Hírek
Sportosabb a Toyota, mint valaha
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Furcsa belegondolni, hogy mindössze három év telt el azóta, hogy a Toyota motorsportrészlege, a Gazoo Racing a nevére vette és teljes gőzzel bővíteni kezdte a márka addig meglehetősen bátortalan sportautóprogramját. Az ikonikus Supra 2019-es visszatérése után másfél évvel, 2020 őszén megjelent a GR Yaris, amely nem egyszerűen sportos városi kisautó, hanem utcára szelídített, összkerékhajtású, turbómotoros rali-versenyautó. 2021-ben következett a GR 86, annak az old school sportkupénak az evolúciója, amellyel még 2012-ben helyezte magát vissza a sportkocsik világába a Toyota. Idén pedig tökéletesen kerekké vált a történet: megjelent a GR Corolla, méltó tisztelgésként az 199-es ralivilágbajnok előd előtt, valamint egy rég várt hajtáslánc-variációval bővítette a GR Supra kínálatát a Toyota.
Első hallásra úgy gondolnánk, hogy a két utóbbi közül a GR Corolla az izgalmasabb. Részben igazunk is van, hiszen vadonatúj konstrukcióról van szó, amely a GR Yarisnál alkalmazott receptet, illetve hajtásláncot emeli új szintre. Európában mégis nagyobb jelentősége lesz a GR Supra kézi váltós variánsának, különösen Lightweight, azaz extra tömegcsökkentő megoldásokat alkalmazó kivitelében.
De haladjunk időrendi sorrendben, és kezdjünk a GR Corollával. Míg a GR Yaris csak nevében és dizájnjában vállal közösséget a normál utcai modellel, hiszen a külső tükrökön és a fényszórókon kívül minden alkatrésze vadonatúj fejlesztés, a GR Corolla a mezei ötajtós, ferdehátú variánsra épül. Igaz, ipari mennyiségű ragasztó, extra merevítések, valamint szénszálas kompozit tetőlemez alkalmazásával jóval merevebbé tették a vázszerkezetet.
De haladjunk időrendi sorrendben, és kezdjünk a GR Corollával. Míg a GR Yaris csak nevében és dizájnjában vállal közösséget a normál utcai modellel, hiszen a külső tükrökön és a fényszórókon kívül minden alkatrésze vadonatúj fejlesztés, a GR Corolla a mezei ötajtós, ferdehátú variánsra épül. Igaz, ipari mennyiségű ragasztó, extra merevítések, valamint szénszálas kompozit tetőlemez alkalmazásával jóval merevebbé tették a vázszerkezetet.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/toyota oldalon: https://www.carnet.hu/toyota/hirek/sportosabb-a-toyota-mint-valaha