Arany középút a középkategóriában
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A benzinmotoros Torres és a tisztán elektromos Torres EVX után most itt a Torres Hybrid, amely a két hajtásvariáció előnyeit egyesítve kínál gondtalan, pénztárcakímélő mobilitást.
A benzinmotoros Torres és a tisztán elektromos Torres EVX után most itt a Torres Hybrid, amely a két hajtásvariáció előnyeit egyesítve kínál gondtalan, pénztárcakímélő mobilitást.
Novemberben kezdődik a gyártása az új Fiat 500 Hybrid modellnek az olaszországi Mirafioriban, és a tervek szerint az év végéig már 5000 példány el is készül belőle.
Újraértelmezi a műfaj feladatkörét a Ford Ranger PHEV, amellyel nemcsak az árut és a munkaeszközöket juttathatjuk el a világ végére, de a munkavégzéshez szükséges energiát is biztosítja akár egész nap.
Sokan azt hiszik, hogy a kettős tömegű lendkerék csak a használt dízelautók gazdáinak okozhat jelentős kiadást, de ez az alkatrész turbós és szívómotoros benzinesekben is megtalálható. Mit kell tudni működéséről és a cseréjéről?
Egy francia fennhatóságú karib-tengeri sziget, Saint-Barthélemy a Suzuki-rajongók Mekkája: a teljes járműállomány ötödét a japán gyár típusai teszik ki.
Három hálózatról tölthető Opelnél is fontos változások érkeznek. Az egyik messzebb jut, a másik erősebb lesz, a harmadik pedig mindkettő egyszerre tudja.
Globális autógyártóként a Renault ügyel arra, hogy minden piacán a helyi igények, adottságok és lehetőségek mentén alakítsa modellkínálatát. Ez pedig olykor markáns eltéréseket eredményez az egyes térségekben elérhető típusok között.
Városban is jól használható mérettel, de akár hét üléssel, hatékony hibrid hajtáslánccal érkezett az Opel új szabadidő-autója. Kipróbáltuk az új Frontérát.
Két kulcsfontosságú mozzanatot ünnepelhetett a Toyota raliprogramja. Az egyik a márka ralitörténetének eddigi ötven évére tette fel a koronát, a másik remélhetőleg a jövőbe vezeti át a japán gyár csapatát.
Épp hogy bemutatta első villanyautóját az Alpine, máris elkészítette annak versenyváltozatát: az A290 Rallye az első kapocs az Alpine hagyatéka és jövője között.
Bődületes erő, űrkorszaki technológiák, károsanyag-kibocsátás nélkül, de vérpezsdítő érzékszervi ingerek kíséretében: az Ioniq 6 N minden, ami miatt létrejött a Hyundai N sportmárka.
A nemzetközi piacokon már megjelent, Európába talán az év végével jöhet a Mazda6e-vel közös műszaki alapokra épülő szabadidő-autó, az EZ-60.
Világszerte a figyelem középpontjába állította autonóm mobilitási technológiáit a Nissan. Műszaki erőfitogtatásnál sokkal többről van szó: valós és értékes társadalmi szolgálatot teljesíthetnének az önvezető autók.
Mostanában minden az elektrifikációról és az elektromos autókról szól. Ám az elektromos átállás része az üzemanyagcellás technológia is, amely legalább ennyire ígéretes. A Peugeot-nál évek óta folynak fejlesztések ezen a területen, és az eredmények sem maradtak el: a márka már két üzemanyagcellás haszonjárművet is kínál ügyfeleinek.
A FIAT ismét elnyerte a rangos Red Dot díjat a Grande Panda modelljével, amelyet a kivételes belső és külső formatervezéséért ismertek el a „Termékdizájn” kategóriában.
Az elegáns nagyautók sorsa, hogy befogják őket reprezentációs feladatokra. Az pedig a legjobbak dicsősége, ha egy államfő választja őket szolgálati autójául.
Több száz lóerős elektromos terepjárók megalkotása után az autógyártók más kategóriákban is fejlesztettek, szaporodnak a földközelibb áron kínált elektromos autók. A Citroën ë-C3, a FIAT Grande Panda, a Ford Puma Gen-E és a Hyundai Inster megjelenésével sok ügyfelünknek jöhet közelebb az elektromos autózás.
Feltámasztotta legendás kupéját a Ford. A név azonos, a részletek hasonlóak, de a hajtás elektromosra váltott, az ajtók száma megnőtt. Kipróbáltuk az új Caprit.
Egyedülálló jelenség a hazai kisáruszállító-piacon a Dacia Spring Cargo, amely csendes és tiszta üzemű, miközben elvisz egy köbméter árut, és negyed tonnával terhelhető. Ráadásul a fenntartása is extra olcsó.
Megújul a Suzuki magyarországi gyára. A beruházások a gyártást, a kutatást és fejlesztést, valamint az üzem környezetvédelmi teljesítményét is erősítik.
Bemutatkozott a Mazda CX-5 harmadik generációja. A kompakt szabadidőjármű majdnem kategóriát ugrik, annyival nagyobb elődjénél, és ez magával hoz egy sor növekedést.
A világ autóipara átalakuláson megy át: lépésről lépésre közelebb kerülünk az önvezetéshez. Ezen a területen a Peugeot is komoly eredményeket ért már el.
Százéves történetének egyik legfontosabb döntését hozta meg az MG Motor: a patinás cég prémium-testvérmárkát alapított. Az ott alkalmazott, élvonalbeli technológiák idővel a volumenmodellekbe is átszivároghatnak.
Mindössze 33 darab készül az Alfa Romeo szupersportautójából, a 33 Stradaléból. Ezek egyike Valtteri Bottas tulajdonába került. A Forma-1-es pilóta Monacóban vehette át az autót, amely jól mutat majd a garázsában az ugyancsak ritka, 500 példányban készült Alfa Romeo Giulia GTAm mellett - ugyanis ebből is birtokol egy példányt a versenyző.
Nehéz praktikusabb és jobb ár/érték arányú autót mondani a kompakt kombiknál. Hatalmas csomagterük elnyel szinte bármit, takarékosak, jól felszereltek és már elektromos verzióban is elérhetők.
Folyamatosan bővíti a hidrogéntechnológiában rejlő lehetőségeket a Toyota. Fuvarozásban, versenysportban, de még a főzésben is feltűnik az újító megoldás.
Rendkívül sikeresnek bizonyul a Dacia terepraliprogramja: a 2025-ös Dakaron mutatott helytállást követően a Sandrider egyéniben magabiztosan vezeti a tereprali-világbajnokságot.
A Hyundai mai palettáján két fontos modell is van, amelynek formatervében és koncepciójában évekkel korábbi tanulmányautók részleteit fedezhetjük fel. Ha a márka úgy gondolná, szokást csinál a régi koncepciók felmelegítéséből és gyártásba vételéből, volna néhány javaslatunk.
Bár abszolút értelemben nem tartozott a legjobbak közé az előző pénzügyi éve, versenytársainál messze jobban teljesített a Suzuki, így ismét az esztergomi autógyártó adta el a legtöbb autót Magyarországon – fennállása óta immár huszonegyedik alkalommal.
A Toyota világ legnagyobb hibridszakértője, egy magától értetődő ziccert azonban eddig következetesen kihagyott. Most meglépte, ráadásul rögtön duplán.
Mérföldkőhöz érkezett a Ford elektromosjármű-központja: megkezdte működését az az akkumulátor-összeszerelő üzem, amely tovább erősíti a kétmilliárd dolláros beruházással létrehozott kölni komplexum kompetenciáját.
Mostanában innovatív elektromos újdonságai miatt került a reflektorfénybe a Renault, ez azonban nem jelenti azt, hogy elhanyagolta volna más villamosított hajtásláncok fejlesztését.
Kilencven évvel ezelőtt mérföldkőhöz érkezett az Opel, és vele együtt a német autóipar. Az Olympia megelőzte a korát, és kijelölte a márka fejlődésének irányát.
Harmadik generációjába lép a Nissan egyedi benzinüzemű villanymotoros hajtáslánca. A teljesen megújuló e-Power a Qashqai fedélzetén debütál.
Bár a havas napok egyre ritkábbak, sok más tényező is szólhat egy szabadidő-autó mellett. Ezúttal Citroën, a Ford és a Peugeot nagyjából 2,5 millió forintért megvehető használt modelljeit járjuk körbe.
Magas műszaki színvonal és egyedi személyiség, a teljesítményhez képest versenyképes áron. Ez nemcsak az eddigi Alpine-modellekre igaz, de az újakra is, amelyeket a Lapierre kerékpármárkával alkottak.
Ötvenhét éve kezdte meg működését a Dacia mioveni üzeme. A termelés üteme és minősége jelentősen javult az utóbbi huszonegy évben, idén tavasszal átlépték a nyolcmillió darabos határt.
Heteken, napokon belül megérkezik Európába a Mazda új elektromos nagyautója, a Mazda6e szedán. A vadonatúj konstrukció a legmagasabb szinten gondoskodik a vezető kényelméről.
Magasra helyezi a lécet a Suzuki Swift: a 2024 elején bevezetett széria egyre-másra nyeri a szakmai elismeréseket, méghozzá olyan fórumokon, amelyek nem feltétlenül értenek egyet egymással.
A Nissan tavasszal már megelőlegezte az év egyik legnagyobb modellszenzációját, a nyár első heteiben pedig ígéretéhez híven le is rántotta a leplet a harmadik generációs Leafről. Nem a szabadidő-járműves formátum a legfontosabb változás.
Megérkezett a Ford elektromos kínálatának legújabb, kedvező árú családtagja. Kipróbáltuk a kifejezetten fürge Puma Gen-E-t.
Feltámadt a Renault 5, és örülhetünk neki! Kipróbáltuk a retró külsejű, de modern technikájú kisautót, amely maximumon hozza a déjà vu-t.
A brit Autocar magazin éves díjátadóján a laptól kapható legmagasabb szintű elismerésben részesült az MG: elnyerte az év Legjobb Autógyártója címet.
Először épített olyan villanyautót az Opel, amelynek mindkét tengelyét hajtja egy-egy elektromotor. A teljesítmény és a menetdinamika elismerésre méltó.
A Fiat hivatalosan is bemutatta Magyarországon a Grande Pandát, amely merész újraértelmezése az ikonikus 1980-as Panda modellnek. Az új generáció retrós formavilággal, tágasabb belsőtérrel, újrahasznosított anyagokkal és környezetbarát hajtáslánccal érkezik – mindezt a Panda szerethető, játékos karakterével ötvözve.
A modern szabadidőjárművek egyre inkább eltávolodnak evolúciós elődeiktől, a terepjáróktól. Az Opel viszont a közelmúltban több olyan fejlesztést is bemutatott, amelyek visszaterelik természetes közegükbe a crossovereket.
Az autóiparban ma már nem meglepő, ha újrahasznosított anyagokkal találkozunk egy járműben. A Hyundai azonban nem állt meg ennél, és művészi szintre emelte a nyersanyagok visszaforgatását – részint szó szerint.
Szabályozói és autógyártói oldalról közös törekvés az autók biztonságosabbá tétele, hogy kevesebben sérülhessenek meg az utakon. Kisautók alapverzióin mutatjuk be, milyen aktív és passzív biztonsági felszerelések védik az utasokat.
Immár hatodik alkalommal ugyanaz az 1929-es gyártású Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport győzedelmeskedett a világ legszebb oldtimer versenyén, a Mille Miglián. Az 1929-ben gyártott autóval Andrea Vesco és Fabio Salvinelli teljesítette a körversenyt, amely Észak-Olaszország gyönyörű tájain halad végig. Idén 1900 kilométer hosszú volt a táv, amely lélegzetelállító tájakon haladt végig.
A Toyota RAV4 következő generációja önmagában is figyelemre méltó tudással bír, de igazán egyedülállóvá az az Arene szoftverplatform teszi, amely hosszú távon többek között a teljes balesetmentesség zálogává válhat.
CarNet Invest Zrt.

1097 Budapest, Könyves K. krt.3.