Hírek

Parafa: a Mazda múltja, az autóipar jövője

Ha a Mazda legmélyebben gyökerező értékeiről, a márka fejlődését befolyásoló mérföldkövekről esik szó az autózásért rajongó emberek körében, nem kell sokat gondolkodni a válaszon. A forgótárcsás motortechnológia tökéletesítésétől a világ legnépszerűbb roadsteréig, a korszakalkotó Le Mans-i győzelemtől a gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás régi álmát megvalósító Skyactiv-X erőforrásig, a Jinba Ittai filozófiájától a Kodo formanyelvéig olyan újdonságokat tett le az autóipar képzeletbeli asztalára a márka, amelyek évtizedek óta markánsan emelik ki a Mazdát versenytársai köréből. A lényeg persze nem a különbözőség: a cég azért keresi folyamatosan, tudatosan a különleges megoldásokat, mert meggyőződése, hogy mindennél létezhetnek elegánsabb, hatékonyabb, észszerűbb opciók.
A Mazda legújabb fejlesztése is egy ilyen lehetőséget térképez fel, ám ezúttal nem a messzi jövőbe, hanem a múltba – egészen pontosan a márka saját múltjába nyúltak ihletért a mérnökök. A cég jogelődje ugyanis 1920-ban parafafeldolgozó és -kereskedő vállalkozásként jött létre. Logikus választás volt, hiszen Hirosima környékén akkor bőségesen termett a paratölgy, a helyi hajóipar parafaéhsége pedig jóformán kielégíthetetlen volt. Amikor pedig ez az iparág hanyatlani kezdett, a cég vezetője, Macuda Dzsucsiró jó érzékkel fordult a gépgyártás, onnan pedig a járműgyártás felé. A Toyo Cork Kogyo vállalat tíz évvel később építette meg első motoros járművét, a Mazda-Go triciklit, amelyről később az egész vállalatot elnevezték. Az eredet szellemisége azonban kitörölhetetlenül benne maradt a márka génjeiben, így amikor a Mazda első tisztán elektromos típusa, az MX-30 crossover fejlesztése során fenntartható megoldásokat kerestek a cég mérnökei, ösztönösen nyúltak a parafához.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon: https://carnet.hu/mazda/hirek/parafa-a-mazda-multja-az-autoipar-jovoje
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely