Hírek
Kisautó, lemondás vagy legjobb megoldás?
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Felnőttek a kisautók
A kevés pénzből fenntartható és környezetvédelmi szempontból is üdvös kis méretű autók között ma is sokszínű a paletta, amit a CarNet kínálatából választott modellek bizonyítanak. Lássuk mit tudnak ma!
Sokáig az új autót vásárlók egyik fő motivációja volt minél nagyobb kocsit vásárolni az adott összegből, ami népszerűvé tette az 1,6 literes motorú középkategóriás prémiumlimuzinokat és a Renault Fluence-t illetve kategóriatársait is. Ám az igények megváltozásával sokan inkább a mindennapi szokásaiknak legmegfelelőbb autót keresik, ami egy városi autó is lehet. A kiskocsik fejlődésével a kategória legjobb autói egyre kevesebb lemondást igényelnek. A parkolóhelyínséggel küzdő lakóövezetekben egy vidám és könnyen leparkolható autó nagyon sokat hozzátehet az életminőségünkhöz. Ezúttal öt típust emelünk ki a CarNet igen széles kínálatából, különféle hajtásláncokkal.
Nagy visszatérés - FIAT Grande Panda
Ha egy olasz autónak lelke és jó karaktere van, az többnyire átütő sikert arat. A FIAT mestere az eredeti kisautóknak, amit a Grande Panda is igazol. Érkezésével a márka kisautó-kínálata kettéválik: a 3,69 méteres Pandina (a régi Panda beceneve, amely továbbra is kapható) a klasszikus városi mini, a 3999 milliméteres, tehát 34 centivel hosszabb Grande Panda egy felnőttebb, tágasabb autó, amely benzines motorral, hibridként és elektromos hajtással is rendelhető a CarNet budaörsi, győri és veszprémi FIAT-szalonjában.
Formája az 1980-ban bemutatott elődöt idézi. Az első Panda Giorgetto Giugiaro zseniális formatervével két évtizeden át meghatározó autó maradt a FIAT kínálatában, 23 éven át gyártották Itáliában. A szögletes, ötletes és elérhető kisautó sikerét 2003-ban és 2012-ben bemutatott generációi is megismételték. 2025-ös utódjuk sokoldalú, átgondolt és továbbra is nagyon szerethető városi autó. Egyik különlegessége a bambusz használata az utastérben.
A fenntartható, gyorsan reprodukálódó alapanyagból készülő műszerfalborítás is hozzájárul a környezetszennyezés mérsékléséhez, ráadásul egyedi és nagyon jól néz ki. A digitális óracsoport képátlója 10”, a középső érintőképernyő valamivel nagyobb ennél, képátlója 10,25 hüvelyk. A csomagtartó 350-361-412 literes a hajtáslánctól és attól függően, hogy az autóban van-e defektjavító.
1,2 literes turbómotort kap a benzines és a benzines hibrid Grande Panda is. A láncos vezérlésű háromhengeres 100 lóerős, 205 Nm a nyomatékmaximuma, és igény esetén hibridrendszerrel tehető takarékosabbá.
1,2 literes turbómotort kap a benzines és a benzines hibrid Grande Panda is. A láncos vezérlésű háromhengeres 100 lóerős, 205 Nm a nyomatékmaximuma, és igény esetén hibridrendszerrel tehető takarékosabbá.
A Hybrid hajtásrendszere a 28 lóerős villanymotorral és a 100 lóerős benzinessel 110 lóerős rendszerteljesítményre képes. Alapáron jár hozzá a hatfokozatú, dupla kuplungos automatikus sebességváltó, amelynek házában az elektromos motor hajtja az autót. A gyorsulás 100-ra kereken 10,0 másodperc, a végsebesség 160 km/óra. A jó erőben lévő hajtásrendszerrel mindössze 5,0-5,1 liter az átlagfogyasztás 100 km-en. Mivel a villanyautók iránt egyre nő az igény, a FIAT is elérhető a Stellantis csooport hajtásláncával, amely a Citroën C3 Aircross vagy az Opel Frontera modellekben is elérhető.
A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor kapacitása 44 kilowattóra, a motor 113 lóerős. Az elektromos Grande Panda 11 mp alatt gyorsul 100 km/órára. 132 km/órára korlátozott végsebessége racionális döntés, mert ha a gyártó nagyobb csúcssebességre tervezi az elektromos variánst, akkor nehezebb fékekre volna szükség, amihez masszívabb, nehezebb futóműalkatrészek és kerekek kellenének. Ettől az autó úgy veszítene 320 km-es WLTP-hatótávjából, hogy a nagyobb végsebesség a napi utak akár 99 százalékában inkább hátrányt okozna, semmint időnyereséget hozna.
Biztos pont a Hyundai i10
Lassan búcsúzik a Hyundai i10 harmadik generációja, de egy ideig még le lehet csapni az igazoltan megbízható és minimális fenntartási költségekkel kecsegtető koreai kisautóra. Az alapáron ötajtós modell hossza 3670 milliméter, biztosan nem kell vele kétségbeejtő köröket róni, mire sikerül parkolóhelyet találunk. Legkisebb autóját a Hyundai 2023-ban korszerűsítette, ekkor költöztek a nappali menetfény LED-sávjai a hűtőmaszk sarkába. A facelifttel az automatikus ütközéselkerülő rendszer a kerékpárosokat észlelve is képes vészfékezésre, az i10 figyelmeztet a hátsó ülésen maradó utasokra, valamint automatikus kormányzással tartja a sávon belül magát.
Egy városi autónál különösen fontos a jó kilátás, amiért sokat tettek a Hyundai konstruktőrei. Ebben a generációban elöl 11, hátul 13 mm-rel lejjebb fut az övvonal, és a két első tetőoszlop is kevesebbet takar ki a látómezőből, a gyári adatok szerint 13,1 helyett 11,9 fokot. Kis fogyasztású és hosszú élettartamú benzines szívómotorokra épül a kínálat. A háromhengeres 998 köbcentis és 63 lóerős, az 1197 köbcentis négyhengeres 79 lóerőt ad le. Mindkettő a Kappa-motorcsalád tagja, vezérműtengelyük a szívó- és a kipufogóoldalon is állítható.
Veszprémben a CarNet Autó-Forrásnál háromféle felszereltséggel (Trend, Smart és N-Line) kapható az autó. A sportos N-Line kivitel az ezerkettes szívómotorral és a 90 lóerős 1,0 T-GDI turbós benzinessel is társítható. Utóbbival 10,5 mp elég 100-ig, és az Autobahn belső sávja egészen 185 km/óráig a miénk.
Az N-Line exkluzív orr-része, 16-os könnyűfém kereke, LED-es hátsó lámpája és dupla kipufogóvége igazán vagány kisautóvá teszi az i10-est. Az autó számos erénye közé sorolható az ötüléses kialakítás és a jó ütközésbiztonság összeegyeztetése a csupán 921 kg-ról induló önsúllyal.
Az N-Line exkluzív orr-része, 16-os könnyűfém kereke, LED-es hátsó lámpája és dupla kipufogóvége igazán vagány kisautóvá teszi az i10-est. Az autó számos erénye közé sorolható az ötüléses kialakítás és a jó ütközésbiztonság összeegyeztetése a csupán 921 kg-ról induló önsúllyal.
Bombasiker az elektromos Renault 5
Alig 15 hónappal a gyártás elindítása után elkészült a 100 ezredik Renault 5 E-Tech Electric. A franciaországi Douai (e: dué) üzemben naponta nagyjából 900 autó készül, ennek kétharmada jut az elektromos Renault 5-re. Az új fejlesztésű AmpR Small-padlólemezt az akkumulátoros villanyutóként visszatérő R4-gyel és a szintén elektromos új Twingóval megosztó kisautó kétféle akkumulátorkapacitással és motorteljesítménnyel érhető el hazánkban.
A 2025-ös Év Autója 40 és 52 kilowattórás akkuval szerepel az árlistán, a kisebbik csak a 120 lóerős motorral társítható. Techno kivitelben az elektromos R5 120 és 150 lóerős villanymotort kaphat, az Iconic Cinq és a Roland Garros verziók csak az 52-es akkuval és a 150 lóerős motorral kaphatók. A 120 lóerős R5 is belevaló, élénk autó, mindössze 9 mp alatt eléri állórajttal a 100 km/órás sebességet, az erősebb ebből lefarag egy teljes másodpercet.
Végsebességük egyformán 150 km/óra. Váltóáramról, három fázison 11 kilowattal tölthető a kétféle akkumulátor, az egyenáramú villámtöltés legfeljebb 80 illetve 100 kilowattal zúdíthatja az áramot az akkuba.
A 3922 mm-es retróautó hatótávolsága 312 km a kis és 410 kilométer a nagyobb lítiumion-akkuval.
A belső térben a rúzstégelyek által ihletett fokozatválasztó kar többféle burkolattal választható, az autó kiegészíthető jópofa bagettkosárral a francia kenyér hazafuvarozására.
A 3922 mm-es retróautó hatótávolsága 312 km a kis és 410 kilométer a nagyobb lítiumion-akkuval.
A belső térben a rúzstégelyek által ihletett fokozatválasztó kar többféle burkolattal választható, az autó kiegészíthető jópofa bagettkosárral a francia kenyér hazafuvarozására.
A 10,1” képátlójú középső kijelzőn az Open R-Link multimédia-rendszerrel használhatjuk az integrált Google-szolgáltatásokat, ami más autókhoz képest minőségi különbség a navigálásban. Jövő tavasszal az autó kiegészül egypedálos vezetési funkcióval, tehát gázelvételt követően határozott lassulással képes lesz állóra fékezni. A CarNet Renault-márkakereskedéseiben, a fővárosi Pesti úton és Budakalászon kollégáink 2026-ban pontosabb tájékoztatást tudnak majd nyújtani ügyfeleinknek a továbbfejlesztett villany-R5 érkezési idejéről.
Madárétkű az új Swift
Több nagy autómárka is hátat fordított a kis kategóriás autóknak, mert nem tudják nyereségesen gyártani őket. Ez hosszú távon kontraproduktív lépés lehet. Sok vásárlót a belépőmodell tesz egy autógyártó ügyfelévé, és ha elégedett, házon belül lép majd feljebb nagyobb, jövedelmezőbb autókat vásárolva. A Suzuki kitart a Swift mellett, tavaly óta a hatodik generációt értékesítik Váci úti szalonban, a Carnet Auto-Fortnál. Akárcsak 2017-ben bevezetett elődjét, a Suzuki ezt a Swiftet is Japánban gyártja. A 2010-2017 közötti, AZG kódjelű generáció volt az utolsó, amely Esztergomban készült.
A Swift összes generációja híres csekély fogyasztásáról, de a 386 centis új nemzedék még elődeinél is csekélyebb benzinigénnyel büszkélkedhet. A Z12E jelű, frissen kifejlesztett szívómotorral 4,4 liter/100 km a vegyes fogyasztás, ami országúton 4 liter alá vihető. Kerekítve 920 kg-os súlyával és a 83 lóerős motorral a Swift kezes, fürge autó. Mindössze 9,6 méteres körön megfordul és 12,5 mp alatt gyorsul 100-ra.
Kategóriájában szinte egyedülálló módon az új Swift is rendelhető összkerékhajtással. A 4x4-es hajtás automatikusan osztja el a motor nyomatékát az első és a hátsó kerekek között. Az Allgrip Auto rendszer érzékeli, ha az első kerekek elveszítik tapadásukat, amire a hátsó kerekeknek juttatott nyomatékkal reagál.
Kényelmes az okostelefon-integrálás. A készülék USB-vezetékkel is csatlakoztatható vagy vezeték nélküli kapcsolattal futhat az AndroidAuto és az Apple CarPlay a 9,0” képátlójú középső képernyőn.
Kényelmes az okostelefon-integrálás. A készülék USB-vezetékkel is csatlakoztatható vagy vezeték nélküli kapcsolattal futhat az AndroidAuto és az Apple CarPlay a 9,0” képátlójú középső képernyőn.
Minden esetben digitális a klímaberendezés kijelzője, a különbség abban van, hogy a légkondicionáló a GL és a GL+ felszereltségi szinten manuális, a GLX-ben automatikus. Ha már automatika: a Swift kuplungpedál nélkül is elérhető, a fokozatmentes automatikus sebességváltó kiválóan igazodik a háromhengeres benzines karakterisztikájához. A CVT váltó (Continuously Variable Transmission) folyamatosan változó áttételű erőátvitelével megőrizhető a kézi váltós Swift takarékossága.
Nagyon új a Toyota Aygo
2005-ben a Toyota a Yaris alá pozícionált kisautóval elindított egy sikertörténetet, ami idén új fejezettel bővült. Az időközben emelt építésű kisautóvá alakított Aygo X a 2025-ös nagy modellfrissítéssel a hibrid Yarisból ismert hajtáslánccal gazdagodott, ami a 116 lóerővel új teljesítményszintre emelte az autót. A felszereltségtől, illetve a kerékmérettől függően 3,7-4,6 l/100 km-es WLTP-átlaggal az Aygo X 1,5 Hybrid a legkisebb fogyasztású új autók egyike a magyar autópiacon.
A takarékosság nem jelent lomhaságot: 9,2 mp a gyorsulás ideje 0 és 100 km/óra között. Az eddigi egyetlen motorváltozat 14,8-14,9 másodperces eredményre volt képes a fokozatmentes automatikus, illetve a kézi sebességváltóval. 7,6 centivel nagyobb lett a Toyota városi autója a modellfrissítéssel, az orr megnyújtását az öntöltő teljes hibrid hajtásrendszer helyigénye indokolta. A 234 centis tengelytáv és az 54 centis hátsó túlnyúlás változatlan. Kompakt, 3776 milliméteres karosszériájával, valamint a kényelmes ki-beszállást és remek kilátást adó üléshelyezettel az Aygo X ideális városi autó.
A hibrid verzió idén év végétől rendelhető. A Toyota CarNet M5-nél Dél-Pesten és Tatabányán értékesítőink örömmel tisztázzák a kifutó háromhengeres, 72 lóerős autók elérhetőségét és a 2026-os modellévű full hibrid Aygo X érkezésének pontos idejét. Már ismertek a felszereltségi szintek. A légkondis Active az alapváltozat, 9 colos színes érintőképernyővel és tolatókamerával. Felette következik a Comfort ülésfűtéssel, motoros tükörállítással és műbőr helyett bőrborítású kormánykerékkel. A Style esetében a 17-es felnik anyaga könnyűfém, adott a kontrasztos fényezés a tetőoszlopokon és a tetőn, illetve a klímaberendezés távvezérelhető a MyToyota okostelefonos alkalmazással.
Az Executive-on 18-as a gyári alufelni, elöl-hátul ultrahangos érzékelők segítenek parkolni, és nagyobb az érintőkijelző, 10,5 hüvelyk a képátlója. A másik csúcsmodell a GR Sport, feszesebb futóműhangolással és sportosabb hangulatú belső térrel. A kisautók méretükkel megadják a választ a városi közlekedés kihívásaira, miközben más tekintetben nem feltétlenül jelentenek lemondást. Érdemes próbát tenni velük.



















































