Hírek

Titokzatos Renault-modellek, amiket nem ismersz

Siete, Le Car, Dinalphin: mennyire ismerősek ezek a nevek? A legtöbbünk számára semennyire, holott ezek még csupán azok a Renault-típusok, melyek ismert modellek átszabásából születtek a spanyol vagy a dél-amerikai piacra. De a francia gyártó olyan autókat is készített, amelyek ugyan Renault-logót viselnek, ám hathengeres motorjukkal, szokatlan dizájnjukkal vagy éppen puritán konstrukciójukkal egészen mások, mint amit a vállalattól megszoktunk. Tegyünk hát egy kis időutazást velük!

Renault Rambler

A Renault 1960-ban szüntette meg akkori csúcsmodellje, a Frégate gyártását (pedig milyen szépen csengő neve volt), és ezzel komoly hiány támadt a terméksorban. Autót, főleg luxusautót kifejleszteni viszont már akkoriban sem volt olcsó dolog, ezért a franciák jobb megoldást kerestek, és meg is találták: megállapodtak az amerikai AMC (American Motors Corporation) vállalattal, hogy közösen gyártják az USA piacára tervezett Rambler modellt. Az amerikai mércével inkább középméretűnek tekintett gép Európában igazi luxusautónak számított, pedig itt csak a kisebbik, soros hathengeres motorral volt kapható. A Belgiumban gyártott Rambler 1962-ben mutatkozott be Franciaországban, de valamiért nem lett belőle átütő siker; sokan túl hivalkodónak érezték, vagy egyszerűen csak idegenkedtek a szokatlan stílusától. Így volt ezzel az akkor francia elnök, Charles De Gaulle is, akinek pedig külön építettek egy elnöki példányt, ő viszont inkább egy másik autót választott. Ennek ellenére a Rambler öt éven át szolgált a Renault zászlóshajójaként, és csak 1967-ben váltották le a Renault 16 TS-sel, ami jobban passzolt az európai ízléshez.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/reanult oldalon: https://www.carnet.hu/renault/hirek/titokzatos-renault-modellek-amiket-nem-ismersz
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely