Hírek

Német autóból született az első Suzuki

Amúgy az SF rövidítés magáért beszél, mivel a jelentése ’Suzuki Four-wheel Car’, vagyis olyan Suzuki, amelynek négy kereke van. Ez ma már nem nagy újdonság, csakhogy a cég akkoriban kizárólag motorkerékpárokat (pontosabban motorizált kerékpárokat) készített, így egy autó megépítése igazi kvantumugrásnak számított náluk. Nem is bízták a véletlenre a dolgot, hanem szétnéztek Európában, megvásárolható licencek után kutatva, és kevésen múlt, hogy ez a cikk most nem egy Citroën 2CV vagy egy Renault 4CV japán változatával kezdődik, hanem a mára feledésbe merült német Lloyd márka LP400-as típusával, amit kicsit átgyúrtak a japán mérnökök.
Amikor az ember a japán autóiparról ír, nagy a csábítás, hogy titokzatos japán szavakkal tűzdelje tele a szöveget, mert azok mindig meggyőzően hangzanak. Most is ez a helyzet, de legyen elég egyetlen ilyen kifejezés: kei dzsidosa (kei jidosha). Ez egy konkrét kisautó-kategóriát jelent, méghozzá a japán Ipari és Kereskedelmi Minisztérium által 1955-ben meghatározott, 3 méternél rövidebb, 350 köbcentinél kisebb motorú járműveket. Ezekre a picuri szerkezetekre adókedvezményt nyújtott az állam, hogy ezzel is támogassák a motorizáció elterjedését a szigetországban. Rengeteg helyi autógyár figyelt fel az ebben rejlő lehetőségre, és Japán útjain hamarosan megjelentek az olcsó kisautók, köztük a Suzuki első modellje, a Suzulight SF.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek/nemet-autobol-szuletett-az-elso-suzuki
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely