Hírek

A legolcsóbban megtehető kilométerek autója

Teszt: Dacia Spring

A villanyautózás alapvető ígéretét jelentő, fenntartható, takarékos, környezetbarát típusokat úgy kell keresni a kínálatban, mint tűt a szénakazalban. Helyettük ugyanis a piacon fellelhető belső égésű sikermodellekkel versengő szabadidő-autókat, négy- illetve ötajtós, általában súlyos modelleket találunk elektromos hajtással.

Ezek általában komoly extralistával, tisztességes menetteljesítménnyel, érdekes megoldásokkal csábítják a hagyományos autókhoz szokott vevőket. Aki viszont csak a mobilitás pőre eszközét, egy kipufogógáztól mentes, guruló szállítóeszközt kerestek, azok hoppon maradtak. Egészen mostanáig, pontosabban 2021-ig, amikor piacra került a Dacia Spring, ami 44 lóerővel, egytonnás tömeggel és mindent átjáró költségcsökkentéssel száll be a versenybe.
A Dacia Spring első ránézésre egy mosásban összement Dusterre emlékeztet. Hossza 3734 mm, szélessége 1579 mm, magassága 1516 mm, tengelytávja 2423 mm, szabad hasmagassága 151 mm. Ezekkel a méretekkel borítékolható a jó városi manőverezhetőség, de még földúton sem esik kétségbe.

Magas építésű, mégis apró, arányaival valahol mélyen a szabadidő-autókat szeretné megidézni. Mivel mindezt kellő komolytalansággal teszi, így inkább aranyos az aránytalansága, semmint kínos. Ez köszönhető a tesztautó vidám narancssárga dekorációs elemeinek is, amelyek a visszapillantó tükrökön, a felső rögzítősínen, valamint az oldallemezeket borító műanyagelemen is visszaköszönnek.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/dacia oldalon: https://www.carnet.hu/dacia/hirek-2/a-legolcsobban-megteheto-kilometerek-autoja
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely