Hírek
30 éve mutatták be az Alfa Romeo 164 Proteót
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A legtöbb alfás csak úgy emlékszik a Proteóra, hogy az autó, amelynek eleje végül az 1994-ben megjelent GTV-n és Spideren valósult meg, csak kicsit másképp, kevesebb lámpával… pedig nem csak emiatt volt izgalmas ez a koncepció.
De kezdjük az elején. A Protetót az a Walter de Silva tervezte, aki korábban a Pininfarinával közösen megalkotta a 156-os Alfát is. A Proteo a 164-es rövidített és megerősített alvázára készült el, motorja pedig a klasszikus, V6-os Busso volt. Ez a motor 256 lóerős volt, az autó végsebessége pedig 250 km/óra.
Ebben az autóban mutatkozott be az Alfa Romeo saját fejlesztésű négykerék-meghajtású rendszere, amely elosztotta a nyomatékot a négy hajtott kerék között. Sőt, ezt négykerék-kormányzással párosították, a futómű felfüggesztését pedig a kormány mögül lehetett állítani.
Ebben az autóban mutatkozott be az Alfa Romeo saját fejlesztésű négykerék-meghajtású rendszere, amely elosztotta a nyomatékot a négy hajtott kerék között. Sőt, ezt négykerék-kormányzással párosították, a futómű felfüggesztését pedig a kormány mögül lehetett állítani.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alfa-romeo oldalon: https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek/30-eve-mutattak-be-az-alfa-romeo-164-proteot