Hírek

Magyar Suzuki kell a magyar piacon

Bár abszolút értelemben nem tartozott a legjobbak közé az előző pénzügyi éve, versenytársainál messze jobban teljesített a Suzuki, így ismét az esztergomi autógyártó adta el a legtöbb autót Magyarországon – fennállása óta immár huszonegyedik alkalommal.
A japán gazdaság sajátossága, hogy a pénzügyi évet április elsejével zárják. Ez természetesen a nemzetközi leányvállalatokra is igaz, ezért miután a Magyar Suzuki Zrt. az év elején összesítette a 2024-es naptári év forgalmát, a pénzügyi eredményeket nem akkor, hanem – az anyacéggel összehangolva – most hozták nyilvánosságra.

Így zárult az előző...

Még mielőtt belemennénk a részletekbe, emeljük ki a két legfontosabb sarokszámot. A Suzuki márka 29,3 százalékkal növelte eladásait, miközben a magyarországi újautó-piac ugyanebben az időszakban 12,9 százalékos emelkedést ért el. Ez egyértelműen jelzi, hogy a Suzuki növelni tudta relevanciáját Magyarországon, és ezzel visszaszerezte első helyét az eladási rangsorban.

A 2024-es volt a huszonegyedik év a Magyar Suzuki Zrt. megalapítása óta, hogy a Suzuki volt Magyarország legnagyobb számban eladott autómárkája.

Az elmúlt 12 hónapban összesen 15 732 autót adott el a Suzuki, miközben a teljes piac 121 607 darabot jelentett: ez 12,94 százalékos piaci részesedést jelent (avagy minden nyolcadik autót a Suzuki adta el 2024 áprilisa és 2025 márciusa között).

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon:
https://carnet.hu/suzuki/hirek/magyar-suzuki-kell-a-magyar-piacon

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely