Hírek

Vannak megfizethető családi autók

Különböző családok különféle igényekkel és eltérő lehetőségekkel, háttérrel keresnek autót. A CarNet több márkája jelentkezik új családi autókkal, most ezek közül mutatunk be négy vonzó újdonságot.
Cégcsoportunk összesen 22 autómárka járműveit forgalmazza, az ábécérendhez igazodva az Abarthtól a Toyota Professional haszonjárművekig. Ebben a hatalmas kínálatban fontos új családi autók jelentek meg a közelmúltban vagy érkeznek nagyon rövid időn belül. Ezek közül mutatunk be most négy családi autót.

Felnőtt a Citroën C3 Aircross

Új értékekkel gyarapítja márkaarculatát a Citroën, a mindig is egyedi karakterű cég praktikus és elérhető autók gyártójaként határozza meg magát. A megfizethetőség nem üres ígéret, a magyar piacon a családi autók között a második generációs C3 Aircross kiemelkedően kedvező áron indul, pláne utas- és csomagterének méretéhez képest.
A 4,39 méteres autóból a tágas ötszemélyesen kívül 5+2 üléses is rendelhető. A hétüléses kivitelben a harmadik sorba is jár USB-C töltő, amiből elöl egy van, a második üléssorban pedig – az autó felszereltségi szintjétől függően – kettő lehet. A hétüléses modell csomagtere 330 literes padlóba hajtott leghátsó ülésekkel, illetve 40 liter marad leghátul teljes létszámmal. Az ötszemélyes verzióban a második sor üléspadja 6,5 cm-rel hátrébb van a lábtér növelése érdekében, de ennek a modellnek így 460 literes a csomagtartója alapállásban, ami 1600 literre bővíthető.
A You induló felszereltségnél ötletes megoldással saját telefonunk kijelzője működhet fedélzeti érintőképernyőként a My Citroën Play okostelefon-tartóval. A középső You Plus , illetve a legfelső Max kivitelben adott a 10,25” képátlójú utastéri érintőkijelző, valamint az adatkábel nélkül működő okostelefon-integráció.

A vezeték nélküli telefontükrözéssel nagyon kényelmesen és szabályosan használhatjuk az autó érintőképernyőjén a telefonunkon futó – például navigációs – alkalmazásokat. Nem azonos a Citroën C3 Aircross és a cikkben szintén bemutatott testvérmodell, az Opel Frontera motorválasztéka.
A Citroënhez hibridrendszer nélkül és hatfokozatú kézi váltóval is elérhető a 100 lóerős, 1,2 literes benzines, így a modell alapára You felszereltséggel igen kedvező, 7 290 000 forint. A másik benzines a 136 lóerős, mild hibrid változat a soros háromhengeressel. A 48 voltos hibridben a 29 lóerős villamos gép alaposan kiveszi a részét az autó mozgatásából, a benzines oldal tehermentesítésével csökkentve a fogyasztást. Nagyon fontos tudni a belső égésű erőforrásokról, hogy mindkettő merőben eltérő konstrukció a korábbi háromhengeres turbómotortól.
A legfontosabb különbség a motorolajban futó vezérműszíj leváltása volt klasszikus, stabilra méretezett vezérműláncra. A harmadik C3 Aircross elektromos hajtású, 113 lóerős villanymotorral és 43,8 kilowattórás kiautózható kapacitású akkumulátorral, ami 300 kilométeres hatótávot tesz lehetővé a gyári adat szerint. Környezetvédelmi szempontból fontos érték, hogy az Opel Frontrához hasonlóan a C3 Aircross is hazánkhoz egészen közel, a felvidéki Nagyszombaton készül, tehát nem szükséges a fél világon át transzportálni, mielőtt átadhatjuk ügyfeleinknek a CarNet budaörsi Autóházában vagy a CarNet Riegler győri autószalonjában.

Új szinten a Dacia: érkezik a Bigster

Nevéhez illően nagy dobásnak ígérkezik a Dacia legújabb családi autója, Bigster. A Dacia a Sandero és a Duster feletti méretkategóriában három új autó bemutatását kommunikálta, közülük a 4570 milliméteres Bigster érkezik meg elsőként a CarNet Triplex Pesti úti és budakalászi márkakereskedésébe. Nemcsak a 4343 milliméteres Dusteren, de az öt vagy 5+2 üléssel kapható Joggeren (4547 mm) is túllóg az új SUV. Tényleg a Dacia legnagyobb autója, amit a kerékméret is jelez: a 17 vagy 18 hüvelykes keréktárcsa helyett 19-es alufelni is rendelhető.
Óriási a csomagtér, térfogata 546 és 667 liter közötti a hajtásmódtól függően. A teljes hibridé és a 4x4-esé a kisebb érték, jóval nagyobb az autógáz-benzin kettős üzeműé, míg a 667 liter az elsőkerék-hajtású benzinesé. Közel két köbméteresre, maximum 1937 literig bővül a csomagtartó a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével. Ha még több helyre volna szükség, gyorsan a tetőcsomagtartó keresztlécévé alakítható a hosszirányú tetőtartó. Különlegességként a Bigsterbe is rendelhető a Joggerből ismert, kinyitható-összecsukható kétszemélyes ágy, ráadásul az autó családi méretű sátorral is összeköthető kempingezéshez.
Kényelmi szintjével és felszereltségével is nagyot lép előre a Bigster. Az automatikus légkondicionálóval itt oldalanként szabályozható a hőmérséklet, a vezetőülés villanymotorral mozgatható fel-le, és a támladőlés állítása is elektromos lehet.

Megjelent a hátsó légbefúvás, és a csomagtérfedél elérhető elektromos mozgatással, amit a Dacia egyetlen, jobb oldali villanymotorral és egy oldali kábelezéssel meg tudott valósítani. Ezzel is mérsékelhető a komfortfunkció felára, ami Extreme kivitelben 150 000 Ft, míg a Journey felszereltséggel szériafelszerelés a motoros ötödik ajtó.
Egyformán 140 lóerős az 1199 köbcentis háromhengeres turbómotor a benzines-LPG-s illetve az elöl hajtó benzines modellben. A 4x4-es hajtással a teljesítmény 130 lóerő, míg a nyomatékcsúcs marad 230 Nm. Az összes háromhengeres motort 48 voltos hibridrendszer teszi takarékosabbá, erre utal a típusnévben a Mild Hybrid kitétel. A Bigster egyfelől autógáz-üzemmel segít spórolni az autózás költségein, másfelől fejlett teljes hibrid hajtással is elérhető a kisebb fogyasztás.
A két villanymotoros, a benzineshez és a hajtó villamos géphez is külön sebességváltót használó hibrid hajtásrendszer új fejlesztésű benzines szívómotort kapott. Az 1,8 literes négyhengeresnek több az ereje, mint az eddig kizárólagosan használt ezerhatosnak. A villanymotor 205 és a benzines 172 Nm nyomatékával kellően rugalmas az autó. A 157 lóerős hajtásrendszer az első próbák eredményei szerint 5-5,5 litert fogyaszt 100 km-en normál közúti körülmények között. A Bigster szilárd és biztonságos, de súlytakarékos építésű autó. A hasonló méretű terepjárók között kiemelkedik 1350-1515 kg közötti öntömegével, ami vezető és csomag nélkül értendő.
Az öt év vagy 100 000 kilométeres gyári garanciával forgalmazott újdonság Essential, Expression, Journey és Extreme felszereltséggel vásárolható meg 9 499 000 és 11 999 000 Ft közötti áron. A tisztán benzines motor (Mild Hybrid 140) egyik alternatívája a benzinen kívül a sokkal olcsóbb autógázzal is tankolható Mild Hybrid-G 140. Mindkettő elsőkerék-hajtású. Az egyetlen összkerekes verzió a Mild Hybrid 130 4x4, amely forintra azonos árban van az elöl hajtó teljes hibriddel, tehát a terepezős Bigster és a Hybrid 155 egyformán 11,3 millió forinttól kapható. Kollégáink örömmel várják olvasóinkat, hogy a választék bemutatásában és a Bigster kipróbálásában segítsenek.

Új név, állandó értékek: itt a KGM Actyon

Egyelőre szokatlanul csenghet a KGM márkanév, amelyre az új tulajdonos átkeresztelte a SsangYongot. A dél-koreai autógyártó más piacokon már egy ideje nevet cserélt, de a hazai importőr valamivel tovább használta a korábbi nevet, mielőtt eljött a váltás. A névváltás és az új embléma nem hat a termékek lényegi vonásaira, a KGM továbbra is minőségi és megfizethető autókat kínál.
Közülük a legújabb a terepkupéként piacra dobott Actyon. Tekintélyes méretű SUV, hossza 474, szélessége 191, magassága 168 centiméter. Az Actyon a Torresszel bevezetett formavilágot viszi tovább, a friss és belevaló dizájn igazán egyedivé teszi autót, amit fokozhatunk azzal, ha feketére fújt tetővel kombináljuk a kedvenc színünket a hétféle fényezés közül.
163 lóerős az 1497 köbcentiméteres benzines turbómotor, forgatónyomatéka 280 Nm. A négyhengeres motorhoz felár nélkül automatikus sebességváltó kapcsolódik, amit ebben a kategóriában egyre több ügyfelünk részesít előnyben. A hatfokozatú automatikus sebességváltó a japán Aisin gyártmánya.

Alapértelmezésben a KGM Actyon elsőkerék-hajtású, de 799 000 Ft felárért automatikusan bekapcsolódó összkerékhajtással is rendelhető. A KGM robusztus autója a jobb terepjáró-képesség érdekében megengedi, hogy a négykerék-hajtást állandóra állítsuk.
Nincs klasszikus alapverzió, a KGM Actyon a Premium kivitelben nagyon gazdagon felszerelt autó. Széria az összes fontos aktív és passzív biztonsági megoldáson kívül a 20 colos könnyűfém keréktárcsa, a motoros csomagtérfedél, a vakító fényre elsötétedő belső visszapillantó tükör, a kulcsfelismerő ajtónyitás-zárás, az ülések bőrborítása és az első ülések motoros állítása. Az ülések hátul is fűthetők, adott a parkoláshoz a 360 fokos kamerarendszer és az első-hátsó parkolássegítő radar. A tatabányai CarNet ForTopnál munkatársaink szívesen megválaszolják olvasóink kérdéseit a 15 999 000 forinttól kapható modellel kapcsolatban.

Visszatért az Opel Frontera

Fekete öves autórajongónak kell lenni ahhoz, hogy a Honda Passport vagy az Isuzu Rodeo névből azonosítsuk, milyen kocsiról van szó. Ha viszont azt mondjuk, hogy Opel Frontera, máris többeknek lehet ismerős az az alvázas dzsip, amely az egyik első nem katonai vonatkozású terepjáró volt nagy európai volumenmárkától. Az akkor még a General Motors-konszern részeként működő Opel az Isuzuval állapodott meg az Isuzu Amigo néven is futó SUV átvételéről. 1991-et írtunk akkor, az első generáció Opel-emblémával 2004-ig maradt gyártásban.
Kereken 20 éves szünet után a német autómárka, immár a Stellantis-konszern tagjaként, egy vadonatúj családi autót vezetett be a jól csengő név újjáélesztésével. Napjaink Opel Fronterája igen szilárd önhordó karosszériára cserélte az alvázas konstrukciót, az intelligensen könnyű családi autó alapértelmezésben öt személynek ad kényelmes teret, de 330 000 forintért harmadik üléssorral, azaz hét üléssel is megrendelhető a Carnet Triplex budakalászi márkakereskedésében. A belső tér tágasságát jelzi a 460-1600 literes csomagtartó is – ez az ötüléses modellre vonatkozik.
Rokonszenves módon az Opel nem akarja eldönteni ügyfeleink helyett, hogy melyik hajtásmód a legjobb nekik, így a Frontera elektromos és benzines hibrid hajtással is elérhető. A 100 és 136 lóerős változatban gyártott hibridek villamos gépe egy 48 voltos elektromos hajtómotor, a lítiumion-akkumulátor bruttó kapacitása 0,898 kilowattóra, amiből 432 wattórát használ ki a hajtásrendszer az akku kisütésekor, tehát lemerítésekor. A 136 lóerős 1,2 Hybriddel az autó 9,0 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Ebben a méret- és árkategóriában nagyvonalú tételnek számít az alapfelszerelésként adott automatikus sebességváló, így nem csupán az elektromos hajtással élvezhető a váltásmentes vezetés kényelme.
83 kW vagy 113 lóerő a villamos gép teljesítménye. A villanymotoros Frontera a kerekítve 44 kilowattórás akkumulátorral és a nagyon hatékony energiafogyasztással 305 km megtételére képes töltés nélkül a WLTP-norma szerint. Akárcsak az Opel Frontera Electric, a Citroën ë-C3 Aircross akkumulátora is a kiemelkedően biztonságos lítium-vas-foszfát cellakémiájú. Az egyenáramú villámtöltés maximuma 100 kilowatt, a lítiumion-akkumulátor akár 26 perc alatt feltölthető 20-ról 80 százalékig, mert a folyadéktemperálással az akkucellák hőmérséklete folyamatosan a nagy élettartamot biztosító tartományban marad.
Váltakozó áramú töltőn is biztosított az akkucellák fürge feltöltése. Alapáron 7,4 kilowattos a fedélzeti töltő, extraként 11 kW-os rendelhető a gyorsabb váltóáramú töltéshez. A töltési teljesítmény, és így az akku feltöltésének időigénye is azonos a C3 Aircross és az Opel Frontera között. Váltóáramot „tankolva” 4,5-7 óráig tart a teljesen lemerült telep újratöltése. Kilencmillió forint alatti indulóárával a 4385 milliméteres Opel Frontera a legkedvezőbb áron kapható családi autók egyike a CarNet kínálatában. A döntést megkönnyítheti, hogy az új Opel Frontera többletköltség nélkül választható az egyik legszebb színben, kanyonnarancs metálfényezéssel.
Bármilyen autónál igaz, de családi felhasználásra választva még fontosabb, hogy üljünk bele a kinézett modellekbe. Ismerjük meg belső méreteiket, kényelmüket, praktikumukat, amelyek hosszú távon tehetik szebbé a hétköznapokat. Látogasson el a CarNet márkakereskedéseibe, tegyen próbát autóinkkal!
1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely