Hírek
Sok pénzt elvihet a futómű használt autókban
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Nem romlik el, csak elhasználódik
Lehet primitív, egyszerű és összetett
2-3-4-5 lengőkar oldalanként
Személyautóinkból a laprugóval kombinált merev tengely, amit a csomagfutárok furgonjain látunk, napjainkra kiveszett az autók fejlődésével. A merev felfüggesztés csavarrugóval is rendkívül ritka megoldás személyautóban, főleg kemény off-road-használatra felkészített terepjárókban akad rá példa.
Mi romolhat el? Bármi
Szilentblokkot lengőkarral cseréljünk!
Cserés az olajos szárú lengéscsillapító
Óvatosan a légrugózással!
Használt autókban azért is kerülnénk a légrugós felfüggesztést, mert ha ereszt valamelyik gumizsák, engedi elszökni a légnyomást, hosszabb-rövidebb állás után leül az autó. A szivárgás túlterheli a kompresszort is, mert szerencsétlen állandóan igyekszik feltermelni a szükséges légnyomást, míg egy tömített rendszerben alig volna dolga, ha nem állítgatjuk gyakran az autó hasmagasságát.
Az sem ment meg a szervizkiadásoktól, ha autónkban a legegyszerűbb acélrugós futómű van. Az acélrugók bevonata idővel leválik, ez utat enged a korróziónak, ami rugótöréshez vezet. A rugótörés következménye szélsőséges határok között változik. Ha csak a menet legfelső részéből törik le egy darab, adott esetben észre sem vesszük a gondot, de ugyanúgy előfordulhat hogy a kocsi a rugótörés után rázuhan a kerekére.
Főleg az első futóműben fordul elő ez a baj, de aki rendszeresen túlterheli az autót, hátul is kiprovokálhatja a rugók törését, amire sok málhás kombi, egyterű és furgonból domesztikált családi autóba látunk példát. Egy sima első rugó alkatrészára elterjedt használt autókhoz pár tízezer forint.
Drága hibákat tárhat fel az állapotfelmérés




















































