Hírek

Világújdonságtól takarékosabb és tartósabb a Nissan új motorja
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Nissan e-Power hajtásláncban dolgozó benzinmotort fejlesztő mérnökök nem érték be kompromisszumokkal: addig mentek, amíg meg nem találták a tökéletes megoldást, még ha ehhez egy új technológiára is volt szükség.

A Nissan a közelmúltban teljes mértékben átdolgozta korszakalkotó e-Power hajtási rendszerét. A fejlesztésekről korábban átfogóan írtunk, most viszont egy valódi világújdonságról, a hideg ráfúvással kialakított szelepülékről is beszámolt a gyár.
A belső égésű motorokban gyorsan mozgó szelepek nyitják és zárják a külvilág felé az égésteret. Az a felfekvési felület, ahol a szelepek és a hengerfej találkoznak, rendkívüli hő- és mechanikus terhelést kap, miközben a tökéletesen zárás érdekében kivételesen pontos megmunkálást igényel.
A belső égésű motorokban gyorsan mozgó szelepek nyitják és zárják a külvilág felé az égésteret. Az a felfekvési felület, ahol a szelepek és a hengerfej találkoznak, rendkívüli hő- és mechanikus terhelést kap, miközben a tökéletesen zárás érdekében kivételesen pontos megmunkálást igényel.
Erre a hengerfej anyaga rendszerint nem alkalmas, ezért bevett szokásként más anyagból megformált gyűrűt illesztenek erre a felületre – ez az úgynevezett szelepülék (többes száma szelepülékek).
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/nissan oldalon:
https://carnet.hu/nissan/hirek/vilagujdonsagtol-takarekosabb-es-tartosabb-a-nissan-uj-motorja