Hírek
Százmilliók múltak egy marék szegecsen
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A motorsport alapvetően az egyéni és csapatteljesítményről, a képességek összeméréséről szól. Van azonban a műfajnak egy másik aspektusa is: izgalmas történetek, megfejthetetlen rejtélyek, pletykák és hiedelmek teszik varázslatossá az autóversenyzés világát. Az Alpine első Le Mans-i győzelme mindkét kategóriában főhelyre kívánkozik.
Miután 1971-ben Európa-, majd ’73-ban világbajnok lett a raliban, az Alpine figyelme a prototípus-versenyzés felé fordult. A márka a legkevésbé sem számított újoncnak a túraversenyzés világában, számtalan francia bajnoki díj, nürburgringi győzelmek és egyéb trófeák tanúskodtak az Alpine kompetenciájáról, a legfontosabb korona azonban hiányzott.
Le Mans-ban minden igyekezete ellenére képtelen volt győzni a márka; ütőképes versenyautóit egymás után ütötte el a megdicsőüléstől a balszerencse.
Le Mans-ban minden igyekezete ellenére képtelen volt győzni a márka; ütőképes versenyautóit egymás után ütötte el a megdicsőüléstől a balszerencse.
1976-ra aztán megelégelte a majdnem-sikereket az Alpine, és összehozta a korabeli Európa legütőképesebb együttműködését. A Renault – amelynek a márka annak idején születését köszönhette – tapasztalatával, kutatási-fejlesztési erőforrásaival, valamint jelentősen megemelt költségvetéssel járult hozzá a társuláshoz, az Alpine a futóműhangolás, a tömegcsökkentés és az aerodinamika szakértőjeként érvényesítette kompetenciáit, míg a hajtáslánc fejlesztését a Gordini vállalta magára. Ez a konstelláció már jó ideje létezett, ekkor azonban egyrészt formálisan is közös zászló alá rendeződött a három márka, másrészt a kétliteres V6-os erőforrásra egy Garrett turbófeltöltőt illesztettek.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon: https://carnet.hu/alpine/hirek/szazmilliok-multak-egy-marek-szegecsen
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon: https://carnet.hu/alpine/hirek/szazmilliok-multak-egy-marek-szegecsen