Hírek
A malacoktól a szörfdeszkáig
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Bár platóssá átépített személyautók már több mint száz éve léteznek (gondoljunk csak a T-Modell áruszállító változataira), de ezek a járművek inkább célszerű munkagépek voltak, nem pedig többcélú modellek. A legelső, mai értelemben vett pickup 1934-ben jelent meg; ez volt a Ford Ute, ami egy vásárló kérése alapján született. Egy ausztrál farmer felesége még 1933-ban írt levelet a helyi Ford-kirendeltség vezetőjének, elmondva, hogy nekik sajnos nem telik egyszerre két autóra, mégis szeretnének egy olyan járművet, amivel vasárnap el tudnak menni a templomba, hétfőn pedig elszállíthatják vele a malacaikat a vásárba.
Az ausztrál siker nyomán a Ford az USA-ban is elkezdett pickupokat építeni, amelyek nagyon gyorsan az amerikai kisvárosok utcaképének részévé váltak. A F sorozat igazi legendává nőtte ki magát, és itt jelent meg először a Ranger embléma egy pickup karosszériáján, amikor 1965-ben így nevezték el a Ford F-150 legmagasabb felszereltségi szintjét. Ahhoz viszont egészen a 80-as évekig kellett várni, hogy a Rangerből önálló modell legyen. Ekkoriban vált nyilvánvalóvá, hogy sok amerikai számára fölöslegesen nagy az F-150; ezek a vásárlók kisebb és takarékosabb járműveket kerestek, melyeket meg is találtak a japán gyárak kínálatában. A Ford praktikus megoldást talált a helyzetre: a Mazdától vett át egy pickupot, amit a japánok eleinte Courier néven gyártottak a Ford számára, ám 1982-től már Rangerként szerepelt az amerikai márkakereskedésekben. Nemcsak a név változott, hanem a vásárlóközönség is: a Ford már ekkor olyan motorválasztékkal és felszereltséggel kínálta az autót, hogy az ne csak a gazdálkodók és iparosok, hanem a szabadidőjárművet kereső vásárlók számára is vonzó legyen.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/ford oldalon: https://www.carnet.hu/ford/hirek/a-malacoktol-a-szorfdeszkaig