Az Alfa Romeo bemutatta várva várt legújabb modelljét, a Tonalét. A márka második SUV-ja ultramodern technológiával, lágy hibrid és plugin hibrid modellváltozatokkal érkezik, és az ígéretek szerint június 4-én már a szalonokban lesz.
A Stelviónál kisebb SUV a Jeep Compass, a BMW X1/X2, a Mercedes GLA és az Audi Q3 méretosztályában indul versenyre, izgalmas külsővel és egyedi technológiai újításokkal.
A Tonale tanulmányváltozatát még a 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be, azóta több tényező is hátráltatta a megjelenését. Stellantis néven egyesült az FCA- és a PSA-csoport, jött a koronavírus-járvány, a chiphiány, de most végre elkészült a modell szériaváltozata, és hónapokon belül, az ígéretek szerint még júniusban a szalonokba is megérkezik.
A 2022-es Tonale formája rendkívül modern, de csakúgy, mint minden Alfa Romeo, megidézi a múltat is a “GT-line” nevezetű övvonallal, vagy a háromosztású lámpákkal. Az autó első LED-mátrix fényszórói a Brerára, a 159-esre és az SZ modellekre emlékeztetnek.
A Tonale sajtóanyaga szerint a modell újraindítja a márka metamorfózisát. Miközben az Alfa Romeo hű marad 1910 óta ápolt hagyományaihoz, az olasz motorsport legnemesebb tradícióihoz, a Tonale bemutatásával egy radikális evolúciós átalakulás veszi kezdetét, amely felkészülten várja a kapcsolódás és a villamosítás új korszakát.
A Tonale az Alfa Romeo első elektromost hajtásrendszereket használó modellje.
A 2022-es Tonale formája rendkívül modern, de csakúgy, mint minden Alfa Romeo, megidézi a múltat is a “GT-line” nevezetű övvonallal, vagy a háromosztású lámpákkal. Az autó első LED-mátrix fényszórói a Brerára, a 159-esre és az SZ modellekre emlékeztetnek.
A Tonale sajtóanyaga szerint a modell újraindítja a márka metamorfózisát. Miközben az Alfa Romeo hű marad 1910 óta ápolt hagyományaihoz, az olasz motorsport legnemesebb tradícióihoz, a Tonale bemutatásával egy radikális evolúciós átalakulás veszi kezdetét, amely felkészülten várja a kapcsolódás és a villamosítás új korszakát.
A Tonale az Alfa Romeo első elektromost hajtásrendszereket használó modellje.
Az alapváltozat 130 és 160 lóerős lesz, a változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, 1,5 literes benzinmotorhoz hétfokozatú, TCT duplakuplungos sebességváltó, valamint egy 48 voltos, 15 kW-os, 55 nM-es villanymotor társul. Utóbbi akár a benzinmotor nélkül is képes mozgatni a járművet. Elinduláskor, parkolás során vagy dugóban csorogva elektromosan üzemel.
A csúcsváltozat 275 lóerős, plugin hibrid és összkerékhajtású lesz. Az autó hibrid rendszere a Global Small Engine motorcsaládba tartozó 1,3 literes MultiAir benzines turbómotort társítja villanymotorral. Az első kerekeket az előbbi, míg a hátsókat az utóbbi hajtja. Az akkumulátor kapacitása 15.5 kWh, a rendszerteljesítmény 275 LE. Ez kategóriájának legsportosabb tagjává teszi: a modell mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Tisztán elektromos üzemben haladva városban akár 80, vegyes ciklus szerint akár több mint 60 kilométert képes megtenni. Az akkumulátor 7,4 kW- os gyorstöltő használatával mindössze 2,5 óra alatt feltölthető.
A csúcsváltozat 275 lóerős, plugin hibrid és összkerékhajtású lesz. Az autó hibrid rendszere a Global Small Engine motorcsaládba tartozó 1,3 literes MultiAir benzines turbómotort társítja villanymotorral. Az első kerekeket az előbbi, míg a hátsókat az utóbbi hajtja. Az akkumulátor kapacitása 15.5 kWh, a rendszerteljesítmény 275 LE. Ez kategóriájának legsportosabb tagjává teszi: a modell mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Tisztán elektromos üzemben haladva városban akár 80, vegyes ciklus szerint akár több mint 60 kilométert képes megtenni. Az akkumulátor 7,4 kW- os gyorstöltő használatával mindössze 2,5 óra alatt feltölthető.
A Tonale egy 2,0 literes, 256 lóerős GME (Global Medium Engine) benzines motorral, összkerékhajtással és 9-sebességes automata váltóval is kapható lesz majd, de csak az amerikai és a közel-keleti piacon.
Egyes piacokon a Tonale egy 1,6 literes, 130 lóerős MultiJet, dízel erőforrással is rendelhető lesz, ezt 6-sebességes automata váltóval szerelik.
A Tonale a világ első olyan járműve, amelyet NFT (nem helyettesíthető token) digitális tanúsítvánnyal látnak el. A blokklánc technológiát alkalmazó, egyedi módon hálózatba kapcsolt Tonale NFT tanúsítvány vásárláskor a jármű igazolására szolgál, majd a későbbiekben pontosan megmutatja a gépkocsi életciklusa során felmerülő használatot, ami mérföldkő az értéktartás javítása terén. Ezzel elkerülhetővé válnak a visszatekert kilométerórák, a szervizek pedig visszakövethetőek lesznek.
A Tonaléba minden olyan elektronikai rendszer belekerült, amely 2022-ben elvárható a prémium szegmensben. Vadonatúj infotainment rendszerrel érkezik, vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és Amazon Alexa integrációval.
Kategóriaelső a dupla TFT kijelző együttesen 22,5 colos méretben. Az egyik 12,3 coll, a műszerfalon elhelyezett pedig 10,25 coll méretű.
Az Alfa Romeo Tonale alapfelszerelésként kínált, új infotainment rendszere két nagy kijelzőt, valamint kifinomult, gyors HMI kezelőfelületet alkalmazva biztosítja a felhasználói élményt. A rendszer Android operációs rendszeren fut, vezeték nélkül frissíthető.
A tradicionális „teleszkopikus” műszerfal közepén kiemelkedő elem egy új, teljesen digitális 30 cm átlójú TFT-kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és az autonóm mobilitási rendszerek beállításai is hozzáférhetők.
Egyes piacokon a Tonale egy 1,6 literes, 130 lóerős MultiJet, dízel erőforrással is rendelhető lesz, ezt 6-sebességes automata váltóval szerelik.
A Tonale a világ első olyan járműve, amelyet NFT (nem helyettesíthető token) digitális tanúsítvánnyal látnak el. A blokklánc technológiát alkalmazó, egyedi módon hálózatba kapcsolt Tonale NFT tanúsítvány vásárláskor a jármű igazolására szolgál, majd a későbbiekben pontosan megmutatja a gépkocsi életciklusa során felmerülő használatot, ami mérföldkő az értéktartás javítása terén. Ezzel elkerülhetővé válnak a visszatekert kilométerórák, a szervizek pedig visszakövethetőek lesznek.
A Tonaléba minden olyan elektronikai rendszer belekerült, amely 2022-ben elvárható a prémium szegmensben. Vadonatúj infotainment rendszerrel érkezik, vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és Amazon Alexa integrációval.
Kategóriaelső a dupla TFT kijelző együttesen 22,5 colos méretben. Az egyik 12,3 coll, a műszerfalon elhelyezett pedig 10,25 coll méretű.
Az Alfa Romeo Tonale alapfelszerelésként kínált, új infotainment rendszere két nagy kijelzőt, valamint kifinomult, gyors HMI kezelőfelületet alkalmazva biztosítja a felhasználói élményt. A rendszer Android operációs rendszeren fut, vezeték nélkül frissíthető.
A tradicionális „teleszkopikus” műszerfal közepén kiemelkedő elem egy új, teljesen digitális 30 cm átlójú TFT-kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és az autonóm mobilitási rendszerek beállításai is hozzáférhetők.
A műszeregység átkonfigurálható: a három különböző elrendezés (fejlett, pihentető és történelmi) közül az utóbbit a márka veterán klasszikusai ihlették.
A műszerfalon egy 26 cm átlójú érintőképernyő van. A rendszer widgeteket alkalmaz: a grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag&drop) testre szabhatók. A Tonale minden felhasználója kialakíthatja saját nyitóképernyőjét, amelyen minden egyes járműfunkció önálló alkalmazásként szerepel. Vízszintes görgetéssel érhetők el az Alfa DNS rendszer, a rádió, a médialejátszó, az okostelefon, a navigációs rendszer, a klímaberendezés, az online szolgáltatások és az ADAS vezetőtámogató rendszerek alképernyői, amelyeket a felhasználó kedve szerint rendezhet el. Mindez az érintőképernyőn vagy a forgótárcsán keresztül egyaránt elvégezhető.
A vezető felé forduló műszerfalon középen keskeny rostélyok szállítják a friss levegőt, míg a két szélen a legendás 'turbina' kialakítással találkozhatunk.
A műszerfal meghatározó élményeleme a „váratlan háttérvilágítással” felszerelt díszítőbetét: lekapcsolt műszeregységnél egy grafika látható a felületen, amint azonban életre kel a rendszer, ez a grafika eltűnik, és helyette megjelenik a többszínű megvilágítást alkalmazó háttér.
Ugyanez a 3D hatás érvényesül az ülések kárpitozásán, az alapkiviteltől egészen a csúcsverzió Alcantara és vegán bőr üléskárpitozásának kontrasztos háttérszínű, átmenetes megoldásáig.
Az ergonomikus ülések fiatal és dinamikus stílusukat az elsősorban sportruházatoknál alkalmazott neoprén szövetanyag erősíti.
Az Alfa Romeo Tonale az olasz vendégszeretetet idézi. Az utasok kényelme garantált: erről kétzónás klímaberendezés, a kifinomult infotainment rendszer, a szellőztethető és fűthető első ülések, a kellemes hangulatvilágítás, valamint a 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer gondoskodik.
Az Alfa Romeo Tonale egyike azon kevés típusoknak a kategóriában, amely félautomata parkolás funkcióval könnyíti meg a vezető dolgát. A rendszer jelzi, ha megfelelő méretű parkolóhelyet talált, majd bemanőverezi oda a járművet, majd később ki is áll onnan.
A műszerfalon egy 26 cm átlójú érintőképernyő van. A rendszer widgeteket alkalmaz: a grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag&drop) testre szabhatók. A Tonale minden felhasználója kialakíthatja saját nyitóképernyőjét, amelyen minden egyes járműfunkció önálló alkalmazásként szerepel. Vízszintes görgetéssel érhetők el az Alfa DNS rendszer, a rádió, a médialejátszó, az okostelefon, a navigációs rendszer, a klímaberendezés, az online szolgáltatások és az ADAS vezetőtámogató rendszerek alképernyői, amelyeket a felhasználó kedve szerint rendezhet el. Mindez az érintőképernyőn vagy a forgótárcsán keresztül egyaránt elvégezhető.
A vezető felé forduló műszerfalon középen keskeny rostélyok szállítják a friss levegőt, míg a két szélen a legendás 'turbina' kialakítással találkozhatunk.
A műszerfal meghatározó élményeleme a „váratlan háttérvilágítással” felszerelt díszítőbetét: lekapcsolt műszeregységnél egy grafika látható a felületen, amint azonban életre kel a rendszer, ez a grafika eltűnik, és helyette megjelenik a többszínű megvilágítást alkalmazó háttér.
Ugyanez a 3D hatás érvényesül az ülések kárpitozásán, az alapkiviteltől egészen a csúcsverzió Alcantara és vegán bőr üléskárpitozásának kontrasztos háttérszínű, átmenetes megoldásáig.
Az ergonomikus ülések fiatal és dinamikus stílusukat az elsősorban sportruházatoknál alkalmazott neoprén szövetanyag erősíti.
Az Alfa Romeo Tonale az olasz vendégszeretetet idézi. Az utasok kényelme garantált: erről kétzónás klímaberendezés, a kifinomult infotainment rendszer, a szellőztethető és fűthető első ülések, a kellemes hangulatvilágítás, valamint a 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer gondoskodik.
Az Alfa Romeo Tonale egyike azon kevés típusoknak a kategóriában, amely félautomata parkolás funkcióval könnyíti meg a vezető dolgát. A rendszer jelzi, ha megfelelő méretű parkolóhelyet talált, majd bemanőverezi oda a járművet, majd később ki is áll onnan.
Ugyancsak a lehető legmagasabb szintű kényelmet szolgálja a motoros mozgatású csomagtérajtó és a sebességváltó előtt kialakított, vezeték nélküli töltőpad.
A Giulietta, Mito és 4C típusokról már ismert, majd a Giulia és a Stelvio modelleken továbbfejlesztett DNA-kapcsoló a Tonaléban is visszaköszön. A DNA üzemmódválasztó rendszer külön funkciókkal támogatja a villamosított hajtásláncokat.
A Tonale esetén a „dinamikus” üzemmód egyedi gázpedál-kalibrációt alkalmaz, ami hatékonyabb fékezést és közvetlenebb kormányreakciókat eredményez.
A „természetes” üzemmód változatlanul optimális teljesítményt kínál, automatikusan váltogatva a villanymotor és a belső égésű motor használatát. A mindennapi használatban tehát az energia-megtakarítás, a fogyasztás-csökkenés nem megy a dinamikus menetteljesítmények rovására.
A „fejlett takarékosság” üzemmód célja a hibrid hajtáslánc esetén a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, míg a plug-in hibrid modellnél ilyenkor tisztán elektromos üzemben fut a jármű.
A Tonale az Alfa Romeo ígérete szerint hű marad a márkára jellemző sportos vezethetőséghez. Ez nem kis részben a kategória legközvetlenebb kormányáttételének (13.6) is köszönhető. A kormányérzet precíz és közvetlen lesz, ahogy az egy Alfa Romeótól elvárható; ehhez a független első kerékfelfüggesztés speciális geometriája is hozzájárul.
Az Alfa Romeo Tonale már áprilistól rendelhető lesz a bevezetéskori „Edizione Speciale” kivitelben.
A Giulietta, Mito és 4C típusokról már ismert, majd a Giulia és a Stelvio modelleken továbbfejlesztett DNA-kapcsoló a Tonaléban is visszaköszön. A DNA üzemmódválasztó rendszer külön funkciókkal támogatja a villamosított hajtásláncokat.
A Tonale esetén a „dinamikus” üzemmód egyedi gázpedál-kalibrációt alkalmaz, ami hatékonyabb fékezést és közvetlenebb kormányreakciókat eredményez.
A „természetes” üzemmód változatlanul optimális teljesítményt kínál, automatikusan váltogatva a villanymotor és a belső égésű motor használatát. A mindennapi használatban tehát az energia-megtakarítás, a fogyasztás-csökkenés nem megy a dinamikus menetteljesítmények rovására.
A „fejlett takarékosság” üzemmód célja a hibrid hajtáslánc esetén a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, míg a plug-in hibrid modellnél ilyenkor tisztán elektromos üzemben fut a jármű.
A Tonale az Alfa Romeo ígérete szerint hű marad a márkára jellemző sportos vezethetőséghez. Ez nem kis részben a kategória legközvetlenebb kormányáttételének (13.6) is köszönhető. A kormányérzet precíz és közvetlen lesz, ahogy az egy Alfa Romeótól elvárható; ehhez a független első kerékfelfüggesztés speciális geometriája is hozzájárul.
Az Alfa Romeo Tonale már áprilistól rendelhető lesz a bevezetéskori „Edizione Speciale” kivitelben.