Hírek

Wrangler történelem 3. rész – JK

2001-ben, már a Jeep DaimlerChrysler korszakában JK kódnéven megkezdődött a Wrangler harmadik generációjának fejlesztése. Az alapkoncepció az elődökhöz hasonlóan létraalvázra, merevhidas felfüggesztésre és különálló karosszériára épült, de szempont volt továbbra is a lehajtható szélvédő és a levehető ajtók is.
A tervezési munkálatok Mark Moushegian vezetésével 2001—ben meg is kezdődtek, az ő nevéhez fűződik például a 2005-ben bemutatott Jeep Hurricane koncepcióautó, aminek elég „JK-s” vonásai vannak. 2006-ban, a North American International Auto Show-n történt a nagy leleplezés, mely az 1992-es Grand Cherokee mintájára elég stílszerűen zajlott. Néhány lépcsőfok megmászása után egy üvegfalon áthajtva kezdődött a nagyszabású bemutató.
Az YJ és a TJ Wranglerben használt 4.0 literes motort a 3.8 literes V6-os motor váltotta, mely 4 sebességes automata, illetve 6 sebességes kéziváltóval volt rendelhető. Az első dízel Wrangler is a JK-hoz köthető, a VM Motori 2.8 literes CRD erőforrása Európára készült, ugyanazon váltókkal, először 177, később 200 lóerős teljesítménnyel. A 3.8 V6 azonban gyengének bizonyult, ezért a 2011-es ráncfelvarrás során a dízelek húzása mellett az azóta is széles körben kedvelt 3.6 V6 Chrysler Pentastar motor került beépítésre 285 lóerős teljesítményével.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/jeep oldalon: https://carnet.hu/jeep/hirek-2/wrangler-tortenelem-3
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely