Hírek

A Suzuki, amely műfajt teremtett

Az új évezredre ráfordulva a Suzuki exportpiaci termékpalettája színes, de kissé konzervatív volt. Olyan bombabiztos slágerek mellett, mind a Swift, a Jimny/Samurai, vagy az ekkor még alvázas Vitara, a minimális alapterületen elképesztően sok helyet kínáló Wagon R+, valamint a ferdehátúak, a kombik és a buszlimuzinok innovatív metszetében megjelenő Liana képviselte a márka sziporkázóan kreatív oldalát. Az utóbbi női keresztnévre emlékeztető, kellemes hangzású típusjelzése valójában egy angol betűszó volt (’Life In A New Age’, azaz ’Élet egy új korban’), amely valódi XXI. századi járműként pozicionálta a modellt.
A Suzuki mérnökei pontosan ráéreztek arra, mire van szüksége a modern vásárlónak. A felfelé építkező, ezért rövid, mégis tágas karosszéria városban különösen praktikussá tette a jól manőverezhető modellt, Európában azonban nem hozta az elvárható sikereket a Liana. Az autó fiatalos volt, de a szó bohém, nonkonformista módján. Ahhoz viszont, hogy a szigorú piacon is érvényesülhessenek a konstrukcióban rejlő lehetőségek, egy erőt sugárzó, magabiztos, rendíthetetlenül előretekintő formatervre lett volna szükség, olyanra, amely a valós, megfizethető árfekvésnél jóval magasabbra emeli a modell presztízsét.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek/a-suzuki-amely-mufajt-teremtett
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely