Hírek

Egyetlen autógyártó sem épít és ad el annyi színpompás autót a világon, mint a Renault. A vállalat tudatosan kerüli az unalmast, és keresi az önkifejezés újabbnál újabb módjait. A vidám esztétika filozófiája egy közel hetven évvel ezelőtti találkozással kezdődött.

Ha takarékos és tiszta hajtásláncról esik szó, manapság mindenki a hibridekre gondol. Pedig létezik egy másik, költséghatékony és könnyen kezelhető megoldás, amelyről mostanában mintha mindenki megfeledkezett volna – kivéve a Daciát.

A 3D nyomtatás mostanra forradalmasított szinte minden iparágat, és még hatalmas távlatok állnak a technológia előtt. A Ford azonban már arra is rájött, hogyan tehetné környezetbarátabbá az innovatív eljárást.

Jelentős üzemanyag-megtakarítást, illetve nagyobb raksúlyt tesz lehetővé a fuvarozók számára egyúj magyar fejlesztés, amely a győri CarNet Riegler Kft-hez köthető. A 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekre építhető, emelhető ponyvás felépítmény ötlete Riegler Antaltól származik. Az ilyen felépítménnyel szerelt járművek sorozatgyártását a nyár elejére tervezik. 

A Fiat Professional az eredeti Ducato megjelenésének 40. évfordulóján mutatta be a modell teljesen elektromos változatát, amely már a CarNet kereskedéseiben is rendelhető. A kifejezetten városi szállítási feladatokra fejlesztett E-Ducato a nagyobb akkumulátor-csomaggal akár 370 kilométert is meg tud tenni.

Ma, amikor az európai újautó-eladások 44 százalékát a szabadidőjárművek teszik ki, a siker alapvető feltétele a minél változatosabb crossoverkínálat. Mégis, egyetlen márka sincs a piacon, amely olyan népes, olyan sokszínű SUV-palettával rendelkezne, mint a Hyundai.

A KONA N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel és versenypálya-alkalmassággal társítja.

A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.

Véget ért a 2021-es Easter Jeep Safari, melyről korábbi cikkünkben írtunk, nézzük idén milyen újdonságokkal készült a Jeep design-csapata!

Egy vérbeli alfásnak már a Giulia név elhangzása is pulzusnövekedést eredményez, de ha azt mondjuk ki hangosan, hogy Gulia Veloce Turismo Internazionale, még nagyobb a hatás! A 2021-es modellévtől egy külön felszereltségi szintet jelöl a Veloce TI, ami kinézetre már majdnem olyan, mint egy Giulia Quadrifoglio.

Megújult a Fiat 500-as modellcsalád bevezető szintje, a Cult. A Cult család mindhárom modelljében megtalálható minden szükséges dolog a biztonságos és stílusos autózáshoz és érkezett egy új szín is, a “szicíliai narancs”.

Hónapokon át nyugtatta ügyfeleit a Toyota, hogy nem tűnik el kínálatából népszerű kisautója. Március derekán aztán jött a meglepetés: nem csak, hogy megmarad az Aygo, de minden eddiginél célszerűbb és divatosabb lesz.

Melyik az a modell, amelyből harmincnyolc év alatt több mint hatmillió darabot adtak el, amelynek öt generációja tucatnyi néven talált utat az ügyfelek szívéhez, és amely ma is ugyanolyan egyszerű és lényegre törő, mégis különleges, mint születésekor? Hát persze, hogy a Suzuki Swift! Lássuk, milyen ívet írt le a Mi Autónk nagyszerű pályafutása.

A Toyota globális premier keretében engedett bepillantást vadonatúj akkumulátoros elektromos hajtású modellcsaládjába.

Az ICERITAS ’Legjobb Vétel’ felmérése szerint a Toyota kínálja a piac legjobb ár-minőség arányú családi autóit.

Idén lesz harminchét éve, hogy a Nissan létrehozta önálló motorsportmárkáját, a Nismót. A döntés nem csak bajnoki címek tucatjait hozta a japán gyártónak, olyan közúti sportautóprogramot is megalapított, amelynek fénye minden Nissant beragyog.

Kevés világcég ragaszkodott olyan következetesen és olyan hosszan az arculatát meghatározó grafikai elemhez, mint a Peugeot. Persze nem véletlenül. Az oroszlán ugyanis több tetszetős emblémánál: egyszerre jelkép és célkitűzés. A frissen megújult logó kapcsán áttekintjük, az elmúlt két évszázadban milyen változásokon ment át a Peugeot címerállata.

Tíz év alatt sokat változott a magyarországi autóvásárlók ízlése, más jellegű és más hajtásmódú autók kapósak most, mint a közelmúltban. Cikkünk a magyar autópiac elmúlt 10 évét tekinti át. 

Nem túl erős, nem túl gyors, mégis évtizedek óta az egyik legjobb elérhető szórakozás négy keréken. Ez a Mazda MX-5, egy kultikus kétüléses roadster Japánból, ami egyre csak tökéletesebbé érett az idővel.

A Citroën 1961. április 24-én mutatta be a sajtónak az AMI 6-ot, amely az akkor felavatott, új rennes-i üzemben készült.

Harminchat hónapja zajlik a Ford úttörő kísérlete az Egyesült Államok egyik legforgalmasabb nagyvárosában. A program arra keresi a választ, hogy hogyan illeszkedhetnek bele mindennapi életünkbe az önvezető autók – technológiai és emberi szempontból egyaránt. 

Egyetlen autómárka sincs a világon, amelynek gyártmányaiból az év bármely pillanatában több körözne a világ versenypályáin, mint a Mazda. A japán márka motorsport-aktivitása nem új keletű, ráadásul jó pár világelsőség fűződik a nevéhez: lássuk, mit adott az autóversenyzés világának az elmúlt több mint fél évszázadban a Mazda!

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo új vezérigazgatója szeretné, ha a Giulia mellett egy nagyobb szedán is bekerülne a márka kínálatába. A hírek szerint erre 2025-ben lenne esély, egyelőre csak annyit tudni, hogy a vezérigazgató berendelte a modell designterveit.

Hamarosan bemutatkozik a Hyundai első valódi sport-szabadidőjárműve, a Kona N. A modellről cikkünk írásakor még vajmi keveset lehet tudni, az azonban biztos, hogy méltó lesz fivéreihez, a tüzes i30N és i20N utcai sportautókhoz.

2007-ben, még a Jeep Daimler-Chrysler korszaka alatt született meg a márka kompakt kategóriára szánt modellje, ami az idő előrehaladtával egyre népszerűbb lett a vásárlók körében. 2011-es ráncfelvarrása már a Chrysler LLC időszakában történt, ekkor a Grand Cherokee „kistestvérének” szánták, majd 2017-ben, már az Fiat-Chrysler égisze alatt újjászületett Compass hozta meg az igazán nagy áttörést.

1971 márciusában mutatták be, azaz idén 50 éves a 127-es Fiat. Olyan sikeres volt, hogy három évvel később már több mint egymillió darabot eladtak belőle.

A klasszikus, 1980-ban bemutatott Fiat Panda is elérte azt a kort, amikor már hobbiautónak is megvásárolják egy-egy szebb példányát, az igazán gyári állapotúért pedig akár egy új Panda árát is elkérik. A modellt elérte az elektromos átépítés divatja is, amely még kívánatosabbá tette.

A Hyundai Motor Company a mai napon egy világpremier során hivatalosan is bemutatta az új STARIA többcélú jármű (MPV) modellcsaládot, ezzel megteremtve a márka jövőbeli célirányosan fejlesztett típusainak üzleti modelljét.

Ismét új időszámítás kezdődik az immár 101 éves Suzuki életében. A célok az aktuális piaci és gazdasági környezethez igazodnak, az évszázados alapelv azonban nem változik.

Idén harmadszor választottak Toyota-modellt az év legkiválóbb újdonságának. A negyedik generációs Yaris sikere önmagában is elismerésre méltó, ám még teljesebb a dicsőség, ha az Év Autója-verseny korábbi díjazottjaival és dobogósaival együtt ünnepeljük a városi ferdehátút.

A világon mindössze két műhelyben készítik a Peugeot összes Rally4-es versenyautóját. Az egyik Budakeszin található, tulajdonosa és vezetője pedig Tagai Tamás, aki idestova másfél évtizede dolgozik együtt a márkával.

Vajon bírhat-e művészi értékkel egy sorozatgyártású fogyasztási cikk? És adhat-e ihletet kreatív alkotók számára egy automobil? A Hyundai szerint mindkét kérdésre lehet igen a válasz, épp csak a megfelelő helyen és időben kell feltenni azokat – és persze a megfelelő autóval kapcsolatban…

A piac legizgalmasabb újdonságának bizonyult a Dacia Sandero: a frissen bevezetett új modell az abszolút első helyen végzett a brit What Car? magazin Év Autója szavazásán. Egy másik fórumon ugyanekkor pedig a piac legkiválóbb értéktartású ajánlatának kiáltották ki.

Egy autópiaci szolgáltatószervezet érdekes kutatást végzett: megvizsgálták, mely vezető autómárkák meghibásodására keresünk rá a leggyakrabban. Az eltérések hatalmasak, az eredmények részben meglepők, a legjobb eredménnyel pedig a Renault zárt.

Egy autó sokféleképpen lehet agresszív, játékos vagy szigorú, de harmonikusan csupán egy módon: ha tiszteletben tartja a természet törvényeit. Ha tehát egy autó olyan kifinomult megjelenésű, mint a Nissan Ariya, az törvényszerűen áramvonalas is – főleg, ha a Nissan aerodinamikai szakemberei is beleszólhatnak a tervezésébe.

A mild hibrid rendszerrel szerelt Mazda Skyactiv X erőforrás még tisztább, még nagyobb teljesítményű kivitelben folytatja pályafutását; a kétliteres motor új verziója a márka alsó-középkategóriás típusaiban debütál.

A gázolajos autók megítélése hullámvasút módjára jutott a csúcsra és zuhant mélybe az elmúlt húsz évben, és bár sokan temetik a technikát, sok esetben még mindig ez a legészszerűbb választás.

A TOYOTA GAZOO Racing új korszakba lép a vadonatúj GR010 HYBRID Le Mans Hypercar versenygép bemutatásával.

Bár a Wrangler sikere a 2018-as hazai bevezetése óta töretlen, a 21-es modellév újdonságaival sikerült még feljebb tenni a lécet.

Az európai piacon friss újdonságként debütál a Toyota hétszemélyes óriása, a negyedik generációs Highlander. Mesés térkínálata mellé meglepően alacsony fogyasztással kecsegtető hibrid hajtásláncot kínál, és a japánok annyira bíznak ebben a konstrukcióban, hogy más motorral nem is kínálják a típust.

Merész, szembeötlő formavilágával az Aygo mindig is népszerű volt az A-szegmensben, és vezeti a kategória értékesítéseit.

Egy Renault Clio és egy Renault 5-ös is szerepelt annak az aukciónak a katalógusában, amelyet a francia fővárosban rendeztek február elején. Az autók teljesen alkalmatlanok a hétköznapi közlekedésre, mégis jutányosnak tekinthető az az egyébként csillagászati ár, ami kifizettek értük – mindjárt el is mondjuk, miért.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely