
Az Alfa Romeo tanulmánymodelljei mindig izgalmasak, még akkor is, ha végül nem valósulnak meg. Ilyen az 1991-ben, a Genfi Autószalonon bemutatott 164 Proteo is, amelynek különlegessége az összecsukható keménytető volt, ez volt a márka kupé-kabriója.
Az Alfa Romeo a 2018-as Genfi Autószalonon mutatta be a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio csúcsmodelljeinek NRING változatát, amit limitált számban gyártottak. Az autók többsége gyűjtőkhöz került, és azóta nem is nagyon tűntek fel a használtautós oldalakon... Novemberben az amerikai “Bring a Trailer” nevű aukciós oldalon hirdettek meg egy NRING Giuliát, amelyet végül 66.500 dollárért (20,4 millió forint) vásároltak meg.
Szinte hihetetlen, de már 10 év eltelt az Alfa 4C bemutatója óta. A szuperkönnyű, kétüléses, középmotoros sportautó utolsó példányait az Egyesült Államokban egy limitált kiadású modellváltozattal búcsúztatták a közelmúltban. Az Alfa 4C egy vérbeli sportautó, készült belőle kupé és spider változat, és már most látszik, hogy a szép állapotú példányok ára nem nagyon fog csökkenni a jövőben, hanem épp ellenkezőleg...
Szinte hihetetlen, de idén már 20 éve annak, hogy elnyerte az Év Autója díjat a 147-es Alfa Romeo. A kompakt 147-es a mai napig népszerű, és talán ez az a modell, amelyből Magyarországon a legtöbb van forgalomban. A 147-es jelenleg egy igazi olcsó belépőautó az alfázás világába, a csúcsváltozata, a GTA pedig máig egy zseniális sportautó.
Végre újra olyan lesz az utcakép az olasz nagyvárosokban, mint korábban: vagány, sötétkék egyenruhába öltözött csendőrök pózolnak majd Alfa Romeóik mellett a nagyobb köztereken. És ha akció van, akkor sem vallanak majd szégyent, mert 200 lőerős, benzines Giuliákba pattanva teremthetnek rendet. A Carabinieri, azaz az olasz csendőrség 1770 darab új Alfa Romeo Giuliát állított szolgálatba.