Hírek
Utolsó esély: sportmodellek a CarNetnél
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Élményautók kicsiben és nagyban
A szigorodó emissziós korlátozások miatt talán most adódik az utolsó esély olyan autót választani, ami meghatározó élmény lesz akár évtizedeken át. Jöjjenek a vérpezsdítő modellek!
Abarth 595 és 695 – ez nem FIAT 500!
Aligha létezik szerethetőbb és ártatlanabb autó a FIAT 500-nál, de az Abarth 595 és 695 a közös alapok ellenére nagyon más világ, mint bájos testvére. Nemcsak 1,4 literes turbómotorjával tér el tőle, speciális lökhárítói sem díszek csupán, hanem a technika hűtésigényét szolgálják. Az Abarth 595 1.4 T-JET 165 lóerős, a 695 teljesítménye eléri a 180 lóerőt, amivel a kézi váltós verzió 6,7 másodperc alatt kilő 100-ig és 225 km/óráig gyorsul.
Modelltől függően az 1949-ben alapított Abarth versenysportos múltja a technikában is visszaköszön. Nemcsak az igen komoly igénybevételre tervezett első Brembo-fékrendszerben, a kigyorsítást segítő mechanikus önzáró differenciálműben vagy a diadalittasan üvöltő Record Monza-kipufogóban, hanem olyan részletekben is, mint az állítható dőlésszögű hátsó szárny. A 0 és 60 fok közötti szögben szabályozható állású tetőspoilerrel mérsékelhető a felhajtóerő, amivel javítható a hátsó kerekek tapadása vagy élénkebb, izgalmasabb viselkedésre bírható az autó fara.
2300 milliméteres tengelytávjával az Abarth 500 nagyon kezes és jól irányítható autó, amely városban éppúgy elemében van, mint nyílt országúton és autópályán. Mindkét motorverzió elérhető motorosan nyitható vászontetővel, ami kabriólimuzint varázsol az apró, 8 940 000 és 10 790 000 Ft közötti listaáron kapható élményautóból.
2300 milliméteres tengelytávjával az Abarth 500 nagyon kezes és jól irányítható autó, amely városban éppúgy elemében van, mint nyílt országúton és autópályán. Mindkét motorverzió elérhető motorosan nyitható vászontetővel, ami kabriólimuzint varázsol az apró, 8 940 000 és 10 790 000 Ft közötti listaáron kapható élményautóból.
Alfa Romeo Giulia QV – istenek alkonya
Akár tetszik, akár nem, a belső égésű motoros új autók kora a végéhez közeledik. Ennek a több mint 135 éves korszaknak az egyik csúcsa az Alfa Romeo Giulia QV. Formája, hangja, ereje, vezethetősége és 3,9 másodperces 100-ra gyorsulása gyűjtemények ékévé teszi a telivér sportlimuzint.
90 fokos hengerszögű, hathengeres motorjában a Ferrari mestereinek tudása is kamatozik. A 2.9 V6 Bi-Turbo 510 lóerős, nyomatékmaximuma kereken 600 Nm. Bár a hátsókerék-hajtású sportlimuzin kormányzása önmagában is eszményi, az önzáró differenciálművel gázzal is jól irányítható. Kardántengelye szénszál-erősítésű műanyag, ami egyszerre könnyű és rendkívül erős. A végsebesség a mágikus 300-as határ felett van. 307 km/órával a Giulia QV a CarNet-csoport leggyorsabb autója. Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio akkor is kint lesz plakáton a fiúszobákban, amikor már csak villanyautókat lehet kapni.
Alpine A110: a legenda újratöltve
Vannak nemes márkák, születnek korszakalkotó modellek és léteznek valódi legendák. A rali-világbajnokságon és a Monte Carlo-ralikon diadalmaskodó Alpine A110 legendás sportautó volt, amely újjászületett és az idei évtől Magyarországon is elérhető. Hazánkban a CarNet az Alpine exkluzív partnere.
2022-ben már a továbbfejlesztett A110 rendelhető az önálló Alpine-autószalonban a budapesti Váci úton, három modellváltozatban. Közülük az A110 GT és az A110S teljesítménye 300 lóerőre gyarapodott, a 340 Nm-re növelt nyomatékú motorral a francia sportautó 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 260 helyett 275 km/óra. A kompakt és könnyű sportkupé utolérhetetlen vezetési élményt ad a középmotoros építést értékelő ínyenceknek, érzéki irányíthatósággal és éterien tiszta reakciókkal. Az exkluzív fényezésekkel és kivitelekben rendelhető Alpine A110 alapára 22 699 000 forint.
2022-ben már a továbbfejlesztett A110 rendelhető az önálló Alpine-autószalonban a budapesti Váci úton, három modellváltozatban. Közülük az A110 GT és az A110S teljesítménye 300 lóerőre gyarapodott, a 340 Nm-re növelt nyomatékú motorral a francia sportautó 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 260 helyett 275 km/óra. A kompakt és könnyű sportkupé utolérhetetlen vezetési élményt ad a középmotoros építést értékelő ínyenceknek, érzéki irányíthatósággal és éterien tiszta reakciókkal. Az exkluzív fényezésekkel és kivitelekben rendelhető Alpine A110 alapára 22 699 000 forint.
Ford Puma ST – három hengerrel is lehengerlő
Amikor a háromhengeres Fiesta ST hódítani kezdett, talán még a Fordnál sem tudták, hogy a Fiesta műszaki alapjaira épülő Pumával megszületik a vállalat első emelt építésű ST-modellje. Technikájuk nagyrészt közös, így mindkettő azt bizonyítja, hogy egy soros háromhengeres motorral is vödörszámra termelhető az adrenalin. 200 lóerejével és 320 Nm nyomatékával az 1496 köbcentis háromhengeres a jóval nagyobb motorok erejét nyújtja, ráadásul vérpezsdítő hanggal festi alá a száguldást.
A Puma ST 6,7 másodperc alatt söpör fel százra, és felhőtlen vezetési örömöt, szűretlen autós élményt ad kanyargós úton, kiegészítve ezt a 456 literes csomagtérrel, a kiöblíthető padló alatti üreggel, valamint a kényelmes ki- és beszállással. A Ford Puma ST listaára 11 520 000 forint, az igen precíz kézi sebességváltóval.
A Puma ST 6,7 másodperc alatt söpör fel százra, és felhőtlen vezetési örömöt, szűretlen autós élményt ad kanyargós úton, kiegészítve ezt a 456 literes csomagtérrel, a kiöblíthető padló alatti üreggel, valamint a kényelmes ki- és beszállással. A Ford Puma ST listaára 11 520 000 forint, az igen precíz kézi sebességváltóval.
Ford Mustang – csak a V8!
Mára alig létezik autó nyolchengeres motorral vagy 400 lóerő feletti teljesítménnyel, a két halmaz metszetében pedig szinte csak a Ford Mustang GT van. A GT, tehát a V8-as verzió, amely a 2,3 literes turbós benzines megszűnése óta az egyetlen modell, jelenleg 20 500 000 és 25 800 000 Ft közötti listaáron.
Igen fejlett, tízfokozatú automatikus váltóval vagy a klasszikus, önmagában is élményteli hatgangos kézi váltóval választható a Mustang, kétféle motorváltozatban. A 450 lóerős mellett elérhető a Mach1 is 460 lóerővel, egyedi aerodinamikai csomaggal és a Shelby GT350-ről átvett hátsó diffúzorral, illetve a hajtáslánc hőegyensúlyát javító kiegészítő hűtőkkel a motorolaj és a váltóolaj számára. Az 529 Nm-es sportkupét elöl hatdugattyús Brembo-fékek állítják meg, akár 267 km/órás végsebességről. Ezt a mámorító tempót csak német autópályán szabályos megízlelni, de az automatikus váltóval 4,4, kézivel 4,8 másodpercig tartó 100-as gyorsulást itthon is kiélvezhetjük.
Hyundai Kona N: berepülés
Évtizedek helyett pár év elég volt ahhoz, hogy a Hyundai N nevű sportmodelljei nevet szerezzenek maguknak. Az i30N-t és az i20N-t követő sportváltozat egyben az első SUV is, ami a namjangi, dél-koreai fejlesztőközpontra és a Nürburgringre egyaránt utaló jelölést megkapja.
Elsőre látni rajta, hogy ütős sportmodell, amit a jellegzetes, háromszög alakú hátsó pótféklámpa hangsúlyoz. 4215 mm-es hossza, 1800 mm szélessége, 1550 mm magassága a városi SUV-modellek jellegzetes dimenzióit hozza. Ez az autóméret, amivel még könnyű parkolni, de már elég nagy belül ahhoz, hogy kényelmesen utazzunk vele és csomagtere (361-1143 liter) is jól használható.
Elsőre látni rajta, hogy ütős sportmodell, amit a jellegzetes, háromszög alakú hátsó pótféklámpa hangsúlyoz. 4215 mm-es hossza, 1800 mm szélessége, 1550 mm magassága a városi SUV-modellek jellegzetes dimenzióit hozza. Ez az autóméret, amivel még könnyű parkolni, de már elég nagy belül ahhoz, hogy kényelmesen utazzunk vele és csomagtere (361-1143 liter) is jól használható.
A hajtáslánc az i30N öröksége, az 1998 köbcentis, négyhengeres turbós benzines 280 lóerős. 392 Nm a maximális forgatónyomaték, ami nem egy villanásnyi csúcsérték, hanem állandó 2100 és 4700 közötti percenkénti fordulatszámon. A Kona N annyira bitangul gyorsul, mintha összkerékhajtású volna, jóllehet a súlycsökkentés érdekében elsőkerék-hajtású. A rajtautomatika tökéletesen összedolgozik az olajos dupla kuplungos sebességváltóval és az önzáró differenciálművel. A kilövés után 5,5 másodperccel már 100-zal tép, és utána is feszíteni kell a nyakizmainkat, mert 240-ig gyorsul.
Mazda MX-5 – örök klasszikus
Ha van autó, amit teljes joggal rajonganak körbe az egész világon, akkor a Mazda MX-5 egészen biztosan az. Az ND nevű negyedik generáció merőben egyedülálló értékekkel ajándékozza meg mindazokat, akik a vászontetős roadster vagy a nyitható keménytetős RF (Retractable Fastback) mellett döntenek. Előbbiben másodpercek alatt, egy kézzel nyitható és zárható a ponyvatető, utóbbiban elektrohidraulikus szerkezet mozgatja fürgén a keménytetőt.
Egy könnyű építésű sportautó egyben felelős döntés is, mert a négyhengeres benzines szívómotorok nemcsak rendkívül tisztán működnek, de takarékosságuk is páratlan. A 132 lóerős 1,5 literes is bőven elég erős az MX-5-höz, miközben madárétkű, a 184 lóerős kétliteres az önzáró differenciálművel 6,8 mp alatt 100-ra gyorsuló, komoly sportautóvá teszi a semmi máshoz nem hasonlítható japán roadstert.
Ferry Porsche, a 911 atyja mondta volt, hogy az utolsó autó, amelyet legyártanak, egy sportkocsi lesz. Ha az igásállatból társsá és versenylóvá alakuló négylábúra gondolunk, az MX-5-nek jó esélye van rá, hogy még sokáig velünk maradjon új autóként a CarNet Mirai budapesti és a CarNet Riegler győri márkakereskedésében.
Ferry Porsche, a 911 atyja mondta volt, hogy az utolsó autó, amelyet legyártanak, egy sportkocsi lesz. Ha az igásállatból társsá és versenylóvá alakuló négylábúra gondolunk, az MX-5-nek jó esélye van rá, hogy még sokáig velünk maradjon új autóként a CarNet Mirai budapesti és a CarNet Riegler győri márkakereskedésében.
Peugeot 508 PSE – sosem volt erősebb Peugeot
Amikor a német autópályák belső sávjában is tekintélyt parancsoló erőt a legkiválóbb környezetvédelmi és szén-dioxid-emissziós mutatókkal kell egyesíteni, arra a megoldás a Peugeot 508 PSE. A sikkes kombiként és megnyerő ötajtósként rendelhető sportmodell fejlettebb autó, mint a többi 508-as Peugeot. Lengéscsillapítása alapáron adaptív, nyomtávja elöl 24, hátul 12 mm-rel szélesebb, 380 mm-es első féktárcsáit négydugattyús fix féknyereg fogja satuba.
Motorból három is van benne. A mindennapi városi közlekedésben akár be sem kell kapcsolnia négyhengeres, 200 lóerős turbós benzinesnek, mert a 360 lóerős hibrid hajtásrendszer része a 110 lóerős első és a 113 lóerős hátsó villanymotor. A WLTP-szabvány szerint mérve 42 km az elektromos hatótáv. Ez a való életben is reprodukálható a 11,5 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkucsomaggal, amely a 7,4 kW-os töltőt megrendelve két óra alatt teletölthető váltóáramról.
Motorból három is van benne. A mindennapi városi közlekedésben akár be sem kell kapcsolnia négyhengeres, 200 lóerős turbós benzinesnek, mert a 360 lóerős hibrid hajtásrendszer része a 110 lóerős első és a 113 lóerős hátsó villanymotor. A WLTP-szabvány szerint mérve 42 km az elektromos hatótáv. Ez a való életben is reprodukálható a 11,5 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkucsomaggal, amely a 7,4 kW-os töltőt megrendelve két óra alatt teletölthető váltóáramról.
A hangtalan, elektromos suhanás nem az egyetlen adu az 508 PSE-ben. Az autó a vezető parancsára vagy automatikusan is összkerékhajtásra kapcsolhat, ha a síelés vagy a tengerparti fövenyen lőtt fotó szükségessé teszi. Vagy a gázadás, ha az 5,2 másodperces gyorsulást reprodukálnák 0-100 km/óra között. A Peugeot 508 PSE klasszikus gran turismo, amely sportos, gyors, kényelmes és biztonságos is egyben, így a hosszú utazásokat éjjellátó berendezéssel, Focal audiorendszerrel és masszírozó első ülésekkel édesíti meg.
Renault Mégane R.S. – Éleslövészet
Sokak számára a negyedik generációs Renault Mégane egy jó ár/érték arányú, praktikus autó, de nem több. Akik azonban járatosak a Type R-ek, GTI-k, ST-k, OPC-k világában, az R.S. jelű Mégane-ról mindig az illő tisztelettel beszélnek. Amit a Renault Sport az ártalmatlan Twingókból, Cliókból, Mégane-okból kihoz, az csodaszámba megy.
Egy Mégane R.S. nemcsak közúton vérforraló élmény, de objektív mérésekkel vizsgálva, versenypályás köridők alapján is a kategória bajnoka. A Mégane R.S. az az ötajtós kompakt autó, amely különböző kihegyezettségi fokozataiban az egykor csak szupersportautók által megfutható köridőket karcolja vagy múlja felül. Az 500 példányra limitált és azonnal elkapkodott, kétüléses, könnyített Trophy-R 7:40,1 másodperc alatt ért körbe a versenypályák versenypályáján, a Nürburgringen, de a most is kapható Mégane R.S. Trophy 7:54,36 másodperces köre is gyorsabb, mint amit a Ferrari F430, egy sokkal erősebb, középmotoros sportautó tudott.
Jelenleg a CarNet Renault-márkakereskedéseiben a Mégane R.S. hatfokozatú dupla kuplungos automata váltóval kapható, a kézi váltós nem elérhető. A még sportosabb Trophy is EDC-váltóval rendelhető. Az egyformán 300 lóerős, 100-ra 5,7 mp alatt gyorsuló, 255 km/órás végsebességű autók között a fő különbség az önzáró (sperr)differenciálműben és a futómű hangolásában van. A sperres Trophy kevésbé kényelmes, cserébe még atletikusabb és még gyorsabb. Kanyargós országúton komoly sportautók vezetőjőit lehet vele kétségekbe kergetni, annyira felfoghatatlan kanyarsebességet produkál a négykerék-kormányzású lövedék.
Egy Mégane R.S. nemcsak közúton vérforraló élmény, de objektív mérésekkel vizsgálva, versenypályás köridők alapján is a kategória bajnoka. A Mégane R.S. az az ötajtós kompakt autó, amely különböző kihegyezettségi fokozataiban az egykor csak szupersportautók által megfutható köridőket karcolja vagy múlja felül. Az 500 példányra limitált és azonnal elkapkodott, kétüléses, könnyített Trophy-R 7:40,1 másodperc alatt ért körbe a versenypályák versenypályáján, a Nürburgringen, de a most is kapható Mégane R.S. Trophy 7:54,36 másodperces köre is gyorsabb, mint amit a Ferrari F430, egy sokkal erősebb, középmotoros sportautó tudott.
Jelenleg a CarNet Renault-márkakereskedéseiben a Mégane R.S. hatfokozatú dupla kuplungos automata váltóval kapható, a kézi váltós nem elérhető. A még sportosabb Trophy is EDC-váltóval rendelhető. Az egyformán 300 lóerős, 100-ra 5,7 mp alatt gyorsuló, 255 km/órás végsebességű autók között a fő különbség az önzáró (sperr)differenciálműben és a futómű hangolásában van. A sperres Trophy kevésbé kényelmes, cserébe még atletikusabb és még gyorsabb. Kanyargós országúton komoly sportautók vezetőjőit lehet vele kétségekbe kergetni, annyira felfoghatatlan kanyarsebességet produkál a négykerék-kormányzású lövedék.
Toyota GR86 – felnőtt a Suprához
Akkorát szólt a Supra visszatérése, hogy a Toyota másik kupéját egy időre kitakarta a reflektorfényből. De a GR86-tal, az új generációval a rajongók figyelme ismét két sportkocsira irányulhat. Mert a könnyű, mindössze 1271-1314 kilós, mély súlypontú kupé valódi sportautó.
Azzá teszi orr-középmotoros felépítése, a könnyűfém tetőlemezzel elért könnyűsége és remek súlyeloszlása, precíz kormányzása, mesés kézi váltója és az alapfelszerelésként járó részlegesen önzáró differenciálmű. 50 százalékkal javított torziós merevségével, elöl MacPherson-rugóstagos, hátul többlengőkaros futóművével minden adott ahhoz, hogy a kanyarokban beszédes reakciókkal segítsen megérezni, mikor jön el a tapadás határa és mikor indul a driftelés az elődjénél jóval erősebb motorral. A bokszermotor 200 helyett immár 234 lóerős, és a 2,4 literes hengerűrtartalommal épp annyit nőtt az ereje, hogy érezhetően jobban menjen (0-100: 6,3-6,9 mp) és könnyebben faroljon elődjénél, de még kiautózható legyen közúton is. Hangolása továbbra sem a köridők utolsó századainak lefaragását, hanem az autózás vegytiszta élvezetet támogatja. A Toyota M5-nél Dynamic és Executive kivitelben kapható a maga nemében egyedülálló élményautó, 13 350 000 forinttól.