Hírek

Jó ajánlatok rejlenek a legolcsóbb új autók között
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Az autóvásárlás óriási kihívás, a megfelelő modell megtalálása bonyolult feladat, és van egy árkategória, amiben válogatva hiába csábítók a jól felszerelt használt autók mégis egy új típussal járhatunk jobban.
Meredek emelkedést mutattak a hazai piacon elérhető új autók árai, és a drágulás minden szegmensben eléri a vásárlókat. A használt autók terén is hasonló tendencia érzékelhető, de a vételár helyett ezeknél inkább az esetleges javítások, szervizköltségek a riasztóak. Így komoly kihívással, és dilemmával szembesül, aki ma Magyarországon 6-7 millió forintért szeretne autóhoz jutni.
Ennyi pénzért ugyanis Dunát lehetne rekeszteni a rengeteg eladó használt autóval, de ezeknél még az elvileg érvényes garancia esetén is nagyon oda kell figyelni! A jól dokumentált előéletnek hitelesnek, és valódinak kell lennie, hiszen a jótállás csak a kötelező szervizek betartásával él, ami az előző tulaj felelőssége volt.
Ha kétségesek a dokumentumok, külföldről érkezett az autó, akkor egy ilyen pár éves autónál már van esély álmatlan éjszakákra. Egy modern, akár mild-hibrid, avagy dízel, esetleg kis lökettérfogatú turbófeltöltős benzinmotorral szerelt autó esetén is belefuthatunk több millió forintos javításba.
Ha kétségesek a dokumentumok, külföldről érkezett az autó, akkor egy ilyen pár éves autónál már van esély álmatlan éjszakákra. Egy modern, akár mild-hibrid, avagy dízel, esetleg kis lökettérfogatú turbófeltöltős benzinmotorral szerelt autó esetén is belefuthatunk több millió forintos javításba.
Már az őszinte előéletű autó megtalálása is hosszú időt vehet igénybe, ezért ilyenkor alternatívaként felmerülhet, hogy saját szájíz szerint, magunk által összeállított, teljesen új típust rendeljünk valamelyik gyártótól. Nincs kockázat az előélettel, biztos a garanciális háttér és a műszaki megbízhatóság. A 6-7 millió forintos ársávban már egészen gazdag az elérhető modellek listája, több kategóriában is vannak új autók ennyiért. Ezek előnye, hogy még alapáron is tudják a ma már kötelező és hasznos biztonsági extrákat, és nem kell számítanunk rejtett költségekre sem. Akinek elsődleges, hogy azonnal egy még hosszú ideig megbízható autóra van szüksége olcsón azoknak segíthet ez a lista.
Dacia Sandero - Európa királya
Nincs meglepetés, ha a hazai piac egyik legnépszerűbb olcsó kompakt típusát keressük, az idén is egy Dacia, méghozzá a Sandero. Az ötajtós Sandero alapváltozata (Essential felszereltséggel,a kissé harmatos, de bizonyított SCe 65 motorral) listaáron 5 999 000 Forintba kerül, ami mellé öt év vagy 100 000 kilométer jótállást vállal a Dacia hazai képviselete. Az autó méreteivel kiszolgálja egy kisebb család igényét: 4099 milliméter hosszú, 2007 mm széles és 1587 mm magas. A külső pedig lendületes, és abszolút vállalható, messze már a bumfordi Daciák kora. Az alapfelszereltség már ehhez az autóhoz is meglepően korszerű: széria a LED-es nappali menetfény és tompított fényszóró automata kapcsolással, a gyalogos- és kerékpáros felismerős automata vészfékező rendszer (AEBS), a sávelhagyás-figyelmeztető, továbbá 6 légzsák (front-, oldal- és függönylégzsákok).
Kényelmi téren is hozza az alapvető extrákat: elöl elektromos ablakemelők, központi zár is jár, a szórakoztatásról pedig egy Bluetooth-os rádió gondoskodik két hangszóróval és okostelefon-tartóval.
A műszerfalon nincs központi kijelző, csak pőre műanyag mint a régi időkben – ennél a változatnál a saját telefonunk szolgál képernyőként. Ma már talán a legfontosabb extra, a klímaberendezés, ami nem tartozik bele ebbe az alapcsomagba, de a jó öreg manuális klíma az Essential modellhez opcióként elérhető kb. 150 ezer Forintért.
A műszerfalon nincs központi kijelző, csak pőre műanyag mint a régi időkben – ennél a változatnál a saját telefonunk szolgál képernyőként. Ma már talán a legfontosabb extra, a klímaberendezés, ami nem tartozik bele ebbe az alapcsomagba, de a jó öreg manuális klíma az Essential modellhez opcióként elérhető kb. 150 ezer Forintért.
A Sandero tágas utastere és 328 literes csomagtartója révén kategóriája egyik legpraktikusabb autója maradt, miközben az 5,0 liter körüli átlagfogyasztás és az egyszerű szívó benzinmotor olcsó fenntartást ígér.
Toyota Aygo X - Városi vagány
Divatos, apró városi autó különleges génekkel mini-crossovernek álcázva. Vagyis ez nem csak álca, mert az X verziónak tényleg nagyobb a hasmagassága: 14,6 cm. Dióhéjban ez az Aygo X, ami 3,7 méteres hosszával jelenleg a legkisebb Toyota. Érdekessége, hogy magasabb az átlagos városi kisautóknál, főleg a keskeny, de nagy méretű 18 colos kerekei feltűnőek, amivel jobban birkózik meg a városi úthibákkal, kátyúkkal, mint hagyományos társai. Az 1,0 literes, 72 lóerős benzines motorral szerelt alapmodell listaára 6 680 000 Ft. Jelenleg a Comfort néven futó kivtel a belépő.
Ezért az összegért az Aygo X meglepően gazdag felszereltséget nyújt: LED-es nappali menetfény, manuális klíma és 7 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti kijelző (Toyota Touch 2 rendszerrel) is alapból jár hozzá. Nem spórolnak a biztonságon, minden Aygo X-ben benne van a Toyota Safety Sense csomag, amely többek közt automata vészfékező rendszert tartalmaz gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, sávtartó és sávkövető asszisztenst, valamint automata fényszórókat is kínál a vásárlóknak. A belső tér fiatalos és meglepően használható, a magas üléspozíció miatt jobban belátjuk a forgalmat. A Toyota 3 év vagy 100 000 km teljes körű garanciát ad (az átrozsdásodás elleni garancia 12 év).
Aki hosszabb távra tervez, az a Toyota Extracare program révén, már nem garanciális autókra (7 évnél fiatalabb autó és 160 ezernél megtett km) is kitolhatja a jótállást, igaz, ehhez nem árt márkaszervizben szervizelteti az autót.
Friss stílust kínál, a kéttónusú fényezéssel tényleg jól néz ki, miközben fenntartása kedvező (kb. 5 l/100 km vegyes fogyasztás). A Toyota Aygo X mellett döntve a biztonság, bizonyított technológiai alapok és vagány formaterv kombinációját kapjuk, aminek egyetlen hátránya talán a tényleg apró mérete, de városi használatra ez egy kiemelkedően jó megoldás.
Friss stílust kínál, a kéttónusú fényezéssel tényleg jól néz ki, miközben fenntartása kedvező (kb. 5 l/100 km vegyes fogyasztás). A Toyota Aygo X mellett döntve a biztonság, bizonyított technológiai alapok és vagány formaterv kombinációját kapjuk, aminek egyetlen hátránya talán a tényleg apró mérete, de városi használatra ez egy kiemelkedően jó megoldás.
Suzuki Vitara - a magyarok kedvence
Az olcsó autók kihagyhatatlan márkája a Dacia mellett természetesen a Suzuki. A japán gyártó halad a korral, modern hajtásláncokat, technológiát alkalmaznak, de árak tekintetében nem hagyják el az olcsó kategóriát. Így aztán már a ma divatos szabadidő-autós formával is kínálnak autót az említett ársávban. Nem véletlenül Magyarország egyik kedvence a Vitara, amiből szinte minden utcában akad pár darab. A típus évek óta ott van a hazai újautó-eladási toplisták élmezőnyében, és nem véletlenül: ez a kompakt SUV kategória egyik legjobb ajánlata ár-értéket tekintve.
Jelenleg a Vitara kizárólag hibrid hajtású (mild hibrid és full hibrid is van a kínálatban) benzinessekkel rendelhető, a belépő modell is ilyen: az 1,4 literes BoosterJet turbómotorhoz 48 V-os mild-hibrid rendszer párosul. Ennek alapára 7 620 000 Ft a legolcsóbb GL felszereltségű, elsőkerék-hajtású, manuális váltós kivitelben. Metálfénnyel vagy gazdagabb GL+ szinttel értelemszerűen magasabb az ár, de így is 8 millió Ft alatt marad a belépő hajtáslánc. A Vitara GL már széria LED fényszórókat ad, automatikus világításkapcsolással, továbbá teljes vezetéstámogató csomagot: adaptív tempomatot és sebességhatárolót, vészfékasszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztetőt és táblafelismerőt is tartalmaz a Suzuki Safety Support rendszer részeként.
Összesen 7 légzsák óvja az utasokat (térdlégzsák is van a vezetőnél). A manuális klíma és a 7 hüvelykes érintőképernyős rendszer(okostelefon-tükrözéssel) is benne van az alapcsomagban, ahogy az első-hátsó parkolószenzorok is. A Vitara méretét tekintve a városi szabadidőautók közé sorolható, így a hátsó sor szűkösebb, de használható, a 375 literes csomagtere pedig elég a mindennapokra. Futóműve komfortos hangolású, megfelel a hazai útviszonyok leküzdésére.
A Suzuki teljes mértékben bízik a saját fejlesztésű hibrid hajtásláncában ezért bőséges jótállást vállal a Suzuki 3+7 Hybrid Pro program keretében. Ezzel bizonyos fődarabokra (motorra, a turbóra, a váltóra, és a hybrid rendszerre) összesen 10 éves garancia jár. A Vitara GL 1,5 literes full-hibrid verziója ugyan kicsit drágább 8,79 M Ft-tól, de ettől még takarékosabb működését remélhetünk. Teljeskörűen használható típus, amellyel a hosszú utak, autópályás túrák során sem kell kompromisszumot vállalnunk, a négyhengeres motor csendes működéssel, finom járással, és kellő teljesítménnyel partnere az ilyen jellegű felhasználásnak is, a felszereltségre pedig tényleg nem lehet panasz már a Vitara esetében.
Hyundai i10 - szürke eminenciás
A Hyundai i10 nem túl feltűnő, nem túl új, nem mondható túl izgalmas darabnak, ugyanakkor a legolcsóbb autók egyike, 5 év garanciával. Az 1,0 literes, 67 LE-s háromhengeres benzines alapmodell (Life szint) listaára 6 049 000 Forint. Bár ezzel az alapmotorral spórolunk a legtöbbet, a négyhengeres 1,2 literes motor sokkal csábítóbb 79 lóerővel, csendesebb, finomabb járású motor, és csak 200 000 forint a felára. Akcióval, némi magánvásárlókra szabott kedvezménnyel hatmillió forint alatti árakat is láthatunk a kereskedések honlapjain.
Ennyiért a biztonság terén nem kell kompromisszumot kötni: az i10 Life is megkapja a ráfutásos ütközést megelőző automata féket (gyalogos- és biciklis érzékeléssel), a sávkövető és sávtartó asszisztenst, a távolsági fényszóró automatikát, a vezető-éberségfigyelőt és a tolatáskor a hátul ülőkre figyelmeztető rendszert.
6 légzsák gondoskodik az utasvédelemről és üdvös, hogy a manuális klíma is beletartozik az alapárba, akárcsak az elektromos első ablakok és a központi zár is.
Ezeken felül szériafelszereltség a tolatóradar, a navigációs csomag, amiben magyar nyelvű gyári szoftver segíti a tájékozódást, a parkolást tolatókamera könnyíti meg, valamint megérkezett az Android Auto/Apple Carplay csatlakozási lehetőség is, távolról elérhető Bluelink applikációval. A Hyundai különlegessége a 5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia, így ezzel tényleg lehet zúzni fel-alá egész nap a városban, öt éven át nem kell aggódni a megtett kilométerek miatt. Persze mérete apró, teljesítménye alacsony, 67 lóerő ma már nem feltétlenül elég az M3-as belső sávjába péntek délután, de a városi élethez vidéki utakhoz megfelel az ötajtós karosszériával, 252 literes csomagtartóval szerelt típus.
Citroën C3 - Fiatalos lendület Franciaországból
Az új generációs Citroën C3 2024 végén debütált hazánkban, és rögtön az egyik legelérhetőbb kisautó lett: a 100 lóerős, 1,2 literes turbós benzines alapmodell (You felszereltség, 6 fokozatú kézi váltó) 6 490 000 Ft-os listaárral nyitott. Hosszát tekintve még városi kisautó, de felfelé sokat nőtt, és a stílus is a szabadidőautók irányába tolódott el: a C3-as 4015 milliméteres hossz, 1755 mm-es szélesség, és 1590 mm-es magasság jellemzi, ami tíz centivel több mint az előd esetén. Alapfelszereltsége kifejezetten gazdag ebben a szegmensben: a YOU szinten 16″-os acél keréktárcsákat, a LED menetfényt, az automata fényszórókapcsolást, a tolatóradart hátul, valamint a manuális klímát és elektromos első ablakokat.
A műszerfal egyedi, mondhatni páratlan a kategóriában, a műszeregység vetített technikát alkalmaz, akár egy head-up display, csak itt a szélvédő helyett a műszerfalra vetül a látvány. Ehhez extraként lehet 10,25 colos központi kijelzőt rendelni, de alapáron csak okostelefon dokkolót találunk. A biztonsági csomagban a C3 You-ban is benne vannak a javarészt kötelező extrák: automata vészfékező rendszer, az aktív sávtartó asszisztens és a táblafelismerő, sőt éberségfigyelő is. Összesen 6 légzsák védi az utasokat. A PureTech 100 motor egész élénken mozgatja a könnyű 1,2 tonnás karosszériát (0–100 km/h sprint 10,6 másodperc), miközben kedvező, 5,5–6 l/100 km fogyasztást is elérhetünk vele. A Citroën a magánvásárlóknak 5 év vagy 100 000 km garanciát biztosít az autóra.
MG ZS - Kína is lapot kér
A jó ár-érték arányú ajánlatok között feltűnően kedvező árpolitikával jelent meg az MG. Az angol gyökerekkel rendelkező, londoni központtal tervezett, de ma már kínai többségi tulajdonban lévő márka már kompakt méretű SUV-ot kínál a hétmilliós tartományban, ráadásul rengeteg extrával és 7 év garanciával. Az MG ZS a kínai SAIC konszern SUV-modellje, amely klasszikus értékekkel vadászik a vevőkre. Az 1,5 literes, 106 LE-s szívócső-befecskendezéses négyhengeres verzió igazi régi vágású darab, nincs benne fenntartást drágító turbófeltöltő, vagy hibrid rásegítés. Méretét tekintve a Suzuki Vitaránál némileg nagyobb: 4323 mm hosszú, szélessége 1809 mm, magassága 1653 mm a széria tetősínnel. Ára is közel áll a japán vetélytársához, Comfort felszereltséggel 7 299 000 Ft-tól elérhető.
Az MG alapból 7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciát vállal a ZS-re, amellyel kiemelkedik a mezőnyből. Ennyi pénzért ráadásul nem fapados felszereltség jár: a ZS Comfort-ban 17″-os könnyűfém keréktárcsák, LED nappali fény, érintőképernyős fedélzeti rendszer jár 10,”-os képernyővel Apple Carplay, Andorid Auto kapcsolattal, hátsó parkolóradarral, táblafelismerő rendszerrel és tolatókamerával. A biztonsági csomagban van többek közt automata vészfékasszisztens és sávtartó is.
Az MG ZS már tényleg tágas belteret ad négy utasnak, a felsorolt autók között ez az egyik legtágasabb, itt nem kell felhúzott térdekkel kuporogni hátul, és még így is méretes, 448 literes csomagtartója. A 106 lóerős motor a visszafogott mindennapokra megfelelő célszerszám az 11,5 másodperces százas sprintjével és a reálisan 6,5-7 l/100 kilométer körül alakuló fogyasztással.
Az MG érkezése jelzi, hogy a kínai márkák is komolyan versenybe szálltak a magyar piacon is: a ZS kulturáltan működő, halk autó, nincsenek fájdalmas hibái családi használatra is alkalmas SUV a 8 milliós lélektani határ alatt.
Az MG érkezése jelzi, hogy a kínai márkák is komolyan versenybe szálltak a magyar piacon is: a ZS kulturáltan működő, halk autó, nincsenek fájdalmas hibái családi használatra is alkalmas SUV a 8 milliós lélektani határ alatt.
Dacia Duster - Megoldás telekre és terepre
A Duster évek óta etalonnak számít, ha olcsó, strapabíró, enyhébb terepen bátran használható szabadidőautóról van szó. Ez a legolcsóbb SUV a piacon, bevált technikával. A legfrissebb árlista alapján az Essential alapmodell 100 LE-s LPG-benzin kettős üzemű motorral 7 499 000 Forinttal rövidíti meg a költségvetésünket. Ennyiért jár a szinte minden gyártó által kínált 5 év vagy 100 000 km garancia is.
A jelenleg futó Duster már egészen modern megjelenésű, Y-alakú menetfényekkel, lendületes formai megoldásokkal, jellegzetes krómozott hűtőráccsal. Alapfelszereltsége tartalmazza a manuális légkondicionálót , az elektromos első ablakokat, a távirányítós központi zárat, továbbá a Sandero-hoz hasonló Media Control rádiót okostelefon-tartóval (Bluetooth kihangosítással és 4 hangszóróval). A Duster Essential-ban is széria a vészfékasszisztens (gyalogos és kerékpáros érzékeléssel), a lejtmenet-vezérlő (ha 4×4 hajtású, de fronthajtással is bizonyos csomagokhoz jár) és az ESC – vagyis a vezetéstámogató rendszerek terén is hozza a kötelezőt.
Ugyanakkor a Duster megőrzi puritán karakterét: az ülések strapabíró szövetkárpitot kapnak, a műszerfal kemény műanyag, de összeszerelése korrekt. Az utastér tágas, a 445 literes csomagtartó pedig a kategória egyik legjobbja. Az ECO-G motor előnye, hogy gyárilag támogatja az olcsóbb LPG gázt – így üzemanyagköltsége akár 30-40%-kal is csökkenthető.Lágyra hangolt futóművével rossz úton is jól boldogul, könnyebb terepen az emelt hasmagasság is jól jön, bakhátas földutak nem jelentenek problémát.
Ennyi pénzért igazi unikumnak számít egy valódi kompakt SUV összkerékhajtási opcióval (a 4x4 változat mild-hibrid 130 LE motorral 9,95 M Ft-tól indul). Aki tehát masszív, egyszerű és olcsón fenntartható autót keres, annak a Duster továbbra is kihagyhatatlan ajánlat.
Ennyi pénzért igazi unikumnak számít egy valódi kompakt SUV összkerékhajtási opcióval (a 4x4 változat mild-hibrid 130 LE motorral 9,95 M Ft-tól indul). Aki tehát masszív, egyszerű és olcsón fenntartható autót keres, annak a Duster továbbra is kihagyhatatlan ajánlat.
Látható, hogy 8 millió forint alatt is van választék a piacon: a városi miniautótól a kompakt SUV-ig több kategória elérhető az átlagvásárlók számára. A felsorolt modellek mind listaár alapján kerültek terítékre, az árak a legtöbb gyártónál elérhető különböző mértékű kedvezmények nélkül értendők. Az esetleges akciók vagy készletkisöprések ennél is alacsonyabb árakat is eredményezhetnek. Ezek a modellek kompromisszumokat ugyan kívánnak, de biztonságban és garanciális háttérben hozzák azt a szintet, amit egy új autótól elvárunk. Aki rizikótól mentes autót akar nyolcmillió forint alatt, válogathat az ajánlatok között, a CarNet kereskedői örömmel lesznek a segítségére.









