Hírek
Olyat tud az A390, mint korábban egyetlen Alpine sem
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Amikor az Alpine úgy döntött, villanymotoros modellekkel bővíti kínálatát, azzal olyan eszközöket adott a mérnökök kezébe, amelyekről a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek esetében nem is álmodhattak.

A differenciálmű az autóipar egyik legfontosabb találmánya: ez teszi lehetővé, hogy kanyarban ne feszüljön meg a hajtáslánc, ne kopjanak szélsőséges mértékben a hajtott tengely két végén lévő abroncsok.
Sokáig tartott, amíg a mérnökök innen eljutottak az olyan aktív rendszerekhez, mint a részlegesen önzáró differenciálmű. Ez nem alkalmazkodik a választott ívhez, hanem kijelöli azt: a bal és jobb oldali kerekek meghatározott mértékű hajtásával a sofőr szándékának és/vagy a menetkörülményeknek megfelelő mértékben szabályozza azt.
Sokáig tartott, amíg a mérnökök innen eljutottak az olyan aktív rendszerekhez, mint a részlegesen önzáró differenciálmű. Ez nem alkalmazkodik a választott ívhez, hanem kijelöli azt: a bal és jobb oldali kerekek meghatározott mértékű hajtásával a sofőr szándékának és/vagy a menetkörülményeknek megfelelő mértékben szabályozza azt.
Ha az a feladat, hogy az autó jobban ráforduljon az ívre, a külső kerékre juttat több nyomatékot a rendszer; ha épp ellenkezőleg, nyitni kell az íven, akkor a belsőre.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon:
https://www.carnet.hu/alpine/hirek/olyat-tud-az-a390-mint-korabban-egyetlen-alpine-sem


























