Hírek

Négymilliónál jár a legvidámabb doboz

A Renault 1996-ban mutatta be fura nevű, még furább megjelenésű könnyű haszonjárművét. A Kangoo azóta műfajteremtővé, fogalommá és kultikus modellé vált, ráadásul a napokban egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett.
A franciaországi Maubeuge-ben működő üzemben annak több mint fél évszázados története során a Renault legkiválóbb, legrangosabb típusai készültek, a Renault 18-tól a Fuegón át a 21-esig.

Mégis, ha egyetlen modellt kellene kiemelnünk a gyár múltjának közel kéttucatnyi gyártmánya közül, alighanem a Kangoo volna az – részben a hosszú gyártás, részben a semmihez nem fogható karakter miatt.

Egy ilyen különleges formátumú jármű gyártása speciális előkészületet igényel, ezért már a modell fejlesztése során gondoskodtak a megfelelő helyszínről.
A maubeuge-i üzemet jelentős – átszámítva mintegy félmillió eurós – beruházással készítették fel a Kangoo-ra, többek között üzembe helyezték az egész kontinens egyik legnagyobb (5400 tonnás) présgépét, nagyságrendekkel javították az szerelősor ergonómiáját, valamint bevezettek egy sor automatizált folyamatot.

A fejlesztés több éven át tartott, míg végre 1997-ben megérkezett a Kangoo: egy kajla, szerethető, mindazonáltal praktikus és robusztus furgon, amely áruszállítóként és családi mindenesként egyaránt megállta a helyét.

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon: https://carnet.hu/renault/hirek/negymillional-jar-a-legvidamabb-doboz
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely