Hírek

Ezt a trükköt csak a Renault furgonja tudja

Amikor a Renault 1997-ben bevezette a Kangoo-t, az ügyfelek ujjongtak, a versenytársak pedig lázas munkába kezdtek, hogy lépést tartsanak a kategóriát egyik napról a másikra újraalkotó modellel. A Kangoo pedig immár huszonöt éve diktálja az iramot a szegmensben, legyen szó nyújtott (vagy éppen rövidített) karosszériáról, összkerékhajtásról vagy elektromos hajtásláncról. Amikor pedig azt gondolnánk, már nem lehetséges tovább tökéletesíteni a koncepciót, a Renault mérnökei csavarnak egyet az alapötleten, és kezdődik elölről a fogócska.
Az új generációs modell számos ötlete közül is messze kimagaslik az a különleges utasoldali tolóajtó, amely irdatlanul tágas, 146 centiméter széles nyílásának köszönhetően eddig elképzelhetetlen rugalmasságot kínál a be- és kirakodás terén. A megoldás titka a B oszlop (azaz az első üléssor mögötti tetőoszlop) hiánya, ami papíron logikusan és egyszerűen hangzik, azonban soha nem tapasztalt kihívások elé állította a Renault szakembereit. Nem véletlen, hogy a könnyű haszonjárművek piacán eddig senki nem kísérelte meg eltávolítani a felépítmény egyik legfontosabb tartóelemét: egy ilyen mértékű átalakítás megvalósítása jóval többet igényel egyetlen zseniális ötletnél, hiszen alapjaitól kell újragondolni nemcsak a járműszerkezetet, de a gyártás folyamatait is. A Renault mérnökei számtalan javaslat, próbálkozás, zsákutca és áttörés után, hosszas együttműködés nyomán jutottak el ahhoz a megoldáshoz, amely végül bemutatkozott az új generációs Kangoo-n.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon: https://www.carnet.hu/renault/hirek/ezt-a-trukkot-csak-a-renault-furgonja-tudja
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely