Hírek

Olyat tud az A390, mint korábban egyetlen Alpine sem

Amikor az Alpine úgy döntött, villanymotoros modellekkel bővíti kínálatát, azzal olyan eszközöket adott a mérnökök kezébe, amelyekről a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek esetében nem is álmodhattak.
alpine-a390-tests-on-wet-track-at-ladoux-carnet-hir-2
A differenciálmű az autóipar egyik legfontosabb találmánya: ez teszi lehetővé, hogy kanyarban ne feszüljön meg a hajtáslánc, ne kopjanak szélsőséges mértékben a hajtott tengely két végén lévő abroncsok.

Sokáig tartott, amíg a mérnökök innen eljutottak az olyan aktív rendszerekhez, mint a részlegesen önzáró differenciálmű. Ez nem alkalmazkodik a választott ívhez, hanem kijelöli azt: a bal és jobb oldali kerekek meghatározott mértékű hajtásával a sofőr szándékának és/vagy a menetkörülményeknek megfelelő mértékben szabályozza azt.

Ha az a feladat, hogy az autó jobban ráforduljon az ívre, a külső kerékre juttat több nyomatékot a rendszer; ha épp ellenkezőleg, nyitni kell az íven, akkor a belsőre.

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon:
https://www.carnet.hu/alpine/hirek/olyat-tud-az-a390-mint-korabban-egyetlen-alpine-sem

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely