Hírek

A Horvát-rali első ízben szerepelt a rali-világbajnokság naptárában, a WRC2 világbajnoka, Mads Ostberg pedig gondoskodott arról, hogy ezen a történelmi eseményen a Citroën kerüljön a figyelem középpontjába.

A Dacia 2013 óta ápol szoros együttműködés három délkelet-európai állam hegyimentőivel. A szlovén, horvát és szerb hegyvidékeken emberek tucatjai köszönhetik életüket a terepképes crossovernek.

A CarNet M5 megnyitotta Magyarország első Toyota Haszongépjármű Centrumát, ahol a Toyota Professional szolgáltatások mellett az ország legnagyobb Toyota haszongépjármű készlete és az ügyfelek igényeire szabott egyéb szolgáltatások is várják.

1991-ben fél évszázados Csipkerózsika-álmából ébredt fel a magyar autógyártás, amikor a Suzuki hazánkat választotta ki első európai gyártóegységének helyszínéül. A Suzuki története egyben Magyarország története is – egyik sem lenne ugyanolyan a másik nélkül.

A frissen bemutatott C5 X emelt futóművével egyértelműen a szabadidőjárművekhez sorolja magát, ám neve és főleg karaktere alapján egy másik műfajban is otthon lehetne – egy olyanban, amelynek szó szerint hatalmas hagyományai vannak a Citroënnél.

Lassan százéves a négylevelű lóhere (a quadrifoglio verde), amit napjainkban csak az Alfa Romeo csúcsmodelljein, a Stelvio és a Giulia Quadrifoglio változatain láthatsz. De nem volt ez mindig így.

1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.

Széles körű közvélemény-kutatást végzett az európai autósok körében a Nissan arról, hogy mi idegesíti őket a legjobban a volán mögött, illetve hogy mi az, ami valódi élménnyé tehet egy utazást. A felmérés eredményeiből mindannyian tanulhatunk.

A Renault Mégane Grandtour az az autó, ami egy kicsit mindenkinek tetszeni akar, és ezt jól is csinálja. A tágas, praktikus utastéren túl főként az innovatív hibrid hajtásláncból fakad vonzereje.

Pár éve még utópisztikusnak tűnt, hogy uralkodóvá válnak a hibrid hajtású autók. De Magyarországon is eljött ez a korszak, ezért segítünk áttekinteni a különféle hibrid hajtásrendszereket, mit tudnak, mik az előnyeik és a hátrányaik.

A Toyota a kezdetektől fogva Európában gyártja a Yarist, az új, negyedik generáció viszont minden korábbinál közelebb kerül hozzánk: hibrid hajtáslánca már most Lengyelországban készül, magának az autónak a gyártása pedig hamarosan Csehországba kerül.

Három hónapot megint késik az Alfa Romeo Tonale szériaváltozatának bemutatója, de az olasz márka vezérigazgatójának ígérete szerint csak azért, hogy sokkal jobb legyen, mint amilyennek eredetileg tervezték. A végleges változatot 2022 elején ismerhetjük meg.

Újabb díjakat nyert az Abarth Németországban. Az Abarth 595 negyedik éve nyeri el zsinórban az Auto Bild különböző elismeréseit. A sportos márka harmadszorra kapta meg az első helyet a “legjobb dizájn” kategóriában és negyedszer győzedelmeskedett a “legkisebb autók” között.

Pontosan negyven évvel ezelőtt született meg a Mazda MX, a márka kísérleti járműveit összefoglaló típusjelzés. Az első tanulmány, az MX-81 története mozivászonra kívánkozik: igazi tündérmese, amely azonban nem ért véget az első csóknál – sőt, ott kezdődött.

Ha a volán mögött nem is, de az autó többi ülésén szabad a durmolás – már ha el tudunk aludni. A Citroën viccesnek hangzó, ám valójában nagyon is komoly és főleg hasznos kutatást végzett, hogy kiderítse: tényleg pihenhetünk-e menet közben, és ha igen, hogyan.

Ez a hatkerekű Fiat Panda mai szemmel is eszméletlenül látványos, de ha belegondolunk, hogy 1986-ban épült, akkor még nagyobb az elismerésünk.

A Wrangler immár több, mint 30 éve írja saját történelmét, és a hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező, egy, a terepjárózásban is teljesen új fejezetet nyitó Plug-in hibrid modell jó okot ad egy kis múltidézésre.

A Suzuki 1970-ben mutatta be első összkerékhajtású típusát. Az azóta eltelt öt évtized alatt innovatív, kiforrott AWD-s típusok sorát mutatta be a márka, közülük jó néhány fogalommá vált világszerte, így Európában is. Ezek közül emeljük most ki a legfontosabbakat.

A Peugeot egyetlen márkaként kettő díjat is nyert a Világ Év Női Autója díj idei szavazásán. Az autóiparban egyedülálló verseny zsűrijét kizárólag női szakújságírók alkotják, ám a szempontok minden előítéletre rácáfolnak.

Jövőre vadonatúj modellel folytatódik a Nissan X-Trail sikerszériája. A negyedik generációs típusról kevés, ám annál izgalmasabb dolgot árult el a Nissan; amíg a többi részletre is fény nem derül, érdemes áttekinteni a márka XXI. századi jelenlétét meghatározó típus történetét.

Három kerék, harminc-valahány köbcenti, és 30 kilométer/óra végsebesség: minden idők legextrémebb Mazda tanulmányautója igazi mérnöki bravúr volt. Noha soha nem került sorozatgyártásba, fontos epizódnak bizonyult az autógyártó történetében.

Egyetlen autógyártó sem épít és ad el annyi színpompás autót a világon, mint a Renault. A vállalat tudatosan kerüli az unalmast, és keresi az önkifejezés újabbnál újabb módjait. A vidám esztétika filozófiája egy közel hetven évvel ezelőtti találkozással kezdődött.

Ha takarékos és tiszta hajtásláncról esik szó, manapság mindenki a hibridekre gondol. Pedig létezik egy másik, költséghatékony és könnyen kezelhető megoldás, amelyről mostanában mintha mindenki megfeledkezett volna – kivéve a Daciát.

A 3D nyomtatás mostanra forradalmasított szinte minden iparágat, és még hatalmas távlatok állnak a technológia előtt. A Ford azonban már arra is rájött, hogyan tehetné környezetbarátabbá az innovatív eljárást.

Jelentős üzemanyag-megtakarítást, illetve nagyobb raksúlyt tesz lehetővé a fuvarozók számára egyúj magyar fejlesztés, amely a győri CarNet Riegler Kft-hez köthető. A 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekre építhető, emelhető ponyvás felépítmény ötlete Riegler Antaltól származik. Az ilyen felépítménnyel szerelt járművek sorozatgyártását a nyár elejére tervezik. 

A Fiat Professional az eredeti Ducato megjelenésének 40. évfordulóján mutatta be a modell teljesen elektromos változatát, amely már a CarNet kereskedéseiben is rendelhető. A kifejezetten városi szállítási feladatokra fejlesztett E-Ducato a nagyobb akkumulátor-csomaggal akár 370 kilométert is meg tud tenni.

Ma, amikor az európai újautó-eladások 44 százalékát a szabadidőjárművek teszik ki, a siker alapvető feltétele a minél változatosabb crossoverkínálat. Mégis, egyetlen márka sincs a piacon, amely olyan népes, olyan sokszínű SUV-palettával rendelkezne, mint a Hyundai.

A KONA N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel és versenypálya-alkalmassággal társítja.

A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.

Véget ért a 2021-es Easter Jeep Safari, melyről korábbi cikkünkben írtunk, nézzük idén milyen újdonságokkal készült a Jeep design-csapata!

Egy vérbeli alfásnak már a Giulia név elhangzása is pulzusnövekedést eredményez, de ha azt mondjuk ki hangosan, hogy Gulia Veloce Turismo Internazionale, még nagyobb a hatás! A 2021-es modellévtől egy külön felszereltségi szintet jelöl a Veloce TI, ami kinézetre már majdnem olyan, mint egy Giulia Quadrifoglio.

Megújult a Fiat 500-as modellcsalád bevezető szintje, a Cult. A Cult család mindhárom modelljében megtalálható minden szükséges dolog a biztonságos és stílusos autózáshoz és érkezett egy új szín is, a “szicíliai narancs”.

Hónapokon át nyugtatta ügyfeleit a Toyota, hogy nem tűnik el kínálatából népszerű kisautója. Március derekán aztán jött a meglepetés: nem csak, hogy megmarad az Aygo, de minden eddiginél célszerűbb és divatosabb lesz.

Melyik az a modell, amelyből harmincnyolc év alatt több mint hatmillió darabot adtak el, amelynek öt generációja tucatnyi néven talált utat az ügyfelek szívéhez, és amely ma is ugyanolyan egyszerű és lényegre törő, mégis különleges, mint születésekor? Hát persze, hogy a Suzuki Swift! Lássuk, milyen ívet írt le a Mi Autónk nagyszerű pályafutása.

A Toyota globális premier keretében engedett bepillantást vadonatúj akkumulátoros elektromos hajtású modellcsaládjába.

Az ICERITAS ’Legjobb Vétel’ felmérése szerint a Toyota kínálja a piac legjobb ár-minőség arányú családi autóit.

Idén lesz harminchét éve, hogy a Nissan létrehozta önálló motorsportmárkáját, a Nismót. A döntés nem csak bajnoki címek tucatjait hozta a japán gyártónak, olyan közúti sportautóprogramot is megalapított, amelynek fénye minden Nissant beragyog.

Kevés világcég ragaszkodott olyan következetesen és olyan hosszan az arculatát meghatározó grafikai elemhez, mint a Peugeot. Persze nem véletlenül. Az oroszlán ugyanis több tetszetős emblémánál: egyszerre jelkép és célkitűzés. A frissen megújult logó kapcsán áttekintjük, az elmúlt két évszázadban milyen változásokon ment át a Peugeot címerállata.

Tíz év alatt sokat változott a magyarországi autóvásárlók ízlése, más jellegű és más hajtásmódú autók kapósak most, mint a közelmúltban. Cikkünk a magyar autópiac elmúlt 10 évét tekinti át. 

Nem túl erős, nem túl gyors, mégis évtizedek óta az egyik legjobb elérhető szórakozás négy keréken. Ez a Mazda MX-5, egy kultikus kétüléses roadster Japánból, ami egyre csak tökéletesebbé érett az idővel.

A Citroën 1961. április 24-én mutatta be a sajtónak az AMI 6-ot, amely az akkor felavatott, új rennes-i üzemben készült.

Harminchat hónapja zajlik a Ford úttörő kísérlete az Egyesült Államok egyik legforgalmasabb nagyvárosában. A program arra keresi a választ, hogy hogyan illeszkedhetnek bele mindennapi életünkbe az önvezető autók – technológiai és emberi szempontból egyaránt. 

Egyetlen autómárka sincs a világon, amelynek gyártmányaiból az év bármely pillanatában több körözne a világ versenypályáin, mint a Mazda. A japán márka motorsport-aktivitása nem új keletű, ráadásul jó pár világelsőség fűződik a nevéhez: lássuk, mit adott az autóversenyzés világának az elmúlt több mint fél évszázadban a Mazda!

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely