Bemutatták az Alfa Romeo C42-es Forma-1-es versenyautóját. Ezzel vág neki az idei szezonnak az Alfa Romeo F1 Team ORLEN két pilótája, a finn Valtteri Bottas és a kínai Csou Kuan-jü.
A csapat álcafestéssel küldte ki autóit a barcelonai tesztre, és csak a gyakorlás után, vasárnap délelőtt mutatta meg megújult festését.
Megmaradt az elmúlt években már megszokott vörös-fehér színkombináció, de most az autó hátsó része lett vörös, illetve az orr felső része is piros lett. A Centro Stile - az Alfa Romeo tervezőközpontja - szerint ezzel az Alfa történelmi dizájnját hozták vissza, csakúgy, mint a nagy Alfa Romeo felirattal.
Az idei autó fejlesztése eredetileg még C40 néven kezdődött 2020 végén. Ennek rövid története az, hogy a 2019-es C38-as, majd a 2020-as C39-es versenyautó után elkezdték fejleszteni a C40-es modellt, de időközben a 2021-es Forma-1-es szabályváltozásokat 2022-re halasztották. A szabályváltozások eltolása miatt így a 2020-as autót fejlesztették tovább C41 néven a 2021-es szezonra. Az időközben szintén elkészült C40-es neve pedig megzavarta volna a sorrendet, ezért úgy döntöttek, hogy a 2022-es versenyautó inkább a C42 nevet kapja.
Az idei autó fejlesztése eredetileg még C40 néven kezdődött 2020 végén. Ennek rövid története az, hogy a 2019-es C38-as, majd a 2020-as C39-es versenyautó után elkezdték fejleszteni a C40-es modellt, de időközben a 2021-es Forma-1-es szabályváltozásokat 2022-re halasztották. A szabályváltozások eltolása miatt így a 2020-as autót fejlesztették tovább C41 néven a 2021-es szezonra. Az időközben szintén elkészült C40-es neve pedig megzavarta volna a sorrendet, ezért úgy döntöttek, hogy a 2022-es versenyautó inkább a C42 nevet kapja.
Az Alfa Romeo 32 évnyi szünet után a 2018-as szezonban tért vissza a Forma-1-be, akkor még Alfa Romeo Sauber F1 Team néven. Gyakorlatilag a Sauber csapat névadó szponzora lett az olasz márka, aztán még szorosabbra fűzte a kapcsolatot, 2019-től már az Alfa Romeo Racing nevet viselte a csapat. Idén váltottak: Alfa Romeo F1 Team ORLEN néven folytatják.
Aki kicsit is rajong a Forma-1-ért, az tudja, hogy az első két szezont az Alfa Romeo nyerte 1950-ben és 1951-ben, előbb Giuseppe “Nino” Farinával, majd Juan Manuel Fangioval. 1952-ben a csapat kiszállt a Forma-1-ből, mert állami csapatként az olasz kormány nem akart pénzt áldozni a fejlesztésekre.
Aki kicsit is rajong a Forma-1-ért, az tudja, hogy az első két szezont az Alfa Romeo nyerte 1950-ben és 1951-ben, előbb Giuseppe “Nino” Farinával, majd Juan Manuel Fangioval. 1952-ben a csapat kiszállt a Forma-1-ből, mert állami csapatként az olasz kormány nem akart pénzt áldozni a fejlesztésekre.
1979-ben tértek vissza konstruktőrként a száguldó cirkuszba és egészen 1985-ig maradtak. Sajnos ebben a korszakban nem sok babér termett az Alfának, inkább a 80-as évek vagány, Marlboro, majd Benetton festéseire emlékezhetünk, mint a jó eredményekre.
Mindössze két második és két harmadik helyet tudtak felmutatni, és egyszer érték el a leggyorsabb kört. Ráadásul szinte majdnem mindegyik évben több versenyen estek ki, mint ahányat sikerült befejezniük.
1983-ban érte el a csapat a csúcspontját, amikor már a V8-as turbómotorral hajtva hatodikok lettek a konstruktőri bajnokságban, Andrea de Cesaris két második helyének köszönhetően.
Később azért az Alfa Romeo motorszállítóként is részt vett a száguldó cirkuszban, a Brabhamnek szállított motorokat, amellyel Niki Lauda többször is győzedelmeskedni tudott.
Mindössze két második és két harmadik helyet tudtak felmutatni, és egyszer érték el a leggyorsabb kört. Ráadásul szinte majdnem mindegyik évben több versenyen estek ki, mint ahányat sikerült befejezniük.
1983-ban érte el a csapat a csúcspontját, amikor már a V8-as turbómotorral hajtva hatodikok lettek a konstruktőri bajnokságban, Andrea de Cesaris két második helyének köszönhetően.
Később azért az Alfa Romeo motorszállítóként is részt vett a száguldó cirkuszban, a Brabhamnek szállított motorokat, amellyel Niki Lauda többször is győzedelmeskedni tudott.
A harmadik, 2018 óta tartó korszakuk egész sikeres, bár dobogós helyet még nem sikerült szerezniük. Viszont az, hogy 2019 és 2021 között Kimi Räikkönen volt az egyik pilótájuk, folyamatos médiafigyelmet jelentett.
A 2022-es szezon is izgalmas ilyen szempontból, hiszen Kimi honfitársa Valtteri Bottas lett az egyik pilótája az Alfa Romeónak.
A 2022-es szezon is izgalmas ilyen szempontból, hiszen Kimi honfitársa Valtteri Bottas lett az egyik pilótája az Alfa Romeónak.