin bemutatott 2021-es koncepcióautókkal már foglalkoztunk, azonban a november 1-4 között Las Vegasban megrendezett SEMA show-n bemutatott új modellek mellett sem szabad elmenni anélkül, hogy megemlítenénk őket. A Mopar standján a RAM és Dodge különlegességek mellett idén négy újragondolt Jeep modell várta a látogatókat.

A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét. A kompakt crossover a gyártó globális SUV-választék bővülésének az első képviselője.

A Citroën az ötajtósok, a kombik és az SUV-k jellegzetességeit ötvöző modellel tér vissza az utazóautók világába.

A világ tele van csodálatos, potenciálisan sorsfordító ötletekkel, csak meg kell találni ezeket az elképzeléseket. Ebben nyújt segítséget az ENSZ fejlesztési programjának immár egy éve a Hyundai, és a társadalmi együttműködés villámgyorsan hozott kézzelfogható eredményeket.

Autóvásárláskor környezetvédelmi és költségszempontból is fontos a fogyasztás. A mostani mérési ciklus sokkal reálisabb számokat produkál a korábbi, irreálisan alacsony értékeknél.

Az első generációs Grand Cherokee 1998-as kivezetése előtt, 1995-ben megkezdődött az utód tervezése. Ugyan rövid időre gazdasági okokra hivatkozva befagyasztották a projektet, 1996 márciusától számítva mindössze 28 hónap kellett, hogy a WJ bemutatkozhasson a közönség számára Detroitban.

A jövő mobilitási megoldásaival, sémáival foglalkozó szakemberek komoly jövőt jósolnak a tisztán elektromos mikrojárműveknek, mint rendkívül hatékony belvárosi közlekedési eszközöknek. A Peugeot számára azonban ez nem a jövő, hanem a múlt: a francia gyártó ugyanis már az 1940-es években kitalálta és megalkotta a műfajt.

Immár hivatalos, hogy a Renault dizájnereinek van a legjobb fantáziája az autóiparban: egy időben két különböző, szigorúan szakmai formatervezési versenyen is a francia márka tanulmányautói nyerték el a fődíjat.

Fejlett vezetéssegítő rendszereiért aranyéremmel jutalmazta a Ford Transit Custom modellt az Euro NCAP. A Ford Transit Custom a felszereltségében szereplő fejlett vezetéssegítő rendszerekért aranyérmet kapott.

Visszatér a kisebb furgonok piacára a Fiat. A Stellantis megalakulásával újra együttműködik a PSA és a Fiat, így ismét kapható lesz kishaszonjármű az olasz márka kínálatában. Ráadásul elektromos változatban is elérhető lesz mindkét modell.

Miközben új generációs technológiái a jövőt képviselik, szemléletében tudatosan konzervatív, de mindenekelőtt minden lehetőségre nyitott a Toyota, amikor az akkumulátorok fejlesztéséről, és ezen keresztül a mobilitás szénlábnyomának csökkentéséről van szó.

A Suzuki Jimny kishaszonjármű eddigi legfrissítőbb különkiadása a Jimny Beans: egy speciálisan átalakított modell, amelynek rakterében egy felső kategóriás kávéfőzőgépet helyeztek el, annak minden szükséges kiegészítőjével egyetemben.

A Nissan a közelmúltban bemutatta vadonatúj városi áruszállítóját, a Townstart. Hosszú, változatos út vezetett el az újonchoz, amelyen a Nissan mindig két kanyarral előrébb tekintett és az elsők között fordult a helyes irányba – most ennek az állomásait vesszük sorra.

1971-ben, a torinói autószalonon mutatta be az Alfa Romeo az Alfasud elnevezésű kompakt autóját, amely gyakorlatilag a gyár akkori útkeresésének (déli)gyümölcse. Az Alfasud modellek ugyanis a Nápoly mellett felépített új gyárból gördültek ki, ezért is kapták nevüket a gyártás helyéről, azaz Délről.

A Grand Cherokee család legújabb tagjának 2022-es megjelenése egy remek alkalom arra, hogy a „Wrangler történelem” sorozatunkhoz hasonlóan visszatekintsünk a modell majd’ 30 éves múltjára, egy újabb időutazásra invitáljuk kedves olvasóinkat!

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre Magyarország legnagyobb Jeep találkozója, a Jeep Owners Club Jamboree! A résztvevők ezúttal a Bakonyban tehették próbára autóikat, október elsején és másodikán.

Miután a világnak ajándékozta hibrid hajtástechnológiáját, illetve világelső virtuális töréstesztbábuját, most egy egyedülálló robotikai találmányát osztja meg a tudományos közösséggel a Toyota.

Aki egy áruszállítótól csak annyit vár el, hogy A-ból B-be eljuttassa rakományát, az a múlt században él. A Ford viszont már a következőbe tekint, és szünet nélkül vezet be vadonatúj, innovatív, valóban hasznos funkciókat egész furgonpalettáján.

A Stellantis hivatalos prezentációban jelentette be, hogy a Fiat 2023-ban visszatér a kisautó-szegmensbe, a Punto utódjával. Az autó a konszern új, közös platformjára épül majd, amely képes teljesen elektromos hajtást is befogadni.

Hamarosan 20 éves lesz a Citroën C3. A márka innovatív kisautója játékos formáival és remek ötleteivel meghódította a vevők szívét, kiforrott műszaki megoldásai pedig a motorsportban is ütőképessé tették. Lássuk, hogyan lett a hétköznapok és a versenyhétvégék bajnoka a városi Citroën.

A Mazda 1991 óta működik együtt a világ egyik legnagyobb audio-szakértőjével, a Boséval. A partneri kapcsolat nem a zászlóshajóknak szóló luxushifiket, hanem speciális hangzásigényű modellekhez fejlesztett, rafinált zenei rendszereket eredményezett.

Több mint fél évszázada van velünk a Suzuki Jimny, a világ talán legkiválóbb terepalkalmasságú és kétségkívül legbájosabb mikroterepjárója. Történetével sokan, sokszor foglalkoztak már, most viszont annak is utánajárunk, miért és hogyan kaphatta vidám nevét.

 A Renault ma a világ egyik legjelentősebb villanyautó-szakértője. A történet a Zoéval vette kezdetét – legalábbis így tudja a többség. A valóságban azonban a Renault sokkal, de sokkal korábban elkezdett kacérkodni a helyi emisszió nélküli hajtással…

Morcos arcot öltött a Citroën crossovere, belül azonban a korábbiaknál is jobban a kedvünkre akar tenni. 110 lóerős benzines turbómotorral próbáltuk a megújult C3 Aircrosst.

Mostantól együtt folytatja a modern robotika két legnagyobb globális szakértője: az igazi közönségkedvenceket fejlesztő Boston Dynamics, és a témában negyvenéves tapasztalattal rendelkező Hyundai.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely