Az elérhető maximális pontszámot, azaz öt csillagot kapott az Alfa Romeo Tonale az Euro NCAP tesztjén. Az idén 25 éves szervezet júliusi tesztjei során a Tonale mellett a BMW i4-est, a Cupra Bornt, a Kia Sportage-et, a Mercedes T osztályt és a Toyota Aygo-X-et is értékelte.
A Tonale esetében a passzív biztonság a felnőttek és a gyermekek esetén is kiemelkedő (az értékelés szerint 83 és 85 százalék), a biztonsági segédberendezések 85 %-os értékelést kaptak, míg a gyalogosvédelem esetében 67 százalék kapott az autó.
Az Euro NCAP az Alfa Romeo vadonatúj autóját is alapfelszereltséggel tesztelte. A teszt során egyebek között a vezetéstámogató rendszereket is vizsgálják, például azt, hogy hogyan reagál az autó egy elénk lépő gyalogos, vagy egy hirtelen előttünk lelassító másik jármű esetén.
A Tonale gazdag alapfelszereltsége mellé odakerült az Euro NCAP öt csillaga is, amely fontos dolog, hiszen ez bizonyítja, hogy a legmodernebb autóban ülünk.
Az Euro NCAP az Alfa Romeo vadonatúj autóját is alapfelszereltséggel tesztelte. A teszt során egyebek között a vezetéstámogató rendszereket is vizsgálják, például azt, hogy hogyan reagál az autó egy elénk lépő gyalogos, vagy egy hirtelen előttünk lelassító másik jármű esetén.
A Tonale gazdag alapfelszereltsége mellé odakerült az Euro NCAP öt csillaga is, amely fontos dolog, hiszen ez bizonyítja, hogy a legmodernebb autóban ülünk.
A most értékelt autók közül egyébként a BMW i4 és a Toyota Aygo-X sem kapta meg az öt csillagot. Előbbit a biztonsági segédberendezések 64%-os értékelése miatt pontozták le, az Aygo-X-nek pedig a passzív biztonsága nem volt az igazi, az autóban az elöl ülők mellkasát és lábait érheti jelentős terhelés egy balesetben.
Az Euro NCAP a közelmúltban változtatott tesztjein, hogy azok még jobban szimulálni tudják a valós körülményeket. Például az eddig használt félátfedéses frontális ütközéses vizsgálat helyett bevezették a mozgó akadályos teszteket. Így már azt is tudják vizsgálni, hogy az autó mennyire károsítja az ütközésben részt vevő másik járművet és annak utasait.
Változtak az oldalütközési tesztek is, nem csak azt vizsgálják, hogy az ütközésben közvetlenül érintett utas milyen sérüléseket szenved, hanem azt is, hogy az autó hogyan védi a távolabbi oldalon ülőket, akik akár a mellettük ülő utasoktól is sérüléseket szenvedhetnek.
Az Euro NCAP a közelmúltban változtatott tesztjein, hogy azok még jobban szimulálni tudják a valós körülményeket. Például az eddig használt félátfedéses frontális ütközéses vizsgálat helyett bevezették a mozgó akadályos teszteket. Így már azt is tudják vizsgálni, hogy az autó mennyire károsítja az ütközésben részt vevő másik járművet és annak utasait.
Változtak az oldalütközési tesztek is, nem csak azt vizsgálják, hogy az ütközésben közvetlenül érintett utas milyen sérüléseket szenved, hanem azt is, hogy az autó hogyan védi a távolabbi oldalon ülőket, akik akár a mellettük ülő utasoktól is sérüléseket szenvedhetnek.