arany-giulia

Az Arany Giulia Veloce

hirdetés
Így, csupa nagybetűvel. Mert ebben a színben már most klasszikussá vált ez az autó, és biztosak vagyunk abban, hogy 20-30 év múlva is ugyanolyan csodálattal és tátott szájjal fogjuk nézni, ha szembe jön velünk egy arany színű Giulia, mint amikor most körbefotóztuk. Az Ocra sárgának nevezett szín valójában egy háromrétegű, arany fényezés, amely nagyon szépen kiemeli a Giulia egyébként is izgalmas formáját.
A 6C Villa d'Este speciális széria után 2021 végén ismét limitált kiadással jelentkezett az Alfa Romeo. Ezúttal az 1966 és 1976 között gyártott GT 1300 Juniort idézték meg egy egyedi felszereltséggel. A Giulia és a Stelvio korlátozott darabszámban elérhető verziói 210 lóerős dízel vagy 280 lóerős benzines motorral érkeztek, gyakorlatilag Veloce felszereltségűek, további extrákkal. Ilyen például a hímzett logós bőr műszerfal is: rajta a GT Junior sziluettjével.
A most megidézett, 89 lóerős sportkupét Bertone tervezte, és mintegy 100 ezer darabot gyártottak belőle. A GT 1300 Junior akkori reklámjának szlogenje az volt, hogy "Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni", azaz "minden nap egy győzelem a mindennapi autódban". Az autó akkoriban egy viszonylag elérhető árú sportkupénak számított.
A GT Junior modellváltozat - csakúgy, mint a 6C Villa d'Este kivitel - korlátozott számban készült. Összesen 84 Giuliát és 148 Stelviót gyártottak. Ezekből a CEE (azaz Magyarország, Szlovákia és Csehország) 6 Giuliát és 12 Stelviót kapott készletre 2022 elején, amelyek többsége gyorsan el is fogyott.

Sokan mondják, hogy az Alfa színe a piros, de erre a gyártó folyamatosan igyekszik rácáfolni, és megmutatni, hogy bizony más színek is nagyon jól állnak az új Alfáknak. Gondoljunk csak a nagyon sikeres Misano kékre, de érdemes a Montecarlo kéket, vagy a Lunare gyöngyház színt is szemügyre venni.

Ráadásul az utóbbi két évben olyan új színeket mutatott be az Alfa Romeo, amelyekkel egyben történelmi modelleket is megidéztek. A Villa d’Este kivitelen mutatták be a különleges Etna piros fényezést, aztán pedig jöttek még izgalmas színek. Felidéztek a Montreal zöldet, amely szintén egy történelmi fényezés, és az Ocra sárga is itt van, nincs már speciális szériához kötve, de csak a Veloce és a Quadrifoglio változatokhoz kérhetjük ezt a színt.
Magyarország egyik utolsó, még márkereskedői tulajdonban GT Junior Giuliáját vettük most szemügyre, alaposan elmerülve a részletekben. Az autó megtekinthető és kipróbálható a CarNet Riegler szalonjában, Győrben.

Reméljük, hogy a fotóink is visszaadják, mennyire kiemeli a Giulia formáját ez a szín. Valahogy nagyobbá, teltebbé teszi az autót, miközben az apró részleteket, éleket is jól kihozza.

A fekete feliratok és a scudetto is jó kontrasztot adnak, az autón pedig alig van króm, csak az emblémák ilyen színűek. Még a kipufogóvégek is feketék, a sportos, szögletes felnik pedig ugyancsak fényes fekete színűek.
A beltér igazi klasszikus, az üléseken kívül fekete a tetőkárpit is, nagyon sportos környezet. Mindezt csak még különlegesebbé teszik a vezető előtt lévő csőműszerek, és a kormány mögött lévő, hatalmas fém váltófülek, amik szinte kiáltanak azért, hogy használjuk őket.

A GT Junior logót belehímezték a műszerfalba, az autó sziluettjét sárgával, a feliratot pedig feketével. A GT Junior felirat ott van a fejtámlákon is az Alfa Romeo logó alatt. Ezek kis dolognak tűnnek, de az biztos, hogy később gyűjtői példányokká válnak majd ezek a limitált szériás modellek.
A váltókar előtt ott a zöld-fehér-piros trikolór, jelezve, hogy az olaszok bizony nagyon büszkék erre az autóra, amiről gyártása óta az is kiderült, hogy a klasszikus autógyártás egyik utolsó mohikánja. Összkerékhajtás, 50-50%-os súlyelosztás, 280 lóerős turbómotor, karbon kardántengely, alumínium karosszériaelemek és megannyi technikai finomság jellemzi a Giuliát.

A Giulia még az igazi petrolhead-eknek készült, olyanoknak, akik szeretnek vezetni, akiknek az autózás a szabadságérzetet jelenti és nem szükséges rosszként, hanem izgalmas élményként gondolnak a vezetésre.